درمان فشار خون

درمان فشار خون بالا یا پرفشاری خون (به انگلیسی: Hypertension) که گاهی به آن پرفشاری شریانی گفته می‌شود، یک بیماری مزمن است که در آن فشار خون در شریان‌ها بالا می‌رود. به دنبال این افزایش فشار، قلب باید برای حفظ گردش خون در رگ‌های خونی شدیدتر از حالت طبیعی فعالیت کند. فشار خون شامل دو مقیاس سیستولی و دیاستولی است که وابسته به انقباض (سیستول) یا استراحت (دیاستول) ماهیچه قلب بین ضربان‌ها می‌باشند.

درمان فشار خون

در حالت استراحت، فشار خون طبیعیِ سیستولی (یا حداکثر فشار خون) بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلی‌متر جیوه و فشار خون طبیعی دیاستولی (یا حداقل فشار خون) بین ۶۰ تا ۹۰ میلی‌متر جیوه است. در صورتی که فشار خون به‌طور مزمن برابر یا بیش از ۱۴۰ بر روی ۹۰ میلی‌متر جیوه باشد، فرد از فشار خون بالا رنج می‌برد. نزدیک به ۵۰ درصد از مبتلایان به فشار خون از بیماری خود مطلع نیستند و بسیاری از بیماران به صورت تصادفی از فشار خون خود با خبر می‌شوند. درصد زیادی از بیماران مبتلا به فشار خون، بیماری خود را کنترل نمی‌کنند.[۱]

فشار خون بالا چیست؟

قرائت فشار خون در میلی متر جیوه (میلی متر جیوه) اندازه گیری می شود و معمولاً به دو عدد داده می شود. به عنوان مثال ، 120 بیش از 80 (به عنوان 120/80 mmHg نوشته شده است).

• شماره اصلی فشار سیستولیک شما است ، فشار ایجاد شده در هنگام ضربان قلب شما. اگر به طور مداوم بیش از 140 باشد ، بالا در نظر گرفته می شود.
• شماره پایین فشار دیاستولیک شما است ، فشار داخل رگهای خونی هنگام استراحت قلب. اگر به طور مداوم بیش از 90 باشد ، بالا در نظر گرفته می شود.

هر دو یا هر دوی این تعداد ممکن است خیلی زیاد باشد.

فشار خون قبل از فشار خون در شرایطی است که فشار خون سیستولیک شما بین 120 تا 139 باشد یا فشار خون دیاستولیک شما بین 80 تا 89 در چند بار خوانده شده باشد. اگر پیش فشار خون بالا دارید ، به احتمال زیاد دچار فشار خون بالا خواهید شد.

فشار خون بالا به عنوان یک قاتل خاموش شناخته می شود زیرا معمولاً در مراحل اولیه علائم هشدار دهنده وجود ندارد. اگرچه ممکن است تغییرات شدید احساس نکنید ، فشار خون بالا به تدریج به اعضای بدن شما آسیب می رساند. همچنین می تواند باعث نارسایی قلبی شود. عضله قلب می تواند چنان ضعیف شود که قلب شما نتواند به اندازه کافی خون برای کل بدن شما پمپ کند.

درمان فشار خون بالا

درمان معمولی فشار خون بالا از طریق دارو است. این روش درمانی بسیار مهم است. قبل از مصرف هرگونه گیاهان برای فشار خون بالا مانند Ganoderma Lucidum ابتدا باید با پزشک خود برای تجویز دارو مشورت کنید.

داروها فشار خون را به سرعت کاهش می دهند و به پایین آمدن آن کمک می کنند. با این حال ، این بیماری را درمان نمی کند. اگر شما رژیم و شیوه زندگی خود را بهبود نیافته اید ، فشار خون شما بالا می رود.

عوارض جانبی داروهای فشار شیمیایی

از آنجایی که از داروهای فشار خون بالا باید طولانی مدت استفاده شود ، شما باید در مقابل عوارض جانبی مقاومت کنید. برخی افراد ، برای جلوگیری از این عوارض جانبی ، داروهای خود را مصرف نمی کنند. این کار خطرناک است و زندگی را به خطر می اندازد!

یک جایگزین بیشتر و محتاطانه تر این است که ابتدا از توصیه های پزشک در مورد داروهای مناسب پیروی کنید. پس از کنترل وضعیت خود ، از گیاهان برای فشار خون بالا مانند Ganoderma Lucidum برای بهبود طولانی مدت استفاده کنید.

