تاثیر گانودرما روی زگیل تناسلی

 

در این مقاله به بررسی تاثیر گانودرما روی زگیل تناسلی می پردازیم:

زگیل تناسلی (hpv)

ویروس پاپیلوما انسانی میلیون ها نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. حدود ۱۴ میلیون نفر سالانه در ایالت متحده امریکا به سرطان دهانه رحم آلوده می شوند. این ویروس هم در مردان و هم زنان شیوع دارد اما در خانم های جوان پس از فعالیت جنسی شیوع بالاتری دارد. زگیل های تناسلی جزو مهمترین علائم آن ها محسوب می شود اما زگیل در سایر قسمت های بدن هم می تواند وجود داشته باشد.[/fusion_text]

با توجه به آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده، بین ۱۰۰-۴۰ نوع ویروس زگیل تناسلی وجود دارد که معمولا قابل انتقال هستند. در این میان، نوع ۱۶ و ۱۸ آن بیشترین احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم را به دنبال دارند.

انواع hpv

یکی از شایع ترین بیماری های عفونی زگیل تناسلی (HPV) می باشد که امروزه بسیار همه گیر شده است و افراد زیادی به آن مبتلا شده اند , این بیماری بیشتر در بانوان شایع و مرسوم می باشد و تا به حال بانوان بسیاری به آن دچار شده اند و بسیاری از آن ها نیز بعد از مبتلا شدن بسیار نگران درمان آن می باشند و بسیاری نیز اعتقاد دارند این بیماری درمانی ندارد و بسیار خطرناک می باشد اما این یک تفکر بسیار اشتباه می باشد و این بیماری درمان های بسیاری دارد که افراد می توانند با استفاده از آن ها به بهبود این بیماری بپردازند.

درمان زگیل تناسلی

برای زگیل تناسلی (hpv) درمان های بسیاری از جمله روغن درخت چای , چای سبز , سیر , سرکه سیب , سبزیجات , فولات و استفاده از رژیم غذایی سالم و مهم تر از همه آن ها استفاده از قارچ گانودرما دارد که افراد می توانند از آن جهت بهبود وضع خود استفاده کنند.

همانطور که گفتیم استفاده از گانودرما نیز یکی از موارد و راه حل هایی می باشد که می تواند بسیار در بهبود زگیل تناسلی مفید باشد.

در واقع گانودرما قارچ های خوراکی محبوبی می باشند که برای ارتقا عمومی سلامت و افزایش طول عمر بسیار مفید و کاربردی می باشند که استفاده بسیاری نیز در آسیا مخصوصا آسیای شرقی دارد و همچنین در گذشته نیز در آسیای شرقی از این قارچ برای درمان بیماری های بسیاری استفاده می شد و بسیار نیز در آن زمان محبوب بود امروزه نیز به تازگی تحقیقات نشان داده اند که این ماده می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر سرطان داشته باشد و آن را بهبود ببخشد.

قارچ گانودرما مزایای بسیاری دارد که از جمله مزایای آن تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش قدرت بدن در مبارزه با سرطان ها خصوصا سرطان دهانه رحم می باشد.این قارچ در واقع دارای 80 گونه مختلف می باشد که همانطور که گفته شد دارای سابقه درخشانی در منطقه شرقی آسیا مخوصا چین و ژاپن می باشد.

اچ پی وی (HPV) نوعی ویروس می باشد که در هنگام به وجود آمدن می تواند به دو دسته تقسیم شود  که درمان این دو نوع زگیل تناسلی اچ پی وی (HPV) از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد که شما می توانید با استفاده از قارچ گانودرما به بهبود هر دو مورد بپردازید.

زگیل تناسلی نوعی ضایعه گوشتی می باشد که در ناحیه اندام تناسلی و مقعد رشد می کنند و در برخی موارد دارای علائم و نشانه های آشکار هستند که با چشم قابل دیدن است و در برخی موارد نیز تشخیص آن ها با چشم ممکن نمی باشد که تشخیص آن فقط از طریق پزشک امکان پذیر می باشد.

