تاثیر گانودرما روی کبد

در این مقاله به طور جامع به بررسی تاثیر گانودرما روی کبد می پردازیم:

تاثیر گانودرما روی کبد

قارچ گانودرما  یا Ganoderma lucidum قادر به محافظت از کبد در برابر صدمات توسط عوامل مختلف فیزیولوژیکی و بیولوژیکی است. علاوه بر این ، اثر را می توان قبل یا بعد از آسیب دید. Ganoderma lucidum متابولیسم دارو و مواد سمی موجود در کبد را تسریع می کند و منجر به درمان هپاتیت می شود.

Ganoderma lucidum همچنین برای درمان هپاتیت مزمن مناسب است و به طور موثر علائم مرتبط با آن مانند سرگیجه ، خستگی و غیره را از بین می برد. Ganoderma lucidum می تواند برای معالجه سمیت مزمن ، انواع هپاتیت مزمن و سایر بیماری های کبدی استفاده شود.

 

کبد بزرگترین اندام داخلی است و به آن “کارخانه شیمیایی” بدن گفته می شود

یک عضو قهوه ای مایل به قرمز است و در بزرگسالان دارای وزن 1.2 کیلوگرم -1.5 کیلوگرم است که در سمت راست حفره شکمی در زیر دیافراگم قرار دارد.

به سلولهای کبدی  Hepatocytes گفته می شوند که توسط شبکه ضخیم عروق خونی به نام سینوسوئید احاطه شده اند. بابلی ها با دیدن منبع غنی خون به کبد ، از کبد به عنوان صندلی روح انسان یاد کردند. بیش از 50،000 لوبول در کبد وجود دارد که حدود 200 میلی لیتر را پردازش می کند.

هر خون در طی این فرایند ، مواد مغذی مختلفی به راحتی از مویرگهای متخلخل به سلولهای کبدی منتقل می شوند. هپاتوسیتها بیش از 500 عملکرد بیوشیمیایی مورد نیاز بدن را انجام می دهند. یکی از مهمترین محصولات کبد ، صفرا ، توسط این سلولهای کبدی ترشح می شود و سپس به شبکه مجاری صفرا تغذیه می شود. صفرا در هضم مناسب مواد غذایی نقش اساسی دارد.

تاثیر گانودرما روی کبد

عملکرد کبد نقش اساسی در سلامتی و قدرت بدن در کل دارد. برخی از توابع مهم به شرح زیر است:

  1. از بین بردن کلیه مواد سمی از خون با سم زدایی.
  2. تنظیم متابولیسم کربوهیدرات. قند را ذخیره می کند.
  3. تنظیم متابولیسم پروتئین. سنتز پروتئین های پلاسما ، فاکتورهای لخته شدن ، پروتئین های حامل.
  4. تنظیم متابولیسم هموگلوبین.
  5. تنظیم متابولیسم کلسترول. آن را به اسیدهای صفراوی تبدیل می کند ، که در این صورت یا در امولسیون و هضم چربی ها دفع می شوند یا مورد استفاده قرار می گیرند.
  6. تنظیم هورمون ها. غلظت این هورمون ها به کارآیی کبد بستگی دارد.
  7. ذخیره انواع مواد مغذی ، آمینو اسیدها ، گلیکوژن و ویتامین های A ، D و ویتامین های کمپلکس B (از جمله ویتامین B12 ، آهن و مس).
  8. کبد در تقویت سیستم ایمنی بدن بدن نقش بسزایی دارد.

سموم و کبد

در کبد سلولهای محافظ ویژه ای به نام “سلولهای کوپفر” وجود دارند که روی غشای سینوسی ها قرار دارند .این سلول ها به عنوان واحد تصفیه برای سموم کبدی ، که در گردش سیستمیک قرار دارند ، از آسیب رساندن به سلول های کبدی عمل می کنند.

این سلول های کوپفر همچنین به ذخیره آهن اضافی و غیر متابولیزه در رژیم غذایی کمک می کنند ، که در غیر این صورت ممکن است به سلولهای کبدی آسیب برساند با وجود چنین محافظت از کبد ، هنوز هم از نظر عوامل خارجی در معرض تهدید جدی قرار دارد.

ارتودوکسی پزشکی ، تا زمانی که واقعیت نداشته باشد ، این واقعیت را نفهمیده است که میانگین سبک زندگی ، امروزه مقدار زیادی از اضافه بارهای سمی را به کبد تحمیل می کند اگرچه ، کبد دارای ظرفیت طبیعی برای تولید مجدد است ، اما نمی تواند با چنین اضافه وزن سموم مقابله کند. بنابراین  رنج می برند.

