گانودرما: دروغ یا راست؟ همه چیز در باب داروی جاودانگی (Immortality medicine)

گانودرما لوسیدوم (Ganoderma lucidum) ، قارچ شرقی دارای سابقه طولانی در استفاده برای ارتقاء سلامت و طول عمر در چین ، ژاپن و سایر کشورهای آسیایی است. این قارچ بزرگ و تیره با نمای بیرونی براق و بافت چوبی است. کلمه لاتین (lucidus) به معنای “براق” یا “درخشان” است و به ظاهرِ لاک زده سطح قارچ اشاره دارد. در چین به آن (G. lucidum lingzhi) گفته می شود ، در حالی که در ژاپن نام خانواده (Ganodermataceae reishi9) یا (mannentake9) است. https://drmahdizadeh.com/wp-content/uploads/2020/02/business-woman-3-colored.gif در زبان چینی ، نام lingzhi نشان دهنده ترکیبی از قدرت معنوی و جوهر جاودانگی است و به عنوان “گیاه قدرت معنوی” شناخته می شود و نمادی از موفقیت ، رفاه ، قدرت الهی و ماندگاری است. در بین قارچ های کشت شده ، G. lucidum از نظر منحصر به فرد از نظر دارویی بسیار مهم است و نه از نظر ارزش غذایی. انواع محصولات G. lucidum تجاری به اشکال مختلف مانند پودرها ، مکمل های غذایی ، چای و کافه موجود است. اینها از قسمتهای مختلف قارچ ، از جمله میسلیا ، اسپور و بدن میوه تولید می شوند. کاربردهای خاص و فواید سلامتی منتسب به لینگ‌ژی شامل کنترل میزان قند خون ، مدولاسیون سیستم ایمنی بدن، محافظت از کبد ، باکتریواستاز و موارد دیگر است. اعتقادات گوناگون در مورد فواید سلامتی G. lucidum عمدتاً بر شواهد حکایات حکایتی ، استفاده سنتی و موردهای فرهنگی بنا شده است. با این حال ، گزارش های اخیر حمایت علمی برخی از ادعاهای باستانی در مورد فواید سلامتی لینگ‌ژی را ارائه می دهد. خرید آنلاین قارچ های دارویی

تاریخچه: لینگ‌ژی به عنوان یک قارچ دارویی:

Lingzhi بیش از 2000 سال به عنوان یک قارچ دارویی شناخته شده است ، و اثرات قدرتمند آن در نسخه های باستانی ثبت شده است (Wasser 2005). تکثیر تصاویر G. lucidum در هنر از سال 1400 میلادی آغاز شد ، و آنها با تائوئیسم همراه هستند (مک امین 2005). با این حال ، تصاویر G. lucidum فراتر از مذهب بودند و در نقاشی ها ، حک شده ها ، مبلمان و حتی لوازم جانبی زنان ظاهر می شدند (Wasser 2005). اولین کتابی که کاملاً به توصیف گیاهان و ارزش دارویی آنها اختصاص یافته ، شن نونگ بن کائو جینگ بود که در سلسله شرقی هان چین (25-220 میلادی) نوشته شده است. این کتاب همچنین به عنوان “کلاسیک ماتریا مدیکا” یا “کلاسیک گیاهی شن-نونگ” نیز شناخته شده است. این مواد گیاه شناسی ، جانورشناسی و مواد معدنی را توصیف می کند و در قرن دوم با نام مستعار شن نون (“مقدس” تهیه شده است. کشاورز “؛ زو ، 1998). این کتاب ، که به طور مداوم به روز و گسترش یافته است ، در مورد اثرات مفید چند قارچ با اشاره به قارچ دارویی G. lucidum (Zhu ، 1998 ؛ Upton 2000 ؛ Sanodiya و همکاران 2009) توضیح می دهد. در مکمل کلاسیک ماتریا مدیکا (502-536 میلادی) و بن کائو باند مو توسط لی شین ژن که اولین فارماکوپه در چین به حساب می آید (1590 میلادی ؛ سلسله مینگ) ، قارچ با درمانی نسبت داده شد. خواصی مانند تقویت کننده اثرات ، تقویت انرژی حیاتی ، تقویت عملکرد قلبی ، افزایش حافظه و اثرات ضد پیری. با توجه به داروسازی دولتی جمهوری خلق چین (2000) ، G. lucidum برای پر کردن چی ، تسکین ذهن و تسکین سرفه و آسم عمل می کند ، و برای سرگیجه ، بی خوابی ، تپش قلب و تنگی نفس توصیه می شود. لینگ‌ژی وحشی نادر است و در سالهای قبل از تزکیه ، فقط اشراف این توانایی را داشتند. اعتقاد بر این بود که قارچ مقدس در خانه جاویدانان در “سه راهرو از انفجار” در سواحل چین رشد کرده است (مک مکین 2005). با این حال ، شهرت آن به عنوان یک نوشابه ممکن است به دلیل توزیع نامنظم ، نادر بودن و استفاده اعضای ثروتمند و ممتاز جامعه چین از اثرات واقعی آن بدست آمده باشد. با این وجود گونه های گانودرما همچنان در آسیا به عنوان یک داروی سنتی رایج شناخته می شود و استفاده از آنها در سراسر جهان رو به رشد است (Wachtel-Galor، Buswell et al. 2004؛ Lindequist، Nermermeyer، and Jülich 2005). خرید آنلاین قارچ های دارویی

طبقه بندی:

خانواده گانودرماتاسه قارچهای بنیادی مایکتوتیک پولیپور را که دارای یک بیسیدوسپور دو جداره است توصیف می کنند (دونک 1964). در کل ، 219 گونه در خانواده به جنس Ganoderma اختصاص داده شده است ، که از آن G. lucidum (W. Curt .: Fr.) P. Karsten نوع گونه است (Moncalvo 2000). Basidiocarps از این جنس دارای سطح لاکاتی (براق) است که با حضور pilocystidia ضخیم دیواری جاسازی شده در یک ماتریس ملانین خارج سلولی همراه است (Moncalvo 2000). گونه های گانودرما در سراسر جهان یافت می شود و از خصوصیات مختلفی مانند شکل و رنگ (قرمز ، سیاه ، آبی / سبز ، سفید ، زرد و بنفش) بدن میوه ، ویژگی میزبان و منشأ جغرافیایی استفاده می شود. اعضای جداگانه گونه ها (ژائو و ژانگ 1994؛ وو و همکاران 1999؛ آپتون 2000). متأسفانه ، خصوصیات مورفولوژیکی در معرض تغییر است که به عنوان مثال ، تفاوت در کشت در مکانهای مختلف جغرافیایی در شرایط مختلف آب و هوایی و رشد ژنتیکی طبیعی (به عنوان مثال ، جهش ، نوترکیبی) گونه های مختلف است. در نتیجه ، استفاده از خصوصیات ماکروسکوپی منجر به تعداد زیادی مترادف و یک طبقه بندی اشتباه ، همپوشانی و نامشخص برای این قارچ شده است. برخی از تاکسون شناسان همچنین ویژگی های ماکرومورفولوژیکی را به دلیل انعطاف پذیری بالای فنوتیپی آن در شناسایی گونه های گانودرما از ارزش محدودی می دانند (ریواردن 1994 ؛ ژائو و ژانگ 1994). ویژگی های مورفولوژیکی قابل اطمینان تر برای گونه های گانودرما تصور می شود که شامل شکل و اندازه اسپور ، رنگ و قوام بافت و میکروآناتومی پوسته شمع است. از تولید و شکل کلامیدوسپور ، مطالعات آنزیمی و تا حدی کمتر ، دامنه و بهینه دمای رشد نیز برای تمایز گونه های مورفولوژیکی مشابه استفاده شده است (گوتلیب ، سعیدمن و رایت 1998 ؛ Moncalvo 2000 ؛ Saltarelli و همکاران 2009). از روشهای بیوشیمیایی ، ژنتیکی و مولکولی نیز در طبقه بندی گونه های گانودرما استفاده شده است. روش های مبتنی بر مولکولی که برای شناسایی گونه های گانودرما اتخاذ شده اند ، شامل توالی نوترکیب (rDNA) نوترکیب (Moncalvo و همکاران 1995 ، گوتلیب ، فرف و رایت 2000) ، DNA-PCR تکثیر تصادفی تقویت شده (RAPD ؛ PCR مخفف واکنش زنجیره ای پلیمراز) ، رونویسی داخلی توالیهای spacer (ITS) (Hseu و همکاران 1996) ، پلی مورفیسم تقویت شده مربوط به توالی (SRAP؛ Sun و همکاران 2006) ، عناصر اجماع بینابینی تکراری enterobacterial (ERIC) ، و پلی مورفیسم طول قطعه تقویت شده (AFLP؛ ژنگ و همکاران 2009) ) سایر رویکردهای مسئله طبقه بندی G. lucidum عبارتند از روشهای nearinfrared nearinfrared (NIR) همراه با شیمی سنجی (چن و همکاران 2008) ، تشدید مغناطیسی هسته ای (NMR) متابولیسم مبتنی بر (ون و همکاران 2010) و مایع با کارایی بالا کروماتوگرافی (HPLC) برای تولید اثر انگشت شیمیایی (سو و همکاران 2001 ؛ چن و همکاران 2008 ؛ شی ، ژانگ و همکاران 2008 ؛ چن و همکاران 2010).

كشت ، استفاده جهاني و توليد محصولات:

به دلیل توزیع نامنظم آن در حیوانات وحشی و افزایش تقاضای G. lucidum به عنوان گیاه دارویی ، سعی در پرورش قارچ صورت گرفت (چانگ و بوسول 2008). اعضای مختلف جنس گانودرما برای رشد و پرورش نیاز به شرایط متفاوتی دارند (مایزومی ، اوکاموتو ، و میزونو 1997). علاوه بر این ، انواع مختلفی در مناطق جغرافیایی مختلف مورد علاقه قرار می گیرد.

به عنوان مثال ، در جنوب چین ، G. lucidum سیاه محبوب است ، در حالی که قرمز G. lucidum در ژاپن ارجح است. G. lucidum در شرایط گرم و مرطوب رونق می گیرد ، و بسیاری از گونه های وحشی در مناطق نیمه گرمسیری مشرق زمین یافت می شود. از اوایل دهه 1970 ، کشت G. lucidum به منبع اصلی قارچ تبدیل شده است. کشت مصنوعی G. lucidum با استفاده از بسترهایی از قبیل دانه ، خاک اره ، چوب سیاه (چانگ و بوسول 1999 ؛ واسر 2005 ؛ بو و همکاران 2007) و بقایای چوب پنبه (ریو ، ریگ ، و سانچو 1997) به دست آمده است.

از آنجایی که برای کشت بدن میوه ثمره G. lucidum چندین ماه طول می کشد ، محصولات مبتنی بر میسلی و فرهنگ مبتنی بر آبگوشت به دلیل تقاضای افزایش کیفیت کنترل و تولید کل سال ، اهمیت بیشتری را به خود اختصاص داده اند (سانودیا و همکاران 2009). فرآیندها و پارامترهای مختلف رشد (به عنوان مثال ، دما ، pH) که در کشت میسلی غوطه ور دخیل هستند به راحتی در شرایط کنترل شده می توانند استاندارد شوند و تصفیه و سایر پردازشهای پایین دست اجزای فعال مانند پلی ساکاریدها که در محیط کشت آزاد می شوند معمولاً شامل مراحل نسبتاً ساده ای هستند.

گزارش شده است که شرایط مختلف فرهنگ و ترکیبات متوسط نیز به شدت تحت تأثیر رشد میسلیوم و تولید بیوپلیمرها (به عنوان مثال ، پلی ساکاریدها) است که از سلول خارج می شوند (اگزوپلی ساکاریدها [EPSs] ؛ مایزومی ، اوکاموتو ، و میزونو 1997 ؛ چانگ و بوسول 1999 ؛ Habijanic and Berovic 2000؛ Fang and Zhong 2002؛ Boh et al. 2007؛ Sanodiya and al. 2009). به عنوان مثال ، یانگ و لیائو (1998) گزارش دادند که تولید پلی ساکارید توسط میسلیای رشد یافته تخمیر کننده G. lucidum در دمای 30 درجه سانتیگراد – 35 درجه سانتیگراد و pH 4-4/5 بهینه بوده و افزودن مکمل هایی مانند اسیدهای چرب بود. یافت می شود که باعث تسریع در رشد قارچ و تولید اجزای فعال زیستی می شود.