توانایی سم زدایی گانودرما به خنثی سازی سموم از دارو کمک می کند. معنی این امر این است که اثرات جانبی دارو درمانی را کاهش می دهد و به محافظت از کبد و کلیه کمک می کند.

برای اینکه واقعاً مؤثر باشید ، تغییر رژیم و شیوه زندگی خود را به یک زندگی فعال تر و سالم تر برای شما بسیار مهم است.

چگونه می توانید فشار خون بالا را به طور طبیعی کاهش دهید؟

نکات زیر را حتی بخاطر فشار خون بالا ، داروها و گیاهانی را بخاطر بسپارید.

وزن خود را در محدوده وزن سالم نگه دارید
غذاهای کم چرب و کلسترول کمتری مصرف کنید
نمک کمتری بخورید – در صورت لزوم نمک کوثر یا نمک دریایی مصرف کنید
مصرف الکل را کاهش دهید
غذاهای پر فیبر بیشتری بخورید
به طور منظم ورزش کنید – پیاده روی ، شنا ، رقصیدن
سیگار نکش
استرس و عصبانیت را بهتر مدیریت کنید – همچنین با استفاده موثر از ورزش کاهش می یابد

فقط با اصلاح رژیم و شیوه زندگی شما می توانید شانس بهتری برای بهبود فشار خون بالا داشته باشید.


مقالات علمی در باب تاثیر قارچ ها روی فشار خون

Ganoderma lucidum ، همچنین به نام Lingzhi یا Reishi نیز شناخته می شود ، قرن هاست که در سراسر جهان بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. طبق طب چینی ، Ganoderma lucidum می تواند در پنج عضو اصلی بدن انسان شامل قلب ، ریه ، کبد ، لوزالمعده و کلیه به داخل بدن نفوذ کرده و کار کند. ثابت شده است که گانودرما لوسییدوم دارای اثرات درمانی بر روی سیستم های مختلف انسانی از جمله تنفس ، گردش خون ، دستگاه گوارش ، عصبی ، غدد درون ریز ، حرکتی و غیره است که شامل پزشکی ، جراحی ، زنان ، کودکان و انترولوژی است.

تمام این اتفاقات به دلیل تأثیر اساسی آن در بهبود سیستم ایمنی بدن است. این ماده با سایر داروهای مورد استفاده در درمان بیماریهای خاص یا مواد مغذی تکمیلی که تنها نیازهای خاص بدن را بر عهده دارند ، متفاوت است. Ganoderma lucidum به تنظیم مکانیسم بدن و سوخت و ساز بدن کمک می کند تا از عملکرد صحیح کلیه اندام ها حاصل شود.

مطالعات بیشماری در مورد Ganoderma lucidum به طور عمده در چین ، کره ، ژاپن و ایالات متحده ، اثربخشی آن در درمان طیف گسترده ای از بیماری ها و علائم را نشان داده است. به عنوان مثال ، گزارش هایی از تأثیر گانودرما بر استقامت ، اشتها و سایر شرایط انسانی تا حد زیادی  مورد مطالعه علمی قرار نگرفته است.

برخی از اثرات خاص Ganoderma lucidum به شرح زیر است:

اثر روی فشار خون بالا

Ganoderma lucidum می تواند فشار خون یک خرگوش بیهوش را کاهش دهد: فشار سیستولیک و دیاستولیک به ترتیب 15٪ و 25٪ کاهش یافته است. فعالیت عصبی مرتبط با آن نیز مهار می شود: مهار به ترتیب 20٪ و 40٪ است. براساس گزارش یک بیمارستان ، 18 مورد فشار خون بالا با موفقیت با عصاره گانودرما لوسییدوم ،  تا 88.9 درصد بهبود یافته است. تأثیر كاهش فشار خون توسط گانودرما لوسییدوم عمدتاً نتیجه مهار سیستم عصبی سمپاتیک است. از گزارش دیگر ، در بین 30 مورد استفاده از محصولات Ganoderma lucidum برای درمان فشار خون بالا ، اثربخشی 3/88 درصد بود. علاوه بر این ، مشخص شد که Ganoderma lucidum همچنین اثر کاهش فشار خون سایر داروها را گسترش داده و تثبیت می کند.