اضافه بار طولانی مدت سم بر روی کبد باعث کاهش تعدادی از عملکردهای کبدی می شود که بدن را به طور کلی ناتوان می کند. همین امر منجر به نقص سیستم ایمنی بدن و در نتیجه اختلالات خود ایمنی می شود.

 سمیت کبدی در سرتاسر جهان شایع است و مردم از طیف گسترده ای از بیماری ها رنج می برند که موارد زیر را شامل می شود:

  • خستگی مزمن چاقی خشک است.
  • افسردگی ، استرس و بی خوابی.
  • اختلال ایمنی خودکار.
  • آلرژی و اختلال عملکرد جنسی.
  • سردرد ، ضعف و تحریک پذیری.
  • عدم تعادل هورمونی و اختلال عملکرد تیموس.
  • زردی ، هپاتیت ، سرطان کبد و خونریزی خون.
  • سیروز کبدی

سیروز کبدی

سیروز کشنده ترین بیماری است و دوازدهمین علت اصلی مرگ و میر است که سالانه در حدود 26000 نفر کشته می شود ، در سرتاسر جهان. در مورد کبد سیروز ، بافت های آسیب دیده (اسکار) جایگزین بافت های سالم می شوند و در نتیجه انسداد جریان طبیعی خون به سلولهای مختلف کبد. هنگامی که گردش خون به سلولهای کبد مختل می شود ، عملکرد طبیعی کبد از بین می رود. تمام عملکردهای دیگر بدن ، وابسته به کبد ، به تدریج تحت تأثیر قرار می گیرند.

تاثیر گانودرما روی کبد

سیروز کبدی یک خطر عمده متابولیک است که به طور خاص بر متابولیسم اسیدهای مهم اثر می گذارد. سطح آمونیاک در خون به دلیل چندین واکنش آنزیمی در بدن ، در طی فرایندهای مختلف متابولیکی ، افزایش می یابد. کبد سالم به طور معمول آمونیاک خون را به اوره تبدیل می کند ، که از آمونیاک اضافی در خون جلوگیری می کند.

اما وقتی کبد سیروز است ، تبدیل آمونیاک تحت تأثیر قرار می گیرد. این باعث افزایش سطح آمونیاک خون فراتر از حد قابل تحمل می شود. آمونیاک برای سیستم عصبی مرکزی بسیار سمی است و دلیل اصلی کما در بیماران مبتلا به نارسایی کبدی است.

از نظر علمی ، علل ابتلا به سیروز مشخص شده است ،

  • بیماری آلرژیک Iiver.
  • هپاتیت مزمن C
  • هپاتیت مزمن B و D.
  • هپاتیت خود ایمنی.
  • بیماریهای ارثی مانند Heamochromatosis ، بیماری Wilson ، Galactosemia ، بیماری ذخیره سازی گلیکوژن.
  • استئول هپاتیت غیر الکلی (NASH). این نوع هپاتیت با دیابت ، سوء تغذیه پروتئین ، چاقی و بیماری عروق کرونر همراه است.
  • مجاری صفراوی مسدود شده.
  • مواد مخدر ، سموم و عفونت ها.

علائم

بسیاری از مبتلایان به سیروز هیچ علائمی در مراحل اولیه بیماری ندارند. با این حال ، به عنوان بافت اسکار جایگزین سلولهای سالم ، عملکرد کبد شروع به رو به زوال می کند و در این مرحله علائم طاهر می شود. ممکن است بیمار علائمی مانند خستگی ، خستگی ، ضعف ، کاهش وزن را تجربه کند. از دست دادن اشتها؛ حالت تهوع؛ درد شکم و رگ های خونی مانند عنکبوت (عنکبوت عنکبوتی) که در سطح پوست روی ناحیه شکم ایجاد می شود. با پیشرفت بیماری ممکن است عوارض ایجاد شود.

عوارض سیروز

از دست دادن عملکرد کبد از بسیاری جهات روی بدن تأثیر می گذارد. در زیر مشکلات یا عوارض رایج ناشی از سیروز وجود دارد

  • ادم و آسیت: هنگامی که کبد توانایی ساخت پروتئین آلبومین را از دست می دهد ، آب در پاها (ادم) و شکم (آسیت) تجمع می یابد.
  • کبودی و خونریزی: هنگامی که کبد تولید پروتئین های لازم برای لخته شدن خون را کند یا متوقف می کند ، فرد کبود یا خونریزی می کند. کف دستها ممکن است قرمز و لکه دار با اریتم کف دست باشد.
  • زردی: زردی زردی پوست و چشم است که وقتی کبد بیمار بیلی روبین به اندازه کافی جذب نمی کند ، بروز می کند.
  • خارش: محصولات صفراوی نهشته شده در پوست ممکن است باعث خارش شدید شوند.
  • سنگ کیسه صفرا: اگر سیروز از رسیدن صفرا به کیسه صفرا جلوگیری می کند ، سنگهای کیسه صفرا rnaydevslop.