در فرهنگ غوطه وری G. lucidum ، pH بهینه برای رشد سلولی نشان داده شده است که برای تشکیل EPS پایین تر از حد است. خرید آنلاین قارچ های دارویی خرید آنلاین قارچ های دارویی یک استراتژی کنترل دو مرحله ای با pH ، که برای به حداکثر رساندن زیست توده میسلی و تولید EPS تدوین شده است ، نشان داد که pH کشت تأثیر معنی داری بر عملکرد EPS ، ترکیب شیمیایی و وزن مولکولی و مورفولوژی میسلی دارد (کیم ، پارک ، و یون 2006).

شکل مورفولوژیکی تولید مولکولی برای تولید EPS یک گلوله پراکنده بود (تغییر pH کنترل شده از 3.0 به 6.0) و نه یک گلوله جمع و جور با هسته متراکم (pH حفظ شده در 4.5) یا یک گلوله پرنده (تغییر pH کنترل شده از 6.0 به 3.0). سه پلی ساکارید مختلف تحت هر شرایط pH به دست آمد ، و وزن مولکولی و ترکیبات شیمیایی آنها به طور قابل توجهی متفاوت بود (کیم ، پارک و یون 2006). اخیراً ، یک استراتژی تابش نور سه مرحله ای جدید در فرهنگ های غوطه وری G. lucidum برای تولید کارآمد پلی ساکاریدها و یکی از اجزای تری تپن ، اسید گانودریک ایجاد شده است (ژانگ و تنگ 2008).

یک دهه پیش ، بیش از 90 مارک محصولات G. lucidum در سطح بین المللی ثبت و روانه بازار شد (لین 2000). مصرف جهانی در حال حاضر چندین هزار تن تخمین زده می شود و بازار به سرعت در حال رشد است. اگرچه هنوز داده های منتشر شده مربوط به کل ارزش بازار جهانی محصولات گانودرما منتشر نشده است ، اما در سال 1995 ، ارزش کل سالانه تخمین زده شده توسط منابع تجاری مختلف 1628 میلیون دلار ایالات متحده است (چانگ و بوسول 1999). بسیاری از محصولات G. lucidum ، تهیه شده از قسمت های مختلف قارچ ، در حال حاضر در بازار موجود است (چانگ و بوسول 2008).

از نظر ساختاری ، ساده ترین نوع شامل اجسام میوه دست نخورده به زمین به پودر و سپس به شکل کپسول یا قرص پردازش می شود. سایر محصولات “بدون درز” از سه منبع زیر تهیه می شود: (1) میسلی خشک و پودر شده از کشت مایع غوطه وری که در مخازن تخمیر تولید می شود. (2) ترکیبی خشک و پودر شده از بستر ، میسلیا و قارچ اولیه قارچ ، به دنبال تلقیح و جوجه کشی یک محیط نیمه جامد با میسلیوم قارچی.

و (3) اسپورها یا اسپورهای قارچی دست نخورده که به وسیله مکانیکی شکسته شده اند و یا دیواره های اسپور را برداشته اند. اگرچه آماده سازی اسپور در سالهای اخیر مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است ، اما اثرات دارویی اضافه شده به حذف یا شکستگی دیواره های اسپور که نشان دهنده یک مرحله اضافی و اغلب پر هزینه در فرایند تولید است ، هنوز مورد بحث و گفتگو است.

سایر محصولات با مواد (به عنوان مثال ، پلی ساکاریدها ، تری تپان ها) تهیه شده ، معمولاً با آب داغ یا اتانول ، از بدن های میوه دهی یا میسلیایی که از کشت مایع غوطه ور شده برداشت می شوند تهیه شده و سپس تا خشک شدن تبخیر می شوند و به صورت جداگانه یا محصور شده به صورت جداگانه یا با هم در نسبت های مشخص ادغام می شوند. اتخاذ فن آوری های استخراج مایع فوق بحرانی CO2 به دلیل کم بودن دمای مورد نیاز هنگام پردازش ، طیف مواد استخراج شده را افزایش داده است. چندین محصول دیگر نیز به عنوان مخلوط های باینری ، سه قلو یا پیچیده تر از پودر گانودرما و سایر قارچ ها تهیه شده است (به عنوان مثال ، edents Lentinula ، Agaricus brasiliensis ، Grifola frondosa ، Pleurotus spp. ، و Flammulina velutipes) و حتی با سایر گیاهان دارویی (به عنوان مثال مارپیچ پودر یا دانه های گرده گل).

اجزای اصلی زیستی:

بیشتر قارچ ها از وزن 90٪ آب تشکیل شده اند. 10٪ باقیمانده شامل 10-40٪ پروتئین ، 2-8٪ چربی ، 2-3٪ کربوهیدرات ، 32-3٪ فیبر ، 8-10٪ خاکستر ، و برخی از ویتامین ها و مواد معدنی ، با پتاسیم ، کلسیم ، فسفر ، منیزیم ، سلنیوم ، آهن ، روی و مس اکثر مواد معدنی را تشکیل می دهد (Borchers et al. 1999).

در یک مطالعه از اجزای غیر فرار از G. lucidum ، مشخص شد که این قارچ حاوی 1.8٪ خاکستر ، 26-28٪ کربوهیدرات ، 3-5٪ چربی خام ، 59٪ فیبر خام و پروتئین خام 7-8٪ است (مائو ، لین ، و چن 2001). علاوه بر اینها ، قارچ ها حاوی طیف گسترده ای از مولکولهای فعال زیستی مانند ترپنوئیدها ، استروئیدها ، فنولها ، نوکلئوتیدها و مشتقات آنها ، گلیکوپروتئین ها و پلی ساکاریدها هستند.

پروتئین های قارچ حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است و به ویژه غنی از لیزین و لوسین هستند. مقدار کم چربی کل و درصد بالای اسیدهای چرب اشباع نشده نسبت به کل اسیدهای چرب قارچ ، سهم بسزایی در ارزش سلامتی قارچ ها دارند (چانگ و بوسول 1996 ؛ بورکرز و همکاران 1999 ؛ سانودیا و همکاران 2009). پلی ساکاریدها ، پپتیدوگلیکان ها و تری تپن ها سه ماده اصلی فعال کننده فیزیولوژیکی در G. lucidum هستند (بو و همکاران 2007 ؛ ژو و همکاران 2007).

با این حال ، مقدار و درصد هر مؤلفه می تواند در محصولات طبیعی و تجاری بسیار متنوع باشد ، همانطور که از داده های نشان داده شده در جدول 9.1 نشان داده شده است. هنگامی که 11 نمونه تصادفی انتخاب شده از محصولات lingzhi تجاری خریداری شده در مغازه های هنگ کنگ برای دو مؤلفه فعال اصلی ، تریپن ها و پلی ساکاریدها مورد بررسی قرار گرفت ، مشخص شد که محتوای تری تریپن در بازه زمانی از غیر قابل کشف به 7.8 و محتوای پلی ساکارید از 1.1-5.8 ed متغیر بود. (چانگ و بوسول 2008). چنین تغییراتی می تواند به دلایل مختلف از جمله تفاوت در گونه یا گونه های قارچ مورد استفاده و تفاوت در روش های تولید رخ دهد.

پلی ساکاریدها و پپتیدوگلیکان ها:

قارچها به دلیل تنوع ساختارهای پلی ساکارید با وزن مولکولی بالا که تولید می کنند ، قابل توجه هستند و پلی گلیکانهای فعال زیستی در تمام قسمتهای قارچ یافت می شوند. پلی ساکاریدها ماکرومولکولهای بیولوژیکی ساختاری متنوعی را با خواص فیزیولوژیکی گسترده ای نشان می دهند (ژو و همکاران 2007). پلی ساکاریدهای مختلفی از بدن میوه ، اسپور و میسلیوم لینگ‌ژی استخراج شده اند.

آنها توسط میسلیوم قارچی که در تخمیرها کشت می شوند تولید می شوند و می توانند در ترکیبات قند و پپتید و وزن مولکولی آنها (به عنوان مثال گانوداران A ، B و C) متفاوت باشند. گزارش شده است که پلی ساکاریدهای G. lucidum (GL-PS) طیف گسترده ای از فعالیتهای زیستی از جمله ضد التهاب ، هیپوگلیسمیک ، ضدسرطان ، ضد توموری زا و اثرات سیستم ایمنی بدن را نشان می دهند (میازاکی و نیشیجیما 1981 ؛ هایکینو و همکاران 1985 ؛ تامودا و همکاران 1986 ؛ Bao et al. 2001؛ Wachtel-Galor، Buswell et al. 2004).

پلی ساکاریدها معمولاً با استخراج آب داغ و به دنبال آن با اتانول یا متانول ، از قارچ حاصل می شوند ، اما با آب و قلیایی نیز می توان آنها را استخراج کرد. تجزیه و تحلیل ساختاری GL-PS نشان می دهد که گلوکز جزء اصلی قند آن ها است (Bao et al. 2001؛ Wang et al. 2002). با این حال ، GL-PS هتروپلیمرهای هستند و همچنین می توانند حاوی زایلوز ، مانوز ، گالاکتوز و فوکوز در ترکیبات مختلف ، از جمله 1-3 ، 1-4 ، و β و α-D (یا L) مرتبط با 1-6 باشند ( لی ، لی و لی 1999 ؛ بائو و همکاران 2002). گفته می شود که ترکیبات انشعاب و حلالیت ، خاصیت ضد توموری این پلی ساکاریدها را تحت تأثیر قرار می دهند (Bao et al. 2001؛ Zhang، Zhang، and Chen 2001).

قارچ همچنین از یک ماتریس از کیتین پلی ساکارید تشکیل شده است که تا حد زیادی توسط بدن انسان قابل هضم است و تا حدودی مسئولیت سختی جسمی قارچ را بر عهده دارد (آپتون 2000). تعداد زیادی آماده سازی پلی ساکارید تصفیه شده استخراج شده از G. lucidum اکنون به عنوان درمان بدون نسخه برای بیماری های مزمن ، از جمله سرطان و بیماری کبد به بازار عرضه می شوند (Gao et al. 2005). پپتیدوگلیکان های مختلف زیست فعال نیز از G. lucidum جدا شده اند ، از جمله G. lucidum proteoglycan (GLPG ؛ با فعالیت ضد ویروسی ؛ لی ، لیو و ژائو 2005) ، ماده ایمنی سازنده G. lucidum (GLIS؛ Ji et al. 2007)، PGY (a گلیکوپپتید محلول در آب تکه تکه شده و از عصاره های آبی G. lucidum بدن میوه ؛ وو و وانگ 2009) ، پپتید GL-PS (GL-PP ؛ Ho و همکاران 2007) و F3 (کسری گلیکوپروتئین حاوی فوکوز) ؛ Chien و همکاران 2004).

تریترپنس:

ترپن ها نوعی کلاس از ترکیبات طبیعی هستند که اسکلت های کربن آنها از یک یا چند واحد ایزوپرن C5 تشکیل شده است. نمونه هایی از ترپن ها عبارتند از: منتول (مونوترپن) و β-کاروتن (تتراترپن). بسیاری از آنها آلکن هستند ، اگرچه برخی شامل گروههای کاربردی دیگری نیز هستند و بسیاری از آنها چرخه ای هستند. این ترکیبات به طور گسترده در سراسر جهان گیاهان توزیع شده و در پروکاریوت ها و همچنین یوکاریوت ها یافت می شوند. همچنین مشخص شده است که ترپن ها دارای فعالیت ضد التهابی ، ضد توموری و هیپولیپیدمی هستند. ترپنها در جینکو بیلوبا ، رزماری (Rosemarinus officinalis) و جینسنگ (جینسنگ Panax) گزارش شده است که در اثرات سلامتی این گیاهان نقش دارند (Mahato and Sen 1997؛ Mashour، Lin، and Frishman 1998؛ Haralampidis، Trojanowska، Osbourn) 2002)

تریترپن ها یک زیر کلاس از ترپن ها هستند و اسکلت اساسی C30 دارند. به طور کلی ، تری پتانوئیدها دارای وزن مولکولی از 400 تا 600 کیلو دالتون هستند و ساختار شیمیایی آنها پیچیده و بسیار اکسیده شده است (Mahato and Sen 1997؛ Zhou et al. 2007). بسیاری از گونه های گیاهی تریتین ها را به عنوان بخشی از برنامه عادی رشد و توسعه خود سنتز می کنند.

