قارچ گانودرما چیست؟

 

در این مقاله به مقاله قارچ گانودرما چیست؟ می پردازیم
قارچ گانودرما ، همچنین با نام ریشی و ملقب به “قارچ جاودانگی” ، یک قارچ چوبی قهوه ای قرمز و قهوه ای است که مدت ها به دلیل سیستم ایمنی بدن و خواص تقویت کننده سلامت عمومی در پزشکی شرق آسیا شناخته می شود.

گانودرما

 

خواص دارویی گانودرما

برای استخراج ترکیبات مفید گانودرما برای حداکثر قدرت ، از یک فرآیند جوشانده طبیعی و مبتنی بر آب استفاده می شود. دانش مدرن در حال ارائه یافته های تجربی است که می تواند به توضیح این سنت باستانی کمک کند – و همه اینها از روده آغاز می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید.

بتا گلوکان ها و تری ترپنوئیدها در گانودرما

عصاره قارچ گانودرما برای حمایت از سیستم ایمنی بدن استفاده می شود

عصاره گانودرما حاوی غلظت بالایی از بتا گلوکان ،  پلی ساکارید (قند پیچیده) با خواص تعدیل سیستم ایمنی است.

طبق مرکز سرطان Memorial Sloan Kettering ، بزرگترین و قدیمی ترین مرکز سرطان خصوصی در جهان ، “هنگامی که حیوانات با بتا گلوکان تغذیه می شدند ، برخی از سلولهای سیستم ایمنی بدن فعال تر می شدند” و “اطلاعات محدود مطالعات بالینی نشان می دهد که گانودرما می تواند سیستم ایمنی انسان را تقویت کند ”

یک مطالعه نشان داد که دوز بالای عصاره قارچ گانودرما “مانع رشد سلول های سرطانی پروستات می شود.

مطالعه دیگری کاربرد بالقوه قارچ گانودرما و سایر قارچ های دارویی را در زمینه آنکولوژی یکپارچه بررسی کرد.

طبق یک بررسی توسط Health Canada ، 1.5-15 گرم عصاره گانودرما توسط ادبیات برای حمایت از سیستم ایمنی بدن توصیه می شود.

پلی ساکاریدها در گانودرما

قارچ گانودرما حاوی غلظت بالایی از پلی ساکاریدهای پروبیوتیک است.

مشخص شده است که بتا گلوکان ها ، پلی ساکاریدهای موجود در قارچ گانودرما باعث رشد باکتری های پروبیوتیک و بهبود مقاومت آنها می شود.

عصاره قارچ گانودرما به طور خاص برای کاهش چاقی در موش ها با تعدیل میکروبیوتای روده از طریق اثر پری بیوتیک

یک میکروبیوتای قوی و متنوع با سیستم ایمنی قوی تر ، انرژی بیشتر ، روحیه بهتر و سلامت کلی بهتر همراه است

آنتی اکسیدان موجود در قارچ گانودرما

قارچ گانودرما منبع آنتی اکسیدان است که با فواید زیادی همراه بوده است

تحقیقات پلی ساکاریدها و تری ترپنوئیدهای موجود در گانودرما را برای اثرات آنتی اکسیدانی قارچ اعتبار داده است.

نشان داده شد که این آنتی اکسیدان ها قادر به خنثی سازی رادیکال های آزاد در شرایط in vitro و به ویژه محافظت از سلول های موش های دارای رژیم غذایی پرچرب از استرس اکسیداتیو هستند.

آنتی اکسیدان های حاصل از گانودرما باعث افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی در افراد نیز می شود. که نشان دهنده مزایای احتمالی مربوط به خطر بیماری عروق کرونر قلب است.

گانودرما در آسیا و در جنگل های کوهستانی در حال رشد است. این جنگل ها کاملاً دور از دسترس هستند و به طور کلی کاملاً از آلودگی هایی که بیشتر شهرهای چین را آزار می دهد عاری هستند. گانودرما تقریباً در تمام مناطق جهان به صورت وحشی رشد می کند. اما استفاده تجاری و پزشکی از این انواع غیر معمول است.

