تاثیر گانودرما روی برخی از بیماری ها

در این بخش به بررسی تاثیر گانودرما روی برخی از بیماری ها می پردازیم:

بیماری آلزایمر.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف پودر قارچ گانودرما باعث بهبود حافظه یا کیفیت زندگی در افراد مبتلا به آلزایمر می شود.

Alzheimer

پروستات بزرگ

هایپرپلازی خوش خیم پروستات ؛ BPH). مردان مبتلا به پروستات بزرگ شده معمولاً علائم ادراری دارند. مصرف عصاره قارچ گانودرما می تواند برخی علائم ادراری مانند نیاز به ادرار کردن را اغلب یا بلافاصله بهبود بخشد. اما به نظر می رسد علائم دیگری مانند سرعت جریان ادرار بهبود می یابد. همچنین مشخص است که آیا قارچ گانودرما علائم ادراری را در مردان دارای پروستات بزرگ شده بهبود می بخشد یا خیر. این فقط ممکن است علائم ادراری ناشی از سایر شرایط را بهبود بخشد.

خستگی ناشی از سرطان.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف پودر قارچ گانودرما باعث کاهش خستگی در افراد مبتلا به سرطان پستان می شود.

تومورهای غیر سرطانی در روده بزرگ و روده بزرگ (آدنومهای کولورکتال).

تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف عصاره قارچ گانودرما می تواند تعداد و اندازه این تومورها را کاهش دهد.

گرفتگی عروق.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف عصاره قارچ ریشی باعث کاهش درد قفسه سینه و تنگی نفس در افرادی که شریان گرفتگی دارند ، می شود.

دیابت.

بیشتر تحقیقات نشان می دهد که مصرف عصاره قارچ گانودرما باعث بهبود قند خون در مبتلایان به دیابت می شود. اما بیشتر این مطالعات اندک بودند و برخی از نتایج متناقض وجود دارد.

تب خال ناحیه تناسلی.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف مخلوطی از قارچ گانودمرا و سایر مواد تشکیل دهنده به کاهش زمان لازم برای شیوع تبخال کمک می کند.

تحقیقات اولیه هپاتیت

. نشان می دهد که مصرف قارچ گانودرما میزان ویروس هپاتیت B را در بدن کاهش می دهد. همچنین به نظر می رسد این محصول عملکرد کبد را در افراد مبتلا به این بیماری بهبود می بخشد.

زخم

تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف مخلوطی از قارچ گانودرما و سایر مواد تشکیل دهنده باعث کاهش زمان لازم برای بهبود زخم می شود.

HPV (ویروس پاپیلومای انسانی).

تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف ترکیبی از قارچ گانودرما باعث کاهش مقادیر ویروس HPV در دهان می شود.

فشار خون بالا.

به نظر می رسد فشار خون در افرادی که فشار خون شدید تری دارند ، کاهش می یابد.

سرطان ریه.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف قارچ گانودرما تومورهای ریه را کوچک نمی کند. اما به نظر می رسد عملکرد ایمنی و کیفیت زندگی در افراد مبتلا به سرطان ریه را بهبود می بخشد.

درد مربوط به زونا.

برخی از افراد گزارش می دهند که عصاره های آب گرم قارچ گانودرما در هنگام درمان معمولی باعث کاهش درد نمی شود.

عوارض قارچ گانودرما

قارچ گانودرما همچنین می تواند عوارض جانبی دیگری از جمله خشکی دهان ، گلو و ناحیه بینی را همراه با خارش و بثورات ، ناراحتی معده و اسهال ، سرگیجه و سردرد ، بینی و مدفوع خونی ایجاد کند. نوشیدن شراب گانودرما می تواند باعث بثورات شود. تنفس در اسپورهای ریزشی می تواند آلرژی ایجاد کند.

اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه:
بارداری و شیردهی: درمورد بارداری یا شیردهی ، اطلاعات ایمنی کافی در مورد ایمنی مصرف قارچ گانودرما وجود ندارد. در قسمت امن بمانید و از استفاده خودداری کنید.

اختلال خونریزی: مصرف زیاد قارچ گانودرما ممکن است خطر خونریزی در برخی از افراد با اختلال خونریزی خاص را افزایش دهد.

فشار خون پایین: قارچ گانودرما ممکن است فشار خون را کاهش دهد. این نگرانی وجود دارد که ممکن است فشار خون پایین را بدتر کند. اگر فشار خون شما خیلی کم است ، بهتر است از قارچ گانودرما خودداری کنید.

جراحی: مصرف زیاد قارچ reishi در صورت استفاده قبل یا حین عمل ممکن است خطر خونریزی در بعضی از افراد را افزایش دهد. حداقل 2 هفته قبل از جراحی برنامه ریزی شده ، استفاده از قارچ reishi را متوقف کنید.