آیا قارچ گانودرما برای عفونت قارچی کاندیدا مفید است؟

آیا قارچ گانودرما برای عفونت قارچی کاندیدا مفید است؟

در این بخش به مطلبی در مورد تاثیر قارچ گانودرما عفونت کاندیدا  می پردازیم:

قارچ گانودرما ممکن است از طریق اثرات تحریک کننده سیستم ایمنی و ضد میکروبی خود به از بین بردن کاندیدا کمک کند. در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، بر اساس اقدامات آن، ریشی می تواند بخش مهمی از پروتکل ضد کاندیدا باشد.

قبل از اینکه این مقاله را ادامه دهم. باید بدانید که من اخیراً فهرستی از روش های علمی برای خلاص شدن از عفونت های قارچی کاندیدا گردآوری کرده ام. اگر هنوز این کار را نکرده اید، می توانید گزارش رایگان کاندیدا من را از اینجا دانلود کنید.

 

گانودرما برای عفونت کاندیدا

مقدمه

ریشی (گانودرما) در ژاپن به عنوان “قارچ الهی” یا “گیاه روح” در چین شناخته می شود. در حالی که شش نوع مختلف از ریشی سنتی وجود دارد. تنها سه نوع آن بخشی از جنس گانودرما هستند. ریشی قرمز که به دلیل رنگ آجری قرمزش به آن می گویند. گانودرما لوسیدوم است و از نظر پزشکی فعال ترین قارچ ریشی است. گانودرما تسوگا به عنوان ریشی قرمز نیز شناخته می شود.

اما به همان اندازه موثر و رایج نیست. گانودرما سیننسیس ریشی سیاه نامیده می شود و معمولا در چین استفاده می شود. برای جلوگیری از سردرگمی، استفاده از اصطلاح “ریشی” در ادامه مقاله صرفاً به گانودرما لوسیدیوم اشاره خواهد کرد. زیرا بیشترین تأثیرات دارویی تحقیقاتی و شناخته شده را دارد.

تاریخچه ی قارچ ریشی

ریشی برای هزاران سال در طب سنتی چینی به دلیل توانایی آن در افزایش طول عمر مورد استفاده قرار گرفته است. این ممکن است به دلیل اثر تطبیقی ​​و تحریک کننده سیستم ایمنی ریشی باشد. گیاهان سازگار اساساً به بدن کمک می کنند تا با موقعیت های استرس زا سازگار شود. بنابراین فرد به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در معرض استرس روزانه دچار فرسودگی و بیماری نمی شود.

در مورد تحریک سیستم ایمنی، Reishi حاوی بتا 1،3-گلوکان است. که به تحریک سیستم ایمنی کمک می کنند. Reishi همچنین حاوی اسیدهای گانودریک است که نشان داده شده است که متاستازهای تومور را مهار می کند. و ارگوسترول، همچنین به عنوان پرو ویتامین D2 شناخته می شود، که باعث القای آپوپتوز، مکانیزم مهم در پیشگیری از سرطان می شود.

Reishi به دلیل توانایی آن در حمایت از سیستم ایمنی و همچنین خواص مبارزه با سرطان آن به طور گسترده شناخته شده. و به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته است. تحقیقات بیشتری در سال‌های اخیر منتشر شده است. که انواع سرطان‌هایی را که می‌تواند مفید باشد، برجسته می‌کند.

گانودرما برای زگیل تناسلی

قابل توجه ترین اثر گانودرما روی HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) است. چندین گونه HPV با سرطان دهانه رحم مرتبط هستند که منجر به ایجاد واکسن بحث برانگیز HPV می شود تا به تقویت ایمنی در برابر چند گونه HPV کمک کند. بر اساس مطالعه ای که توسط Lai انجام شد. عصاره Reishi به طور قابل توجهی بیان یک سویه شناخته شده عامل سرطان HPV را سرکوب کرد و مطالعات اضافی توسط چنگ و زو نشان داد. که ترکیباتی مانند اسیدهای گانودریک در واقع رشد سلول های سرطان دهانه رحم انسان را مهار می کنند.

در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. به نظر می رسد که reishi ممکن است یک جایگزین طبیعی برای جلوگیری از عفونت های HPV و سرطان دهانه رحم بعدی باشد. علاوه بر این، ریشی می تواند مکمل درمان های مرسوم سرطان باشد زیرا از اثرات مضر شیمی درمانی و پرتودرمانی محافظت می کند.

سایر خواص گانودرما

ریشی می تواند برای سایر بیماری ها نیز بسیار مفید باشد. به دلیل اثر ضد هیستامینی آن، می تواند بخش مهمی از آلرژی، برونشیت، آسم یا پروتکل سلامت تنفسی باشد.قارچ گانودرما عفونت کاندیدا

گانودرما همچنین برای کمک به هپاتیت، آرتریت یا فقط کمک به بهبودی پس از یک بیماری طولانی شناخته شده است. Reishi همچنین برای مشکلات قلبی عروقی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، سکته مغزی یا تصلب شرایین عالی است.

خواص قارچ ریشی

در واقع، بر اساس مطالعه‌ای که توسط جین انجام شد، بیمارانی که فشار خون بالایی داشتند. و به دارو پاسخ نمی‌دادند، هنگامی که با 220 میلی‌گرم قرص عصاره ریشی در روز شروع شد، اکثریت قریب به اتفاق بیماران کاهش قابل‌توجهی فشار خون را تجربه کردند. Reishi همچنین برای کاهش قند خون در بیماران دیابتی و احتمالاً کمک به بی خوابی استفاده شده است.

گانودرما را می توان به صورت  عصاره مایع یا الکلی قارچ خشک، پودر یا حتی به عنوان چای مصرف کرد. مطالعات نشان می دهد. که بیشترین خواص درمانی را می توان از مصرف ریشی در عصاره الکلی به دست آورد. با این حال، به نظر می رسد چای ریشی بیشترین ارتباط را با افزایش طول عمر دارد.

اگر از الکل یا عصاره مایع استفاده می کنید. استفاده از 30 قطره دو تا چهار بار در روز می تواند بدون هیچ گونه عوارض جانبی مصرف شود. با این حال، ریشی، مانند بسیاری از آداپتوژن ها، به سرعت عمل نمی کند و اگر در مدت طولانی مصرف شود، بهتر است.

خطرات

به طور کلی، ریشی یک گیاه بسیار بی خطر است و می توان آن را به طور نامحدود و بدون اثرات مضر مصرف کرد. در موارد نادر، برخی از افراد ممکن است در اثر مصرف ریشی دچار ناراحتی خفیف معده شوند. تنها افرادی که در صورت تلاش برای استفاده از ریشی باید احتیاط کنند.

افرادی هستند که از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین یا مبتلایان به اختلالات لخته شدن خون استفاده می کنند. زیرا ریشی می تواند در دوزهای بالا به عنوان یک ضد انعقاد عمل کند. همچنین. اگر گیرنده پیوند عضو هستید یا تحت درمان سرکوب کننده سیستم ایمنی هستید، باید مشورت کنید.

در واقع به دلیل اثرات ضد میکروبی و تحریک کننده سیستم ایمنی ریشی به احتمال زیاد به ریشه کنی کاندیدا کمک می کند. ریشی طعم تلخی دارد. بنابراین بهتر است عصاره آن را به جای چای انتخاب کنید. تاثیر قارچ گانودرما عفونت کاندیدا

منبع ترجمه