بررسی چند مقاله در مورد تاثیر قارچ گانودرما روی تبخال تناسلی

در این بخش به بررسی بررسی چند مقاله در مورد تاثیر قارچ گانودرما روی تبخال تناسلی می پردازیم:

 فعالیت ضد ویروسی پلی ساکارید متصل به پروتئین اسیدی جدا شده از گانودرما لوسیدوم بر روی ویروس های هرپس سیمپلکس

خلاصه

دو پلی ساکارید متصل به پروتئین، یک پلی ساکارید متصل به پروتئین خنثی (NPBP) و یک پلی ساکارید متصل به پروتئین اسیدی (APBP)، از مواد محلول در آب گانودرما لوسیدوم با رسوب EtOH و کروماتوگرافی ستونی DEAE-سلولز جدا شدند.

سپس فعالیت ضد ویروسی آنها در برابر ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 (HSV-1) و نوع 2 (HSV-2) با روش کاهش پلاک مورد بررسی قرار گرفت. APBP فعالیت ضد ویروسی HSV-1 و HSV-2 قوی تری نسبت به NPBP با غلظت موثر 50% (EC50) 300-520 میکروگرم در میلی لیتر نشان داد.

به منظور بررسی حالت احتمالی فعالیت ضد ویروسی APBP اثر ویروس کشی آن، فعالیت ضد ویروسی در پیش ، چسبندگی و سنجش نفوذ با HSV-1 و HSV-2 مورد آزمایش قرار گرفت. مشخص شد که APBP یک اثر ویروس کشی مستقیم بر HSV-1 و HSV-2 دارد. APBP IFN یا مواد شبه IFN را در شرایط آزمایشگاهی القا نکرد. و انتظار نمی رود که تغییری از حالت عادی به حالت ضد ویروسی ایجاد کند.

APBP در غلظت‌های 100 و 90 میکروگرم بر میلی‌لیتر تا 50 درصد از اتصال HSV-1 و HSV-2 به سلول‌های Vero را مهار کرد. و همچنین مشخص شد. که از نفوذ هر دو نوع HSV به سلول‌های Vero جلوگیری می‌کند.

این نتایج نشان می دهد که به نظر می رسد فعالیت ضد تبخال APBP مربوط به اتصال آن با گلیکوپروتئین های اختصاصی HSV است. که مسئول اتصال و نفوذ هستند، و APBP از تعاملات پیچیده ویروس ها با غشای پلاسمایی سلولی جلوگیری می کند.

لینک مقاله

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S037887410000266X?via%3Dihub

 

مقاله مروری: پلی ساکاریدهای طبیعی از گیاهان دارویی و میکروارگانیسم ها و مکانیسم ضد تبخال آنها

خلاصه

عفونت های ناشی از ویروس های هرپس سیمپلکس (HSV-1 و -2) به طور جدی سلامت همه انسان ها را به خطر می اندازد. هنگامی که به این دو ویروس آلوده می شود، باعث داوم مادام العمر در میزبان می شود. و عود مداوم عفونت به طور جدی بر کیفیت زندگی تأثیر می گذارد. علاوه بر این، گزارش شده است. که عفونت‌های HSV-1 و HSV-2 بدن را مستعد ابتلا به سایر بیماری‌ها، مانند بیماری آلزایمر و HIV می‌کند.

بنابراین، باید به توسعه داروهای جدید ضد HSV توجه بیشتری شود گزارش شده است. که پلی ساکاریدهای به دست آمده. از گیاهان دارویی و میکروارگانیسم ها (اعم از خشکی و دریا) مواد ضد تبخال امیدوارکننده ای هستند.

با این حال، مکانیسم های ضد ویروسی آنها پیچیده و متنوع است. که شامل مهار مستقیم چرخه زندگی ویروس (جذب، نفوذ، مواد ژنتیکی و سنتز پروتئین) و به طور غیر مستقیم از طریق بهبود ایمنی بدن است. و هر مرحله از فرآیندهای تحقیق از استخراج تا تجزیه و تحلیل ساختاری به نتیجه از نظر فعالیت ضد ویروسی کمک می کند.