برخی از گیاهان در لاتکس و رزین خود مقادیر زیادی تری تروپن دارند و به نظر می رسد که اینها در مقاومت به بیماری نقش دارند. اگرچه نشان داده شده است که صدها تری ترپن از گیاهان مختلف و ترپن ها جدا شده است ، زیرا کلاس دارای بسیاری از اثرات بالقوه سودمند است ، اما تا به امروز تنها کاربرد محدودی از تریپن ها به عنوان عوامل درمانی موفق وجود دارد. به طور کلی ، در مورد آنزیم ها و مسیرهای بیوشیمیایی که در بیوسنتز آنها دخیل هستند ، اطلاعات کمی وجود دارد. در G. lucidum ، ساختار شیمیایی تریپن ها بر اساس لانوستان ساخته شده است ، که یک متابولیت لانوسترول است ، بیوسنتز آن مبتنی بر چرخه اسکلن است (Haralampidis ، Trojanowska و Osbourn 2002).

استخراج تریپن ها معمولاً با استفاده از متانول ، اتانول ، استون ، کلروفرم ، اتر یا مخلوطی از این حلال ها انجام می شود. عصاره ها را می توان با روش های مختلف جداسازی از جمله HPLC طبیعی و فاز معکوس خالص سازی کرد (چن و همکاران 1999 ؛ سو و همکاران 2001). اولین تریپن ها جدا شده از G. lucidum اسیدهای گانودریک A و B هستند که توسط کوبوتا و همکاران مشخص شدند. (1982) از آن زمان ، بیش از 100 تریپن با ترکیبات شیمیایی شناخته شده و تنظیمات مولکولی گزارش شده است که در G. lucidum رخ می دهد. در بین آنها ، بیش از 50 مورد قارچ جدید و بی نظیر یافتند. اکثریت قریب به اتفاق اسیدهای گانودریک و لوسیدنیک هستند ، اما سایر تریپن ها مانند گانودرال ها ، گانودریول ها و اسیدهای گانودرمیک نیز شناسایی شده اند (نیشیتوبا و همکاران 1984؛ Sato و همکاران 1986؛ بودواری 1989؛ گونزالز و همکاران 1999؛ Ma و همکاران 2002 ؛ Akihisa و همکاران 2007 ؛ ژو و همکاران 2007 ؛ جیانگ و همکاران 2008 ؛ چن و همکاران 2010). نمونه هایی از تریپن ها در شکل 9.3 نشان داده شده است. ساختار شیمیایی لانوسترول و سه مورد از بسیاری از تری تریپن ها که از Ganoderma lucidum جدا شده اند. (از Kubota ، T. ، Y. Asaka ، I. Miura ، و H. Mori. 1982. Helv Chim Acta 65: 611–9؛ Nishitoba، T.، H. Sato، T. Kasai، H. Kawagishi، and S Sakamura. 1984. Agric Biol Chem 48: 2905–7؛ Sato، H.، T. Nishitoba، S. Shirasu، K. Oda، and S. Sakamura. 1986. Agric Biol Chem 50: 2887–90؛ Budavari، S 1989. فهرست شاخص Merck. 11 ed، 845. New Jersey: Merck & Co.، INC. با اجازه.) خرید آنلاین قارچ های دارویی G. lucidum به وضوح سرشار از تریپن ها است ، و این دسته از ترکیبات است که طعم تلخ آن را به گیاه می بخشد و به اعتقاد وی ، مزایای سلامتی مختلفی از جمله کاهش چربی و اثرات آنتی اکسیدانی را به آن اعطا می کند. با این حال ، محتوای تری تپن در قسمت های مختلف و مراحل رشد قارچ متفاوت است. مشخصات triterpenes های مختلف در G. lucidum می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای تمایز این قارچ دارویی از سایر گونه های مرتبط با طبقه بندی ، و می تواند به عنوان شواهد پشتیبانی برای طبقه بندی خدمت کند. محتوای تریترپن همچنین می تواند به عنوان معیار کیفیت نمونه های مختلف گانودرما (چن و همکاران 1999 ؛ سو و همکاران 2001) استفاده شود.

سایر مؤلفه ها:

تجزیه و تحلیل مقدماتی اجسام میوه‌ای حاصل از گیاهان باکتری G. lucidum ، فسفر ، سیلیس ، گوگرد ، پتاسیم ، کلسیم و منیزیم را به عنوان اجزای اصلی مواد معدنی نشان داد. آهن ، سدیم ، روی ، مس ، منگنز و استرانسیم نیز در مقادیر کمتری مشاهده شد ، همانند فلزات سنگین سرب ، کادمیوم و جیوه (چن و همکاران 1998). اجسام میوه خشک شده از انجماد گانودرما ناشناس. از جمع آوری شده از حیوانات گزارش شده که از ماده معدنی 10.2 درصد برخوردار است و پتاسیم ، کلسیم و منیزیم به عنوان اجزای اصلی (Chiu و همکاران 2000).

قابل توجه است که هیچ کادمیوم یا جیوه در این نمونه ها تشخیص داده نشده است. G. lucidum همچنین می تواند حاوی 72 میکروگرم بر گرم وزن خشک سلنیوم باشد (Se؛ Falandysz 2008) و می تواند 20-20٪ از سلنیوم معدنی موجود در بستر رشد را در پروتئینهای حاوی سلنیوم اصلاح کند (Du و همکاران 2008). توجه خاصی به محتوای ژرمانیم گونه گانودرما شده است. ژرمانیم از نظر غلظت (489 میکروگرم بر گرم) از نظر غلظت پنجم بالاترین در بین مواد معدنی کشف شده در بدن میوه‌های G. lucidum جمع آوری شده از طبیعت بود (Chiu و همکاران 2000). این ماده معدنی همچنین در بسیاری از غذاهای گیاهی از جمله جینسنگ ، آلوئه و سیر به ترتیب برای هر میلیارد دلار موجود است (مینو و همکاران 1980). اگرچه ژرمانیم یک عنصر اساسی نیست ، اما در دوزهای پایین ، به فعالیتهای سیستم ایمنی بدن ، ضد تومور ، آنتی اکسیدان و ضد تحریک کننده اعتبار داده شده است (کلزنیکووا ، توزووا و کوزلوف 1997). با این حال ، اگرچه از میزان ژرمانیوم G. lucidum برای ترویج محصولات مبتنی بر G. lucidum استفاده شده است ، هیچ مدرک محکمی وجود ندارد که این عنصر را با مزایای سلامتی خاص مرتبط با قارچ مرتبط کند. G. lucidum حاوی برخی ترکیبات دیگر است که می تواند به اثر دارویی گزارش شده آن ، مانند پروتئین ها و لکتین ها کمک کند. میزان پروتئین G. G. lucidum خشک حدود 7 تا 8٪ یافت می شود که نسبت به بسیاری از قارچ های دیگر پایین تر است (چانگ و بوسول 1996؛ ماو ، لین و چن 2001). گزارش شده است که پروتئینهای فعال زیستی به خواص دارویی G. lucidum ، از جمله LZ-8 ، یک پروتئین سرکوب کننده سیستم ایمنی خالص از میکلی کمک می کند (Van Der Hem et al. 1995). یک آماده سازی پپتید (GLP) که فعالیت های محافظت کننده و محافظت کننده از کبد محافظت می کند (Sun، He، and Xie 2004؛ Shi، Sun، et al. 2008)؛ و یک پروتئین ضد قارچی 15 کیلو دالتونی ، گانودرمین ، که از اجسام میوه باروری G. lucidum جدا شده است (Wang and Ng. 2006). محتوای کربوهیدرات و فیبر خام قارچ خشک شده مورد بررسی قرار گرفت و به ترتیب 26-28٪ و 59٪ یافت (مائو ، لین و چن 2001). لکتین ها نیز از بدن میوه و میسلیوم قارچ جدا شدند (کاواشیشی و همکاران 1997) ، از جمله یک رمان هگزامریک 114-کیلو دالتونی هگزامریک ، که مشخص شد گلیکوپروتئین دارای قند خنثی 9/3 درصد و نشان دهنده فعالیت همگلوتین کننده در درمان تلفظ شده است. گلبول های قرمز انسان (تاكور و همكاران 2007). لکتین ها (از کلمه لاتین legere ، به معنای چیدن ، انتخاب) پروتئین های غیرآنزیمی یا گلیکوپروتئین هایی هستند که کربوهیدرات ها را به هم متصل می کنند. بسیاری از گونه های حیوانات ، گیاهان و میکروارگانیسم ها لکتین ها را تولید می کنند و عملکرد گسترده ای را نشان می دهند. به عنوان مثال ، در حیوانات ، لکتین ها در انواع مختلفی از فرآیندهای سلولی و عملکرد سیستم ایمنی بدن دخیل هستند (Wang، Ng، and Ooi 1998).   ترکیبات دیگری که از G. lucidum جدا شده اند شامل آنزیم هایی مانند متالوپروتاز هستند که باعث تاخیر در زمان لخته شدن می شوند. ergosterol (provitamin D2)؛ نوکلئوزیدها؛ و نوکلئوتیدها (آدنوزین و گوانوزین ؛ واسر 2005 ؛ پاترسون 2006). کیم و نوه (2004) همچنین جداسازی و خصوصیات فیزیکوشیمیایی یک مهار کننده برگشت پذیر بسیار خاص و مؤثر از α-گلوکزیداز ، SKG-3 ، از بدن میوه G. lucidum را تشریح کردند. علاوه بر این ، اسپورهای G. lucidum حاوی مخلوطی از چندین اسید چرب با زنجیره بلند هستند که ممکن است در فعالیت ضد توموری قارچ نقش داشته باشد (فوکوزاوا و همکاران 2008). برنامه های کاربردی: ترکیبی از سود بدون سمیت ، نتیجه نهایی مطلوب را در ایجاد مداخلات درمانی مؤثر نشان می دهد. G. lucidum صدها سال به عنوان یک استراتژی ارتقاء سلامت و درمان مورد استفاده قرار گرفته است. در حال حاضر مطالعات بسیاری منتشر شده است که مبتنی بر مدل های کشت حیوانات و سلول ها و ارزیابی آزمایشگاهی اثرات سلامتی G. lucidum است ، و همچنین گزارش هایی از آزمایشات انسانی در این زمینه وجود دارد. با این وجود ، هیچ پژوهش منسجمی در دست نیست و ارزیابی عینی این روش درمانی سنتی از نظر سلامتی انسان هنوز مشخص نیست. در بخش های 9.6.1 تا 9.6.6 ، مطالعاتی در مورد خواص G. lucidum در رابطه با سرطان (که بیشترین توجه را به خود جلب کرده است) ، عفونت های ویروسی و باکتریایی ، دیابت و آسیب های کبدی مورد بحث قرار گرفته است.

سرطان:

G. lucidum یک مکمل محبوب است که توسط فرد سالم برای تقویت سیستم ایمنی و بیماران سرطانی همراه با روشهای درمانی معمول گرفته شده است. در این بخش ، مطالعات علمی G. lucidum در مورد خواص ضد سرطانی آن تابیده می شود.

