فعالیت ضدویروسی قارچ بادام علیه ویروس عامل تبخال تناسلی یا هرپس سیمپلکس

در این بخش به ترجمه مقاله با عنوان فعالیت ضدویروسی قارچ بادام علیه ویروس عامل تبخال تناسلی یا هرپس سیمپلکس می پردازیم:

چکیده

Agaricus brasiliensis (syn. A. subrufescens) ، قارچ بازیدیومیست بومی جنگل های برزیل ، حاوی دیواره های سلولی غنی از پلی ساکاریدهای گلوکومنان است.

ترکیب β- (1 → 2) -gluco-β- (1 → 3) -mannan از میسیلیوم A. brasiliensis جدا شد ، توسط سولفاتاسیون اصلاح شیمیایی شد ، و MI-S نامگذاری شد. MI-S دارای چندین مکانیسم عمل است ، از جمله مهار اتصال ، ورود و گسترش سلول به سلول در ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) (FTGS Cardozo، CM Camelini، A. Mascarello، MJ Rossi، RJ Nunes، CR Barardi، MM de Mendonça و CMO Simões ، ضد ویروس. 92: 108–114 ، 2011).

 

قارچ بادام

اثر ضد ویروسی MI-S در مدل عفونت چشمی ، پوستی و دستگاه تناسلی موش HSV ارزیابی شد. گروه های 10 موشه به HSV-1 (سویه KOS) یا HSV-2 (سویه 333) آلوده شدند. MI-S به صورت موضعی یا با گاواژ خوراکی تحت رژیم های مختلف قبل و بعد از درمان داده شد و شدت بیماری و تیترهای ویروسی در نمونه های چشمی و واژن مشخص شد.

هیچ سمی در گروه های آلوده نشده تحت درمان با MI-S مشاهده نشد. درمان موضعی و خوراکی با MI-S در کاهش بیماری چشم موثر نبود. استفاده موضعی از MI-S بر روی ضایعات پوستی نیز موثر نبود ، اما موش های آلوده به پوست که از راه خوراکی با MI-S تحت درمان قرار گرفتند ، پس از روز 9 نمره بیماری را به طور قابل توجهی کاهش داد (05/0> P) ، که بیانگر تسریع بهبود است.

تجویز واژینال MI-S 20 دقیقه قبل از آلودگی ویروسی ، میانگین نمرات بیماری را در روزهای 5 تا 9 کاهش داد (05/0> P) ، تیتر ویروسی در روز 1 (05/0> P) و مرگ و میر (0001/0> P) در مقایسه با شاهد گروه ها (تحت درمان و وسیله نقلیه).

این نتایج نشان می دهد که MI-S ممکن است به عنوان یک عامل خوراکی برای کاهش شدت ضایعات پوستی و مخاطی HSV و از همه مهمتر ، به عنوان یک میکروب کش برای جلوگیری از انتقال جنسی عفونت های دستگاه تناسلی HSV-2 مفید باشد. درمان تبخال تناسلی

https://aac.asm.org/content/57/6/2541.short