همانطور که گفتیم زگیل تناسلی راه های درمانی بسیاری دارد اما برای انتخاب راه درمان زگیل تناسلی حتما باید با پزشک مشورت کرد زیرا ممکن است در بعضی مواقع نیز با راهکار های خانگی بهبود نیابد و نیاز به جراحی و کار های دیگری باشد به همین دلیل حتما توصیه می شود برای انتخاب راه بهبود زگیل تناسلی با پزشک مشورت شود.

ما در ادامه می خواهیم به شما اطلاعاتی درباره گانودرما , اچ پی وی (HPV) و زگیل تناسلی و انواع آن بدهیم و سپس بهترین راه درمان آن که در واقع گانودرما ، مخصوصا قهوه گانودرما می باشد را به شما معرفی کنیم.

درمان زگیل تناسلی با قارچ شیتاکه با توجه به مطالعات علمی، قارچ های دارویی قادر به مبارزه با عفونت حاصل از ویروس پاپیلوما انسانی یا همان زگیل تناسلی هستند. در یک مطالعه انسانی، عصاره قارچ توانست این ویروس را در ۹۰ درصد افراد مورد آزمایش از بین ببرد و به عبارتی موجب درمان زگیل تناسلی گردد.

طبق مطالعات صورت گرفته، قارچ ها همچنین می توانند سرطان های مرتبط با HPV را مهار کنند. قارچ های متعددی با تقویت سیستم ایمنی، قادر به از بین بردن یا کاهش عوارض ناشی از این ویروس هستند. بیایید نگاهی به عملکرد قارچ ها در نابودی  ویروس زگیل تناسلی (HPV) کنیم.


قارچ گانودرما و تاثیر آن در درمان زگیل تناسلی (HPV) یا سرطان دهانه رحم

انجمن اطلاعات پزشکی فرانسه، مطالعه ای بر روی ۴۷۲ بیمار مبتلا به التهاب لثه انجام دادند که از نظر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) مورد ارزیابی قرار گرفتند. آن ها دریافتند ۶۱ بیمار از لحاظ HPV16 یا HPV18 مثبت بودند. ۲۰ نفر از بیماران HPV مثبت به صورت تصادفی انتخاب شده و با قارچ های دارویی Laetiporus sulphureus تحت درمان قرار گرفتند.

به ۴۱ بیمار دیگر از قارچ دم بوقلمون و گانودرما (گانودرما لوسیدوم) داده شد. بعد از دو ماه، محققان دریافتند که ۸۸ درصد از ۴۱ بیمار تحت درمان با قارچ دم بوقلمون و گانودرما از لحاظ HPV منفی شدند. در گروه دیگر، ۵ درصد HPV منفی را نشان دادند. قارچ های دارویی توانایی های ضد ویروسی خود را در سایر تحقیقات هم نشان دادند.

2014;16(5):497-8.

Control of oral human papillomavirus (HPV) by medicinal mushrooms, Trametes versicolor and Ganoderma lucidum: a preliminary clinical trial.

Abstract

This preliminary randomized study investigated the efficacy of medicinal mushrooms, Trametes versicolor (TV), Ganoderma lucidum (GL), and Laetiporus sulphureus (LS), on the clearance of oral human papillomavirus (HPV, serotypes 16 and 18). Among 472 patients who underwent oral swabs for gingivitis, 61 patients were positive for HPV16 or HPV18.
Twenty patients were included in group 1 (LS) and 41 patients were included in group 2 (TV+GL) for 2 months.
Polymerase chain reaction (PCR) for HPV was performed at inclusion and after 2 months. In group 1, the clearance was equal to 5% after 2 months of treatment. In group 2, the clearance was equal to 88% (P<0.001).
The detection of HPV16 or HPV18 could become relevant in routine since positivity is frequent and because a harmless and costless treatment may exist. The use of TV+GL for the clearance of oral HPV deserves further investigation.