همه اشکال گانودرما پلی پورها هستند. یک گروه گسترده و متنوع از قارچ های چوبی که در سراسر طبیعت یافت می شوند. پلی پورها طبیعتی سخت و چوبی دارند و روی درختان رشد می کنند.

پولیپورها دارای لوله هایی در قسمت زیرین بدن بارده (قسمت قارچ در معرض) هستند. هاگ در این لوله ها تولید می شوند و هاگ از طریق هزاران منافذ در زیر شکم سر قارچ آزاد می شوند. قارچ های گانودرما میلیون ها هاگ تولید می کنند که در مدت کوتاهی از زمان آماده شدن قارچ در محیط آزاد می شوند.

ریشی های مورد استفاده در گیاهان دارویی ظاهری براق دارند که به نظر می رسد لاک خورده اند. رنگ پوست می تواند از گونه ای به گونه دیگر و تنوع به تنوع دیگر متفاوت باشد. یک قارچ ممکن است یک یا چند بدن بارده تولید کند.

اما نه بیشتر از سه. اجزای باردهی می توانند سر صاف ، ابری شکل ، بسیار کوچک (به اندازه 2 اینچ) یا کاملاً بزرگ (به اندازه 12 اینچ یا بیشتر) باشند. معمولاً هد ها در محدوده متوسطی قرار دارند. گانودرما برای سال های زیادی قابلیت رشد دارد ، اما بدن های باردهنده معمولاً وقتی حیوانات یا انسانها کمتر از یک سال سن دارند ، آنها را می خورند.

هنگامی که گانودرما در حال رشد است. حتی در زمان بالغ بودن ، یک احساس چرمی ، کمی اسفنجی دارد. اما بلافاصله پس از برداشت ، بدن میوه دهنده (سر و ساقه قارچ) سفت شده و کاملاً سفت (چوبی) می شود. بدن باردهی ، بخشی از قارچ که واقعاً در طول تاریخ با استفاده از گانودرما ارتباط داشته است ، می تواند برای یک یا دو سال ذخیره شود.

اما در نهایت از بین می رود. مردم گاهی اوقات برای خوش شانسی قارچ گانودرما را در اطراف خود نگه می دارند اما باید ظرف یک سال مصرف شوند وگرنه از بین می روند.

[/fusion_text]

کشت گانودرما

اول ، گانودرما کشت  شده بسیار استاندارد است. تمام گانودرما های تولید شده توسط یک پرورش دهنده بسیار شبیه یا حتی تقریباً یکسان خواهند بود.

گانودرما جمع آوری وحشی یک کار شانس گلدان است. جمع کننده گیاهان وحشی به جنگلی می رود و گانودرما را می بیند که روی درختان مختلفی رشد می کند. حتی ممکن است گونه های مختلفی از گانودرما باشند و مطمئناً بر اساس محیط های کوچک رشد در آنها متفاوت خواهد بود.

برخی از ریشی ها ممکن است قدیمی و برخی دیگر تازه جوانه زده باشند. برخی ممکن است چالش های شدیدی را تجربه کرده باشند در حالی که دیگران زندگی ملایمی داشته اند. نتیجه نهایی ، حتی از یک جمع کننده از یک جنگل ، طیف گسترده ای است.

کشت گانودرما

 

کشت بر این طیف نسبتاً تصادفی قارچ غلبه می کند. روش استاندارد كشت گانودرما در مشرق زمین پرورش نهال های باردهی در چوب های Duanmu (Duanwood) است. نوع درختی که گانودرما به طور طبیعی ترجیح می دهد در جنگل به درختان چوبی بریده می شود و برای رشد گانودرما استفاده می شود. این یک روش عالی است.

