ترکیبات قارچی  به عنوان داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی در درمان سرطان: مقاله مروری

در این مقاله ترکیبات قارچی به عنوان داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی در درمان سرطان می پردازیم:

چکیده

از زمان های بسیار قدیم ، گیاهان و ترکیبات آنها در درمان و مدیریت بیماری های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. در حال حاضر ، بیشتر داروهای معمولی که برای درمان بیماری ها استفاده می شوند ، مستقیم یا غیرمستقیم از منابع گیاهی تهیه می شوند. گروه قارچی از اهمیت بالایی برخوردار است ، که نه تنها غذای مستقیم انسان را تأمین می کند بلکه منبع داروهای مهم نیز بوده است.

سیستم ایمنی در درمان سرطان

به عنوان مثال ، آنتی بیوتیک های متداول از قارچ ها تهیه می شوند. قارچ ها همچنین در صنایع غذایی ، پخت و پز و تولید الکل مورد استفاده قرار گرفته اند. جدای از اهمیت اقتصادی مایکروفرها ، از ماکروفاژیها بطور مستقیم به عنوان غذا استفاده می شود ، که معمولاً از بدن میوه های آنها حاصل می شود که معمولاً به عنوان قارچ شناخته می شود.

قارچ ها به دلیل غنی بودن در پروتئین ها ، مواد معدنی و سایر مواد مغذی نیز با تقویت سیستم ایمنی بدن همراه بوده اند. این موضوع قارچ را به عنوان منبع غذایی مهمی به ویژه برای گیاهخواران و افراد تحت فشار در سیستم ایمنی از جمله افراد HIV / AIDS تبدیل می کند.

در داروهای مکمل و جایگزین (CAM) ، قارچ به طور فزاینده ای برای درمان بیماری های مختلف پذیرفته می شود. نشان داده شده است که قارچ ها قادر به تحریک سیستم ایمنی بدن ، تعدیل ایمنی هومورال و سلولی ، و تقویت فعالیت ضد تحریک کننده و ضد توموری ، و همچنین جوان سازی سیستم ایمنی توسط رادیوتراپی و شیمی درمانی در معالجه سرطان هستند. بنابراین ، این پتانسیل قارچ آنها را به عنوان کاندیدای واکسن و ایمونوتراپی در درمان سرطان و سایر بیماریها واجد شرایط می کند. با این حال ، یک بررسی مهم در مورد پتانسیل تعدیل کننده سیستم ایمنی قارچ در سرطان به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است. این بررسی بینش فعالیتهای ایمنی قارچ مرتبط با فعالیت ضد سرطان را ارائه می دهد.

مقدمه

بشریت همچنان رنج سرطان را تحمل می کند ، بیماری ای که با رشد غیرقابل کنترل سلول همراه است. در سال 2013 ، گزارش شده است که از مهمترین دلایل مرگ ، بعد بیماریهای قلبی عروقی است. تخمین زده می شود مرگ در اثر سرطان در سال 2030 به سیزده میلیون برسد [1-3]. مبارزه با سرطان در دهه های گذشته با رویکرد چند جهته شامل تغییر رفتاری و رژیم غذایی ، شیمی درمانی ، رادیوتراپی ، جراحی و اخیراً سیستم ایمنی درمانی شدت یافته است. متأسفانه ، این رویکردها از عوارض جانبی جدی ناشی از عود و تضعیف سیستم ایمنی بدن تا کاهش کیفیت زندگی (QoL) بیماران خالی نیست. این امر باعث شده است تا دانشمندان به تلاشهای هماهنگ برای یافتن روشهای درمانی بهتر منجر شوند كه جدا از مدیریت سلول های سرطانی ، سیستم ایمنی بدن را در مبارزه با سرطان و سایر بیماری ها تقویت می كنند [4].

در بین این روشهای درمانی ، داروهای مکمل و جایگزین (CAM) به دلیل پتانسیل درمان کامل از جمله تقویت سیستم ایمنی ، به عنوان یک گزینه جایگزین در نظر گرفته شده است.