HPV

 تحقیقات درمان زگیل تناسلی (HPV) با قارچ های دارویی در مکزیک

این مطالعه توسط موسسه ملی بهداشت عمومی مکزیک و دانشگاه مستقل ملی مکزیک انجام شده و توسط مطالعه دیگری مورد تایید قرار گرفت. در این مطالعه سلول های دهانه رحم انسانی آلوده به ویروس پاپیلومای انسانی (زگیل تناسلی ) به همراه سلول های سرطانی دهانه رحم مورد آزمایش قرار گرفتند.

سلول ها با غلظت های مختلف عصاره آبی قارچ گانودرما لوسیدوم به صورت هر ۲۴ ساعت مورد بررسی قرار گرفتند. منابع مختلف قارچ گانودرما لوسیدوم مورد آزمایش قرار گرفتند که یک منبع از چین و دو منبع از مکزیک انتخاب شد. پس از شکست DNA هسته، محققان دریافتند که سه عصاره قارچ گانودرما لوسیدوم رشد سلول های سرطانی و آلودگی HPV بین سلول ها را متوقف کردند.

در این مطالعه ، اثر عصاره های آبی قارچ دارویی Lingzhi یا گانودرما لوسیدوم Reishi ، Ganoderma lucidum را که از سه نقطه جهان (چین ؛ و مورلوس و میکوآکان ، مکزیک) به دست آمده است بر سلولهای دهانه رحم تغییر یافته توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HeLa و SiHa) و C بررسی کردیم.

نتایج نشان داد که عصاره آبی G. lucidum به دست آمده از سه محل تولید تاثیر مهارکنندگی روی تکثیر سلولهای آلوده اچ پی وی (زگیل تناسلی) دارد. آنها همچنین در سلولهای سرطانی HeLa ، SiHa و C-33A باعث آپوپتوز و توقف چرخه سلولی شدند.

بنابراین ، مشخص شد که عصاره های آبی G. lucidum به دست آمده از سه مکان مختلف ، اثر مهاری بر روی سلول های سرطانی ایجاد می کنند و ممکن است دارای یک روش درمانی بالقوه برای پیشگیری و درمان زگیل تناسلی (HPV) باشند.

2014;16(2):179-87.

Inhibitory activity of Lingzhi or Reishi medicinal mushroom, Ganoderma lucidum (higher Basidiomycetes) on transformed cells by human papillomavirus.

In this study, we investigated the effects of the aqueous extracts of Lingzhi or Reishi medicinal mushroom, Ganoderma lucidum, obtained from three localities (China; and Morelos and Michoacan, Mexico) on cervical cells transformed by human papillomavirus (HeLa and SiHa) and C-33A cancer cells.

The cells were plated in DMEM medium supplemented, and were incubated in the presence of different concentrations of G. lucidum for 24 h. Cell proliferation was determined by MTT colorimetric assay and viability by trypan blue assay. Inhibitory dose was determined (IC50) of the three different extracts of G. lucidum in the culture cell lines mentioned above. The apoptosis process was confirmed by nuclear DNA fragmentation and the cell cycle was determined by flow cytometry.

The results showed that aqueous extracts G. lucidum obtained from three localities produced inhibition in the proliferation of VPH transformed cells; they also induced apoptosis and cell cycle arrest in HeLa, SiHa, and C-33A cancer cells.

Therefore, it was found that aqueous extracts G. lucidum obtained from three different locations produced inhibitory effect on cancer cells and may have a potential therapeutic use for the prevention and treatment of this disease.


تاثیر گانودرما روی اچ پی وی (HPV) نوع ۱۶

سرطان گردن رحم  در سراسر جهان در رده دوم در جمع جمعیتی سرطانهای  زنان قرار دارد. ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) نوع 16 یکی از مهمترین عوامل ایجاد کننده سرطان دهانه رحم است. ناحیه E6 ژنوم HPV 16 برای آنکوپروتئین مسئول  بیماری زایی آن است.