مزارع گانودرما که من با آنها آشنا هستم در کوهستان هستند. و به سادگی در جایی که درختان قطع شده اند ایجاد می شوند. سیستم بسیار نیمه وحشی است. بهترین مزارع از آب کوهی از یک نهر یا چشمه استفاده می کنند. تولیدکنندگان نسبت به منبع آب بسیار دقیق هستند و همیشه اطمینان دارند که هیچ صنعت یا آلودگی دیگری آلوده کننده آب نیست. در نتیجه این تلاش ، مزارع خوب گانودرما تمایل به ارتفاع زیاد دارند.

گانودرما رشد یافته با این روش چوب بسیار عالی است زیرا طبیعی ، قوی ، تمیز و پایدار است (از نظر اکولوژیکی سالم). تلمبه ها در یک محیط بسیار تمیز تلقیح می شوند و پس از آنکه تلقیح انجام شد ، چوب ها در خاک کوه دفن می شوند. طی چندین ماه ، کنده ها کاملاً به میسلیوم گانودرما ، توده قارچی مایل به سفید تبدیل می شوند. سرانجام بدن باردهنده (ساقه و سر یا کلاهک قارچ) خارج شده و تا بلوغ رشد می کند.

در برخی موارد ، درختان به طور خاص برای تولید گانودرما قوی تر انتخاب می شوند. مانند تمام موجودات زنده ، گانودرما همان چیزی است که می خورد. اگر آن را روی درختی که از یک نوع درخت بسیار قوی گرفته شده پرورش دهید ، قدرت گانودرما بیشتر خواهد شد.

دسته دیگری از کشت گانودرما وجود دارد. ممکن است از آن به عنوان روش چند کیسه ای یاد شود. در این روش از خاک اره ، پوسته برنج یا مواد مشابه برای رشد گانودرما در کیسه های پلی اتیلن استفاده می شود. این روش در ژاپن توسعه یافته و در ایالات متحده سازگار شده است. در مورد این روش چیز کمی وجود دارد که بتوان آن را “طبیعی” خواند – این روش گرمای گرمخانه در مقیاس جرمی است. در چین به طور گسترده ای پذیرفته نشده است و حتی در ژاپن و کره نیز این روش به طور گسترده ای مورد قبول مردم نیست.

اسپور گانودرما

وقتی بدن بارده به بلوغ می رسد ، ناگهان هاگ آزاد می کند. این روند شگفت انگیز یک شگفتی طبیعی است. اسپورها از قسمت زیرین سر بدن باردهنده آزاد می شوند و اسپورها طی چند دقیقه کل قارچ را می پوشانند. طی چند ساعت کل محیط خرد توسط اسپورها پوشانده می شود.

اسپورها از نظر دارویی و مقوی بسیار قابل توجه هستند. آنها بسیار غنی از تری ترپن ها ، یکی از اصلی ترین گروه های سازنده فعال در گانودرما هستند. در حقیقت ، اسپورها حتی از بدن باردهنده نیز بسیار قوی ترند.

هضم اسپور برای انسان به دلیل پوشش سخت آن غیرممکن است. آنها باید توسط یک تکنیک مدرن “ترک خورده” شوند تا قسمت داخلی هاگ در معرض دستگاه گوارش ما قرار گیرد. اسپورهای ترک خورده گانودرما بسیار گرانبها هستند و قیمت بالاتری نسبت به گانودرما دارند.  اسپور گانودرما به طور گسترده ای در درمان های سرطان در آسیا و توسط افرادی که در برنامه های طول عمر هستند استفاده می شود.