سموم موجود در خون یا مغز: کبد آسیب دیده نمی تواند سموم را از خون خارج کند. و باعث تجمع آنها در خون و در نهایت رسیدن به مغز می شود. در مغز سموم می توانند عملکرد ذهنی را کسل کنند و باعث تغییر شخصیت ، اغما و حتی مرگ شوند. علائم ایجاد سموم در مغز شامل غفلت از ظاهر شخصی ، عدم پاسخگو بودن ، فراموشی ، عدم تمرکز و یا تغییر در عادات خواب است.

حساسیت به داروها: سیروز توانایی کبد در فیلتر کردن داروها از خون را کند می کند. از آنجا که کبد داروهای خون را با سرعت معمول خارج نمی کند ، آنها طولانی تر از حد انتظار عمل می کنند و در بدن ساخته می شوند. این باعث می شود فرد نسبت به داروها و عوارض جانبی آن حساسیت بیشتری نشان دهد.

فشارخون پورتال: به طور معمول خون از روده ها و طحال از طریق ورید پورتال به کبد منتقل می شود. اما سیروز جریان طبیعی خون را از طریق ورید پورتال کند می کند ، که باعث افزایش فشار در کنار آن می شود. به این حالت فشار خون بالا پورتال گفته می شود.

واریس: هنگامی که جریان خون در ورید پورتال کند می شود ، خون از روده ها و طحال به رگ های خونی در معده و مری برگشت می یابد. این رگ های خونی ممکن است بزرگ شوند زیرا منظور آنها این نیست که این خون زیادی را حمل کنند. رگهای خونی بزرگ شده به نام واریس ، دارای دیواره های نازک بوده و فشار زیادی دارند و بنابراین در صورت ترکیدگی بیشتر احتمال دارد که ترکیده شوند ، تغییر مجدد یک مشکل خونریزی جدی در معده یا مری فوقانی است که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

مقاومت به انسولین و دیابت تیپ 2: سیروز باعث مقاومت به انسولین می شود این هورمون که توسط لوزالمعده ایجاد می شود ، قند خون را قادر می سازد تا توسط سلول های بدن به عنوان انرژی مورد استفاده قرار گیرد. اگر مقاومت به انسولین دارید ، عضلات ، چربی و سلولهای کبدی شما به درستی از انسولین استفاده نمی کنند. پانکراس سعی می کند با تولید بیشتر ، تقاضای انسولین را حفظ کند. سرانجام ، لوزالمعده نمی تواند نیاز بدن به انسولین را برطرف سازد و با ایجاد گلوکز اضافی در جریان خون ، دیابت نوع 2 ایجاد می شود.

سرطان کبد: کارسینوم سلولهای کبدی ، نوعی سرطان کبد که معمولاً در اثر سیروز ایجاد می شود ، در خود بافت کبد شروع می شود. این میزان مرگ و میر بالایی دارد.

مشکلات سایر ارگان ها: سیروز می تواند باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن شود و منجر به عفونت های مکرر شود. مایعات در شکم (آسیت) ممکن است به باکتریهایی که به طور معمول در روده ها وجود دارند آلوده شوند ، سیروز همچنین می تواند منجر به ناتوانی جنسی ، اختلال عملکرد کلیه و نارسایی و پوکی استخوان شود.

[/fusion_text]

مطالعه موردی تاثیر گانودرما روی کبد

با درک بهتر این بیماری و بهبودی از طریق استفاده از محصولات گانودرما، اجازه دهید پرونده آقای GEKrishna Kumar (44yrs؛ Chennai هند) را بدست آوریم ، در ژوئن سال 2000 دچار حمله قلبی شد و سپس در 12 اوت تحت آن قرار گرفت. در دوره بعد از عمل جراحی تشخیص داده شد كه وی از بیماری ‘اختلال عملکرد كبدی ناشی از دارو’ LIVER CIRRHOSIS رنج می برد و از آن زمان تاكنون وی بر روی داروهای مختلفی قرار داشت ، اما هیچ پیشرفتی مشاهده نشده است زیرا آخرین راه حل برای پیوند كبد توسط پزشكان توصیه شده است.