معرفی:

سرطان یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است ، و با وجود پیشرفت های جامع در تشخیص زودهنگام بیماری و شیمی درمانی ، یک چالش مهم بالینی است (WHO 2008). به عنوان بخشی از جستجوی عوامل جدید شیمی درمانی و شیمی درمانی ، صدها گونه گیاهی از جمله قارچ مورد ارزیابی قرار گرفته است. این منجر به جداسازی هزاران مولکول فعال زیستی است که نشان داده شده است فعالیت ضد توموری از گونه های متعدد قارچ ، از جمله گونه های گانودرما (Wasser and Weis 1999؛ Borchers et al. 2008). در G. lucidum ، تعداد زیادی از ترکیبات شیمیایی می توانند از بدن میوه ، میسلیا یا اسپور استخراج شوند. بسیاری از پلی ساکاریدها و تری تروپن ها ، دو گروه اصلی مؤلفه های موجود در قارچ ، دارای اثرات شیمی درمانی و / یا تومور کش هستند ، همانطور که با مطالعات بیشماری از آزمایشات آزمایشگاهی و حیوانات و انسان در مطالعات داخل بدن ثابت شده است (یوئن و گله 2005 ؛ زیدمان و همکاران 2005) ) مدلهای حیوانی تومور شده اثرات مهاری بر آنژیوژنز و متاستاز نشان داده اند. با این حال ، شواهد از آزمایش های انسانی به خوبی طراحی شده اند کمیاب است. خرید آنلاین قارچ های دارویی

در فعالیت های ضد سرطان:

توماسی و همکاران. (2004) 58 قارچ بنیادیومیست آزمایش کرد ، که نشان داده شده است که G. lucidum در کشتن سلول های سرطانی موثرترین است. G. lucidum ناشی از دستگیری چرخه سلولی و آپوپتوز در سلولهای مختلف تومور جوندگان و انسان ، از جمله لوسمی لنفوسیتی موش ، L1210 و سرطان ریه لوئیس (LLC؛ Min et al. 2000؛ Tomasi et al. 2004) ، سارکوم رتیکولوسیت موش (L-II) لیو و همکاران 2002) ، سارکوم موشها Meth-A (Min et al. 2000؛ Gao، Min et al. 2002) و S180 (Gao، Min et al. 2002؛ Liu et al. 2002)، لوسمی انسانی HL-60 (مولر و همکاران 2006 ؛ کیم و همکاران 2007 ؛ فوکوزاوا و همکاران 2008 ؛ لیو و همکاران 2009) و U937 ، K562 ، Blin-1، Nalm-6، RPMI8226 (مولر و همکاران 2006؛ شان و همکاران). 2009) ، هپاتوم انسانی PLC / PRF / 5 ، KB (لین و همکاران 2003) ، HepG2 (لیو و همکاران 2009 ؛ ونگ و همکاران 2009) ، Hep3B (چانگ و همکاران 2001) ، Huh-7 (لین و همکاران همکاران 2003 ؛ لی ، چان و همکاران 2005) ، تومورهای کبدی انسان SMMC7721 (تانگ و همکاران 2006) ، سرطان پستان انسان MDA-MB-123 (جیانگ و همکاران 2008 ؛ لیو و همکاران 2009 ؛ ژائو و همکاران). 2010) ، MCF-7 (Jiang، Slivova، and Sliva 2006؛ Liu et al. 2009؛ Shang et al. 2009)، T-47D (Gao، Min et al. 2002) and MT-1 (Wu and al. 2006 ؛ شی و همکاران 2009) ، هما n سرطان پروستات PC-3 (جیانگ و همكاران). 2004؛ اوانز و همكاران 2009) ، تومور رحمی انسانی رحم هلا (لیو و همکاران 2002 ؛ تنگ و همکاران 2006 ؛ شان و همکاران 2009) ، سرطان تخمدان انسان SKOV4 (شانگ و همکاران 2009) ، سرطان روده بزرگ انسان HT-29 (هنگ و همکاران 2004) و SW480 (Xie et al. 2006) ، سرطان ریه انسان PG (Cao and Lin 2006؛ Cao، Lin، and Wang 2007) and 95-D (Tang et al. 2006) ، کارسینوم ریه سلول کوچک انسان NCI -H69 و مقاومت در برابر چند دارو VPA کرنش (Sadava و همکاران 2009) ، کاهش سرطان مثانه MTC-11 (لو و همکاران 2004) ، و سلول های HUC-PC ادرار آوروی انسانی (Yuen ، Gohel ، و Au 2008). از طریق تنظیم بیان سیگنالهای مختلف ، سلولهای توموری توسط G. lucidum در نقاط مختلف چرخه سلولی دستگیر شدند ، به عنوان مثال ، پستان در مرحله G0 / G1. ریه در مرحله G1. کبد در مرحله G1 / G2. و مثانه ، پروستات و لوسمی در مرحله G2. عصاره غنی شده با سلنیوم از G. lucidum mycelia نشان داده شده است که باعث تحریک مرحله فاز G1 / S در سلول های لوسمی میلوئید مزمن کلیوی اریتروئید انسانی K562 می شود (شانگ و همکاران 2009). عصاره دیگر ناشی از بازداشت فاز G0 / G1 در سلولهای MCF-7 وابسته به استروژن از طریق تنظیم مقادیر گیرنده استروژن-α و پروتئین کیناز اختصاصی سرین / ترئونین AKTT / عامل هسته ای kB (NF-κB) سیگنالینگ (جیانگ ، اسلیووا ، و Sliva 2006). در رده های سلولی سرطانی مختلف انسانی ، عصاره های G. lucidum نشان داده شده است که پیشرفت مرحله G1 در چرخه سلولی را سرکوب می کند ، و با استفاده از ترمینال deoxynucleotidyl transferase dUTP nick و برچسب زدن (TUNEL) آزمایش آپوپتوز تأیید شد. خرید آنلاین قارچ های دارویی. بسیاری از این فعالیت ها با آپوپتوز همراه بود. کائو و لین (2006) نشان دادند که کسری از GL-PP بیان پروتئین آنتی پپتوتیک Bcl-2 را کاهش داده و پروتئین پروپوپتوتیک Bax را در سلولهای اندوتلیال عروقی بند ناف انسان (HUVECs) افزایش می دهد. عصاره غنی از تری تپن از G. lucidum باعث افزایش آپوپتوز پیشرونده در رده سلولی HUC-PC با نشانه بالا با افزایش ضمیمه مارکر آپوپتوز اولیه در ضمیمه 3 ساعته می شود. نیمی از سلولها برای 7-آمینو-اکتینومایسین D (نشانگر آپوپتوز دیررس) پس از 8 ساعت رنگ آمیزی مثبت داشتند.

همه سلولها در 24 ساعت مرده بودند و این با کمبود تنظیم تلومراز همراه بود (یوئن ، گله و اوو 2008). فعالیت های آپوپتوز مشابه در سایر سلول های سرطانی انسان نیز نشان داده شد (فوکوزاوا و همکاران 2008). عصاره اتانولی G. lucidum باعث کاهش بیان آنزیم سیکلواکسیژناز 2 (COX) -2 و افزایش سنتز اکسید نیتریک در سلولهای HT-29 روده بزرگ شد (هنگ و همکاران 2004). در سلولهای توموری 95-D ریه ، ترکیب خالص گانودریک اسید T باعث اختلال در عملکرد میتوکندری ، که ناشی از تنظیم تنظیم پروپوپتوتیک p53 و بیان Bax (Tang et al. 2006) است.

علاوه بر این ، استفاده از ترکیبی از عصاره G. lucidum و Duschesnea سیتوکروم c و جابجایی Bax تنظیم شده برای تحریک آپوپتوز کاسپاز 3 در سلول های HL-60 سرطان خون (کیم و همکاران 2007). فعال سازی کاسپاز -7 و -9 توسط G. lucidum به ترتیب در سلولهای سرطانی MCF-7 و ریه H69-SCLC نشان داده شده است (هو و همکاران 2002 ؛ ساداوا و همکاران 2009). در سلولهای HepG2 کبدی ، عصاره G. lucidum غنی از اسید لوسیدرنیک برای سرکوب فسفوریلاسیون ERK1 / 2 و سیگنالینگ AKT ، که پایین دست خود را NF-κB و پروتئین انکوپروتئینها (C-ژوئن و C-FOS) فعالیت تنظیم ، نشان داد.

آپوپتوز (Weng et al. 2009). توده تومور نیاز به تأمین مواد مغذی مداوم از طریق رگهای خونی جدید که با فرآیند رگ زایی تشکیل شده است. سلولهای سرطانی مهاجم از طریق خون و عروق لنفوئیدی به مناطق دور دست گسترش می یابند. بنابراین ، عواملی که آنژیوژنز را مهار می کنند ، رشد و گسترش تومور را مهار می کنند. فعالیت های ضد پتانسیل آنژیوژنیک G. lucidum در آزمایش غشای داخل بدن جوجه جنین جوجه (CAM) (CAM) نشان داده شده است (Cao and Lin 2004؛ Song et al. 2004).

پپتید پلی ساکارید و عصاره اتانول از G. lucidum ثابت شده است که میکروسکوپهای اطراف دیسک فیلتر میکروفیبر حاوی جنین با زرده های دست نخورده را کاهش می دهد. با استفاده از یک رده سلولی سرطان پروستات ، دو عامل آنژیوژنیک ، معروف به فاکتور رشد اندوتلیال عروقی (VEGF) و فاکتور رشد (TGF) -β1 در حال تغییر ، توسط G. lucidum از طریق مهار کیناز RAS / خارج سلولی تنظیم شده سرکوب شدند (Erk1 / 2) و مسیرهای سیگنالینگ آکت (جانستون 2005 ؛ استنلی و همکاران 2005).

اثرات مشابهی نیز در رده های سلولی سرطان ریه انسان در شرایط هیپوکسیک پس از قرار گرفتن در معرض دوز بالای GL-PP مشاهده شد (Cao and Lin 2006). چسبندگی سلول ، تهاجم و مهاجرت عوامل اصلی در تعیین پرخاشگری سرطان هستند. از این رو ، کنترل تحرک سلولی در جلوگیری از متاستاز سرطان مؤثر است. عصاره پلی ساکارید G. mucia L. lucidum مهار تشکیل کانونهای تبدیل شده به انکوژنیک ناشی از RAS در یک رده سلولی فیبروبلاست جنین R6 (Hsiao و همکاران 2004).

نشان داده شد که اسپورها و بدن حاصلخیز G. lucidum پروتئینهای تنظیم کننده فسفاتیدیلینوزیتول و NF-κB را در سلولهای سرطانی و سرطان پروستات بسیار تهاجمی مهار می کنند (Sliva et al. 2002). چسبندگی سلولی ، تهاجم و تشکیل کلونی سلولهای سرطانی به طور قابل توجهی در معرض عصاره G. lucidum مهار شد (Sliva 2004). علاوه بر این ، لو و همکاران. (2004) نشان داد که عصاره های آب و اتانول G. lucidum نسبت F / G- اکتین را تعدیل می کنند ، که به نوبه خود ، تشکیل فیبر استرس و مجتمع های چسبندگی کانونی سلول های سرطانی مثانه را کاهش می دهد ، نشان می دهد که بازسازی اکتین با مهار مهاجرت سلولی ناشی از سرطان زا – سایپرز ، باشگاه دانش مهار تهاجم ناشی از میتوژن به سلولهای HepG2 در یک مطالعه با استفاده از روش درج فیلتر ماتریژل پوشانده شد (Weng et al. 2009).

مطالعات روی حیوانات:

مطالعات جوندگان در مورد اثرات ضد توموری احتمالی G. lucidum را می توان در اوایل دهه 1980 کشف کرد. 10 روز تزریق داخل صفاقی (به عنوان مثال) از کسری از پلی ساکارید (GL-1) از بدن میوه گزارش شده است که (با 95-98) رشد سلولهای تومور 180 پیوندی شده در موش ها را مهار می کند (Miyazaki و Nishijima 1981). همچنین یک مجموعه از پلی ساکاریدها و پروتئین های موجود در قارچ برای نشان دادن فعالیت ضد توموری قابل توجهی در یک مطالعه مشابه که توسط کیم و همکاران انجام شد ، پیدا شد. (1980). میزان مهار 88 درصد گزارش شده است ، و در یک سوم از حیوانات آزمایش ، رگرسیون کامل تومور وجود دارد. در یک مطالعه انجام شده توسط هیون ، چوی ، و کیم (1990) ، که از یک پروتکل مشابه استفاده کرده اما از پلی ساکاریدهای مختلفی استخراج شده استفاده کرده است ، میزان مهار 52 تا 81 درصد یافت شد. عصاره آب گرم (2 میلی گرم در موش) داده شده در i.p. به مدت 3 روز منجر به مهار 74٪ از رشد تومور در موش ها شد ، كه 3 مورد از 10 حيوان نشانگر رگرسيون كامل بودند ، و تجويز خوراكي (روزانه 5 هفته) مهار 45-63٪ را نشان داد (Ohno و همكاران 1998).