فروش شیتاکه ، خرید قارچ شیتاکه، فروش قارچ شیتاکه،‌ خرید قارچ شیتاکه،‌ ارسال رایگان قارچ شیتاکه، شیتاکه از کجا بخرم، فروش قارچ شیتاکه تهران، محل فروش قارچ شیتاکه، محل فروش قارچ گانودرما، تاثیر شیتاکه روی زگیل، درمان قطعی زگیل تناسلی با شیتاکه،‌ قارچ شيتاكه و زگيل تناسلي،‌ خرید شیتاکه، فروش شیتاکه ، خرید قارچ شیتاکه، فروش قارچ شیتاکه،‌ شیتاکه،

شیتاکه دکتر مهدیزاده، خواص شیتاکه، خرید شیتاکه، خرید قارچ شیتاکه، فروش شیتاکه، خرید قارچ شیتاکه، فروش قارچ شیتاکه،‌ شیتاکه،درمان زگیل تناسلی با قارچ شیتاکه، خرید قارچ شیتاکه در تهران، قارچ شيتاكه و زگيل تناسلي، خرید قارچ ریشی، خرید ریشی،‌ فروش ریشی، خرید گنودرما، فروش گنودرما، پودر شیتاکه، پودر گنودرما فروش ویژه انواع قارچ های دارویی، شیتاکه، شیتاکه. فروش عصاره شیتاکه، پودر شیتاکه، اسلایس شیتاکه،شیتاکه تازه، خرید شیتاکه، خرید شیتاکه، فروش قارچ شیتاکه تهران، نمایندگی فروش قارچ شیتاکه تهران، قارچ شیتاکه را از کجا تهیه کنیم، قارچ شیتاکه ایران زمین، قیمت قارچ شیتاکه، قارچ شيتاكه و زگيل تناسلي، طریقه مصرف گانودرما برای زگیل تناسلی،‌شیتاکه دکتر مهدیزاده، عصاره شیتاکه، شیتاکه دکتر مهدیزاده، شیتاکی، شیتاکه، شیتاکی اصل، گیاه جاودانگی، انواع شیتاکه، فروش کپسول شیتاکه، خرید کپسول شیتاکه، خرید کپسول شیتاکه در تهران، پخش کپسول شیتاکه، خرید و فروش کپسول گنودرما، کپسول اصل شیتاکه، قرص شیتاکه، قرص گنودرما، قرص اصلی شیتاکه، خرید کپسول شیتاکه در ایران، داروخانه کپسول شیتاکه، قرص Shiitake، قارچ شيتاكه و زگيل تناسلي،‌کپسول شیتاکه پلانتا، قرص شیتاکه داروکده، قرص شیتاکه پاورفیت، قرص Shiitake،  قرص گانودرما داروکده،‌  کپسول shiitake،‌قارچ شیتاکه از کجا تهیه کنیم، خرید قارچ شیتاکه در شیراز، خرید قارچ شیتاکه در اصفهان، خرید قارچ شیتاکه در تبریز، خرید قارچ شیتاکه در مشهد، خرید قارچ شیتاکه در کرمان، خرید قارچ شیتاکه در یزد،‌ خرید قارچ شیتاکه در همدان،‌ خرید قارچ شیتاکه در کرج،‌ خرید قارچ شیتاکه در تهران،‌ خرید قارچ شیتاکه در رشت،‌ خرید قارچ شیتاکه در ساری،‌ خرید قارچ شیتاکه در گرگان،‌ خرید قارچ شیتاکه در شیراز،‌ خرید قارچ شیتاکه در یزد،‌ خرید قارچ شیتاکه در اهواز،‌فروش قارچ شیتاکه در شیراز، فروش قارچ شیتاکه در اصفهان، فروش قارچ شیتاکه در تبریز، فروش قارچ شیتاکه در مشهد، فروش قارچ شیتاکه در کرمان، فروش قارچ شیتاکه در یزد،‌ فروش قارچ شیتاکه در همدان،‌ فروش قارچ شیتاکه در کرج،‌ فروش قارچ شیتاکه در تهران،‌ فروش قارچ شیتاکه در رشت،‌ فروش قارچ شیتاکه در ساری،‌ فروش قارچ شیتاکه در گرگان،‌ فروش قارچ شیتاکه در شیراز،‌ فروش قارچ شیتاکه در یزد،‌ فروش قارچ شیتاکه در اهواز،‌