قارچ ها ساختار تولید مثل اسپور قارچ ها هستند. طبقه بندی باستانی قارچ ها را در بین گیاهان قرار می داد ، اما طبقه بندی کنونی قارچ ها را به عنوان یک گروه مستقل از ارگانیسم های تحت مایکوتا می شناسد ، اساساً به دلیل داشتن کیتین در دیواره های سلولی آنها. قارچ ها یك بدن میوه بارور و دارای اسپور قارچ هستند كه به طور معمول در بالای سطح زمین یا روی بستر آن تولید می شوند ، بطور عمده توسط گروه Basidiomycota و Ascomycota.فروش گانودرما، خرید قارچ گانودرما، خرید گانودرما، فروش قارچ گانودرما،‌ خرید قارچ گانودرما تازه، خرید شیتاکه، فروش شیتاکه ، خرید قارچ شیتاکه، فروش قارچ شیتاکه،‌ کپسول گانودرما، گنودرمای اصل، محل فروش قارچ گانودرما،‌ خرید قارچ گانودرما در ایران،

اگرچه در قارچ های وحشی فصلی است و می توان آنها را جمع آوری و استفاده کرد ، اما از طریق اسپور یا کشت بافت در آزمایشگاه ها می توان آنها را اهلی کرد. بیش از 14000 گونه قارچ وجود دارد ، اما حدود 3000 غذای خوراکی هستند که تقریباً 700 خاصیت دارویی دارند و 1٪ آنها سمی هستند [6]. برای سال های طولانی ، قارچ با خواص غذایی و دارویی از جمله تنظیم ایمنی و خاصیت ضد توموری همراه است [6–11]. براساس تحقیقات انجام شده ، قارچ خوراکی با اعمال اثرات آنها بر فعالیت های سلولی ، تولید ثانویه ترکیبات شیمیایی که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به معالجه بیماری ها و بازگرداندن ایمنی سلولی که توسط پرتودرمانی و شیمی درمانی انجام می شود سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. این تقویت سیستم ایمنی به طور عمده به β- گلوکانان [12 ، 13] مرتبط است.

یک کلید مهم ، مکانیسم محافظتی که اغلب توسط قارچ ها در برابر سرطان اعمال می شود ، توانایی تحریک پاسخ سیستم ایمنی بدن است ، جایی که بتا گلوکان ، یک پلی ساکارید محلول در آب ، سلول های ایمنی و پروتئین ها و ماکروفاژها ، سلول های T ، سلول های کشنده طبیعی و سیتوکین ها را فعال می کند. که به سلولهای تومور حمله می کنند [10].

قارچ دکمه ای سفید Agaricus bisporus نمونه ای از قارچ های رژیمی است. جدا از داشتن آنتی اکسیدانهای فعال زیستی و مواد ضد سرطان زا ، این ترکیبات فعال زیستی باعث تغییر فعالیت آنزیم آروماتاز ​​می شوند. این آنزیم در تبدیل آندروژن ها به واسطه های استروژن تکثیری که از نزدیک با پیشرفت سرطان پستان در ارتباط هستند ، درگیر است.

علاوه بر این ، ترکیبات غیرپلی ساکارید در گونه هایی مانند قارچ های شییتاکه و صدف فعالیت بیولوژیکی در برابر سرطان پوست موش ها و سلول های سرطان پروستات انسانی دارند [16]. فعالیت ضد توموری و سیستم ایمنی قارچ توسط عصاره های قارچ خام و ترکیبات خالص به نمایش گذاشته شده است. پلی ساکارید که عمدتاً از β- گلوکانهای موجود در دیواره سلولی تشکیل شده است ، وظیفه تعدیل سیستم ایمنی را از چند طریق شامل فعال سازی فعالیت فاگوسیتیک و تولید واسطه های اکسیژن فعال ، واسطه های التهابی و تولید سایتوکاین ها بر عهده دارد. [7، 10، 17 ]