انکوپروتئین E6 در سرطان دهانه رحم و رده های سلولی ناشی از سرطان گردن رحم فراوان است.

قارچ گانودرما مدتهاست كه به عنوان سنتی به عنوان یك داروی سیستم ایمنی و ضد توموری مورد استفاده قرار می گیرد ، با مطالعات اخیر ، استفاده از آن در شیمی درمانی به اثبات رسیده است.

با توجه به اهمیت انکوپروتئین E6 در سرطان زایی سرطان دهانه رحم ، این مطالعه با هدف غربالگری عصاره های دیکلرومتانن خام ، اتانول ، آب و پلی ساکاریدهای گانودرما لوسییدوم برای توانایی سرکوب بیان HPV 16 E6 و ارزیابی ثانویه انجام شد.

متابولیت های موجود در عصاره خام سلولهای CaSki با عصاره های خام تحت درمان قرار گرفتند و سپس تحت پروتکل ایمونوسیتوشیمی قرار گرفتند. تمام عصاره های  G. lucidum سبب سرکوب HPV 16 E6 شدند.  عصاره دی کلرومتان در مقایسه با سایر عصاره ها فعال ترین است. عصاره دیکلرومتان سپس برای ارزیابی متابولیت ثانویه موجود در معرض کروماتوگرافی با لایه نازک قرار گرفت.

مطالعه حاضر نشان می دهد که عصاره دی کلرومتان G. lucidum دارای فلاونوئیدها ، ترپنوئیدها ، فنولیک ها و آلکالوئیدها است. کار جداسازی بیشتر روی عصاره دی کلرومتان G. lucidum می تواند ما را به سمت ترکیبات با فعالیت ضد HPV 16 E6 امیدوار کند.

Anti-Human Papillomavirus (HPV) 16 E6 Activity of Ling Zhi or Reishi Medicinal Mushroom, Ganoderma lucidum (W. Curt.: Fr.) P. Karst. (Aphyllophoromycetideae) Extracts

Li Kuan Lai

ABSTRACT

Cancer of the cervix ranks second in the demographics of cancers affecting women worldwide. Human papillomavirus (HPV) type 16 is one of the major causative agents for cervical cancer. The E6 region of the HPV 16 genome encodes for an oncoprotein responsible for the pathogenesis of the disease.

The E6 oncoprotein is abundant in cervical cancer and cervical cancer-derived cell lines. Mushrooms of the genus Ganoderma have long been used traditionally as an immunomodulating and antitumor agent, with recent studies validating its use in chemotherapeutics.

Due to the importance of the E6 oncoprotein in the carcinogenesis of cervical cancer, this study was undertaken to screen the crude dichloromethane, ethanol, water, and polysaccharide extracts of Ganoderma lucidum for the ability to suppress the expression of HPV 16 E6 and to evaluate secondary metabolite classes present in the active crude extract.

CaSki cells were treated with the crude extracts and were then subjected to immunocytochemistry protocols. All crude extracts of G. lucidum presented HPV 16 E6 suppression, with the dichloromethane extract being the most active compared to the other crude extracts. The crude dichloromethane extract was then subjected to thin-layer chromatography to evaluate the secondary metabolite classes present.

The present study shows that the crude dichloromethane extract of G. lucidum possesses flavonoids, terpenoids, phenolics, and alkaloids. Further isolation work on the dichloromethane extract of G. lucidum could direct us to lead compounds with promising anti-HPV 16 E6 activity.

http://www.dl.begellhouse.com/journals/708ae68d64b17c52,2da9c44d295f30f8,66dacb6a13294e23.html


تاثیر قارچ شاه صدف بر HPV

در دانشگاه Xinjiang چین در سال ۲۰۱۶، دانشمندان تاثیر عصاره قارچ شاه صدف یا بومی آن یعنی کما (Pleurotus ferulae) را بر سرطان دهانه رحم HPV مورد بررسی قرار دادند. آن ها دریافتند عصاره قارچ سبب تقویت پاسخ ایمنی در برابر سلول های سرطانی HPV شده و رشد سلول های سرطانی را متوقف کردند.

