قارچ های دارویی و سلامت زنان

قارچ های دارویی و سلامت زنان

هر زن در طول زندگی خود چرخه های مربوط به باروری، قاعدگی، بارداری، زایمان و یائسگی را پشت سر می گذارد. سلامت زنان مستلزم توجه و توجه ویژه به تمام جنبه های چرخه هورمونی زنان با تأکید بر سن زن، سبک زندگی، سلامت عمومی او و عملکرد سیستم هورمونی، عصبی و ایمنی او است.

در طول چرخه باروری زنان، ممکن است شرایطی وجود داشته باشد. که بر کیفیت زندگی زن در عملکرد روزانه و همچنین وضعیت ذهنی تأثیر بگذارد. این شرایط نیاز به توجه ویژه دارد. طب سنتی در برخی موارد می تواند کمک کننده باشد. اما در برخی دیگر راه حلی ارائه نمی دهد. و حتی اگر درمان پزشکی وجود داشته باشد، عوارض جانبی همراه می تواند اغلب بسیار دشوار باشد تا جایی که کیفیت زندگی بدتر شود.

 

سلامت زنان

بررسی قارچ‌های درمانگر

با این حال، در شرایطی که علم پزشکی نتواند نتیجه مثبتی ارایه کند، پاسخ خوب ممکن است. از یک منبع غیرمنتظره یعنی قارچ‌های دارویی بدست اید. ترکیبی از چهار نوع قارچ دارویی (ریشی، مایتاکه، شیتاکه و ترامتس)  به انواع بیماری های زنان پاسخ مناسب می دهد.

در طول چرخه هورمونی ماهانه، به خصوص در PMS و قاعدگی، بسیاری از زنان دچار نوسانات خلقی، تحریک پذیری، اضطراب و استرس شدید می شوند.

قارچ دارویی گانودرما (Ganoderma Lucidum) به دلیل توانایی در ایجاد تعادل و آرامش سیستم عصبی، توانایی کمک به این موارد را دارد.

میگرن

همچنین بسیاری از زنان از میگرن رنج می برند. میگرن سردردهایی است که در یک طرف یا هر دو طرف سر ایجاد می‌شود و فعالیت زن را محدود می‌کند و او را فلج می‌کند تا زمانی که دیگر  نتواند کار کند. ریشی حاوی اجزایی است که بر تعادل سیستم عصبی تأثیر می گذارد. و شدت درد و همچنین تعداد حملات را کاهش می دهد. استفاده طولانی مدت می تواند باعث تسکین قابل توجه میگرن شود.

تاثیرات گانودرما

علاوه بر این، گانودرما به ارتقاء عملکرد بهتر کبد کمک می کند (iv iii). کبد عضوی است که برای عملکرد سیستم هورمونی زنان اهمیت زیادی دارد. این اندام مسئول تولید کلسترول است، ماده‌ای که در تولید هورمون‌های جنسی که برای بارداری ضروری هستند. و تولید آنزیم‌هایی که مقادیر بیش از حد هورمون‌ها را در بدن شناسایی می‌کنند.

هورمون‌هایی که از غذا می‌آیند و نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنیم. و همچنین هورمون‌های اضافی که بدن تولید می‌کند، و مازاد آن را به سرعت از بین می‌برد. اگر این مواد اضافی از بدن جدا نشوند و از بدن خارج نشوند.

می توانند باردار شدن را برای یک زن دشوار کنند، مانند آندومتریوز و سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، که در آن تجمع استروژن اضافی در بدن یک زن، بارداری را سخت می کند. .

پوست زنان

مشخص شد که قارچ دارویی گانودرما حاوی حداقل 12 ماده ضد التهابی با اثر ضد اکسیداسیون است. که از پوست زنان در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند. این ویژگی به خانم هایی که پوست بسیار لطیفی دارند کمک می کند. تا سلامت و زیبایی پوست خود را حفظ کنند، به خصوص در فصول گرم سال که پوست اغلب در معرض تابش نور خورشید است.

سندرم تخمدان

PCOS – سندرم تخمدان پلی کیستیک وضعیتی است. که در آن کیست‌های زیادی در تخمدان‌ها تشکیل می‌شود که بارداری موفق را برای زنانی که سعی در باردار شدن دارند دشوار می‌کند. قارچ دارویی میتاکه (Grifola Frondosa) سطوح بالای فاکتور رشد مانند انسولین به نام IGF-1 (فاکتور رشد شبیه انسولین) را کاهش می دهد. که سطح آن در خون در مورد سندرم تخمدان پلی کیستیک افزایش می یابد.

