قارچ منبع خوبی از ویتامین D

اکنون قارچ ها حاوی ویتامین D هستند – خبر خوب برای همه

 

قارچ می تواند منبع خوبی از ویتامین D وگان باشد ، اما این مورد بیشتر فروشگاه های خریداری شده در فروشگاه ها نبوده است! از آنجا که قارچ های تجاری در فضای داخلی پرورش می یابند ، غالباً هیچ ویتامین D ندارند.

همه اینها در حال تغییر است زیرا بیشتر مغازه های انگلیس در حال فروش قارچ هایی هستند که سطح مناسبی از ویتامین D دارند.

این قارچ ها در معرض اشعه ماورا بنفش قرار دارند و یک وعده 80-100 گرم حاوی RDA بزرگسالان ویتامین D است. اکنون قارچ ها یک منبع طبیعی عالی برای ویتامین D هستند که در ماه های زمستان اغلب مورد نیاز بسیاری از مردم در نیم کره شمالی است.

ویتامین D

یک فرد متوسط ، صرف نظر از وگان بودن یا نبودن ، از نظر ویتامین D کمبود دارد. این اقدام برای غنی سازی قارچ با ویتامین D برای بهبود سلامت عمومی انجام شده است.

کلاه بسته ، شاه بلوط ، پرتوبلو ، و قارچ های استاندارد اکنون به طرز وحشیانه ای در انگلیس یافت می شوند که با ویتامین D غنی شده اند. به دنبال برچسب “قارچ های غنی شده با ویتامین D” یا “قارچ های تحت درمان با اشعه ماورا UV بنفش” باشید. برای افزایش سطح ویتامین D از یک روش درمانی کنترل شده نور استفاده شد.

Agaricus bisporus در غیر این صورت به عنوان قارچ معمولی شناخته می شود. شاه بلوط ، دکمه کودک و پورتوبلو همه قارچ مشترک هستند اما در مراحل مختلف.

این خبر خوبی برای کره زمین است زیرا دیگر نیازی به محصولات حیوانی نیست که به راحتی ویتامین D به دست آورید.

قارچ چگونه ویتامین D دارد
قارچ ها حاوی پروویتامین ارگوسترول هستند. هنگامی که قارچ ها در معرض منبع نور ماورا بنفش قرار بگیرند ، این باعث ایجاد واکنش شیمیایی می شود که نتیجه آن تولید قارچ ویتامین D2 است. این ویتامین ها با پختن از بین نمی روند و به راحتی توسط بدن جذب می شوند.

همیشه ساقه قارچ را بخورید تا دوز کامل آن گرفته شود و از دور ریختن ویتامین ها خودداری کنید. ساقه را می توان خارج کرد و چند روز در یخچال نگهداری کرد و قبل از اینکه ریز خرد شود ، به ظروف مانند سوپ و خورش اضافه می کند.

حدود 80 گرم قارچ ویتامین D به بزرگسالان RDA می دهد. این حدود 4-5 قارچ معمولی یا 1 قارچ تخت بزرگ است.

قارچ با ویتامین D خبر خوبی برای همه است! این تغییر کوچک در روند عرضه می تواند تأثیر زیادی بر سلامت کشور داشته باشد.

نحوه افزودن ویتامین D به قارچ ها

اگر قارچ ویتامین D پیدا نکردید یا در کشور شما موجود نیست ، می توانید قارچ ویتامین D خود را بسازید!

کافی است قارچ ها (انواع استاندارد سفید یا قهوه ای از هر اندازه) را برای مدت یک روز در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دهید ، اگر می توانید از وسط آن را بچرخانید.

در نور آفتاب ، قارچ باید پس از یک روز مقدار مناسبی ویتامین D داشته باشد.

سطح ویتامین D به تنوع و قدرت آفتاب بستگی دارد ، بنابراین تنها به قارچ های خانگی غنی شده با ویتامین D اعتماد نکنید.

 

چرا ویتامین D مهم است

ویتامین D حیاتی است تا بدن شما بتواند کلسیم را جذب کند و استخوان ها را سالم نگه دارد. افرادی که ویتامین D کافی ندارند ، در معرض راشیتیسم هستند ، بزرگسالان ممکن است استخوانهای شکننده را از دست بدهند و خطر آرتروز زودرس وجود دارد.

ویتامین D برای سایر عملکردهای بدن مانند تنظیم فسفات نیز مهم است.

 

ارتباطی بین افراد کم ویتامین D با سرطان پستان ، سرطان پروستات ، افسردگی ، افزایش وزن و اضطراب وجود دارد. گرچه پیوندی بین این بیماری ها وجود دارد ، اما به طور قطع اثبات نمی کند که علت آنها میزان ویتامین D پایین است ، زیرا ممکن است سایر عوامل در این زمینه نقش داشته باشند. در هر صورت ، همیشه دریافت ویتامین D RDA مطمئناً برای سلامتی شما مفید است

. منابع ویتامین D

ویتامین D غیر از قارچ به طور طبیعی در ماهی های چرب (مانند ماهی تن ، ماهی قزل آلا و ماهی خال مخالی) ، کبد حیوانات ، لبنیات و تخم مرغ یافت می شود.

همه آن ها گیاهی نیستند اما نگران نباشید زیرا منبع بزرگ دیگر ویتامین D غذاهای غنی شده است. بسیاری از غذاها مانند نان ، شیر گیاهی ، توفو و غلات ویتامین D اضافه کرده اند – این دلیل کمبود ویتامین D فقط یک مسئله وگان نیست.

صرفه جویی در مصرف انرژی برای ماندگاری بدن نیز می تواند ویتامین D خود را تولید کند. هنگامی که پوست در معرض اشعه خورشید قرار می گیرد ، بدن ویتامین D را سنتز می کند.

آفتاب فواید زیادی برای سلامتی دارد بنابراین نباید از آن اجتناب کرد ، اما اطمینان حاصل کنید که هرگز نمی سوزانید. حتی در ماه های زمستان در انگلیس می توانید مقدار مناسبی ویتامین D از خورشید دریافت کنید.

 

مثل همیشه با ویتامین ها و بیشتر توصیه های بهداشتی – منابع ویتامین D خود را تغییر دهید.

مکمل های ویتامین D ارزان و موثر هستند. ترکیبی از ویتامین D ، با K2 ، منیزیم و کلسیم اغلب در مکمل های پشتیبانی استخوان یافت می شود.

اگر نگران ویتامین D هستید ، لطفاً برای بررسی سطح خود با پزشک خود مشورت کنید. این مقاله توصیه پزشکی نیست بلکه اطلاعاتی برای توانمندسازی افراد در مورد سلامتی آنها است. لطفا نظرات خود را در زیر به من اطلاع دهید. بازخورد و بحث همیشه عالی است.

 

 

مقالات مرتبط رو حتما ببینید