2019;15(3):611-619. doi: 10.1080/21645515.2018.1547604. Epub 2018 Dec 20.

Pleurotus ferulae polysaccharides improve the antitumor efficacy of therapeutic human papillomavirus dendritic cell-based vaccine.

Abstract

We previously found that Pleurotus ferulae polysaccharides (PFPS) improved the maturation and function of dendritic cells (DCs). In this study, we investigated the effects of PFPS on the antitumor efficacy of therapeutic human papillomavirus (HPV) DC-based vaccine.

PFPS stimulated DCs pulsed with HPV E6/E7 peptides were used to treat tumor mice on day 5 & 12 (HPV + PFPS-DCs early) and day 12 & 19 (HPV + PFPS-DCs late) after TC-1 cell injection. Compared to control group, both HPV + PFPS-DCs early and HPV + PFPS-DCs late strategies significantly inhibited tumor growth, which was significantly correlated with the increased activation status of both CD4+ and CD8+ T cells, the decreased frequencies of myeloid-derived suppressor cells, and the induction of HPV-specific CD8+ T cell responses.

The survival of tumor mice was also greatly improved by HPV + PFPS-DCs early. Moreover, HPV + PFPS-DCs early completely inhibited the growth of second challenged TC-1 cells in tumor free mice. The results showed that PFPS improved the antitumor efficacy of therapeutic HPV DC-based vaccine, suggesting that PFPS might be a potential adjuvant for DC-based vaccines. This study provides a potential strategy for developing the therapeutic DC-based vaccine against cervical cancer.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30427754


 تاثیر قارچ شیتاکه یا  AHCC بر زگیل تناسلی (HPV)

مطالعات دکتر Judith Smith از دانشگاه علوم پزشکی تگزاس و مرکز علمی UT، عصاره یک قارچ دارویی تحت عنوان AHCC را مورد بررسی قرار داد. دکتر Smith در زمینه استفاده از درمان های طبیعی در زنان مطالعاتی را انجام داد. AHCC مخفف “ترکیبات مرتبط با هگزوز فعال” می باشد. این ترکیب عصاره حاصل از میسلیوم قارچ شیتاکه (Lentinula edodes) در کنار سایر قارچ های دارویی می باشد.

دکتر Smith و همکارانش در ابتدا مطالعاتی بر روی HPV در محیط آزمایشگاهی انجام دادند، سپس تحقیقاتی بر روی موش های مبتلا به این ویروس و به دنبال آن در مورد زنان مبتلا به HPV صورت گرفت. نتایج این مطالعات در یازدهمین کنفرانس بین المللی طب فراگیر در سرطان در شهر هیوستون ارائه شد.

در مطالعه انسانی، ۱۰ خانمی که از نظر HPV مثبت بودند، تحت درمان با عصاره میسلیوم قارچ تحت عنوان AHCC قرار گرفتند. به بیماران ۳ گرم (۳۰۰۰ میلی گرم) از AHCC یک بار در روز به مدت حداقل ۶ ماه داده شد. طی این دوره، ۸ نفر از بیماران HPV منفی را نشان دادند که در ۳ مورد از آن ها پس از قطع درمان با AHCC، ویروس از بین رفت. ۲ بیمار دیگر به درمان خود ادامه دادند.

دکتر Smith اعلام کرد که AHCC وارد کارآزمایی بالینی فاز ۲ خواهد شد. همچنین در مورد خانم های مبتلا به HPV اظهار داشت: “ما تعیین کردیم حداقل ۳ ماه درمان برای این بیماران ضروری است، اما در برخی موارد تا ۶ ماه هم باید تمدید شود.

