مکانیسم تاثیر قارچ روی زگیل تناسلی

در این بخش به بررسی بخشی از مقاله در مورد مکانیسم تاثیر قارچ روی زگیل تناسلی می پردازیم:

سیستم ایمنی یکی از سیستم های اساسی برای حفظ هموستاز ارگانیسم و دفاع از آن در برابر عوامل محیطی است. ارگانیسم‌ها، مولکول‌ها یا بخش‌هایی از مولکول‌ها آنتی‌ژن‌هایی را نشان می‌دهند که سیستم ایمنی آن‌ها را تشخیص می‌دهد و پاسخ ایمنی را تحریک می‌کند.

پاسخ ایمنی پس از تعامل بین آنتی ژن و گیرنده تحریک می شود، در حالی که مکانیسم های ایمنی ذاتی اولین درگیر در واکنش های دفاعی هستند [54]. عوامل عفونی PAMP ها را آزاد می کنند که توسط گیرنده های روی سطوح اپیتلیوم شناسایی می شوند که منجر به فعال شدن مکانیسم های سلولی و هومورال ایمنی ذاتی می شود [59].

برای تشخیص PAMP ها، ایمنی ذاتی از PRR استفاده می کند که در ژنوم کدگذاری شده است و برای استفاده از آنها نیازی به تغییر بیشتر نیست. PRR ها الگوهای موجود در پاتوژن ها را تشخیص می دهند در حالی که چنین الگوهایی در سلول های بدن یافت نمی شوند، بنابراین ایمنی ذاتی می تواند ساختارهای خود را از ساختارهای خارجی تشخیص دهد.

از نقطه نظر عملکردی، PRR ها به چند گروه تقسیم می شوند در حالی که شناخته شده ترین آنها گیرنده های شبه Toll (TLRs) هستند. اینها با توجه به لیگاندهایی که می توانند تشخیص دهند به 10 گروه تقسیم می شوند [54]. Canella F. و همکاران. [60] رونوشت‌های TLR-2، 3، 4، 7 و 9 را در نمونه‌های دهانه رحم HPV مثبت و HPV منفی از 154 زن اندازه‌گیری کرد.

بیان بالاتر TLR-9 در نمونه های HPV مثبت ثابت شد و سطوح بسیار بالاتری از این گیرنده در بیماران مبتلا به عفونت HPV پایدار در این مطالعه مشاهده شد [60]. از سوی دیگر، انکوپروتئین های E6 و E7 قادر به جلوگیری از تولید سیتوکین ناشی از TLR-9 در کراتینوسیت ها هستند. مکانیسم این مهار با عفونت in vitro سلول های کراتینوسیت با ویروس HPV16 نشان داده شد.

مکانیسم تاثیر قارچ روی زگیل تناسلی

پس از 24 ساعت، انکوپروتئین E7 بیان شده باعث تشکیل کمپلکس هسته ای متشکل از گیرنده استروژن 1 (ESR1 همچنین ERα) و دایمر دو عضو از خانواده فاکتورهای رونویسی NF-kB (NFKB1 و RELA یا p50 و p65) شد.

تأثیر IκB کیناز (IKK). این کمپلکس به ناحیه DNA پروموتر TLR-9 متصل می شود و در نتیجه از شروع بیان ژن برای این پروتئین جلوگیری می کند. علاوه بر این، عضو خانواده NF-κB RELA (p65) همراه با برهمکنش ERα با هیستون داستیلاز 1 (هیستون دی استیلاز 1-HDAC1) و دی متیلاز اختصاصی لیزین (دی متیلاز ویژه لیزین (K) 5B-KDM5B همچنین JARID1B) باعث اصلاح هیستون شد. پروموتر TLR-9 این فرآیندها باعث سرکوب رونویسی TLR-9 با تأثیر متعاقب آن بر تضعیف عملکرد ایمنی ذاتی، عمدتاً با کاهش تولید IFN1 شد [61].
Macrocybe lobayensis (R. Heim) Pegler & Lodge، از خانواده Tricholomataceae، برای قرن ها در طب سنتی نیز مورد استفاده قرار گرفته است. یک پروتئین هتروگلیکان با اثر ضد توموری و تعدیل کننده ایمنی قوی از این قارچ جدا شد [62].

چنین عصاره غنی از پلی ساکارید از این قارچ می تواند بیان TLR-2 و TLR-4 را افزایش دهد [63]. کانلا و همکاران [60] بیان بالاتری از این دو گیرنده را در سلول‌های کم خطر و پرخطر HPV مثبت دهانه رحم که با سیتوبراش از نمونه‌های اکتوسرویکس و اندوسرویکس جمع‌آوری شده‌اند، نشان نداد، در حالی که مطالعه Daud I. و همکارانش انجام شد. [64] در نمونه های اندوسرویکال 80 برابر بیشتر از TLR-2 تغییرات مثبت متوسط در زنانی که عفونت HPV16 را پاک کردند  [64].