و در نتیجه به آن ها کمک می کند تا با موفقیت باردار شوند. .

کاندیدا

کاندیدا قارچی است که در مخاط دستگاه گوارش و مخاط پوست زندگی می کند. و سوخت آن عمدتاً از قند است. زمانی که کاندیدا نامتعادل باشد، تبدیل به یک قارچ انگلی می‌شود و و احتمالاً باعث خستگی، سوء هاضمه، شکم متورم، میل به شیرینی، مشکل در کاهش وزن، ریزش مو، عفونت قارچی ناخن و موارد دیگر می‌شوند.

کاندیدا واژن باعث خارش، قرمزی و ترشح می شود. درمان کاندیدا، که ترکیبی از مواد طبیعی مختلف است. اغلب با شکست مواجه می‌شود، زیرا کاندیدا به‌عنوان یک قارچ انگلی در بدن زنان، می‌داند چگونه به عمق غشاهای مخاطی نفوذ کند.

 قارچ دارویی Maitake

بنابراین از دید سیستم ایمنی بدن فرار می‌کند. قارچ دارویی Maitake می‌داند که چگونه به سیستم ایمنی بدن آموزش دهد. که کاندیدا را به‌عنوان یک قارچ انگلی شناسایی کند. در نتیجه به سیستم ایمنی اجازه می‌دهد تا در مقابل واکنش نشان دهد و آن را به حالت تعادل بازگرداند.

علاوه بر این، Maitake دیواره های سلولی کاندیدا را در دستگاه گوارش ضعیف می کند. و رشد بیش از حد آن را مهار می کند (vii,vi). Maitake همچنین ورود قند به سلول ها را بهینه می کند، بنابراین به کاهش منابع غذایی کاندیدا کمک می کند.

Maitake در موارد دیابت که در آن مقاومت در برابر انسولین وجود دارد و مانع از ورود قند به سلول ها می شود، موثر است. بنابراین سطح خون بالا باقی می ماند. در حالی که سلول های بدن تشنه قند باقی می مانند (viii).

قارچ دم بوقلمون

قارچ Trametes Versicolor (که نام آن در اصطلاح رایج دم بوقلمون است). حاوی موادی است که به ترمیم بافت‌های آسیب دیده دستگاه گوارش در زمانی که کاندیدا نامتعادل می‌شود. یا بافت‌های واژن آسیب‌دیده در هنگام حمله کاندیدا به واژن یا در موارد وجود قارچ کمک می‌کند.

باکتری E-Coli در  باکتری‌های واژن. که در میان زنان یائسه که اغلب از خشکی واژن به دلیل کاهش استروژن در بدن زنان رنج می‌برند، بسیار شایع است.در موارد سوزش سر دل، مانند دوران بارداری، قارچ Trametes به کاهش علائم سوزش سر دل نیز کمک می کند. زیرا می تواند بافت های آسیب دیده مری را از تماس با اسیدیته ناشی از معده که باعث سوزش سر دل می شود، محافظت کند.

قارچ دارویی شیتاکه (Lentinus Edodes)

قارچ دارویی شیتاکه (Lentinus Edodes)، با توانایی بهبود جریان خون محیطی، به پمپاژ خون به تمام قسمت های بدن از جمله اندام تناسلی زنان کمک می کند و در نتیجه به بسیاری از شرایط هورمونی کمک می کند. که نیاز به انتقال مواد مغذی ضروری از طریق خون به اندام های تناسلی دارند. جریان، مانند ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم های مختلف(x).

علاوه بر این، پلی ساکاریدهای موجود در قارچ می‌توانند به سیستم ایمنی بدن بیاموزند تا زمانی که قارچ انگلی کاندیدا نامتعادل شده است. شناسایی کند، بنابراین به بازگرداندن تعادل در دستگاه گوارش و بافت‌های پوست کمک می‌کند.

و باکتری‌های مختلف  را شناسایی می‌کند. این عدم تعادل کاندیدا معمولاً در زنان در سن یائسگی با پوشش خشک واژن ناشی از کاهش استروژن در بدن زنان دیده می شود.

