آیا ترکیب AHCC در حال حاضر می تواند انتخاب مناسبی برای پاکسازی عفونت ویروس پاپیلومای انسانی باشد؟

در این بخش به ترجمه مقاله ای با موضوع اینکه فقط روی ای اچ سی سی میشه برای درمان اچ پی وی حساب کرد یا خیر؟ جواب؛ اینقدر تاکید نکنید خوبه. نباید بیمار مجبور اش کرد به مصرف که اگه نتونه ممکنه استرس بگیره و بد تر بشه. ترکیب AHCC برای پاکسازی زگیل تناسلی

https://drmahdizadeh.com/wp-content/uploads/2020/03/Kinoko-Platinum-AHCC-Active-Hexose-Correlated-Compound-%E2%80%93-750-MG1.png

لینک اصل مقاله ترکیب AHCC برای پاکسازی زگیل تناسلی

https://accp1.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/jcph.2118

در حال حاضر سرطان دهانه رحم چهارمین سرطان شایع در زنان است و به عنوان یکی از علل اصلی عوارض و مرگ و میر شناخته شده است. یکی از علل اصلی این سرطان، عفونت با زیرگروه های پرخطر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است. HPV معمولاً لایه اپیتلیال سلول های حاوی سطوح پوستی و مخاطی را آلوده می کند و با زگیل های خوش خیم، کارسینوم درجا و در نهایت ضایعات بدخیم همراه است.

اگرچه اغلب عفونت‌های HPV در عرض 6 تا 12 ماه از بین می‌روند – بسته به عواملی مانند سن بیمار، نوع HPV و رفتار جنسی، اگر عفونت‌های پرخطر HPV در طول زمان باقی بماند، خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم افزایش می‌یابد. تنها واکسیناسیون HPV محافظت موثر، ایمن و پایدار در برابر عفونت های HPV را فراهم می کند.3 همچنین، هیچ درمان قطعی ثابت شده ای برای تسریع پاکسازی عفونت های HPV وجود ندارد و این یکی از مهم ترین چالش های بهداشتی است.

برخی از مطالعات نشان داده اند که ترکیب فعال مرتبط با هگزوز (AHCC)، مشتق شده از میسلیوم قارچ Basidiomycota مانند Lentinula edodes (shiitake)، دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی است، از شروع دیابت و آسیب کبدی جلوگیری می کند و پاسخ ایمنی را بهبود می بخشد. شایع ترین عوارض جانبی مرتبط با دوز گزارش شده AHCC شامل خارش، حالت تهوع، اسهال، نفخ، سردرد، خستگی و گرفتگی پا است و AHCC ممکن است باعث تحریک بیماری های خودایمنی نیز شود.

با توجه به تاثیر AHCC بر بهبود میزان پاکسازی پرخطر HPV، مطالعه اخیر توسط اسمیت و همکاران ادعا کرد که AHCC می تواند منجر به پاکسازی بادوام عفونت های پرخطر HPV شود. ترکیب AHCC برای پاکسازی زگیل تناسلی

در این مطالعه، کارایی AHCC مورد ارزیابی قرار گرفت. هم in vitro و هم in vivo. نتایج in vitro پاکسازی HPV پرخطر را بیان کرد که توسط مطالعات حیوانی به عنوان یک پاسخ پایدار تأیید شد. سپس دو مطالعه مقدماتی شامل 10 زن در هر بازو با تایید شده عفونت HPV پرخطر پایدار (بیش از 2 سال) انجام شد. یک گروه AHCC 3 گرم خوراکی از 5 هفته تا 6 ماهگی دریافت کردند و گروه دیگر AHCC 1 گرم توسط دهان برای <8 ماه از بین 10 بیمار تحت درمان با AHCC 3 گرم، 4 بیمار از مطالعه خارج شدند. از 6 بیمار باقیمانده، 4 مورد پاکسازی ویروس HPV پرخظر پس از 3 تا 6 ماه داشتند. همچنین از 10 بیمار دریافت کننده AHCC 1 گرم، 1 بیمار از مطالعه خارج شد. از بین 9 بیمار باقیمانده، 4 مورد پاکسازی HPV با خطر بالا را پس از 7 ماه تایید کردند.