وی ادامه داد: از مشکلات مختلفی همچون: آسیت (تجمع مایع در شکم) ، ورم در زخم غیر بهبودی در ناحیه ناف رنج می برد ، تشکیل اسپایدر وب معمولی در سطح شکم ، تب مکرر و استفراغ خون در طول ژوئن و دسامبر 2002. او بیش از یک سال در رختخواب بود.

فوریه 2003

مصرف گانودرما (برای خرید گانودرما کلیک نمایید)

مه 2003:

  • به طور کلی وضعیت سلامت بسیار بهبود یافته است.
  • بعد از فوریه 2003 هیچ استفراغ خونی وجود ندارد.
  • بدون حمله مکرر تب یا حالت تهوع
  • هضم خوب؛ چرخه اشتها خوب- عادات روده بسیار خوب.
  • پیشرفت بسیار خوب در سطح بیوشیمیایی سطح آنزیم (SCOT SGPT) ، سرم بیلی روبین ، الکترولیتها و پروتئین ها
  • ورم پدال دو طرفه (هر دو لنز) 90٪ کاهش یافت
  • هیچ مایع از شکم او نمی افتد. کمربند از 34 “به 31” کاهش یافت
  • وضعیت پوست بهبود یافته است. تکه های رنگدانه هایپر کاملاً ناپدید شدند. تشکیل وب عنکبوت در سطح شکم کاهش می یابد.

مشاهدات علمی مبتنی بر تجربه عملی تاثیر گانودرما روی کبد:

در حال حاضر داروهای کافی به اندازه آجیل برای بیماری های کبدی موجود است. محصولات Onfy که از گیاهان تهیه شده اند ، مانند Liv 52 ، Tefrofi تجویز می شوند. تحقیقات زیادی در سراسر دنیا انجام می شود تا داروهای مناسب برای بیماری های کبدی پیدا شود.

در این شرایط ، گانودرما و مورینزی در بیماری های کبدی بسیار مفید بوده اند. همه عناصر درمانی موجود در آنها برای بهبود سلامت در هم افزایی کار کرده اند.

پلی ساکاریدها و ترکرپنوئیدها در گانودرما با فعال کردن سیستم ایمنی طبیعی ، به سم زدایی سلولهای کبدی کمک می کنند که منجر به کاهش بار بیش از حد سموم روی کبد می شود. تاثیر گانودرما روی کبد

آدنوزین در گانودرما گردش خون و عروق خون را بهبود می بخشد این باعث می شود که مواد مغذی و اکسیژن به سلول ها بهبود یابد. همچنین توزیع آنزیم ها و هورمون ها در تمام سلول ها را افزایش می دهد. آدنوزین همچنین متابولیسم چربی را بهبود می بخشد و از این طریق به عملکرد کبد کمک می کند.

تری ترپنوئیدها در گانودرما سلولهای کبدی مختلف را فعال می کنند و سلولهای آسیب دیده را نیز با تغذیه زیاد سلولها ترمیم می کنند.

جوهر گانودریک در گانودرما با محافظت از غشای سلولی به عنوان یک آنتی اکسیدانل عمل می کند.

سلنیوم در موننزی یک آنتی اکسیدان عالی است و همچنین یک فعال کننده هسته سلول است.

زیراون در مورینزی هضم و جذب مواد مغذی ، به ویژه پروتئین ها را بهبود می بخشد و به عملکرد کبد کمک می کند.

مواد مغذی مختلف گیاهی ، مانند ویتامین ها ، مواد معدنی و مهمات از گانودرما و مورینزی در ساخت سلول های کبدی و متابولیسم نقش دارند.

هیچ اثر جانبی یا اثر متقابل دارو مشاهده نشده است. این به اثبات نظریه “Adaptogen” ، که طبقه بندی متعلق به گانودرما است.

نتیجه تاثیر گانودرما روی کبد

گانودرما و مورینزی به عنوان یک “درمان مکمل” علاوه بر معالجه پزشکی ، می باشند. گانودرما و مورینزی حتی در مصرف طولانی مدت و حتی در دوز بالاتر از بیماران ، بیماران کاملاً بی خطر هستند. اعضای اصلی مانند کبد به دلیل پیچیدگی زیستی ، مدت زمان زیادی طول می کشد تا بهبود پیدا کنند. اما بهبود کیفیت زندگی بیمار و محافظت از آسیب های بیشتر ممکن است طی چند ماه مشاهده شود. این مزایا به ندرت در گیاهان دیگر مشاهده می شود ، که گانودرما و مورینجی را بی نظیر می کند.

گرداوری و ترجمه: واحد علمی وبسایت محصولات دکتر مهدیزاده، تیر ۱۳۹۹. تاثیر گانودرما روی کبد


مقالات مرتبط رو حتما ببینید