اگرچه بیان بیش از حد TLR های خاص در عفونت HPV مورد بحث است، اثر تعدیل کننده ایمنی M. lobayensis، ناشی از افزایش فعالیت ماکروفاژها و TLR نشان دهنده بیان تعدیل شده ژن های مرتبط با سیستم ایمنی از جمله NF-kB، COX-2، IFN-γ است. TNF-α، و Iκ-βα، سیستم ایمنی را در مبارزه با پاتوژن‌های عامل عفونت تحریک می‌کنند [63].

واکسیناسیون HPV یک روش موثر برای پیشگیری اولیه است، اما تأثیر کافی آن بر سرطان مرتبط با HPV قبلاً توسعه یافته تأیید نشده است. از سوی دیگر، ایمونوتراپی های ضد سرطان در سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته اند. در سرطان زنان، دو روش اصلی ایمونوتراپی امیدوارکننده است: آنتی بادی‌های مونوکلونال در عملکرد مسدودکننده‌های نقطه چک ایمنی و ایمونوتراپی مبتنی بر سلول T [65]. مکانیسم تاثیر قارچ روی زگیل تناسلی

سلول‌های دندریتیک در واکسن‌های ضد تومور استفاده می‌شوند، عمدتاً به دلیل توانایی آنها در فعال کردن سلول‌های CD4 و CD8 T ساده‌لوح [66]. اثر مثبت پلی ساکاریدهای P. ferulae بر واکسن درمانی ضد تومور مبتنی بر سلول های دندریتیک HPV در یک مدل حیوانی ثابت شد. واکسن مبتنی بر سلول های دندریتیک HPV که توسط پلی ساکاریدهای P. ferulae پشتیبانی می شود با افزایش فعال شدن سلول های T CD4+ و CD8+ رشد تومور را به طور قابل توجهی مهار کرد.

پلی ساکاریدهای این قارچ اثر ضد توموری واکسن درمانی را بهبود بخشید [67]. روپنگام و همکاران [68] مقادیر بالاتری از لنفوسیت‌های T را در گروه لنفوسیت‌های T که با سلول‌های دندریتیک پالس‌شده توسط پروتئین‌های HPV16-E7 و تیمار با پلی‌ساکاریدهای Pleurotus sajor-caju-β-گلوکان همزمان کشت داده شده‌اند در مقایسه با لنفوسیت‌های T بدون این درمان ثابت کردند.

این کار نشان می دهد که پلی ساکاریدهای P. ferulae ابزار مناسبی برای بهبود موثر واکسن ها در سرطان دهانه رحم است [68]. کار دیگری به بررسی اثر عصاره آب P. ferulae بر بلوغ و عملکرد سلول‌های دندریتیک پرداخت. نویسندگان القای پاسخ‌های سلول T CD8+ اختصاصی آنتی ژن را در پپتیدهای HPV E6 و E7 مشاهده کردند که سلول‌های دندریتیک را پالس می‌کردند در حالی که سلول‌های تیمار شده با عصاره آبی P. ferulae سطح بالاتری از پاسخ‌های سلول T CD8+ را نشان دادند و باعث مهار رشد تومور بیشتر شدند [53].

قارچ دیگری که در طب سنتی چینی استفاده می شود، Flammulina velutipes (Curtis) Singer، در یک مدل موش اثر تعدیل کننده سیستم ایمنی را نشان داد. پروتئین قارچی جدا شده از این قارچ بلوغ سلول‌های دندریتیک را تحریک می‌کند و پاسخ‌های ایمنی سلول T CD8+ اختصاصی آنتی‌ژن را القا می‌کند. این مطالعه از انکوپروتئین E7 HPV16 به عنوان یک آنتی ژن استفاده کرد و در نهایت پروتئین قارچی F. velutipes را به عنوان یک ادجوانت مناسب برای ایمونوتراپی سرطان پیشنهاد کرد [69].

https://timesofindia.indiatimes.com/videos/news/study-mushroom-extract-supports-clearing-human-papillomavirus-hpv-infections/videoshow/92404481.cms?from=mdr

مقاله مرتبط

کلمات کلیدی مکانیسم تاثیر قارچ روی زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی با قارچ شیتاکه, درمان زگیل تناسلی با قارچ شی تاکه, درمان زگیل تناسلی با قارچ گانودرما , درمان زگیل تناسلی با قارچ بادام, درمان زگیل تناسلی با قارچ ترکی تیل, درمان زگیل تناسلی با قارچ ریشی, درمان زگیل تناسلی با قارچ گنودرما, درمان زگیل تناسلی با قارچ گانادرما, درمان زگیل تناسلی با قارچ گندرما, درمان زگیل تناسلی با قهوه گانودرما,

نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در شیراز, نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در اصفهان, نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در تبریز, نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در مشهد, نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در کرمان, نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در یزد,‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در همدان,‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در کرج,‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در تهران,‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در رشت,‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در ساری,‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در گرگان,‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در شیراز,‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در یزد,‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در اهواز,‌

مقالات مرتبط رو حتما ببینید