اثرات آن بر سلامت قلب و عروق

مطالعات و آزمایشات بالینی با حیوانات تأیید می کند که Ganoderma lucidum می تواند شریان کرونر را به طور مؤثر گشاد کند ، جریان خون عروق کرونر را افزایش داده و گردش خون را در مویرگ های عضله قلبی بهبود بخشد ، بنابراین باعث افزایش اکسیژن و انرژی به ماهیچه های قلبی می شود. بنابراین ، Ganoderma lucidum به محافظت از قلب در برابر کمبود خون خون کمک می کند ، و برای درمان و جلوگیری از بیماری های قلبی  ایده آل است. Ganoderma lucidum بدیهی است که می تواند سطح کلسترول خون ، لیپروتئین و تری گلیسیرید را کاهش دهد. این ماده از ایجاد لکه های آتروماتوز شریانی جلوگیری می کند. اگر تکه هایی از قبل ایجاد شده باشند ، Ganoderma lucidum کلسترول دیواره شریانی را کاهش داده و رگ های خونی را نرم می کند تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود. همچنین تا حدی گردش خون را بهبود می بخشد ، و تجمع پلاکت را مهار می کند. همه این اثرات در جلوگیری از انواع سکته مغزی نقش دارد.

آیا گانودرما واقعاً می تواند فشار خون بالا را درمان کند؟

آیا گیاهان دارویی وجود دارند که می توانند به بیماران مبتلا به فشار خون بالا کمک کنند؟ بسیاری از پزشکان می گویند ، درمان آن غیرممکن است. برخی به شما می گویند که شما باید برای همیشه دارو مصرف کنید.

خوشبختانه ، بسیاری از افراد با تغییر در شیوه زندگی و قارچ هایی مانند Ganoderma Lucidum به طور دائم فشار خون بالا را با موفقیت بهبود بخشیده اند.

چگونه گانودرما فشار خون را را درمان می کند؟

یکی از دلایل فشار خون بالا تجمع چربی ها و کلسترول در دیواره رگ های خونی است. قلب برای عبور دادن خون از رگ های باریک که با این ترکیبات مسدود شدند سبب بروز فشار خون می شود.

تری ترپن های موجود در گانودرما با کاهش مواد چربی انباشته شده در دیواره رگ مانند کلسترول و تری گلیسیرید ، انسداد رگ های خونی را به طور موثری رفع می کند.

آدنوزین مونوفسفات گانودرما (AMP) می تواند ترومبوس (لخته خون) را حل کند و بیشتر به رفع انسداد رگ های خونی کمک می کند.

گانودرما لوسیدوم باعث می شود خون روانتر شود و فشار را بر قلب شما کاهش دهد. بنابراین به کاهش فشار خون به طور طبیعی کمک می کند.

تثبیت کننده فشار خون

گاهی اوقات ممکن است قلب شما به دلیل موادی مانند الکل و مواد شیمیایی موجود در سیگار خیلی سخت و خیلی سریع پمپ شود. این یکی دیگر از دلایل فشار خون بالا است.

گیاه گانودرما می تواند نیروی پمپاژ قلب شما را تثبیت کند. به عنوان یک گیاه سازگار ، توانایی منحصر به فرد در موارد زیر دارد:

فشار خون بالا را وقتی پمپ قلب شما خیلی سخت است کاهش دهید
و هنگامی که قلب شما ضعیف تر است فشار خون کم کنید.

علاوه بر بهبود فشار خون ، Ganoderma Lucidum حتی به حفظ فشار خون پایدار برای طولانی مدت نیز کمک می کند. به طور موثری به عنوان گیاهان پیشگیرانه برای فشار خون عمل می کند.

برای اصلاح ، معالجه یا كنترل دلایل احتمالی فشار خون ثانویه ، توصیه های ارائه دهنده خدمات درمانی خود را دنبال كنید.


تاثیر گانودرما بر قلب

2012 Apr;107(7):1017-27. doi: 10.1017/S0007114511003795. Epub 2011 Aug 1.

Study of potential cardioprotective effects of Ganoderma lucidum (Lingzhi): results of a controlled human intervention trial.

Abstract

Previous studies have suggested that Lingzhi (Ganoderma lucidum) has antioxidant effects and possibly beneficial effects on blood pressure, plasma lipids and glucose, but these have not been confirmed in subjects with mild hypertension or hyperlipidaemia. The objective of the present study was to assess the cardiovascular, metabolic, antioxidant and immunomodulatory responses to therapy with Lingzhi in patients with borderline elevations of blood pressure and/or cholesterol in a controlled cross-over trial.

A total of twenty-six patients received 1·44 g Lingzhi daily or matching placebo for 12 weeks in a randomised, double-blind, cross-over study with placebo-controlled run-in and cross-over periods. Body weight, blood pressure, metabolic parameters, urine catecholamines and cortisol, antioxidant status and lymphocyte subsets were measured after each period.

