قیمت قارچ گانودرما

قیمت قارچ گانودرما به عوامل بسیاری وابسته است. پیش از بررسی مبلغ و قیمت قارچ گانودرما توضیحات مختصری در مورد خواص و ویژگی های آن ارائه می کنیم.

خرید قارچ گانودرما

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]
گانودرما چیست

گانودرما چیست؟

گانودرما مهمترین قارچ دارویی جهان است.  قارچ گانودرما از قرن ها پیش در طب سنتی چین به عنوان یکی از قویترین مواد طبیعی برای بهبود و درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شده است و به همین دلیل گاهی با نام قارچ جاودانگی (Mushroom of Immortality) یا قارچ مقدس (Spirit Mushroom)  نیز شناخته می شود.

اسامی دیگر این قارچ رِیشی (Reishi) یا لین ژی (Ling Zhi) می باشد و نام علمی آن   Ganoderma lucidum (W.Curt.:Fr.) P. Karst می باشد.

در ادامه به عوامل اصلی تاثیر گذار بر قیمت قارچ گانودرما می پردازیم

خواص دارویی و قیمت قارچ گانودرما

دارا بودن خواص دارویی مسئله از دیگر مسائل تاثیر گذار بر قیمت قارچ گانودرما می باشد. نمونه هایی با خواص دارویی کمتر و چه بسا فاقد خواص دارویی با قیمت کمتری در عرضه می شود.

بر اساس منابع علمی ، قارچ گانودرما حاوی پلی ساکاریدها ، پپتیدها و تری پنوئیدهای دارویی هستند.  این قارچ همچنین حاوی فیبر غذایی و مواد معدنی مختلف ، ویتامین ها ، و اسیدهای آمینه هستند. پلي ساكاريدها و تري ترپن ها و سایر عناصر معدنی مهمترین مواد موثره این قارچ هستند. اگر آنالیز های شیمیایی این قارچ را بررسی نماییم هیچ نوع توکسین یا سمی از این قارچ جداسازی، شناسایی یا گزارش نشده است.

جهت خرید گانودرما بصورت عمده به فروشگاه گانودرما مراجعه نمایید.

تحقیقات علمی روز دنیا هر روز بیشتر به کشف خواص شگفت انگیز این قارچ می انجامد.

از خواص علمی و اثبات شده  این قارچ است.

درجه بندی کیفی گانودرما

تاثیر درجه بندی کیفی بر قیمت گانودرما

کیفیت از مهمترین عوامل موثر بر قیمت قارچ گانودرما می باشد

از گانودرما استفاده کردم اما تاثیری ندیدم. مسئله ای که ممکن است با آن رو برو باشید

میزان مواد موثره قارچ گانودرما به عواملی چون نوع گونه و استرین قارچ،‌ زمان برداشت ، روش یا بستر کاشت و… بستگی دارد. گاهی ممکن است گانودرمایی که در دستان شماست بدون خاصیت باشد و یا برای تاثیر گذاری نیاز باشد تا ده برابر استفاده کنید. لذا ارزان بودن، شکل قارچ داشتن و … ملاک تصمیم گیری نیست. بهترین راه، خرید از تولید کننده مطمئن است.

قیمت قارچ گانودرما

قیمت قارچ گانودرمای خشک از هر کیلو ۵۰ هزار تومان تا دو ملیون تومان در ایران متغیر است.

قیمت های پایین عموما گونه های بدون پایه و عمدتا آپلاناتوم هستند که جنگلی بوده و بی خاصیت هستند. قیمت های ۱۰۰تا ۴۰۰تومان عموما گونه های با پایه گانودرما تسوگه جنگلی هستند. قیمت نمونه اصلی و گونه دارویی قارچ گانودرما که به صورت تجاری کشت می شود بین هر کیلو ۶۰۰ هزار تا یک ملیون تومان است.  با توجه به دوز مصرف پایین یعنی نیم تا دو گرم در روز این قارچ هزینه مصرف روزانه قارچ حداکثر هزار تومان در روز و یا ماهانه سی هزار تومان است.

قیمت قارچ گانودرما

روش مصرف قارچ گانودرما

جدا از مسئله قیمت گانودرما روش و میزان مصرف در دستیابی به نتیجه مطلوب بسیار حائز اهمیت است.

به دلیل جنس چوبی، وجود دیواره سلولی سلولوزی و همچین وجود مواد دارویی داخل سلولی، این قارچ به صورت مستقیم استفاده نمی شود. جهت مصرف نیاز به هیچ گونه عملیات فرآوری پیچیده نداشته و یا  برای افزایش خاصیت آن هیچ نیازی به ترکیب با مواد دیگر مگر برای طعم دهی آن نمیباشد . مرسوم ترین روش مصرف از قدیم تا کنون روش جوشاندن است. گانودرما همچنین به اشکال مختلف دیگری از جمله قرص، کپسول، شربت و عصاره های قابل حل در آب و یا ترکیب شده با قهوه نیز به بازار عرضه شده است.

میزان مصرف قارچ گانودرما

دوز مناسب جهت مصرف این قارچ بین نیم تا ۲ گرم در روز گزارش شده است. این مقدار به عوامل متعددی از جمله کیفیت قارچ، شرایط فیزیکی بدن مصرف کننده و … بستگی دارد (در مورد قارچ های بی کیفیت حتی مصرف تا ده گرم در روز تاثیری دیده نمیشود).

روش مصرف گانودرما

تداخلات دارویی قارچ گانودرما

۱- داروهای ضد فشارخون. مصرف قارچ گانودرما همراه با داروهای ضد فشار خون می تواند فشار خون فرد را خیلی کاهش دهد.

۲-داروهای ضد انعقاد خون. دوزهای بالا از قارچ گانودرما ممکن است باعث کاهش سرعت لخته شدن خون شود. مصرف قارچ گانودرما همراه با داروهای ضد انعقادخون احتمال کبودی و خونریزی را افزایش می‌دهد.

۳داروهای دیابت: مصرف قارچ گانودرما همراه با داروهای دیابت می تواند قند خون فرد را خیلی کاهش دهد.

روش مصرف گانودرما

تولید قارچ گانودرما در ایران

دستور العمل کشت این قارچ در سال توسط معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصویب و به نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی همه استان ها ابلاغ شده است. هم اکنون بیش از ۵ واحد فعال در زمینه کشت گانودرما در ایران در حال فعالیت می باشند.

واحد های تولید کننده گانودرما در ایران

تولید کنندگان استان قزوین

www.DrMahdizadeh.com (کشت و صنعت دکتر مهدیزاده)

در این مطلب به بررسی قیمت قارچ گانودرما و عوامل تاثیر گذار بر آن پرداختیم، چنانچه نیاز به هر گونه مشاوره داشتید با کارشناسان ما تماس بگیرید

تولید کننده قارچ گانودرما
  1. پورمنصور اسفند 16, 1401 در 1:26 ب.ظ - پاسخ

    سپاس.
    اطلاعات مفیدی بود .
    فصد راه اندازی تولیدی قارچ در اهواز را دارم
    گانودرما

مقالات مرتبط رو حتما ببینید