اثرات مهاری مشابه با سارکوم 180 سلول کاشته شده پس از اینکه پلی ساکارید به صورت خوراکی به موش داده شد نشان داده شد (ژانگ و لین 1999). یک گلوکان β (3 → 1) خالص به طور موقت با عصاره خام G. lucidum مورد آزمایش قرار گرفت ، که منجر به مهار 90٪ از رشد تومور شد (Ohno و همکاران 1998). نشان داده شده است كه پودر خشك شده به شكل گشاد شده G. lucidum (به دليل ظاهر آن به عنوان deerhorn lingzhi شناخته شده است) كه مانع رشد تومور و طول عمر آن در هر دو موش آلوژنيك ساركوما-180 با موش هاي ddY و تومور پستاني هم افزاينده MM-46 مي شود. موشهای C3H / He (نوناکا و همکاران 2006). G. lucidum یکی از اجزای اصلی بسیاری از فرمولاسیون های گیاه شناسی سنتی ، مانند TBS-101 است که به منظور جلوگیری از رشد و تهاجم تومور در موش های کاشته شده با PC-3 نشان داده شده است (ایوانز و همکاران 2009).

یون (1999) گزارش داد که 9 هفته از تجویز خوراکی عصاره قارچ به طور قابل توجهی مانع از تشکیل آدنوم ریه در موشها می شود. تجویز خوراکی کسری از triterpenoid برای 18 روز متوالی مهار آنژیوژنز ناشی از مارتژیل ، که به طور قابل توجهی وزن تومور و تعداد کلنی های سلول توموری را که در کبد در موش های کرنش ماده C57BL / 6J متاستاز شده بود ، خرید آنلاین قارچ های دارویی با کاشت داخل سلول از سلول های سرطانی ریه لوئیس (کیمورا ، تانیگوچی ، و بابا 2002 ؛ وانگ و همکاران 2007). در موش های برهنه نر ICR-nu / nu با سلول های HepG2 هپاتوم تزریق شده ، تجویز خوراکی روزانه عصاره غنی از اسید لوکسیدنیک به مدت 68 روز (دوز 800 میلی گرم بر کیلوگرم) هر دو تعداد و اندازه تومورها را تا 99٪ کاهش داد ، و همچنین تعداد تومورهای متاستاتیک در کبد و ریه ها اتفاق می افتد (Weng et al. 2009). عصاره آبی (به ترتیب در 10 ، 20 و 40 میلی گرم در موش) از بدن میوه به طور معنی داری طول عمر موش های کاشته شده با سلول های سرطان ریه لوئیس را افزایش داد. با این حال ، هیچ اثر پاسخ به دوز مشاهده نشد (Furusawa و همکاران 1992). هنگامی که G. lucidum در ترکیب با داروهای ضد پلاستیک سیتوتوکسیک داده شد ، اثر افزودنی مشاهده شد ، و یک اثر هم افزایی احتمالی با سیس پلاتین وجود داشت (Furusawa و همکاران 1992). در یک مطالعه دیگر ، G. lucidum همچنین با مهار متاستاز به ریه طول عمر موش های پیوند تومور را طولانی تر می کند (لی و همکاران 1995). هنگامی که 1 هفته قبل از تجویز یک ماده سرطان زا داده شود ، عصاره آب گرم مجموعه میسلیوم / محیط رشد باعث کاهش کانونهای ناهنجار کریپت (ACF) و ضایعات پیش سرطانی در روده بزرگ می شود (لو و همکاران 2001 ؛ لو و همکاران 2003). عصاره به مدت 3 ماه از نظر سمیت یا عوارض جانبی در موش مشاهده نشد. هنگامی که با محفظه های کاشت تومور روده بزرگ موش مورد آزمایش قرار گرفت ، یک مخلوط پلی ساکارید حاوی آگلیکون های ایزوفلاون از میسلیای کشت شده گل لوسیدوم برای مهار آنژیوژنز در داخل بدن یافت شد (میورا و همکاران 2002). فعالیتهای شیمیایی پیشگیری کننده قارچ در سرطان پروستات توسط عصاره غنی از تری ترپنوئید از G. lucidum نشان داده شد که رشد پروستات شکمی ناشی از تستوسترون را سرکوب می کند (لیو و همکاران 2007A). گانودرول B به عنوان یک اصل فعال که قادر به اتصال به یک گیرنده آندروژن بود و مهار 5 α-ردوکتاز ، سرکوب رشد سلول LNCaP ناشی از آندروژن و تنظیم مجدد آنتی ژن اختصاصی پروستات مشخص شد (لیو و همکاران 2007b).

مطالعات روی انسان ها:

در انسان ، این که آیا اثر ضد تورمی لینگ‌ژی مستقیم است یا از طریق اثرات آن بر سیستم ایمنی بدن واسطه می شود ، یک سؤال اساسی برای رفع آن است. G. lucidum یکی از هشت مؤلفه یک مخلوط گیاهی به نام “سرطان پروستات-امید” (معروف به PC-SEPS) است که به عنوان جایگزین در معالجه سرطان پروستات وابسته به آندروژن و مستقل از آن استفاده شده است (گائو و ژو 2009). با این حال ، تنها چند کارآزمایی بالینی از G. lucidum به عنوان یک عامل واحد در بیماران سرطانی استفاده کرده است (Gao، Zhou و همکاران 2002؛ Gao، Zhou و همکاران 2003؛ Gao، سای و همکاران 2003).

دو کارآزمایی کنترل شده تصادفی با استفاده از عصاره غنی از GL-PS انجام شده است (یک محصول بدون نسخه ثبت شده ، Ganopoly ؛ Gao و همکاران 2003 ؛ Gao و سای و همکاران 2003). گائو ، ژو و همکاران. (2003) 134 بیمار مبتلا به سرطان پیشرفته در مناطق مختلف را استخدام کرد و آنها را با کپسول G. lucidum با دوز 1800 میلی گرم در روز به مدت 12 هفته مکمل کرد. ایمنی سلولی در 80 of از این بیماران از نظر بالا بردن اینترلوکین پلاسما (IL) -2 ، IL-6 ، و سطح اینترفرون γ (IFN-γ) و فعالیت سلولی کشنده طبیعی به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

در یک مطالعه دیگر ، پروتکل مشابه با 68 بیمار مبتلا به سرطان ریه (گائو ، سای و همکاران 2003) دنبال شد که در آنها پارامترهای ایمنی از جمله سلول های T کامل ، سلول های NK و نسبت CD4 / CD8 در درمان با G. lucidum به طور قابل توجهی افزایش یافت. گروه علاوه بر این ، کیفیت زندگی از نظر نمره کارنوفسکی در حدود 65٪ از این بیماران بهبود یافته است (گائو ، سای و همکاران 2003). Ganopoly همچنین به منظور افزایش فعالیت میتوژنیک و سلولهای NK در بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته در یک مطالعه مقایسه ای قبل و بعد از آن نشان داده شد (Gao، Min et al. 2002).

این نتایج شواهدی ارائه می دهد که اثرات ضد توموری G. lucidum از طریق اثرات بر سیستم ایمنی بدن واسطه می شود. با این حال ، لازم به ذکر است که تمام مطالعات توسط یک گروه تحقیقاتی مشابه انجام شده است و دیگر اثرات ضد توموری مستقیم G. lucidum هنوز روی بدن در داخل بدن مطالعه نشده است.

تاثیر روی ایمنی بدن:

از عوامل مؤثر در عملکرد سیستم ایمنی میزبان می توان انتظار داشت که سلامت را از نظر بهبود مقاومت و در نتیجه از بین بردن سلولهای بدخیم یا بدخیم تقویت کنند. بسیاری از محصولات G. lucidum در بازار به عنوان داروهای سیستم ایمنی بدن برچسب خورده یا تبلیغ می شوند. شواهد قابل توجهی برای حمایت از فعالیتهای ایمنی تحریک کننده G. lucidum از طریق القاء سیتوکین ها و تقویت کننده اثرات سیستم ایمنی وجود دارد (وانگ و همکاران 1997 ؛ زو و لین 2006). اجزای مختلفی از G. lucidum به منظور افزایش تکثیر و بلوغ لنفوسیتهای T و B ، سلول های تک هسته ای طحال ، سلولهای NK و سلول های دندریتیک در کشت آزمایشگاهی و در مطالعات حیوانی در داخل بدن (ثابت شده است) (Bao et al. 2001؛ Cao and Lin 2002 ؛ زو ، چن ، و لین 2007 ؛ ما و همکاران 2008). در موش های BALB / c نرمال ، یک عصاره غنی از پلی ساکارید از G. lucidum ترویج تکثیر طحال و افزایش فعالیت ماکروفاژها و سلولهای NK را افزایش داد ، که منجر به افزایش IL-6 و IFN-γ شد (چانگ و همکاران 2009 ) اگرچه یک عصاره تجاری G. lucidum تکثیر لنفوسیتها را تحریک نمی کند ،خرید آنلاین قارچ های دارویی اما بیان ژن IL-1β ، IL-6 ، IL-10 و فاکتور نکروز تومور (TNF) -α (مائو و همکاران 1999) را فعال می کند. کسری پلی ساکارید (F3) به منظور تقویت ایمنی سازگار و ذاتی با تحریک تولید سیتوکین های IL-1 ، IL-6 ، IL-12 ، IFN-γ ، TNF-α و عوامل محرک کلنی (CSF) از موش نشان داده شد. اسپلنوسیتها (چن و همکاران 2004). همچنین گزارش شد که تولید TNF-α و IL-6 توسط ماکروفاژها موش و موش توسط G. lucidum mycelia تحریک شده است (Kuo و همکاران 2006). این اثر ممکن است به دلیل افزایش سنتز اکسید نیتریک (NO) ناشی از β-D- گلوکان باشد (Ohno و همکاران 1998). این پلی ساکاریدها همچنین ضمن تقویت پاسخ ایمنی میزبان به شدت سرکوب کننده تکثیر سلولهای توموری در داخل بدن هستند (اووی و لیو 2000). وانگ و همکاران (1997) دریافت که کسری غنی از پلی ساکارید از G. lucidum ماکروفاژهای کشت شده و لنفوسیتهای T را در شرایط آزمایشگاهی فعال می کند ، که منجر به افزایش IL-1β ، TNF-α و IL-6 در محیط کشت شد. در مطالعه دیگری (ژانگ و لین 1999) ، جوجه کشی ماکروفاژها و لنفوسیت های T با پلی ساکارید منجر به افزایش سطح TNF-α و INF-γ در محیط کشت شد. این محیط کشت “شرط” برای مهار رشد سلول و القای آپوپتوز در سلولهای سارکوم 180 و HL-60 یافت شد (ژانگ و لین 1999). علاوه بر این ، درمان با سرم همراه با کسری پپتید پلی ساکارید از G. lucidum به طور قابل توجهی تکثیر سلول های سرطان ریه انسان (PG) را مهار می کند ، در حالی که بخش خالص به خودی خود اثرات مشابهی را القا نمی کند (کائو و لین 2004). علاوه بر پلی ساکاریدها ، یک لانستان تری تری پپنوئید ، گانودریک اسید من ، رشد تومور و متاستاز سرطان ریه لوئیس را در موش های “T helper 1” C57BL / 6 با تقویت عملکرد ایمنی از نظر بیان IL-2 و IFN-γ و بیان مهار می کند. فعالیت سلول (Wang et al. 2007). زو و لین (2006) از سلولهای قاتل ناشی از سایتوکاین (CIK) برای بررسی تعامل بین GL-PS ها و سایتوکاین ها استفاده کردند که تکثیر سلولی و فعالیت ضد توموری را به وجود می آورد. سمیت سلولی سلول های CIK با بیان پرفورین و گراننزیم B ناشی از IL-2 و anti-CD3 ارتباط خوبی داشت. نتایج نشان داد که GL-PS باعث افزایش تولید IL-2 و TNF-α و همچنین بیان پروتئین و مسنجر اسید ریبونوکلئیک اسید (mRNA) گراننزیم B و پرفورین در کشت سلولهای CIK می شود و در نتیجه دوزهای IL-2 و ضد CD3 کاهش می یابد. بدون تأثیر اثرات قتل بر روی سلول های ماستوسیتوما ماوس P815 مقاوم در برابر موش و سلولهای لنفوم YAC-1 موس حساس به NK (Zhu and Lin 2006).