Lingzhi was well tolerated and data from twenty-three evaluable subjects showed no changes in BMI or blood pressure when treated with Lingzhi or placebo. Plasma insulin and homeostasis model assessment-insulin resistance were lower after treatment with Lingzhi than after placebo. TAG decreased and HDL-cholesterol increased with Lingzhi but not with placebo in the first treatment period, but significant carry-over effects prevented complete analysis of these parameters.

Urine catecholamines and cortisol, plasma antioxidant status and blood lymphocyte subsets showed no significant differences across treatments. Results indicate that Lingzhi might have mild antidiabetic effects and potentially improve the dyslipidaemia of diabetes, as shown previously in some animal studies. Further studies are desirable in patients with hyperglycaemia.


2018 Mar 1;41:1-6. doi: 10.1016/j.phymed.2018.01.013. Epub 2018 Jan 31.

Hypotensive and neurometabolic effects of intragastric Reishi (Ganoderma lucidum) administration in hypertensive ISIAH rat strain.

Abstract

BACKGROUND:

As the standard clinically used hypotensive medicines have many undesirable side effects, there is a need for new therapeutic agents, especially ones of a natural origin.

PURPOSE:

One possible candidate is extract from the mushroom Reishi (Ganoderma lucidum), which is used in the treatment and prevention of many chronic diseases.

STUDY DESIGN AND METHODS:

To study the effectiveness of Reishi, which grows in the Altai Mountains, as an antihypertensive agent, we intragastrically administered Reishi water extract to adult male hypertensive ISIAH (inherited stress-induced arterial hypertension) rats.

RESULTS:

After seven weeks, Reishi therapy reduced blood pressure in experimental animals at a level comparable to that of losartan. Unlike losartan, intragastric Reishi introduction significantly increases cerebral blood flow and affects cerebral cortex metabolic patterns, shifting the balance of inhibitory and excitatory neurotransmitters toward excitation.

CONCLUSION:

Changes in cerebral blood flow and ratios of neurometabolites suggests Reishi has a potential nootropic effect.

KEYWORDS:

Brain metabolites; Hypertension; Reishi


تاثیر گانوردما بر فشار خون

Studies on Ganoderma lucidum. I. Efficacy against Hypertension and Side Effects

Abstract

The clinical evaluation of lyophilized Ganoderma lucidum extract was performed with 53 patients divided into two groups, by oral ingestion of tablets during the evaluation period of six months. Group I consists of essential hypertensive patients. Group II consists of mild hypertensive or normotensive patients. The patients were instructed to take six tablets containing 240 mg of the extract per day.

Biochemical and hematological examination were performed for 21 test items, and the following results were obtained. 1) In regard to hypertension, blood pressure significantly decreased in group I, but did not in group II, thus showing that Ganoderma lucidum has an ameliorating effect on hypertension. 2) In regard to biochemical and hematological effects, the oral intake did not result in any change in the values of any of the 21 test items beyond the normal range, except that total cholesterol decreased slightly and fibrinogen increased slightly.

It was therefore concluded that Ganoderma lucidum has blood-pressure lowering effect on patients with essential hypertension and will not have any side effects on patients with essential or border line hypertension during six months oral intake.


مطالعات جدید فارماکولوژیکی نشان داده اند که Ganoderma lucidum دارای اثر ضد فشار خون است. ، مصرف گانودرما لوسییدوم به طور قابل توجهی فشار خون و کلسترول آنها را در کبد و پلاسما کاهش می دهد. مطالعات اخیر نشان داده اند که پلی ساکاریدهای Ganoderma lucidum polysacarides می توانند سطح سوپراکسید دیسموتاز را در عضلات صاف آئورت موشهای دارای فشار خون بالا کاهش داده و فعالیت سوپراکسید دیسموتاز را افزایش دهند.

این نتایج نشان می دهد که فعالیت آنتی اکسیدانی و رادیکال آزاد با اثر بخشی گانودرما لوسییدوم در درمان فشار خون بالا همراه است. در حال حاضر ، اثر ضد فشار خون Ganoderma lucidum به نظر می رسد مربوط به تری پنوئیدهای موجود در آن است. به عنوان مثال ، 5 ترکیب ترپنوئید Ganoderma lucidum A ، K ، S و ganodermaol A و B جدا شده از Ganoderma lucidum ، درعصاره متانولی 70٪ ، مانع فعالیت آنزیم تبدیل آنژیوتانسین (AVE) می شوند. فعالیت زیاد باعث فشار خون بالا می شود. بنابراین ، با مهار فعالیت ACE از ترپنوئیدها ، می تواند به طور غیر مستقیم علائم فشار خون را کاهش دهد.

https://www.ganodermatown.com/Ganoderma-and-hypertension.html


آیا گانودرما واقعاً می تواند برای فشار خون بالا کمک کند؟

خوب ، ممکن است پزشک بگوید شما هرگز آن را درمان نخواهید کرد.با این حال ، بسیاری از افراد فشار خون خود را با تغییر در سبک زندگی و قارچ هایی مانند Ganoderma Lucidum بطور دایم درمان کردند.