از آنجایی که AHCC یک مکمل تغذیه ای بدون هیچ عوارض جانبی بوده و دارای ویژگی های تعدیل کنندگی سیستم ایمنی می باشد، ما تصمیم داریم به مدت ۶ ماه از این ترکیب در کارآزمایی بالینی فاز ۲ استفاده کنیم. این مطالعه، نتایج تحقیقات پیش بالینی ما را تایید می کند.”

تحقیقات پیش بالینی دکتر Smith به مطالعات انجام شده بر سلول ها در محیط آزمایشگاهی و موش ها اشاره دارد. محققان ۵۰ میلی گرم/کیلوگرم AHCC به موش های آلوده به HPV16/18 به مدت ۹۰ روز دادند و سپس به مدت ۳۰ روز پیگیری کرده و با موش های درمان نشده، مقایسه کردند.

نتایج این مطالعه بر روی سلول ها نشان داد که ۷ روز درمان با AHCC و سپس ۷ روز عدم درمان، سبب نابودی HPV گردید. در موش ها هم ۹۰ روز درمان و به دنبال آن ۳۰ روز عدم درمان، موجب از بین رفتن HPV شد. در موش های آلوده به ویروسی که تحت درمان قرار گرفتند، سرکوب تومور به طور قابل توجهی مشاهده شد.

From Bench to Bedside: Evaluation of AHCC Supplementation to Modulate the Host Immunity to Clear High-Risk Human Papillomavirus Infections

Abstract

Objective: There is currently no effective medicine or supplement for clearance of high risk- human papillomavirus (HR-HPV) infections. We have taken a systematic approach evaluating the potential use of AHCC supplementation to support clearance of HR-HPV infections. The primary objective of this research was to evaluate AHCC supplementation to modulation of the host immune system to clear HR-HPV infections from bench to bedside.

Methods: Cervical cancer cells, CaSki (HPV16+), HeLa(HPV18+), SiHa(HPV16/18+), and C-33A(HPV), were treated in vitro with AHCC 0.42 mg/mL daily x7 days then observed x7 days with daily sample collection.

A confirmatory study in cervical cancer mouse models, SiHa(HPV16/18+) and C-33A(HPV), was conducted: mice were divided into three groups per cell line then dosed with AHCC 50 mg/kg/d (N = 10), or vehicle alone (N = 10), or no supplementation (N = 10) for a total of 90 days followed by 30 days of observation.

Tumors were measured 3x/week and blood samples collected bi-weekly to evaluate interferon (IFN) alpha(α), beta(β), and gamma(γ) and immunoglobulin G(IgG) by immunoassays. Tumors were evaluated for HR-HPV expression by PCR. Two pilot studies of 10 patients each were conducted in women with confirmed persistent HR-HPV+ infections. The 1st study evaluated AHCC 3g from 5 weeks up to 6 months and 2nd study evaluated AHCC 1g < 8 months. HR-HPV DNA status and the immune panel were monitored at each visit.

Results: HRHPV clearance was observed in vitro and confirmed in the animal studies as a durable response. Four of six (66.7%) patients had confirmed HR-HPV clearance after 3–6 months of AHCC 3g. Similarly, 4 of 9 (44%) patients had confirmed HR-HPV clearance after 7 months of AHCC 1g. Suppression of IFNβ <25 pg/mL was observed in those clearing the HR-HPV infection.

Conclusion: Pre-clinical in vitro and in vivo studies demonstrated durable clearance of HR-HPV infections. The preliminary data from the two pilot studies suggested that AHCC supplementation supports the host immune system for successful clearance of HR-HPV infections. A confirmatory phase II randomized, double-blinded, placebo-controlled study is ongoing.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6435520/


برچسب ها

تاثیر شیتاکه روی زگیل، تاثیر گانودرما روی زگیل، تاثیر ترکی تیل روی زگیل، تاثیر لبنیات روی زگیل، تاثیر قارچ روی زگیل، تاثیر سیگار روی زگیل،