لنگ‌ژی (Lingzhi) به عنوان یک آنتی اکسیدان است:

مصرف گیاهان سرشار از آنتی اکسیدان ممکن است به جلوگیری از سرطان و سایر بیماریهای مزمن کمک کند (Collins 2005؛ Benzie and Wachtel-Galor 2009). آنتی اکسیدان ها از اجزای سلولی در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند ، که احتمالاً خطر جهش و سرطان را کاهش می دهد و همچنین از سلول های ایمنی بدن محافظت می کند ، به آنها اجازه می دهد نظارت و پاسخ ایمنی را حفظ کنند. اجزای مختلف G. lucidum ، به ویژه پلی ساکاریدها و triterpenoids ، فعالیت آنتی اکسیدانی را در شرایط آزمایشگاهی نشان می دهند (لی و همکاران 2001 ؛ ماو ، لین و چن 2002؛ شی و همکاران 2002؛ واچل گالور ، چوی و بنزی 2005؛ یوئن) and Gohel 2008؛ Saltarelli et al. 2009؛ Wu and Wang 2009). همانطور که در شکل 9.4 نشان داده شده است ، آنتی اکسیدان های لینگ‌ژی پس از مصرف به سرعت جذب می شوند و منجر به افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی کل پلاسما در افراد انسانی می شوند (شکل 9.4 ؛ Wachtel-Galor ، Szeto و همکاران 2004). ganoderma4.jpg میانگین + SEM (خطاهای استاندارد میانگین) تغییر در قدرت آنتی اکسیدانی تام پلاسما (به عنوان توانایی کاهش آهن مقدار پلاسما [FRAP]) در 90 دقیقه پس از مصرف دارونما (خطوط عمودی) ، 1.1 گرم عصاره G. lucidum (خطوط افقی ) و 3.3 گرم عصاره G. lucidum (خطوط مورب) در یک آزمایش مداخله انسانی (10 نفر). افزایش معنی داری (* p <0.05) در FRAP پلاسما بعد از تجویز G. lucidum در مقایسه با مصرف دارونما مشاهده شد ، که حاکی از جذب ترکیبات آنتی اکسیدانی به پلاسما است. (از Wachtel-Galor ، S. ، Y. T. Szeto ، B. Tomlinson ، و I. F. Benzie. F. 2004. Int J Food Sci Nutr 1: 75-83.

اووی و لیو (2000) گزارش دادند که پلی ساکارید متصل به پروتئین (PBP) و پپتید پلی ساکارید قادر به تقلید سوپراکسید دیسموتاز آنتی اکسیدان درون زا (SOD) در حیوانات دارای سرطان در داخل بدن هستند. این پلی ساکاریدها همچنین برای محافظت از سلولهای ایمنی از آسیب اکسیداتیو گزارش شده اند (اووی و لوی 2000). اثرات محافظتی G. lucidum بر روی برش رشته DNA ناشی از یک واکنش فنتون با فلز کاتالیز شده ، تابش ماوراء بنفش و حمله رادیکال هیدروکسیل در الکتروفورز ژل آگارز در شرایط آزمایشگاهی نشان داده شده است (لی و همکاران 2001).

عصاره آب گرم G. lucidum سلولهای راجی را در برابر آسیب DNA ناشی از پراکسید هیدروژن (H2O2) محافظت می کند (شی و همکاران 2002). عصاره های آب گرم از DNA لنفوسیت های انسانی فقط در غلظت های کم (<.001٪ وزنی / ولت) محافظت می کنند ، و باعث ایجاد آسیب به واسطه H2O2 در غلظت های بالاتر (> 01/0٪ وزنی در ولت) (Wachtel-Galor ، Choi و Benzie 2005) . دو عصاره غنی شده از آنتی اکسیدان از G. lucidum در سلولهای HUC-PC premalignant تحت حمله سرطان زا مخالف عمل کردند (Yuen and Gohel 2008).

خرید آنلاین قارچ های دارویی عصاره آبی DNA سلولی را از آسیب اکسیداتیو محافظت می کند ، در حالی که عصاره اتانولی DNA سلولی آسیب دیده ، با افزایش تولید H2O2 و اثرات قابل توجهی در مورد کشتن سلول مشاهده شده است. نتایج نشان می دهد که اثرات مختلف G. lucidum می تواند توسط اجزای مختلف قابل استخراج در شیمی درمانی مثانه به نمایش گذاشته شود. عصاره متانولی G. lucidum برای جلوگیری از آسیب کلیه (ناشی از داروی ضد سرطان سیس پلاتین) از طریق ترمیم سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی کلیه گزارش شده است (شینا ، آژیت و جاناردانان 2003).

در مقابل ، بخشی از گانودرما تریتپن ها (GTS) به منظور تقویت گونه های اکسیژن فعال داخل سلولی (ROS) اثر تولید داکسوروبیسین (DOX) در سلول های Hela یافت می شود ، که منجر به آسیب بیشتر DNA و آپوپتوز می شود ، در حالی که چنین هم افزایی توسط محافظ ROS (یو و همکاران 2008). در یک مطالعه حیوانی (موشهای صحرایی دیابتی) ، سطح آنتی اکسیدانهای غیر آنزیمی و آنزیمی افزایش یافته و سطح پراکسیداسیون لیپیدها با تیمار G. lucidum کاهش یافته است (جیا و همکاران 2009).

با این حال ، ارتباط مستقیمی بین خاصیت آنتی اکسیدانی G. lucidum و اثرات سیستم ایمنی و ضد سرطان آن برقرار نشده است ، و اینکه آیا lingzhi به عنوان یک آنتی اکسیدان یا طرفدار آنتی اکسیدان عمل می کند ممکن است به غلظت و محیط بستگی دارد.

عفونت های ویروسی و باکتریایی:

هدف از تحقیقات در زمینه درمان عفونت های ویروسی و باکتریایی ، کشف موادی است که بطور مشخص از تکثیر ویروسی و باکتریایی جلوگیری می کنند بدون اینکه روی سلولهای طبیعی تأثیر بگذارد. عوارض جانبی ناخواسته آنتی بیوتیک ها و آنتی ویروس ها و ظهور سویه های مقاوم و جهش یافته ، ایجاد عوامل جدید را یک نیاز فوری می داند. این امر باعث شده است كه محققان در مورد فعالیت ضد باكتریایی و ضد ویروسی گیاهان دارویی و قارچها تحقیق كنند (Wasser and Weis 1999؛ Zhong and Xiao 2009). جداسازی انواع مختلف PBP های محلول در آب و متانول ، با وزن مولکولی بالا از G. lucidum اثر مهاری بر ویروس تبخال سیمپلکس نوع 1 (HSV-1) ، ویروس تبخال ویروس نوع 2 (HSV-2) و ویروس استوماتیت وزیکول نشان داد. (VSV) نیوجرسی در یک سیستم کشت بافت کرنش می کند. با استفاده از روش کاهش پلاک ، اثر مهاری قابل توجهی در دوزهایی مشاهده شد که فاقد سمیت سمیت بود (Eo et al. 1999؛ Oh et al. 2000). علاوه بر این ، یک اثر هم افزایی برجسته وجود دارد که PBP از G. lucidum در کشت بافت در ترکیب با داروهای ضد حساس ، آسیکلوویر یا ویدارابین و با IFN-α استفاده می شد (کیم و همکاران 2000 ؛ او و همکاران 2000). نتایج مشابه در HSV-1 و HSV-2 با یک GLPG جدا شده از میسلیوم G. lucidum نشان داده شد (لیو و همکاران 2004 ؛ لی ، لیو ، و ژائو 2005). سلولها قبل ، حین و بعد از عفونت تحت درمان قرار گرفتند و تیتر ویروسی در مایع رویی کشت سلولی 48 ساعت بعد از ضد عفونی تعیین شد. اثرات ضد ویروسی GLPG قبل از درمان ویروسی قابل توجه تر از پس از درمان بود. اگرچه ساز و کار تعریف نشده بود ، نویسندگان نتیجه گرفتند که GLPG با دخالت در وقایع اولیه جذب ویروسی ، تکثیر ویروسی را مهار می کند (لی ، لیو ، و ژائو 2005). همچنين گزارش شده است كه برخي از تيترپنها از G. lucidum داراي اثر مهاري عليه ويروس نقص نقص ايمني انسان (HIV) -1 پروتئاز هستند كه مقدار IC50 از 20 تا بيش از 1000 ميكرومولار دارد. با این وجود ، همه تریپن های مورد بررسی فعالیت ضد HIV را نشان ندادند (المکاووی و همکاران 1998 ؛ مین و همکاران 1998). در یک مطالعه دیگر ، یک گانودریک اسید جدا شده از G. lucidum اثر مهاری در تکثیر ویروس هپاتیت B (HBV) در سلولهای HepG2215 (خط سلول تولید HepG2- HBV) بیش از 8 روز نشان داد. تولید آنتی ژن سطح HBV (HBsAg) و آنتی ژن HBV e (HBeAg) به ترتیب ، 20 درصد و 44 درصد شاهد بدون تیمار گانودریک اسید بودند (لی و وانگ 2006). برخی مطالعات کوچک در بیماران انسانی نیز اثرات مفیدی در مصرف لینگ‌ژی گزارش کرده اند. عصاره آب گرم گرم شده از G. lucidum که به صورت خوراکی (معادل 36 یا 72 گرم قارچ خشک در روز) تهیه شده است ، به عنوان تنها درمان در مورد نورالژی بعد از هورمپسی (ویروس واریسلا زوستر) در 4 بیمار سالمند استفاده شد. گزارش شده است که این درمان باعث کاهش چشمگیر درد و بهبودی ضایعات ، بدون هیچ گونه سمیت حتی با دوزهای بسیار بالا می شود (Hijikata و Yamada 1998). در یک مطالعه دیگر ، مخلوطی از G. lucidum با سایر گیاهان باعث بهبود زمان بهبودی در بیماران مبتلا به تبخال دستگاه تناسلی (15 نفر) و تبخال لابیالیس (13 نفر = n ؛ هیجیکاتا ، یامادا ، و یاسوهارا 2007) شد. برای ارزیابی اثرات ضد باکتریایی قارچ ، چندین آزمایش in vitro و in vivo حیوانات با استفاده از G. lucidum انجام شد. موشهایی که 1 روز قبل از تزریق با اشریشیا کولی با عصاره G. lucidum (2 میلی گرم در موش) تزریق شدند ، بقای قابل توجهی بهبود یافته است (> 80٪ در مقایسه با 33٪ در گروه شاهد ؛ Ohno و همکاران 1998). در یک مطالعه آزمایشگاهی که از روش سنجش دیسک استفاده کرده است (Keypour و همکاران 2008) ، عصاره کلروفرم G. lucidum به دلیل اثر ضد باکتریایی آن بر باکتریهای گرم مثبت (Bacillus subtilis ، Staphylococcus aureus ، Enterococcus faecalis) و گرم منفی مورد بررسی قرار گرفت. باکتریها (E. coli ، Pseudomonas aeruginosa). نتایج نشان داد که عصاره دارای اثر مهاری رشد بر روی دو باکتری گرم مثبت با حداقل غلظت مهاری (MIC) 8 میلی گرم در میلی لیتر برای S. aureus و B. subtilis بود. در یک مطالعه آزمایشگاهی دیگر ، اثر ضد میکروبی مستقیم عصاره آب G. lucidum در برابر 15 گونه باکتری به تنهایی و در ترکیب با 4 نوع آنتی بیوتیک مورد بررسی قرار گرفت (یون و همکاران 1994). G. lucidum نسبت به آنتی بیوتیک ها در برابر E. coli ، Micrococcus luteus ، S. aureus ، B. cereus ، Proteus vulgaris و Salmonella typhi مؤثرتر بود ، اما در برابر سایر گونه های آزمایش شده کمتر موثر است. ترکیب ضد میکروبی G. lucidum با چهار آنتی بیوتیک متداول (یون و همکاران 1994) منجر به یک اثر افزودنی یا هم افزایی در اکثر موارد ، اما نه در مواردی ، با تضاد آشکار علیه اثرات سفازولین و آمپی سیلین بر روی P. vulgaris شد. تا به امروز ، عناصر ضد میکروبی عصاره های خام آزمایش نشده شناسایی شده اند ، اگرچه پلی ساکاریدهای ضد میکروبی در سایر قارچ ها شناسایی شده اند و گزارش شده است که ترپن های گیاهی دارای فعالیت ضد میکروبی هستند (Wasser and Weis 1999؛ Zhong and Xiao 2009). علاوه بر این ، فراهمی زیستی اجزای ضد میکروبی قلمداد G. lucidum ایجاد نشده است. با این وجود ، G. lucidum یک درمان بالقوه مؤثر را ارائه می دهد. همچنین این دلالت وجود دارد که ترکیب درمانی ممکن است بی خطرتر و مقرون به صرفه تر باشد ، زیرا مقادیر کمتری از داروهای ضد ویروسی و ضد باکتری سیتوتوکسیک با کاهش همزمان در خطر عوارض جانبی قابل استفاده هستند. با این حال ، این نیاز به تحقیقات بیشتر از نظر مطالعات آزمایشگاهی و آزمایشات بالینی به خوبی طراحی شده است.

