آیا قارچ ها می توانند به درمان سرطان کمک کند؟

مقدمه

آیا قارچ ها می توانند به درمان سرطان کمک کند؟

در برخی از مناطق جهان ، عصاره های قارچ اغلب به دلیل فواید دارویی توسط بیماران استفاده می شود. آنها دارای ویتامین D هستند که برای سیستم ایمنی بدن ضروری است. در ژاپن و چین ، از برخی قارچ ها به طور معمول برای کمک به درمان سرطان استفاده می شود.

 

درمان سرطان با قارچ شیتاکه و ریشی

درمان سرطان

دکتر Santhosshi Narayanan، پزشک مرکز پزشکی MD Anderson می گوید: “این قارچ ها از صدها سال پیش وجود داشته است.” “آنها اغلب در کشورهای آسیایی استفاده می شوند. نه تنها در درمان سرطان ، بلکه همچنین برای درمان عفونت ها و بیماری های دیگر.”

در 10 سال گذشته بیش از 2000 تحقیق در مورد قارچ و سرطان انجام شده است. و ایشان در حال بررسی یافته ها است. آنچه او می خواهد بیماران سرطانی در مورد قارچ های دارویی بدانند ، در اینجا آمده است.

قارچ های دارویی قارچ های معمولی نیستند. صدها نوع مختلف قارچ وجود دارد. کسانی که بیشتر در تحقیقات سرطان مورد مطالعه قرار می گیرند معمولاً در فروشگاه های مواد غذایی به فروش نمی رسند.

رایج ترین قارچ های دارویی عبارتند از:

قارچ شیاتکه

قارچ شیاتکه تنها یکی از این قارچ هاست که می توان در فروشگاه های مواد غذایی آن را خریداری کرد. بقیه اغلب به صورت پودر شده در فروشگاه های مواد غذایی طبیعی و دارویی یافت می شوند. گاهی اوقات ماده موثره به عنوان مکمل فروخته می شود.

قارچ می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. برخی مطالعات نشان می دهد. که قارچ بخشی از سیستم ایمنی بدن را که با سرطان در ارتباط هستند تقویت می کند.

دکتر نارایانان می گوید: “برخی از قارچ ها باعث تحریک ترکیباتی می شوند. که مسئول سرکوب تومورها هستند.” “و همچنین قارچ هایی وجود دارند که ترکیبات التهابی را کاهش می دهند. که برای بیماران سرطانی مفید است.”

بیشتر مطالعات تأثیر مثبتی را بر روی سیستم ایمنی بدن نشان می دهند. اما تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

دکتر نارایانان می گوید: “در یک مطالعه ، پاسخ ایمنی متفاوت بود.” “در یک دوز ، پاسخ ایمنی افزایش یافت ، و در دوز دیگر پاسخ ایمنی سرکوب شد . بنابراین ما باید این نتایج را روشن کنیم.”

قارچ ها ممکن است طول عمر را پس از تشخیص سرطان افزایش دهند

برخی مطالعات نشان داده است. که بیماران سرطانی که قارچ می خورند ممکن است عمر طولانی تری داشته باشند. در بعضی موارد ، این امر با پاسخ ایمنی مثبت در ارتباط بود. اما ممکن است عوامل دیگری نیز وجود داشته باشد.

نارایانان می گوید: “یك مطالعه نشان داد كه وقتی افراد قارچ می خوردند. می توانند دوره های بیشتری از درمان شیمی درمانی را تحمل كنند ، احتمالاً به دلیل اینكه عوارض جانبی كمتری دارند. و در نتیجه ممكن است بقای آنها را به طور غیرمستقیم بهبود بخشد.”

قارچ

قارچ ممکن است کیفیت زندگی را بهبود بخشد . آیا قارچ ها می توانند به درمان سرطان کمک کند؟

قارچ ها با بهبود چندین شاخص کیفیت زندگی مشترک برای بیماران سرطانی مرتبط بوده اند. این موارد شامل بهبود اشتها ، بهبود توانایی جسمی و ذهنی و کاهش خستگی است.

نارایانان می گوید: “گرایشی به سمت بهبود کیفیت زندگی نشان داده شده است. که در تحقیق نشان داده شده است ، اما ما نمی توانیم دلیل دقیق آن را مشخص کنیم.” “به عنوان مثال ، ما مکانیسم دقیق خستگی بیماران سرطانی را نمی دانیم ، بنابراین نمی توانیم چگونگی تاثیر قارچ ها را مشخص کنیم. اما ممکن است کاهش التهاب همان چیزی باشد که باعث کاهش سطح خستگی می شود. ”

بسیاری از مطالعات گذشته نگر است . به این معنی که داده ها پس از آن از سوابق پزشکی بیماران جمع آوری می شوند. این بدان معنی است که برخی از عوارض جانبی ممکن است ثبت نشده باشد.

تقریباً تمام مطالعات در مورد قارچ در آسیا انجام شده است. بنابراین دکتر Narayanan خاطرنشان می کند که ما نمی توانیم به طور قطعی بدانیم که آیا بیماران در ایالات متحده به همان شیوه پاسخ می دهند.

“مردم در ایالات متحده ممکن است متفاوت از مردم در چین و ژاپن پاسخ دهند زیرا ممکن است. متابولیسم ها متفاوت باشد. آنزیم های متابولیکی ما ممکن است متفاوت باشد . ” دکتر نارایانان. “ما به مطالعات بیشتری نیاز داریم و همچنین باید در ایالات متحده کارهای بیشتری انجام دهیم.”

مطالعات

مطالعات همچنین توسط انواع مختلف سرطان محدود شده است. بیشتر موارد مربوط به سرطان های پروستات ، پستان و روده بزرگ است.

“من بیماران سرطانی نادر را می بینم. اگر آنها از من سوال کنند. که آیا قارچ به شما کمک می کند ، باید بگویم ، ما نمی دانیم ، “.

قبل از استفاده از قارچ در طول درمان سرطان با پزشک خود صحبت کنید.

اگر می خواهید در مورد استفاده از قارچ در طول درمان سرطان اطلاعات بیشتری کسب کنید . لازم است که با پزشک خود صحبت کنید.

دکتر نارایانان می گوید: “قارچ ها دارای ترکیبات بیولوژیکی قوی هستند و مانند دارو رفتار می کنند. بنابراین مانند یک دارو با آنها رفتار کنید.” “در مورد جوانب مثبت و منفی ، و همچنین محدودیت های تحقیقاتی که با تیم مراقبت خود انجام داده اید گفتگوی آزاد داشته باشید.”

منبع ترجمه:

https://www.mdanderson.org/cancerwise/can-medicinal-mushrooms-help-during-cancer-treatment.h00-159460056.html