گانودرما چگونه فشار خون را بهبود می بخشد؟

از جمله دلایل فشار خون ممکن است تجمع چربی ها و کلسترول در دیواره سیستم گردش خون باشد. جریان خون در رگ تنگ ، پمپ کردن خون سخت تر می شود که منجر به فشار خون بالا می شود.

Triterpenes موجود در گانودرما Lucidum با کاهش مواد چربی انباشته شده به عنوان مثال کلسترول و تری گلیسیرید ، انسداد سیستم گردش خون را پاک می کند.

آدنوزین مونوفسفات گانودرما (AMP) می تواند ترومبوس (لخته خون) را حل کند و بیشتر به شما در رفع انسداد سیستم گردش خون کمک می کند.

گانودرما لوکسیدوم به روان تر شدن جریان خون کمک می کند و فشار را در قلب خود کاهش می دهد. بنابراین به کاهش طبیعی فشار خون بالا کمک خواهد کرد.

چرا گیاه گانودرما لوکسیدوم هم برای فشار سیستولیک و هم فشار دیاستولیک مفید است؟

دکتر شیگر یوجی یا دانشگاه کینکی 5 دلیل اصلی مفید بودن این گیاه برای بیماریهای قلبی عروقی را بیان می کند:
الف) فشارخون را درمان کنید
ب) فشار خون بالا در بیماران فشار خون بالا
ج) از تصلب شرایین جلوگیری می کند ، سطح کلسترول را کاهش می دهد
د) از انسداد انتقال خون جلوگیری کرده و ترومبوس (لخته خون) حل می شود.
ه) اثرات منفی داروی ضد فشار خون را کاهش می دهد

سردرد و درد شانه ناشی از فشار خون بالا و تصلب شرایین به طور کامل درمان می شود. فشار خون بالا نیز بهبود یافته است

گزارش شده توسط آقای عیسیو تانی از انستیتوی تحقیقات علمی دانشگاه کینکی

افراد عمدتا بیماران فشار خون بالا . بعد از مصرف گیاه گانودرما لوسیدوم ، فشار خون بالا بهبود قابل توجهی را نشان داد. یک بیمار با فشار 180/96 به فشار 126/94 پس از 11 هفته

چنین پیشرفت چشمگیری به ندرت بدون استفاده از داروهای ضد فشار خون بالا دیده می شود.

فشار خون بالا از فشار خون بالا از 158/77 در 11 هفته به 128/67 کاهش یافته است. سطح کلسترول آنها نیز از 269 به 242 بهبود یافته است.

برخی از بیماران با سردرد و درد شانه فشار خون بالا داشتند. فشار خون بالا از 151/78 به 118/72 در یک ماه کاهش یافته است. سردرد از بین رفت.

تعدادی از بیماران مشکلات فشار خون و فشار خون را بهبود بخشیدند.

براساس نتایج فوق ، Ganoderma Lucidum برای درمان فشار خون مفید است. استفاده از داروی ضد فشار خون فشار سیستولیک را کاهش دهد ، اما فشار دیاستولیک را کاهش نمیدهد. گانودرما می تواند هر دو را کاهش دهد. این می تواند کیفیت عالی آن باشد.

Ganoderma Lucidum همچنین می تواند برای انسداد عروق مغزی ، انفارکتوس قلبی ، آپوپسی مغزی و آنژین موثر باشد

مصرف گانودرما لوسیدوم قادر به کاهش علائم شدید بیماریهای فوق بدون درمان سنتی است.

مصرف گانودرما لوکسیدوم معمولاً سلامت بیماران قلبی را افزایش می دهد. این ثابت می کند که مصرف این قارچ به همراه داروهای دیگر ممکن است نتیجه بهتری به شما بدهد. علاوه بر این ، با توجه به اینکه بیماریهای فوق برای درمان چالش برانگیز است ، توصیه می شود که گانودرما را به طور مرتب مصرف کنید تا با شروع آنها خنثی شود.

https://www.ganodermatown.com/Can-ganoderma-for-hypertension-help-much.html