دیابت قندی:

ثابت شده است که اجزای G. lucidum دارای اثر قند خون در حیوانات هستند. تجویز گانوداران A و B (دوز 100 میلی گرم در کیلوگرم) ، دو پلی ساکارید جدا شده از عصاره های آب میوه بدن ، توسط i.p. تزریق به موشهای دیابتی نرمال و ناشی از آلوکسان غلظت گلوکز پلاسما به میزان قابل توجهی کاهش یافت (تا 50٪) ، و اثر هیپوگلیسمی هنوز پس از 24 ساعت مشهود بود (هایکینو و همکاران 1985). همچنین با استفاده از یک مدل موش ، ganoderan B باعث افزایش انسولین پلاسما ، کاهش محتوای گلیکوژن کبدی و تعدیل فعالیت آنزیم های متابولیزه کننده گلوکز در کبد شده است (Hikino et al. 1989). همان گروه گزارش دادند كه يك پلي ساكاريد سوم (گانودران C) جدا شده از G. lucidum نيز اثرات هيپوگليسميك قابل ملاحظه اي در موش ها نشان داد ، و اينكه گانودرن B سطح انسولين پلاسما را در هر دو موش طبيعي و با گلوكز افزايش مي دهد (Hikino et al. 1989؛ Tomoda et. آل 1986). در یک مطالعه جدیدتر ، تجویز خوراکی عصاره آب گرم G. lucidum (0.03 و 0.3 گرم در کیلوگرم وزن بدن) به مدت 4 هفته به منظور کاهش سطح گلوکز سرم در موشهای چاق / دیابتی (+ db / + db) با اثرات بعد از هفته اول درمان دیده می شود (ستو و همکاران 2009). با این حال ، سطح گلوکز هنوز هم در این حیوانات نسبت به حیوانات شاهد بیشتر بود و سطح انسولین نیز تغییر نکرد. عصاره به طور قابل توجهی سطح كربوكسكیناز فسفنوول پیروات (PEPCK) كه معمولاً در موشهای چاق / دیابتی زیاد است را كاهش داد. مکانیسم پیشنهادی ، به گفته نویسندگان ، کاهش سطح گلوکز سرم از طریق سرکوب بیان ژن PEPCK کبدی است. در یک مطالعه دیگر (جیا و همکاران 2009) ، یک عصاره غنی از پلی ساکارید در موشهای صحرایی دیابتی شده ناشی از استرپتوزوتوسین اثرات مفیدی را نشان داد. موشهای صحرایی دیابتی به مدت 30 روز با G. lucidum تحت درمان قرار گرفتند. پس از درمان ، سطح انسولین سرم افزایش یافته است (در مقایسه با گروه دیابتی نشده تحت درمان) و میزان گلوکز به روش وابسته به دوز کاهش یافته است. درمان با استرپتوزوتوسین همچنین باعث افزایش سطح نشانگرهای پراکسیداسیون لیپیدها (مواد واکنش دهنده اسید تیوباربیتوریک [TBARS] ، هیدروپراکسیدهای لیپیدی و دیون های کونژوگه). کاهش سطح آنتی اکسیدانهای غیر بنزمی (ویتامین C ، کاهش گلوتاتیون [GSH] ویتامین E). و کاهش فعالیت آنزیم های آنتی اکسیدانی ، SOD ، کاتالاز و گلوتاتیون پراکسیداز (Gpx). پس از درمان با GL-PS ، سطح آنتی اکسیدان های غیر آنزیمی و آنزیمی افزایش یافته و میزان پراکسیداسیون لیپیدها کاهش یافته است. بنابراین ، علاوه بر مدولاسیون گلیسمی ، درمان با G. lucidum به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کرد (جیا و همکاران 2009). خرید آنلاین قارچ های دارویی در یک مطالعه گزارش شده در ادبیات ، 71 بیمار بزرگسال مبتلا به دیابت نوع 2 تایید شده (DM) با گانوپلی (بخش پلی ساکارید استخراج شده از G. lucidum) تکمیل شدند. بیماران یا گانوپولی یا دارونما را به میزان خوراکی 1800 میلی گرم ، سه بار در روز به مدت 12 هفته دریافت کردند. هموگلوبین گلیکوزیله (HbA1C) و گلوکز پلاسما پس از 12 هفته به طور قابل توجهی کاهش یافت ، که نشان دهنده اثرات هیپوگلیسمی عصاره است (Gao، Lan et al. 2004). به طور کلی ، داده های مطالعات مختلف نشان می دهد که مصرف G. lucidum به تعدیل سطح قند خون کمک می کند. با این حال ، این مطالعات بیشتر در حیوانات انجام شد. با و بدون ترکیبی از داروهای معمولی ، حمایت بیشتری از مطالعات بالینی به خوبی برنامه ریزی شده انسانی انجام می شود.

جراحات کبدی و معده: (کبد چرب)

عصاره آب گرم و آب اتر از بدن میوه G. lucidum تأثیر محافظت محافظتی بر روی کبد ناشی از تتراکلرید کربن (CCl4) به صورت خوراکی و داخل صفاقی به موش ها نشان داد (لین و همکاران 1995 ؛ کیم و همکاران). 1999). نشانگرهای اندازه گیری شده برای آسیب کبدی شامل آسپارتات و آلانین ترانس آمینازها (AST و ALT) و لاکتات دهیدروژناز (LDH) بودند. یک ترکیب فعال از عصاره جدا شد و به عنوان گانودرنیک اسید A. شناخته شد. به نظر می رسد که اثر مهاری مهمی بر β-گلوکورونیداز دارد ، و نویسندگان پیشنهاد می کنند که این اثر مهاری ممکن است واسطه محافظت کبدی را داشته باشد که وقتی این ترکیب جدا شده داده شد ( کیم و همکاران 1999). محافظت همچنین در یک مطالعه که در آن عصاره آب گرم G. lucidum به صورت خوراکی به موش ها داده شد 30 دقیقه قبل از مصرف اتانول. در این عصاره اثر مهاری در برابر تشکیل مالون دی آلدئید (MDA) ، محصول تخریب کننده پراکسیدهای لیپیدی ، در کبد موش و هموژنات کلیه وجود دارد ، که شواهدی از پاسخ دوز مشاهده شده وجود دارد (Shieh et al. 2001). اثر MDA توسط شی و همکاران نیز گزارش شده است. (2008) هنگامی که عصاره به مدت 2 هفته قبل از درمان با D-galactosamine ، به موش ها (در 60 ، 120 و 180 میلی گرم بر کیلوگرم در روز) داده شد و این باعث آسیب کبدی شد. علاوه بر این ، پیش درمانی با G. lucidum مقادیر طبیعی AST ، ALT ، SOD و GSH را حفظ می کند (شی و همکاران 2008). سمیت الکل و CCl4 با افزایش استرس اکسیداتیو و آسیب ناشی از رادیکال آزاد همراه است. بنابراین ، محافظت از سلولهای کبدی ممکن است با واسطه خاصیت اصلاح رادیکال G. lucidum نیز انجام شود. لین و همکاران (1995) گزارش داد که عصاره آب گرم G. lucidum فعالیت رادیکال قابل توجهی در برابر رادیکالهای سوپر اکسید و هیدروکسیل را نشان داد. علاوه بر این ، عصاره متانولی G. lucidum برای محافظت از کبد گزارش شد. عصاره به مدت 30 روز قبل از خسارت کبدی ناشی از بنزو (پیر) پیرن به موش (500 میلی گرم بر کیلوگرم در روز) به موش خوراکی داده شد (لاکشمی و همکاران 2006). عصاره مانع از افزایش فعالیتهای سرمی AST ، ALT و فسفاتاز قلیایی (ALP) می شود که ناشی از بنزو (A) چالش پیرن است ، و سطح GSH ، SOD ، GpX ، CAT و گلوتاتیون S- ترانسفراز (GST) را افزایش می دهد. محافظت از آسیب کبدی ناشی از CCl4 همچنین در موشهایی که با اسید گانودریک (از G. lucidum) با 10 میلی گرم و 30 میلی گرم در کیلوگرم در روز تزریق داخل وریدی به مدت 7 روز تجویز شده بودند (لی و وانگ 2006). ثابت شد که در رشد حیوانات G. lucidum ، اثرات محافظتی در کبد در مطالعه حیوانات از آسیب کبدی ناشی از CCl4 است (لیو و همکاران 1998). تجویز خوراکی واسطه ای که G. lucidum mycelia در آنها رشد داده شده بود (اما نه میسلی به تنهایی) اثرات مفیدی را نشان داده بود ، همانطور که توسط فعالیت های AST و ALT سرم پایین تر در 96 ساعت بعد از مرگ ارزیابی شد. هیچ کاهش در آسیب واقعی ناشی از آن مشاهده نشده است ، زیرا فعالیتهای ترانس آمیناز در 24 ساعت با سطح حیوانات شاهد تفاوت نداشتند ، دلالت بر اینکه محیط میسلیوم ممکن است به نوعی بهبود را بهبود ببخشد. انتشار یک جزء کبدی محافظت شده از G. lucidum mycelium نیز توسط سونگ و همکاران گزارش شد. (1998) در این مطالعه ، یک پپتیدوگلیکان خارج سلولی (یک مجموعه پلی ساکارید / اسید آمینه به نام WK-003) تولید شده در طی تخمیر میسلیوم به مدت 4 روز قبل از مسمومیت با CCl4 به موش خوراکی داده شد. افزایش سطح ALT سرم به طور معنی داری کاهش یافته است (70 unt ؛ P <.01) در 24 ساعت پس از جنین در مقایسه با موش های درمان نشده ، مسموم. سطح AST 27 درصد کاهش یافته است. اما از نظر آماری معنی دار نبود. این مطالعات در مورد یک محصول قارچی احتمالی با فعالیت محافظت کننده کبدی که در محیط کشت خارج می شود مورد توجه واقع می شوند زیرا میسلیوم G. lucidum برای کشت بسیار آسان تر و کم هزینه تر از بدن میوه است. پلی ساکاریدهای استخراج شده از G. lucidum و به مدت خوراکی به موش ها به مدت 28 روز داده شدند ، به منظور بهبود سیروز ناشی از بستن مجاری صفراوی بهبود یافته بودند (پارک و همکاران 1997). علاوه بر این ، کلاژن (اندازه گیری شده توسط هیدروکسی پرولین) در کبد موش کاهش یافته و مورفولوژی کبد بهبود یافته در مقایسه با حیوانات شاهد پیدا شد. این درمان به طور قابل توجهی باعث افزایش ناشی از بستن در نشانگرهای بیوشیمیایی سرمی آسیب کبدی (AST ، ALT ، ALP و بیلی روبین کل) شد. نتایج مشابهی در یک مطالعه انجام شده توسط وو ، نیش و لین (2010) مشاهده شد که در آن کاهش محتوای هیدروکسی پرولین کبدی و یک بافت شناسی کبدی بهبود یافته در موش مشاهده شد. در این مطالعه ، فیبروز کبدی به مدت 12 هفته با تجویز تیواستامید (TAA) ایجاد شد که پس از 4 هفته درمان با عصاره G. lucidum (0.5 و 1.0 گرم در کیلوگرم در روز ، در هر دوز خوراکی) انجام شد. تجزیه و تحلیل RT-QPCR نشان داد که تیمار عصاره باعث کاهش بیان mRNA ژن کلاژن (α1) ، α اکتین عضله صاف و آنزیم های متالوپروتئیناز -1 و متالوپروتئیناز 13 می شود. علاوه بر این ، کاهش ناشی از TAA در فعالیت کلاژناز کل توسط تیمار عصاره معکوس شد ، نشان می دهد که محافظت G. lucidum در برابر آسیب ممکن است به افزایش فعالیت کلاژناز مربوط باشد. جدا از تأثیرات آن بر آسیب کبدی ناشی از شیمیایی ، اثرات لینگ‌ژی بر آسیب معده نیز مورد بررسی قرار گرفته است. زخم معده توسط اسید استیك (گائو ، تنگ و همكاران 2004) در موش های صحرایی ایجاد شد و درمان با كلاسهای GL-PS 0.5 و 1.0 گرم در كیلوگرم به مدت 14 روز بطور معنی داری بهبودی زخم را به ترتیب 40 و 56 درصد تسریع كرد. درمان با عصاره 1.0 گرم در كيلوگرم در مقايسه با گروه كنترل به طور معني داري سطح مخاط و پروستاگلاندين را ترميم كرد.