اینترفرون بتا (IFNβ) کمتر از 25 pg/mL در افرادی بود که عفونت پرخطر HPV را پاک کردند. نویسندگان ادعا کردند که مدولاسیون بیان و سیگنال دهی IFNβ توسط AHCC مسئول پاکسازی عفونت های HPV است. در نهایت، اگرچه نتایج این مطالعه مقدماتی امیدوارکننده است، نویسندگان اظهار داشتند که منتظر هستند تا یافته‌ها توسط مطالعه در حال انجام فاز II تصادفی‌سازی، و کنترل‌شده با دارونما بر روی 50 زن مبتلا به عفونت HPV با خطر بالا اثبات شود. .1 علاوه بر این، مطالعه دیگری که توسط Beihua Kong (NCT04633330) در مورد ارزیابی AHCC برای پاکسازی عفونت پرخطر HPV انجام شده است، با تاریخ تکمیل اوت 2023 در حال انجام است. بنابراین، بر اساس داده های اولیه موجود، AHCC در حال حاضر یک عامل قطعی برای پاکسازی عفونت پرخطر HPV در نظر گرفته نمی شود.

با این حال، تولیدکنندگان مختلف دارویی که مکمل‌های AHCC را تولید می‌کنند، تبلیغات گسترده‌ای در مورد تأثیر AHCC بر بهبود پاکسازی HPV دارند که در حال حاضر منطقی به نظر نمی‌رسد.

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که سیاست‌های بازاریابی دارویی بر رفتار تجویز پزشکان تأثیر می‌گذارد. 6-8 تجویزکنندگان اهمیت استراتژی‌های بازاریابی دارویی را در تأثیرگذاری بر انتخاب دارو تأیید می‌کنند، با نیمی از پزشکان موافق هستند که تحت تأثیر بازدید نمایندگان شرکت‌های دارویی قرار گرفته‌اند.6-8. از سوی دیگر، اکثر تولیدکنندگان محصولات مکمل را با قیمت های متفاوت و بالاتر عرضه می کنند و بسیاری از بیماران در تهیه مکمل ها به ویژه در کشورهای با درآمد متوسط و کم مشکل دارند.

جمع بندی ترکیب AHCC برای پاکسازی عفونت ویروس پاپیلومای انسانی

بنابراین در مورد بیماری هایی مانند عفونت HPV که خود عامل استرس برای بیماران است، عدم توانایی در تهیه داروها که هنوز اثر آن ثابت نشده است، منجر به افزایش استرس در بیماران می شود که نه اخلاقی است و نه انسانی. . علاوه بر این، از نظر روان‌شناختی، زمانی که دارویی به عنوان یک ماده فعال برای پاکسازی ویروس به بیمار تجویز می‌شود، نوعی اطمینان کاذب در بیمار ایجاد می‌کند که می‌تواند منجر به عدم توجه وی به کنترل عوامل خطر دیگر مانند سیگار کشیدن شود. شرکای جنسی متعدد و سایر رفتارهای پرخطر، در نهایت خطر ابتلا به عفونت های مقاربتی را افزایش می دهد.

در نهایت، توصیه ما به پزشکان و داروسازان این است که تا زمانی که نتایج مطالعات در حال انجام و آزمایش‌های بالینی آینده با جمعیت‌های بزرگ‌تر بر روی اثرات این مکمل در بهبود پاکسازی عفونت‌های HPV منتشر نشود، محصولات AHCC را به عنوان یک درمان کاملاً مورد نیاز برای بیماران در نظر نگیرند.

  1. مهتاب 402 آذر 7, 1402 در 10:42 ق.ظ - پاسخ

    سلام و وقت بخیر، شما موجود دارین؟

  2. https://ai-porn.click/white-wife/ شهریور 16, 1402 در 7:42 ب.ظ - پاسخ

    I pay a quick visit every day some webssites aand blogs tto read articles, but this
    webb site give quality based posts.

  3. xxx-free.info مرداد 23, 1402 در 5:31 ق.ظ - پاسخ

    When I initiaally comkented I clicked the “Notify me when new comments are added” checkbox and now each time a commennt is added I geet severaal
    e-mails with thee ssme comment. Is there aany wayy
    you caan remkove mee from thjat service? Thanhks a lot!

  4. Christoper مرداد 21, 1402 در 3:27 ق.ظ - پاسخ

    This is ver interesting, You are a verty skilled
    blogger. I’ve joined yoir fee aand look forward too seekingg more off your wonderful post.
    Also, I have sshared yolur website in mmy social networks!

  5. 色情影片 تیر 31, 1402 در 8:15 ب.ظ - پاسخ

    Appreciste thiis post. Willl try itt out.

  6. Lien فروردین 19, 1402 در 10:59 ق.ظ - پاسخ

    Veryy nice post. I siply stumbldd upon your weblog annd wished too mention tgat
    I’ve truly loved surfing around yoir blog posts.
    Aftwr aall I will be subscribikng to you
    feed and I am hoping you write again soon!