قارچهای دارویی منتخب و فعالیت ضد سرطان آنها

قارچ ها می توانند از نظر خوراکی ، دارویی یا سمی باشند. بسیاری از گونه های قارچ ، چه خوراکی و چه سمی ، حاوی ترکیبات فعال زیستی هستند که برای سلامتی انسان از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

دیواره سلولی قارچ حاوی دو ترکیب مهم ، کیتین و β- گلوکان است. از بین این دو ، β- گلوکانان β (3 1 1) ، β (4 1 1) و β (6 1 1) قارچ را از نظر خاصیت درمانی بیماریهای مختلف از اهمیت ویژه ای می سازند [18-20]. علاوه بر این ترکیبات ، مؤلفه های مهم دیگری نیز در قارچ ها وجود دارد. آنها شامل پلی ساکاریدها ، ترکیب های پروتئین پلی ساکارید ، آگاریتین ، ارگوسترول ، سلنیوم ، پلی فنول ها و ترپنوئیدها هستند.محل فروش قارچ گانودرما،‌ خرید قارچ گانودرما، خرید کپسول گانودرما،‌ قیمت قارچ گانودرما در ایران،‌ قیمت قهوه گانودرما،‌ قیمت قارچ گانودرما،‌ قیمت قارچ گانودرما در ایران،‌ پرورش و فروش مستقیم قارچ گانودرما لوسیدوم و انواع قارچ‌های دارویی زیر نظر جهاد کشاورزی و با مجوز رسمی، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در ایران، بزرگترین عرضه کننده قارچ گانودرما لوسیدوم در ایران، تاثیر گانودرما روی میل جنسی،‌ تاثیر گانودرما روی روح و روان،‌

جدا از ویژگیهای درمانی مرتبط با این ترکیبات ، آنها به طور کلی بعنوان اصلاح کننده پاسخ بیولوژیکی (BRM) در نظر گرفته می شوند. هر دو آزمایش آزمایشگاهی و داخل بدن فعالیتهای درمانی ترکیبات قارچ را پشتیبانی می کنند.

این ترکیبات سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با تومورها و سایر بیماری ها تعدیل می کنند. اینها شامل تقویت سیستم ایمنی از طریق تحریک لنفوسیتها ، سلولهای NK و ماکروفاژها ، افزایش تولید سایتوکاین ، مهار تکثیر سلولهای سرطانی ، افزایش آپوپتوز و مسدود کردن آنژیوژنز علاوه بر اینکه سمیت سلولی در سلولهای سرطانی است [21، 22].

این ترکیبات در تماس با سلول های روده هستند ، خط مقدم سیستم ایمنی روده که با آنتی ژن ها در تعامل است ، از این طریق در پاسخ ایمنی روده و در صورت لزوم پاسخ التهابی را بازی می کند [23]. پلی ساکاریدهای قارچ و مجتمع های پروتئین پلی ساکارید به عنوان یکی از منابع اصلی داروهای درمانی برای سیستم های ایمنی و ضد توموری در نظر گرفته می شوند [21، 24].

بیش از 50 گونه قارچ دارای ایمنی بالقوه با اثرات سیستم ایمنی و ضد توموری در شرایط آزمایشگاهی و داخل بدن و همچنین در سرطانهای انسانی هستند. آنها شامل لکتین ها ، پلی ساکاریدها ، پلی ساکاریدها-پپتیدها ، مجتمع های پروتئین پلی ساکارید مانند لنتینان ، اسکیزوفیلان ، پلی ساکارید-K ، پلی ساکارید P ، ترکیبات همبسته فعال هگزوز (AHCC) و Maitake D هستند. این ترکیبات از Ganoderma lucidum ، G. tsugae ، commune Schizophyllum ، Sparassis crispa ، Pleurotus tuber-regium ، P. rhinoceros ، Trametes robiniophila Murill ، Coriolus Versicolor ، Edents Lentinus ، Grifola frondosa و Flammulina velutipes ، مشتق شده است.