فروش قارچ شی تاکه در شیراز، فروش قارچ شی تاکه در اصفهان، فروش قارچ شی تاکه در تبریز، فروش قارچ شی تاکه در مشهد، فروش قارچ شی تاکه در کرمان، فروش قارچ شی تاکه در یزد،‌ فروش قارچ شی تاکه در همدان،‌ فروش قارچ شی تاکه در کرج،‌ فروش قارچ شی تاکه در تهران،‌ فروش قارچ شی تاکه در رشت،‌ فروش قارچ شی تاکه در ساری،‌ فروش قارچ شی تاکه در گرگان،‌ فروش قارچ شی تاکه در شیراز،‌ فروش قارچ شی تاکه در یزد،‌ فروش قارچ شی تاکه در اهواز،‌

خرید قارچ شی تاکه در شیراز، خرید قارچ شی تاکه در اصفهان، خرید قارچ شی تاکه در تبریز، خرید قارچ شی تاکه در مشهد، خرید قارچ شی تاکه در کرمان، خرید قارچ شی تاکه در یزد،‌ خرید قارچ شی تاکه در همدان،‌ خرید قارچ شی تاکه در کرج،‌ خرید قارچ شی تاکه در تهران،‌ خرید قارچ شی تاکه در رشت،‌ خرید قارچ شی تاکه در ساری،‌ خرید قارچ شی تاکه در گرگان،‌ خرید قارچ شی تاکه در شیراز،‌ خرید قارچ شی تاکه در یزد،‌ خرید قارچ شی تاکه در اهواز،‌

چگونه قارچ شیتاکه را مصرف کنیم؟، چگونه قارچ گانودرما را مصرف کنیم؟، چگونه قارچ شی تاکه را مصرف کنیم؟، چگونه قارچ شیتاکه را مصرف کنیم؟

عوارض مصرف قارچ شیتاکه، عوارض مصرف قارچ شی تاکه، عوارض مصرف قارچ شیتاک، عوارض مصرف قارچ گنودرما، مضرات مصرف قارچ شیتاکه، مضرات مصرف قارچ شی تاکه، مضرات مصرف قارچ شیتاک،مزایای مصرف قارچ شیتاکه، مزایای مصرف قارچ شی تاکه، مزایای مصرف قارچ شیتاک، خواص قارچ شیتاکه، خواص قارچ شی تاکه، خواص قارچ شیتاک،قیمت قارچ شیتاکه در شیراز، قیمت قارچ شیتاکه در اصفهان، قیمت قارچ شیتاکه در تبریز، قیمت قارچ شیتاکه در مشهد، قیمت قارچ شیتاکه در کرمان، قیمت قارچ شیتاکه در یزد،‌ قیمت قارچ شیتاکه در همدان،‌ قیمت قارچ شیتاکه در کرج،‌ قیمت قارچ شیتاکه در تهران،‌ قیمت قارچ شیتاکه در رشت،‌ قیمت قارچ شیتاکه در ساری،‌ قیمت قارچ شیتاکه در گرگان،‌ قیمت قارچ شیتاکه در شیراز،‌ قیمت قارچ شیتاکه در یزد،‌ قیمت قارچ شیتاکه در اهواز،‌نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در شیراز، نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در اصفهان، نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در تبریز، نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در مشهد، نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در کرمان، نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در یزد،‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در همدان،‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در کرج،‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در تهران،‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در رشت،‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در ساری،‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در گرگان،‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در شیراز،‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در یزد،‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در اهواز،‌ فروش قارچ شیتاکه در ایران، فروش قارچ شی تاکه در ایران،‌ قارچ شیتاکه تازه از کجا تهیه کنیم، قارچ شیتاکه اصل از کجا تهیه کنیم،‌ قارچ شی تاکه از کجا تهیه کنیم،‌ قارچ شی تاکی از کجا تهیه کنیم،‌ قارچ Shitake از کجا تهیه کنیم،‌ قارچ Shiitake از کجا تهیه کنیم، درمان زگیل تناسلی با شیتاکه،درمان یبوست با شیتاکه،

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

مقالات مرتبط رو حتما ببینید