ماشمیکس

ماشمیکس ترکیبی از چند قارچ و گیاه دارویی برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری های مرتبط با زنان قابل استفاده است. میزان مصرف برای پیشگیری هفته ای دو یا سه بار و برای قطع عفونت دو تا سه ماه به صورت پیوسته و سپس به مدت ۴ ماه به تعداد دو یا سه بار در هفته می باشد. باری خرید ماشمیکس کلیک نمایید.



فهرست منابع

 BMC Complement Altern Med. 2013 Dec 26;13:370. doi: 10.1186/1472-6882-13-370.

Antidepressant-like effects of a water-soluble extract from the culture medium of Ganoderma lucidum mycelia in rats.

Matsuzaki H, Shimizu Y, Iwata N, Kamiuchi S, Suzuki F, Iizuka H, Hibino Y, Okazaki M

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=anxiety+and+reishi

 Dow College of Pharmacy, Dow University of Health Sciences, Karachi, Pakistan Department of Pharmaceutics, Faculty of Pharmacy, University of Karachi,

CAUSES OF MIGRAINE IN KARACHIITES AND ITS TREATMENT FROM MUSHROOMS

Fakhsheena Anjum, Nighat Razvi, Hina Yasin, Arije Ahmad, Marvi Khan Sherwani, Nimra Rahim Khan and Sidra Arshad

Pakistan

http://www.pharmascholars.com/upload/pharmacy_52bb01ca763a3.pdf

Evid Based Complement Alternat Med. 2014;2014:916531. doi: 10.1155/2014/916531. Epub 2014 May 5.

An Immunomodulatory Protein (Ling Zhi-8) from a Ganoderma lucidum Induced Acceleration of Wound Healing in Rat Liver Tissues after Monopolar Electrosurgery.

Lin HJ, Chang YS, Lin LH, Haung CF, Wu CY, Ou KL

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24883073

 Int J Med Mushrooms. 2014;16(6):529-39.

Screening and isolation for anti-hepatofibrotic components from medicinal mushrooms using TGF-(β1-induced live fibrosis in hepatic stellate cells.

Geng Y, Wang J, Xie M, Lu Z, Xu H, Shi JS, Xu ZH

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25404218

 J Altern Complement Med. 2010 Dec;16(12):1295-9. doi: 10.1089/acm.2009.0696. Epub 2010 Oct 29.

Maitake mushroom (Grifola frondosa) extract induces ovulation in patients with polycystic ovary syndrome: a possible monotherapy and a combination therapy after failure with first-line clomiphene citrate.

Chen JT, Tominaga K, Sato Y, Anzai H, Matsuoka R

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=maitake+PCOS

 Nihon Ishinkin Gakkai Zasshi. 2010;51(2):99-107.

Anti-fungal cell wall beta-glucan antibody in animal sera.

Ishibashi K, Dogasaki C, Motoi M, Miura N, Adachi Y, Ohno N

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20467198

 Biosci Biotechnol Biochem. 2009 Apr 23;73(4):908-11. Epub 2009 Apr 7.

Involvement of branched units at position 6 in the reactivity of a unique variety of beta-D-glucan from Aureobasidium pullulans to antibodies in human sera.

Tada R, Tanioka A, Ishibashi K, Adachi Y, Tsubaki K, Ohno N

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19352033

 Glycoconj J. 2014 Jul;31(5):355-63. doi: 10.1007/s10719-014-9526-x. Epub 2014 Jun 8.

A polysaccharide from Grifola frondosa relieves insulin resistance of HepG2 cell by Akt-GSK-3 pathway.

Ma X, Zhou F, Chen Y, Zhang Y, Hou L, Cao X, Wang C

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24908430

  Fitoterapia. 2013 Sep;89:210-7. doi: 10.1016/j.fitote.2013.05.021. Epub 2013 Jun 3.

The H+/K+-ATPase inhibitory activities of Trametenolic acid B from Trametes lactinea (Berk.) Pat, and its effects on gastric cancer cells.

Zhang Q, Huang N, Wang J, Luo H, He H, Ding M, Deng WQ, Zou K

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=trametes+ulcer

 Food Rev Int 1995;11:111–28.

Shiitake. Lentinus edodes: functional properties for medicinal and food purposes.

Mizuno T.

https://www.linkedin.com/pulse/medicinal-mushrooms-womens-health-sam-dahan