این قارچ ها با درمان سرطان های مختلفی از جمله سرطان های پستان ، کولورکتال ، گردن رحم ، پوست ، کبد ، تخمدان ، مثانه ، پروستات ، معده ، پوست ، ریه ، لوسمی و معده همراه است (جدول 1). ترکیبات قارچ از مکانیسم های مختلفی برای تعدیل سیستم ایمنی در درمان سرطان استفاده می کند. به عنوان مثال ، عصاره های آب میوه های Agaricus blazei Murill (AbM) باعث تولید TNF-alpha ، IL-8 و NO2 می شوند. پلی ساکاریدهای با وزن مولکولی کم هستند که رشد تومور و آنژیوژنز در داخل بدن را سرکوب می کنند [26] ، و آنها حاوی آگاریتین و ارگوسترول هستند که قادر به القاء آپوپتوز در سلول های لوسمی و مهار آنژیوژنز ناشی از تومور هستند [27 ، 28].

پلی ساکاریدهای Ganoderma lucidum و triterpenoids مهار کننده های قدرتمند رشد تومور در شرایط in vitro و in vivo هستند [14]. علاوه بر این ، عصاره G. lucidum و G. tsugae قادر به مهار رشد سلولهای سرطانی روده بزرگ در شرایط آزمایشگاهی هستند [29]. اسکیزوفیلان ، از کمون اسکیزوفیلا ، β (1-3) و β (1-6) D- گلوکان ، در برابر سرطان معده کمتر موثر است اما بقای بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن را افزایش می دهد.

در سرطان دهانه رحم ، بقا و زمان عود مجدد برای مرحله II طولانی تر می شود ، و هنگام تزریق مستقیم به توده سرطانی مؤثرتر است [30] ، نشانگر اثر سمیت سلولی مستقیم به سلولهای توموری است. همچنین افزایش قابل ملاحظه ای در مونوسیت ها و گرانولوسیت ها در خون و طحال وجود دارد که منجر به تولید IL – 6 و IL – 8 پس از استفاده از قارچ گل کلم (Sparassis crispa) می شود و نشان می دهد که دارای خواص ایمنی بدن است [31].

سایر قارچها مانند P. tuber-regium و polycharides P. rhinoceros اثرات ضد توموری دارند ، جایی که آنها قادر به بیان و تکثیر سلول های NK ، ماکروفاژها و سلولهای کمکی T در موشها هستند [32-34] و Trametes robiniophila Murrill (Huaier) قارچ در چین حدوداً 1600 سال در TCM اعمال می شود [35] و پروتئوگلیکان ها آن را از نظر آپوپتوز ، آنتی ژنوژنز ، وارونگی مقاومت در برابر دارو ، آنتی ماستاز و فعال سازی سیستم ایمنی نشان می دهند. جدول 1 قارچ های منتخب را كه در سرطانهای مختلف مورد مطالعه قرار گرفته اند ، برجسته می كند.

مکانیسم تعدیل سیستم ایمنی توسط ترکیبات قارچی ضد سرطان

ترکیبات قارچ برای مقابله با سرطان از طریق تعدیل سیستم ایمنی ذاتی (غیر اختصاصی) و القایی (خاص) شناخته شده است. پاسخ سیستم ایمنی بدن پس از تهاجم توسط آنتی ژنها به شدت بر تعامل بین گیرنده های تشخیص الگوی میزبان (PRR) و الگوهای مولکولی مرتبط با پاتوژن (PAMPs) متکی است. PRR ها از طریق شناخت پاتوژن ایمنی ذاتی را آغاز می کنند ، در حالی که گیرنده های شارژ مانند (TLR) مسیرهای سیگنالینگ را آغاز می کنند که ایمنی ذاتی را هماهنگ می کنند و ایمنی تطبیقی ​​را در برابر عوامل بیماری زا مختلف تحریک می کنند [56].