درمان زگیل تناسلی، درمان قطعی زگیل تناسلی، درمان قطعی زگیل تناسلی با گانودرما، درمان قطعی زگیل تناسلی با شیتاکه، گانودرما برای درمان تبخال تناسلی، درمان قطعی تبخال تناسلی در جهان،‌ جدیدترین درمان تبخال تناسلی، فواید قارچ گانودرما در تبخال تناسلی،‌ قارچ شيتاكه و زگيل تناسلي،‌

برنامه غذایی برای زگیل تناسلی،‌ درمان زگیل تناسلی، کنترل زگیل تناسلی با قارچ، زگیل تناسلی با ماشمیکس، درمان زگیل تناسلی با گنومیکس،

 گانودرما برای فشار خون، گانودرما برای درمان زگیل تناسلی، درمان زگیل تناسلی، نحوه مصرف قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی،خواص شیتاکه، شیتاکه،درمان زگیل تناسلی با قارچ شیتاکه، قارچ شيتاكه و زگيل تناسلي، قارچ شيتاكه و زگيل تناسلي، طریقه مصرف گانودرما برای زگیل تناسلی،‌

درمان زگیل تناسلی، شیتاکه دکتر مهدیزاده،  قارچ قوی تر از شیتاکه برای درمان اچ پی وی، ‌  طریقه مصرف گانودرما برای زگیل تناسلی،‌ طریقه مصرف قارچ گانودرما برای زگیل تناسلی،‌

نحوه مصرف قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی،‌ قیمت گانودرمابرای زگیل تناسلی،‌ درمان زگیل تناسلی با قهوه گانودرما،‌ فیلم نحوه مصرف قارچ گانودرما،‌  نحوه مصرف قهوه گانودرما دکتر بیز،‌  بهترین زمان مصرف قهوه گانودرما،‌ درمان قطعی زگیل با پودر گانودرما،‌ قارچ شيتاكه و زگيل تناسلي،‌ طریقه مصرف گانودرما برای زگیل تناسلی،‌ طرز تهیه قهوه گانودرما،‌

درمان زگیل تناسلی با قارچ شیتاکه، درمان زگیل تناسلی با قارچ شی تاکه، درمان زگیل تناسلی با قارچ گانودرما ، درمان زگیل تناسلی با قارچ بادام، درمان زگیل تناسلی با قارچ ترکی تیل، درمان زگیل تناسلی با قارچ ریشی، درمان زگیل تناسلی با قارچ گنودرما، درمان زگیل تناسلی با قارچ گانادرما، درمان زگیل تناسلی با قارچ گندرما، درمان زگیل تناسلی با قهوه گانودرما، قارچ شیتاکه hpv، قارچ گانودرما hpv،‌

سوالات رایج در مورد زگیل تناسلی، پرسش و پاسخ درباره زگیل تناسلی، سوال و جواب هایی در مورد زگیل تناسلی، زگیل تناسلی در مردان و زنان چگونه درمان می شود؟، سوالات متداول در مورد زگیل تناسلی، پرسش و پاسخ های کاربردی درباره زگیل تناسلی، درمان زگیل تناسلی زنان، هر آنچه باید در رابطه با زگیل تناسلی بدانید،‌ درمان جدید زگیل تناسلی،‌ واکسن جدید زگیل تناسلی،‌ یافته های جدید در مورد زگیل تناسلی،‌ زگیل تناسلی در دختران باکره چگونه درمان، بهترين درمان زگیل تناسلی، آیا زگیل تناسلی راه ابتلا غیرجنسی هم دارد؟، سوالات رایج در مورد واکسن پاپیلوما ویروس انسانی(HPV)، از کجا بفهمیم آیا به زگیل تناسلی دچار شدیم یا نه؟، متخصص درمان زگیل تناسلی، چگونگی پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی، انواع روش های درمان زگیل تناسلی، موثرترین روش درمان زگیل تناسلی چیست؟،‌ درمان قطعی زگیل تناسلی در زنان کمتر از چند دقیقه، بهترین درمان قطعی بیماری زگیل تناسلی،  روش موثر در درمان خانگی زگیل تناسلی، درمان زگیل تناسلی، درمان خانگی زگیل تناسلی، درمان قطعی زگیل تناسلی، عکس واضح از زگیل تناسلی زنان، زگیل تناسلی مردان، تشخیص زگیل تناسلی، زگیل تناسلی در زنان، شکل زگیل تناسلی، زگیل تناسلی خفیف،