بنابراین، مکانیسم های پیچیده درگیر در درمان عفونت هرپس سیمپلکس، توسعه ترکیبات ضد ویروسی جدید را دشوار می کند. در این مقاله، مکانیسم های پلی ساکاریدها در درمان عفونت هرپس سیمپلکس. فرآیندهای تحقیقاتی پلی ساکاریدها و کاربردهای بالینی بالقوه آنها بررسی شده است. واژه‌های کلیدی: مکانیسم‌های ضد تبخال. هرپس سیمپلکس؛ گیاهان دارویی؛ میکروارگانیسم ها؛ پلی ساکاریدها

لینک مقاله

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32768956/

فعالیت ضد تبخال پلی ساکاریدهای مختلف متصل به پروتئین جدا شده از گانودرما لوسیدوم

خلاصه قارچ گانودرما تبخال تناسلی

برای بررسی مواد ضد تبخال از گانودرما لوسیدوم، پلی ساکاریدهای مختلف متصل به پروتئین، GLhw، GLhw-01، GLhw-02، GLhw-03،  از مواد محلول در آب گاندرما جدا شدند. این مواد برای فعالیت ضد ویروسی خود در برابر ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 (HSV-1) و نوع 2 (HSV-2). با روش کاهش پلاک در شرایط آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفتند.

در میان آنها، پلی ساکارید متصل به پروتئین اسیدی، GLhw-02 یک ماده قهوه ای. قوی ترین فعالیت ضد عفونی کننده را با 50% غلظت موثر (EC50) 300 تقریباً 520 میکروگرم در میلی لیتر در سلول های Vero و HEp-2 و شاخص های انتخابی آن از خود نشان داد. (SI) بیش از 20 بود.

GLhw-02 عمدتاً از پلی ساکارید (تقریباً 40.6٪) و پروتئین (تقریباً 7.80٪) با آزمایش آنترون و تست Lowry-Folin شناسایی شد. و نسبت مولی معمولی را نشان داد (C:H: O = 1:2:1) کربوهیدرات ها با تجزیه عنصری. این نتایج نشان می دهد که GLhw-02 دارای امکان توسعه از یک عامل ضد تبخال جدید است.

 

لینک مقاله:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10624876/

فعالیت ضد تبخال پلی ساکرید متصل به پروتئین اسیدی جدا شده از گانودرما لوسیدوم به تنهایی و در ترکیب با آسیکلوویر و ویدارابین

خلاصه قارچ گانودرما تبخال تناسلی

برای بررسی تاثیر قارچ گانودرما تبخال تناسلی فعالیت ضد تبخال، یک پلی ساکارید متصل به پروتئین اسیدی (APBP) از گانودرما لوسیدوم جدا شد. این APBP مایل به قهوه ای از مواد محلول در آب کارپوفورها با روش جداسازی هدایت شده با فعالیت جداسازی شد. APBP برای فعالیت ضد ویروسی آن در برابر ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 (HSV-1). و نوع 2 (HSV-2) با روش کاهش پلاک در کشت بافت مورد آزمایش قرار گرفت.

APBP فعالیت ضد ویروسی قوی علیه HSV-1 و HSV-2 در سلول های Vero در غلظت موثر 50% (EC(50)) به ترتیب 300 و 440 میکروگرم در میلی لیتر نشان داد. APBP هیچ سمیت سلولی بر روی سلول های Vero در غلظت 1 x 10 (4) میکروگرم / میلی لیتر نداشت. APBP یک فعالیت ضد ویروسی قوی با شاخص انتخاب (SI) بیش از 22.73 نشان داد.