دیواره های سلولی قارچ دارای ترکیباتی هستند ، به خصوص β- گلوکان ها ، که تصور می شود یک PAMP اصلی در شروع یک پاسخ ایمنی باشد. گیرنده های β- گلوکان ها ، Dectin-1 ، بر روی سلول های دندریتیک ، ماکروفاژها ، نوتروفیل ها و مونوسیت ها بیان شده است [57، 58]. اتصال Dectin-1 و β- گلوکانان منجر به انتقال سیگنال می شود که به نوبه خود سلول های T ، پروتئین کیناز های فعال شده با میتوژن (MAPK) و عامل هسته ای kappa B (NF-kB) را فعال می کند ، و در نتیجه تولید سایتوکاین [59 ، 60] ایجاد می شود. علاوه بر این ، ترکیبات قارچ با استفاده از گیرنده Dectin-1 ، گیرنده شماره 2 (TLR-2) و گیرنده مکمل 3 (CR3) توسط PRR شناخته می شوند. PAMP به TLR2 متصل می شود که ایمنی تطبیقی ​​و PAMP-PRR را بر روی مونوسیت ها ، سلول های دندریتیک ، گرانولوسیت ها و سلول های NK سیستم ایمنی ذاتی ایجاد می کند [61-65] و منجر به فعال شدن سلول های ایمنی ، تولید سیتوکین و بیان مولکول های چسبندگی می شود. [66 ، 67] ، همانطور که در شکل 1 نشان داده شده است.

https://www.hindawi.com/journals/ecam/2018/7271509/fig1/

شکل یک : مکانیسم ایمنی احتمالی عملکرد گلوکان قارچ. آنها از Dectin-1 ، CR3 و TLR-2 استفاده می کنند که منجر به فعال سازی و انتقال سیگنال لنفوسیت های T ، MAPK و NF-kB می شود و به نوبه خود منجر به تولید شیمیوکین و فعال سازی و تحریک لنفوسیت ها ، ماکروفاژها و سلول های NK می شود. در مهار تکثیر سرطان از طریق مستقیم ، آپوپتوز و توقف  چرخه سلولهای سرطانی یا مانع آنژیوژنز و متاستاز سلولهای سرطانی.

علاوه بر این ، گلوکان ها که از نظر دارویی مهم هستند از نظر مقاومت در برابر اسید مقاوم هستند و بنابراین قادر به عبور از معده به اثنی عشر هستند و در آنجا با گیرنده ها در تعامل هستند و آنها را برای تولید لیزوزیم ، رادیکال های واکنشی اکسیژن و اکسیدهای ازت فعال می کنند. . اینها به نوبه خود تولید سیتوکین هایی را که فاگوسیت ها و لکوسیت ها را فعال می کنند ، تحریک می کنند و منجر به ایمنی موضعی یا سیستمی می شوند [68-70].

کارآیی بتا گلوکان ها برای فعال کردن لکوسیت ها نه تنها به ترکیب آنها بلکه به حلالیت موجود در آب ، وزن مولکولی و میزان تعویض و انشعاب بستگی دارد. فعالیت دارویی آنها می تواند به تعامل با گیرنده های خاص β- گلوکوپیرانوز در لکوسیت ها مرتبط باشد. این تعامل ، لکوسیت ها را فعال می کند ، که به نوبه خود فاگوسیتوز ، سمیت و تولید سایتوکاین ها توسط لکوسیت ها را تحریک می کنند [71، 72].

تأثیر ترکیبات قارچ بر تولید سیتوکین

ترکیبات قارچ از طریق مکانیسم های مختلف مولکولی ، خاصیت تعدیل کننده سیستم ایمنی بدن را اعمال می کنند. برخی از ژنهای تنظیم نشده که منجر به تولید سایتوکاینهای ضد التهابی و ضد سرطان می شوند. مطالعات انجام شده با ترکیبات قارچ نشان می دهد که تعدادی از ژن ها و سیتوکین ها به دنبال درمانهای آزمایشگاهی و آزمایشگاهی تحت تأثیر قرار می گیرند.

