مقاله ۲۰۲۲: بهبود آسیب کبدی الکلی توسط گانودریک اسید A موجود در قارچ گانودرما لوسیدوم از طریق بهبود متابولیسم لیپیدها و بار میکروبی روده یا تاثیر گانودرما روی کبد

در این بخش به ترجمه چکیده مقاله ای با عنوان بهبود آسیب کبدی الکلی توسط گانودریک اسید A موجود در قارچ گانودرما لوسیدوم از طریق بهبود متابولیسم لیپیدها و بار میکروبی روده یا تاثیر گانودرما روی کبد می پردازیم:

آسیب کبدی الکلی عمدتاً ناشی از مصرف زیاد الکل طولانی مدت است و به یک تهدید عمومی جهانی برای سلامت انسان تبدیل شده است. مشخص شده است که گانودرما لوسیدوم دارای اثرات مفید عالی بر عملکرد کبد و متابولیسم چربی است.

هدف مقاله تاثیر گانودرما روی کبد

هدف از این مطالعه بررسی اثرات محافظتی کبدی گانودریک اسید A (GAA، یکی از تری ترپنوئیدهای اصلی در G. lucidum) در برابر آسیب کبدی ناشی از الکل و نشان دادن مکانیسم های اساسی اثرات محافظتی آن بود.

نتایج مقاله تاثیر گانودرما روی کبد

نتایج نشان داد که تجویز خوراکی GAA به طور قابل توجهی از افزایش غیرطبیعی شاخص کبدی، تری گلیسیرید کل سرم (TG)، کلسترول (TC)، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL-C)، آسپارتات آمینوترانسفراز (AST) و آلانین آمینوترانسفراز (آلانین آمینوترانسفراز) جلوگیری می کند. ALT) در موش هایی که در معرض مصرف الکل قرار داشتند و همچنین به طور قابل توجهی از کبد در برابر تجمع بیش از حد چربی ناشی از الکل و تغییرات پاتولوژیک محافظت می کند.

علاوه بر این، استرس اکسیداتیو ناشی از الکل در کبد به طور قابل توجهی با  GAA از طریق کاهش سطوح کبدی لاکتات دهیدروژناز (LDH) و مالون دی آلدئید (MDA) و افزایش فعالیت کبدی کاتالاز (CAT)، سوپراکسید دیسموتاز (SOD) بهبود یافت. الکل دهیدروژناز (ADH)، آلدهید دهیدروژناز (ALDH) و سطوح کبدی گلوتاتیون (GSH). علاوه بر این،  GAA اختلال میکروبی روده را با افزایش قابل توجه فراوانی Muribaculaceae، Prevotellaceae، Jeotgalicoccus، Bilophila، Family_XIII_UCG_001، Aerococcus، Ruminococcaceae_UCG_0005,Ruminococcaceae_UCG_0005,Christianaccaceae,Ruminococcaceae_UCG_0005,Ruminococcaceae,Ruminococcaceaep,Harminoccaceaep. aceae_UCG_001، Clostridiales_vadinBB60_group، Parasutterella و Bifidobacterium، اما کاهش نسبت لاکتوباسیلوس ، Burkholderia_Caballeroria_Paraburkholderia، Escherichia_Shigella و Erysipelatoclostridium. می شود. تاثیر گانودرما روی کبد

علاوه بر این، متابولومیک کبد بر اساس UPLC-QTOF/MS نشان داد که تجویز خوراکی GAA تأثیر تنظیمی قابل‌توجهی بر ترکیب متابولیت‌های کبدی در موش‌هایی که در معرض مصرف الکل قرار داشتند، به‌ویژه سطوح بیومارکرهای دخیل در مسیرهای متابولیک متابولیسم ریبوفلاوین، داشت. متابولیسم گلیسین، سرین و ترئونین، متابولیسم پیروات، گلیکولیز/گلوکونئوژنز، بیوسنتز اسیدهای چرب غیراشباع، سنتز و تخریب اجسام کتون، متابولیسم فروکتوز و مانوز داشت. علاوه بر این، مکمل غذایی GAA به طور قابل توجهی سطوح mRNA کبدی متابولیسم لیپید و ژن‌های مرتبط با پاسخ التهابی را تنظیم کرد.

در نهایت، این یافته‌ها نشان می‌دهند که GAA اثرات مفیدی در کاهش آسیب کبدی ناشی از الکل دارد و انتظار می‌رود که به یک ماده غذایی کاربردی جدید برای پیشگیری از آسیب کبدی الکلی تبدیل شود.

لینک مقاله تاثیر گانودرما روی کبد به زبان اصلی

https://pubs.rsc.org/en/content/articlelanding/2022/fo/d1fo03219d

تولید کننده قارچ گانودرما, تهیه قارچ گانودرما, قیمت هر کیلو قارچ گانودرما, ·   قارچ جاودانگی چیست؟, لیست قیمت قارچ گانودرما

  1. email checker دی 7, 1402 در 3:18 ق.ظ - پاسخ

    Just Shine

  2. https://playxo.com/ دی 4, 1402 در 11:56 ق.ظ - پاسخ

    Thank you, the post is really sensibly written and to the point, there is something to learn.

  3. email checker آذر 29, 1402 در 3:01 ق.ظ - پاسخ

    Can not be

  4. temp mail آذر 28, 1402 در 3:31 ق.ظ - پاسخ

    Honestly, at first I did not fully understand, but the second time I got it – thanks!

  5. temp email آذر 9, 1402 در 8:58 ق.ظ - پاسخ

    Adorable topic