اثرات ضد تبخال ترکیبی APBP با عوامل ضد هرپس نوکلئوزیدی، آسیکلوویر (ACV) و ویدارابین (ara-A). بر روی تکثیر این دو سویه ویروس هرپس در سلول‌های Vero با روش ترکیبی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج سنجش ترکیبی با استفاده از شاخص ترکیبی. (CI) که با آنالیز اثر دارویی چندگانه محاسبه شد، ارزیابی شد. مقادیر CI در محدوده 0.47-0.51 برای ترکیبی از APBP با ACV، و در محدوده 1.02-1.18 برای ترکیبی از APBP با ara-A بود.

ترکیبات APBP با ACV روی HSV-1 و HSV-2 اثرات هم افزایی قوی را نشان داد و این نتایج نشان می دهد. که امکان توسعه APBP به عنوان یک عامل ضد تبخال جدید وجود دارد.

لینک مقاله:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10967475/

فعالیت ضد تبخال پلی ساکرید متصل به پروتئین اسیدی جدا شده از گانودرما لوسیدوم به تنهایی و در ترکیب با اینترفرون ها

خلاصه تاثیر قارچ گانودرما روی تبخال تناسلی

برای بررسی فعالیت ضد تبخال. یک پلی ساکارید متصل به پروتئین اسیدی (APBP) از کارپوفورهای گانودرما لوسیدوم جدا شد. این APBP مایل به قهوه ای از مواد محلول در آب کارپوفورها با روش جداسازی هدایت شده با فعالیت جداسازی شد. APBP برای فعالیت ضد ویروسی آن در برابر ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 (HSV-1) و نوع 2 (HSV-2) با روش کاهش پلاک در کشت بافت مورد آزمایش قرار گرفت.

APBP فعالیت ضد ویروسی قوی علیه HSV-1 و HSV-2 در سلول های Vero در غلظت موثر 50% (EC(50)) به ترتیب 300 و 440 میکروگرم در میلی لیتر نشان داد. APBP هیچ سمیت سلولی روی سلول های Vero در غلظت 1×10(4) میکروگرم در میلی لیتر نداشت. APBP یک فعالیت ضد ویروسی قوی با شاخص انتخاب (SI) بیش از 22.73 نشان داد.

اثرات ضد تبخال ترکیبی APBP با عوامل ضد ویروسی پروتئین. اینترفرون آلفا (IFN آلفا) و اینترفرون گاما (IFN گاما). بر روی تکثیر این دو سویه ویروس هرپس در سلول‌های Vero با روش ترکیبی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج سنجش ترکیبی با استفاده از شاخص ترکیبی (CI) که با آنالیز اثر دارویی چندگانه محاسبه شد، ارزیابی شد. ترکیبات APBP با IFN آلفا روی HSV-1 و HSV-2 اثرات هم افزایی قوی تری با مقادیر CI 0.30-0.62 برای سطوح مؤثر 50-90٪ نسبت به APBP با IFN گاما با مقادیر CI 0.65-1.10 نشان دادند.

این نتایج احتمال توسعه APBP را به عنوان یک عامل ضد تبخال جدید نشان می دهد.

لینک مقاله

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10996285/

کلمات کلیدی

تاثیر قارچ گانودرما تبخال تناسلی محل فروش قارچ گانودرما. خرید قارچ گانودرما, خرید کپسول گانودرما,‌ قیمت قارچ گانودرما در ایران. قیمت قهوه گانودرما,‌ قیمت قارچ گانودرما,‌ قیمت قارچ گانودرما در ایران. پرورش و فروش مستقیم قارچ گانودرما لوسیدوم و انواع قارچ‌های دارویی زیر نظر جهاد کشاورزی و با مجوز رسمی.

تاثیر قارچ گانودرما روی تبخال تناسلی نمایندگی فروش قارچ گانودرما در ایران. بزرگترین عرضه کننده قارچ گانودرما لوسیدوم در ایران. تاثیر گانودرما روی میل جنسی,‌ تاثیر گانودرما روی روح و روان.