سیتوکین ها پیام رسان سیستم ایمنی هستند و یا پروتئین یا گلیکوپروتئین هستند که توسط سلولهای ایمنی ترشح می شوند و سیستم ایمنی ذاتی و سازگار را تنظیم می کنند [6]. به دنبال جذب خوراکی ترکیبات قارچ / قارچ ، فاکتورهای ایمنی روده فعال می شوند ، یعنی سلولهای دندریتیک و ماکروفاژها که سیتوکینهایی را ترشح می کنند که ایمنی محلی یا سیستمیک را آغاز می کنند. سلولهای اپیتلیال روده نیز برای ترشح IL-7 ، یک سایتوکاین مهم در سیستم ایمنی درمانی سرطان تحریک می شوند [73 ، 74].

جوجه کشی سلولهای THP-promonocytic THP-1 با عصاره Agaricus blazei Murill ، بسیاری از ژنهایی را که با کموکاین های ضد سرطان همراه هستند ، ترشح می کند ، و منجر به ترشح تعدادی از سایتوکاین ها از جمله زیر واحد IL-23α در خانواده IL-12 ، IL-1β ، پروتئین شیمیایی مونوسیتهای منیزایت -1 (MCP-1) ، عامل تحریک کلونی گرانولوسیت (G-CSF) و فاکتور نکروز تومور آلفا (TNF-α) [27 ، 36]. علاوه بر این ، ولمن و همکاران. [75] نشان داد كه اجسام ميوه ، كلاهك و ماده Agaricus bisporus باعث توليد TNF-α توسط ماكروفاژهاي استخراج شده از مغز استخوان مي شوند.

از طرف دیگر ، گانودرما لوسییدوم از گیاهان تونیک تقویت کننده طول عمر است و فعالیتهای بیولوژیکی ، به ویژه خواص ضد توموری و سیستم ایمنی بدن ، شامل تحریک سلولهای T و پاسخ التهابی با بیان و تولید مواد شیمیایی از جمله IL-1 ، IL-2 ، IL-6 می باشد. ، TNF-α ، و اینترفرون گاما (IFN-γ) [4 ، 41 ، 42]. Grifolan از Grifola frondosa فعالیت ماکروفاژها را با افزایش تولید IL-1 ، IL-6 و IL-8 ترویج می کند ، در نهایت فعال و افزایش تعداد لکوسیت ها [45-47 ، 76]. ترکیبات دیگر از قارچهای پپتید پلی ساکارید (PSP) ، پلی ساکارید (PSK) و لنتینان باعث ترشح آزمایشگاهی ترشح سیتوکین های متنوع ، یعنی IL-1 ، IL-2 ، IL-6 ، IL-8 ، TNF و اینترفرون ها می شود. 49]

علاوه بر این ، Bittencourt و همکاران. [52] نشان داد که α-گلوکان حاصل از سودومالشایر بوییدی ترشح آزمایشگاهی ترشح TNF-α و IL-12 را تحریک می کند. ترشح بیشتر IL-12 حاکی از قطبش سلولهای T ساده در پاسخ دهنده های T یاور (Th) تیپ 1 است که در مبارزه با سلول های سرطانی مهم هستند [37 ، 77]. عصاره Sparassis crispa اسپلنوسیت ها را برای ترشح سیتوکین ها در موش ها تحریک می کند و این عامل توسط محرک کلونی گرانروسیت ماکروفاژ (GM-CSF) و Dectin-1 ، که گیرنده β- گلوکان است تحریک می شود [48].

تأثیر ترکیبات قارچ بر روی سلولهای ایمنی

ترکیبات قارچ مستقیماً به سلولهای تومور تزریق شده و یا سلولهای ایمنی بدن را به صورت خوراکی فعال می کنند تا سلول را با واسطه یا مستقیم سمیت سلولی سلولهای توموری پس از شناسایی توسط گیرنده های تشخیص پاتوژن آغاز کنند. ترکیباتی مانند لنتینان تولید لنفوسیت های T و سمیت سلولی و ماکروفاژها را افزایش می دهد و همچنین پاسخ ایمنی غیر اختصاصی را القا می کند [49].