سوالات رایج در مورد HPV، پرسش و پاسخ درباره HPV، سوال و جواب هایی در مورد HPV، HPV در مردان و زنان چگونه درمان می شود؟، سوالات متداول در مورد HPV، پرسش و پاسخ های کاربردی درباره HPV، درمان HPV زنان، هر آنچه باید در رابطه با HPV بدانید،‌ درمان جدید HPV،‌ واکسن جدید HPV،‌ یافته های جدید در مورد HPV،‌ HPV در دختران باکره چگونه درمان، بهترين درمان HPV، آیا HPV راه ابتلا غیرجنسی هم دارد؟، سوالات رایج در مورد واکسن پاپیلوما ویروس انسانی(HPV)، از کجا بفهمیم آیا به HPV دچار شدیم یا نه؟، متخصص درمان HPV، چگونگی پیشگیری از ابتلا به HPV، انواع روش های درمان HPV، موثرترین روش درمان HPV چیست؟،‌ درمان قطعی HPV در زنان کمتر از چند دقیقه، بهترین درمان قطعی بیماری HPV،  روش موثر در درمان خانگی HPV، درمان HPV، درمان خانگی HPV، درمان قطعی HPV، عکس واضح از HPV زنان، HPV مردان، تشخیص HPV، HPV در زنان، شکل HPV، HPV خفیف،

سوالات رایج در مورد اچ پی وی، پرسش و پاسخ درباره اچ پی وی، سوال و جواب هایی در مورد اچ پی وی، اچ پی وی در مردان و زنان چگونه درمان می شود؟، سوالات متداول در مورد اچ پی وی، پرسش و پاسخ های کاربردی درباره اچ پی وی، درمان اچ پی وی زنان، هر آنچه باید در رابطه با اچ پی وی بدانید،‌ درمان جدید اچ پی وی،‌ واکسن جدید اچ پی وی،‌ یافته های جدید در مورد اچ پی وی،‌ اچ پی وی در دختران باکره چگونه درمان، بهترين درمان اچ پی وی، آیا اچ پی وی راه ابتلا غیرجنسی هم دارد؟، سوالات رایج در مورد واکسن پاپیلوما ویروس انسانی(اچ پی وی)، از کجا بفهمیم آیا به اچ پی وی دچار شدیم یا نه؟، متخصص درمان اچ پی وی، چگونگی پیشگیری از ابتلا به اچ پی وی، انواع روش های درمان اچ پی وی، موثرترین روش درمان اچ پی وی چیست؟،‌ درمان قطعی اچ پی وی در زنان کمتر از چند دقیقه، بهترین درمان قطعی بیماری اچ پی وی،  روش موثر در درمان خانگی اچ پی وی، درمان اچ پی وی، درمان خانگی اچ پی وی، درمان قطعی اچ پی وی، عکس واضح از اچ پی وی زنان، اچ پی وی مردان، تشخیص اچ پی وی، اچ پی وی در زنان، شکل اچ پی وی، اچ پی وی خفیف،

درمان زگیل تناسلی،‌درمان زگیل تناسلی با قارچ، درمان زگیل تناسلی با شیتاکه، درمان زگیل تناسلی با ماشمیکس، درمان زگیل تناسلی با گانودرما،

تاثیر قارچ ها روی تبخال تناسلی،‌ تاثیر ماشمیکس روی تبخال تناسلی،‌ تاثیر گانودرما روی تبخال تناسلی، تاثیر شیتاکه روی تبخال تناسلی، درمان طبیعی تبخال تناسلی،