عصاره های Pleurotus tuber-regium و P. rhinoceros با افزایش بلوغ لنفوسیت ها و سلول های NK و افزایش تکثیر ماکروفاژها ، سلول های کمک کننده ، و نسبت CD4 / CD8 و جمعیت ، که با افزایش وزن و اندازه طحال همراه است ، اثرات ضد توموری را تحریک می کند. این افزایش به تعداد بیشتری از مونوسیت ها و گرانولوسیت ها در بین سایر سلولهای ایمنی نسبت داده می شود [32-34 ، 78].

بنابراین ، مصرف ترکیبات قارچ با تقویت ممانوسیت ها ، ماکروفاژها ، سلول های NK و سلول های B ، سیتوکین های مرتبط با ضد تومور ترشح CTL و فعال سازی اندام های ایمنی ، رهایی از سرطان ها و تقویت ایمنی طبیعی و سازگارانه را تقویت می کند.  [64 ، 65]. این اقدامات توسط ترکیبات قارچ منجر به آپوپتوز سلول سرطانی ، توقف چرخه سلولی و جلوگیری از آنژیوژنز و متاستاز می شود.

مهار تکثیر و توقف چرخه سلولی توسط ترکیبات قارچ

سرطانهای مختلفی از جمله سرطانهای خون در موش و لوسمی در انسان از جمله سایر تومورها توسط قارچها مهار می شوند [27، 79]. مکانیسم عمل آنها متنوع است و اعتقاد بر این است که شامل القاء آپوپتوز و تنظیم مجدد ژن های القا کننده آپوپتوز و همچنین توقف تقسیم سلولی در شرایط in vitro و in vivo است [38، 39].

ترکیبات قارچ تزریق شده به توده تومور منجر به آپوپتوز سلولها در مراحل مختلف چرخه سلولی برای مهار تکثیر سلولی تومور می شود. به عنوان مثال ، لنتینان و لکتین ها از Shiitake مستقیماً از نظر سمیت و سیتوستاتیک سلول های سرطان پستان MCF-7 هستند [53 ، 54]. آنها همچنین اثرات ضد التهابی را با کاهش سطح neoangiogenic و گرانولوسیتهای شیمی درمانی- IL-8 نشان می دهند و باعث افزایش نفوذ سلول های T سیتوتوکسیک با کاهش تشکیل داخل بدن اکسیژن های واکنش پذیر و گونه های نیتروژن و تقویت ترازو خنثی Th1 / Th2 در سرطانهای اواخر می شوند [37 ، 40 ، 80-82].

این توانایی فاگوسیت ها برای نفوذ باعث می شود تا آنها در از بین بردن تومورهای پیشرفته با فاگوسیتوز و ترشح سایتوکاین ها برای فعالیت های ضد توموری مستقیم یا غیرمستقیم و سمیت سلولی وابسته به آنتی بادی ها (ADCC) مهم باشند [83].

سرکوب تحرک سلولی و مسدود کردن عروق در ریز محیط زیست تومور شاخص خوبی برای مهار متاستاز سرطان و تکثیر است. Ganoderma lucidum پتانسیل سرکوب تحرک سلولی ، مهار تکثیر سلولی ، القای آپوپتوز و سرکوب آنژیوژنز سلولهای سرطانی و سرطان پروستات تهاجمی انسان و پستان را دارد [43، 44]. از طرف دیگر PSK ، قبل از عمل مستقیماً در داخل تومورهای معده انسان تزریق می شود ، به سرعت توسط سلولهای دندریتیک در داخل و اطراف تومورها گرفته می شود و باعث بهبود بقا و QoL بیماران مبتلا به سرطان معده می شود [50].

بنابراین ، PSK اثر سمیت سلولی مستقیم بر روی سلولهای سرطانی دارد. به گفته هسو و همكاران. [29] ، عصاره های متانولی G. lucidum و G. tsugae با مهار سیکلین A و B1 و تنظیم مجدد p21 و p27 ، رشد سلول های سرطانی روده بزرگ را در 72 ساعت مهار می کنند و بدین ترتیب چرخه سلولی را در G2 / M متوقف می کنند و بنابراین قادر به سرکوب رشد تومور ، القاء مرگ سلولی و مهار تکثیر سلولی در سلولهای سرطانی روده بزرگ در داخل بدن.

ولمن و همکاران. [75] تأیید کرد که تعدیل پاسخ ایمنی از انتروسیت ها وجود دارد ، که عصاره هایی از قارچ باعث کاهش اثر منفعل NF-kB در سلول های Caco-2 می شود. که می تواند باعث شود سلولهای تومور متوقف نشوند ، از بین بروند ، یا نسبت به عملکرد عوامل ضد تومور حساس شوند. علاوه بر این ، عصاره آبی میوه L. edodes اثر مهاری بر تکثیر سلول های MCF-7 و سنتز DNA دارد ، این نشان می دهد که اثر سیتوستاتیک این عصاره قارچ بر چرخه سلولی سلولهای سرطانی بسیار قدرتمند است [55]. سلولهای MCF-7 تحت درمان با عصاره Huaier (Trametes robiniophila) با توقف G0 / G1 منجر به آسیب سلول و آپوپتوز می شوند [22] و عصاره آبی Coprinellus sp. سلولهای MCF-7 ، MDA-MB-231 و BT-20 [51] را از بین می برد.

گفتنی است ، تحقیقات ثابت کرده اند که ترکیبات قارچ دارای پتانسیل ضد سرطان در شرایط آزمایشگاهی ، in vivo و مطالعات بالینی هستند که در جدول 2 خلاصه شده است. بنابراین ، تحقیقات مهم در مورد ترکیبات قارچ ضد سرطان در جستجوی کشف داروی جدید مهم است.

https://www.hindawi.com/journals/ecam/2018/7271509/tab2/

نتیجه گیری و چشم انداز آینده

تركیبات فعال كننده بیولوژیك قارچ باعث تقویت یا تعدیل سیستم ایمنی بدن و در نتیجه متاستاز سلولهای سرطانی و رشد آنها می شود. این ترکیبات با تأثیر بر بلوغ ، تمایز و تکثیر سلولهای ایمنی بدن کار می کنند. ترکیبات اصلی ایمنی و اهمیت سرطان روده ، به ویژه روده ها را محل تماس و اقدام اصلی قرار داده و از این طریق بر ایمنی روده و در نهایت ایمنی سیستمیک تأثیر می گذارد.

این ترکیبات PAMP هستند و با تعامل با گیرنده های روی لکوسیت ها ، تنظیم مجدد ژن های مرتبط با ایمنی ، افزایش تولید لنفوسیت های T و سیتوکین ها ، فعال کردن فعالیت ماکروفاژها و سایتوکاین ها ، القای آپوپتوز ، تأثیر بر چرخه سلولی و افزایش نفوذ سلول های T سمیت سلولی در تومورها عمل می کنند. . مطالعات انتقادی در مورد مکانیسم عمل و توسعه داروهای ضد سرطان از قارچ به منظور کاهش بار سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران سرطانی بسیار مهم است.

بنابراین تحقیقات انجام شده که تنظیم سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با سرطان بویژه از ترکیبات قارچ هدفمند می کند اهمیت دارند. بنابراین ، آینده نگر باید به سمت یافتن مکانیسم های مولکولی ترکیبات مختلف قارچ در سیستم ایمنی درمانی سرطان و ترغیب مصرف قارچ و سایر مواد گیاهی طبیعی به دلیل درمان جامع آنها سوق یابد. مطالعات بیشتری در مورد حفظ تنوع زیستی قارچ ها باید انجام شود و برای ارزیابی و مقایسه اهمیت دارویی و قارچ های مناطق مختلف باید تجزیه و تحلیل اساسی انجام شود.

ترجمه شده توسط تیم تحقیقاتی دکتر مهدیزاده از مقاله:

https://www.hindawi.com/journals/ecam/2018/7271509/