نتایجی که اظهار شده:

G. lucidum یک داروی شناخته شده گیاهی آسیایی است که دارای کاربردهای طولانی و چشمگیر است. مصرف جهانی G. lucidum زیاد است ، و یک سری بزرگ و در حال افزایش از محصولات دارای حق انحصار و تجاری که شامل G. lucidum به عنوان یک ماده فعال می باشد ، به عنوان مکمل های غذایی در دسترس هستند. این شامل عصاره ها و مواد تشکیل دهنده ایزوله شده در فرمولاسیون های مختلف است که در سراسر جهان به شکل کپسول ، کرم ، تونیک مو و شربت به بازار عرضه می شود. خرید آنلاین قارچ های دارویی با توجه به محبوبیت روزافزون آن ، بسیاری از مطالعات در مورد ترکیب گل ، گیاه و اثرات مشهور در حال انجام است ، و داده هایی وجود دارد که از مزایای سلامتی مثبت آن ، از جمله اثرات ضد سرطان پشتیبانی می کند. تنظیم قند خون؛ اثرات آنتی اکسیدانی ، ضد باکتریایی و ضد ویروسی. و محافظت در برابر آسیب های کبدی و معده. با این حال ، بیشتر مطالعات بر روی حیوانات و یا در مدل های کشت سلولی انجام شده است. مطالعات تجربی انسانی غالباً اندک بوده است ، و نتایج همیشه پشتیبانی از یافته های آزمایشگاهی نیست. در حال حاضر ، ثروت فراوان از داده های شیمیایی و شواهد حدیثی در مورد اثر G. lucidum باید توسط داده های تجربی و بالینی قابل اعتماد از آزمایشات انسانی به خوبی طراحی شده به منظور تکمیل اینکه آیا اثرات مربوط به سلامتی گزارش شده معتبر و مهم هستند ، تکمیل شود. . به دلیل طیف وسیعی از فاکتورها از دوز گرفته تا کیفیت تولید ، بسیاری از چالش ها با آن روبرو هستند. برای تعیین روشهای کنترل کیفیت برای تعیین و استاندارد سازی آماده سازی G. lucidum ، استراتژی های لازم جهت تعیین مکانیسم های عملکرد و کمک به توصیف مؤلفه های فعال این قارچ دارویی ضروری مورد نیاز است.

منابع:

  1. Akihisa T, Nakamura Y, Tagata M, editors. et al. Anti-inflammatory and anti-tumor-promoting effects of triterpene acids and sterols from the fungus Ganoderma lucidum. Chem Biodivers. 2007;4:224–31. [PubMed]
  2. Bao X, Liu C, Fang J, Li X. Structural and immunological studies of a major polysaccharide from spores of Ganoderma lucidum (Fr.) Karst. Carbohydr Res. 2001;332:67–74. [PubMed]
  3. Bao X, Wang X, Dong Q, Fang J, Li X. Structural features of immunologically active polysaccharides from Ganoderma lucidum. Phytochemistry. 2002;59:175–81. [PubMed]
  4. Benzie I. F. F, Wachtel-Galor S. Biomarkers of long-term vegetarian diets. Adv Clin Chem. 2009;47:169–220.
  5. Boh B, Berovic M, Zhang J, Zhi-Bin L. Ganoderma lucidum and its pharmaceutically active compounds. Biotechnol Annu Rev. 2007;13:265–301. [PubMed]
  6. Borchers A. T, Krishnamurthy A, Keen C. L, Meyers F. J, Gershwin M. E. The immunobiology of mushrooms. Exp Biol Med. 2008;233:259–76. [PubMed]
  7. Borchers A. T, Stern J. S, Hackman R. M, Keen C. L, Gershwin M. E. Minireview: Mushrooms, tumors and immunity. Proc Soc Exp Biol Med. 1999;221:281–93. [PubMed]
  8. Budavari S. The Merck Index. elevan. New Jersey: Merck & Co., INC; 1989. p. 845.
  9. Cao L. Z, Lin Z. B. Regulation on maturation and function of dendritic cells by Ganoderma lucidum polysaccharides. Immunol Lett. 2002;83:163–9. [PubMed]
  10. Cao Q. Z, Lin Z. B. Antitumor and anti-angiogenic activity of Ganoderma lucidum polysaccharides peptide. Acta Pharmacol Sin. 2004;25:833–8. [PubMed]
  11. Cao Q. Z, Lin Z. B. Ganoderma lucidum polysaccharides peptide inhibits the growth of vascular endothelial cell and the induction of VEGF in human lung cancer cell. Life Sci. 2006;78:1457–63. [PubMed]
  12. Cao Q. Z, Lin S. Q, Wang S. Z. Effect of Ganoderma lucidum polysaccharides peptide on invasion of human lung carcinoma cells in vitro. Beijing Da Xue Xue Bao. 2007;39:653–6. [PubMed]
  13. Chang S. T, Buswell J. A. Mushroom nutriceuticals. World J Microbiol Biotechnol. 1996;12:473–6. [PubMed]
  14. Chang S. T, Buswell J. A. Ganoderma lucidum (Curt.: Fr.) P. Karst. (Aphyllophoromycetideae): A mushrooming medicinal mushroom. Int J Med Mushrooms. 1999;1:139–46.
  15. Chang S. T, Buswell J. A. Safety, quality control and regulational aspects relating to mushroom nutriceuticals. Proc. 6th Intl. Conf. Mushroom Biology and Mushroom Products. 2008:188–95. GAMU Gmbh, Krefeld, Germany.
  16. Chang Y. H, Yang J. S, Yang J. L, editors. et al. Ganoderma lucidum extract promotes immune responses in normal BALB/c mice in vivo. Vivo. 2009;23:755–9. [PubMed]
  17. Chen Y, Bicker W, Wu J, Xie M. Y, Lindner W. Ganoderma species discrimination by dual-mode chromatographic fingerprinting: A study on stationary phase effects in hydrophilic interaction chromatography and reduction of sample misclassification rate by additional use of reversed-phase chromatography. J Chromatogr. 2010;1217(8):1255–65. [PubMed]
  18. Chen T. Q, Li K. B, He X. J, Zhu P. G, Xu J. Micro-morphology, chemical components and identification of log-cultivated Ganoderma lucidum spore. Lu M, Gao K, Si H. -F, Chen M. -J Proc ’98 Nanjing Intl Symp Science & Cultivation of Mushrooms. 1998 214. Nanjing, China. JSTC-ISMS.
  19. Chen D. H, Shiou W. Y, Wang K. C, editors. et al. Chemotaxonomy of triterpenoid pattern of HPLC of Ganoderma lucidum and Ganoderma tsugae. J Chin Chem Soc. 1999;46:47–51.
  20. Chen H. S, Tsai Y. F, Lin S, editors. et al. Studies on the immuno-modulating and anti-tumor activities of Ganoderma lucidum (Reishi) polysaccharides. Bioorg Med Chem. 2004;12:5595–601. [PubMed]
  21. Chen Y, Zhu S. B, Xie M. Y, editors. et al. Quality control and original discrimination of Ganoderma lucidum based on high-performance liquid chromatographic fingerprints and combined chemometrics methods. Anal Chim Acta. 2008;623:146–56. [PubMed]
  22. Chien C. M, Cheng J. L, Chang W. T, editors. et al. Polysaccharides of Ganoderma lucidum alter cell immunophenotypic expression and enhance CD56+ NK-cell cytotoxicity in cord blood. Bioorg Med Chem. 2004;12:5603–9. [PubMed]
  23. Chiu S. W, Wang Z. M, Leung T. M, Moore D. Nutritional value of Ganoderma extract and assessmentof its genotoxicity and antigenotoxicity using comet assays of mouse lymphocytes. Food Chem Toxicol. 2000;38:173–8. [PubMed]
  24. Chung W. T, Lee S. H, Kim J. D. et al. Effect of mycelial culture broth of Ganoderma lucidum on the growth characteristics of human cell lines. J Biosci Bioeng. 2001;92:550–5. [PubMed]
  25. Collins A. R. Antioxidant intervention as a route to cancer prevention. Eur J Cancer. 2005;41:1923–30. [PubMed]
  26. Donk M. A. A conspectus of the families of Aphyllophorales. Persoonia. 1964;3:19–24.
  27. Du M, Wang C, Hu X. C, Zhao G. Positive effect of selenium on the immune regulation activity of lingzhi or reishi medicinal mushroom, Ganoderma lucidum (W. Curt.: Fr.) P. Karst. (Aphyllophoromycetideae), proteins in vitro. Int J Med Mushrooms. 2008;10:337–44.
  28. El-Mekkawy S, Meselhy M. R, Nakamura N, editors. et al. Anti-HIV-1 and anti-HIV-1-protease substances from Ganoderma lucidum. Phytochemistry. 1998;49:1651–7. [PubMed]
  29. Eo S. K, Kim Y. S, Lee C. K, Han S. S. Antiviral activities of various water and methanol soluble substances isolated from Ganoderma lucidum. J Ethnopharmacol. 1999;68:129–36. [PubMed]
  30. Evans S, Dizeyi N, Abrahamsson P. A, Persson J. The effect of novel botanical agent TBS-101 on invasive prostate cancer in animal models. Anticancer Res. 2009;29:3917–24. [PubMed]
  31. Falandysz J. Selenium in edible mushrooms. J Environ Sci Health C Environ Carcinog Ecotoxicol Rev. 2008;26(3):256–99. [PubMed]
  32. Fang Q. H, Zhong J. J. Two-stage culture process for improved production of ganoderic acid by liquid fermentation of higher fungus Ganoderma lucidum. Biotechnol Prog. 2002;18:51–4. [PubMed]
  33. Fukuzawa M, Yamaguchi R, Hide I, editors. et al. Possible involvement of long chain fatty acids in the spores of Ganoderma lucidum (Reishi Houshi) to its anti-tumor activity. Biol Pharm Bull. 2008;31:1933–7. [PubMed]
  34. Furusawa E, Chou S. C, Furusawa S, Hirazumi A, Dang Y. Antitumour activity of Ganoderma lucidum, an edible mushroom, on intraperitoneally implanted Lewis lung carcinoma in synergenic mice. Phytother Res. 1992;6:300–4.
  35. Gao Y, Gao H, Chan E, editors. et al. Antitumor activity and underlying mechanisms of ganopoly, the refined polysaccharides extracted from Ganoderma lucidum, in mice. Immunol Invest. 2005;34:171–98. [PubMed]
  36. Gao Y, Lan J, Dai X, Ye J, Zhou S. A phase I/II study of Lingzhi mushroom Ganoderma lucidum (W. Curt.: Fr.) Lloyd (Aphyllophoromycetideae) extract in patients with type II diabetes mellitus. Int J Med Mushrooms. 2004;6:33–40.
  37. Gao J. J, Min B. S, Ahn E. M, Nakamura N, Lee H. K, Hattori M. New triterpene aldehydes, lucialdehydes A-C, from Ganoderma lucidum and their cytotoxicity against murine and human tumor cells. Chem Pharm Bull. 2002;50:837–40. [PubMed]
  38. Gao Y. H, Sai X. H, Chen G. L, Ye J. X, Zhou S. F. A randomized, placebo-controlled, multi-center study of Ganoderma lucidum (W. Curt.: Fr.) Lloyd (Aphyllophoromycetideae) polysaccharides (Ganopoly) in patients with advanced lung cancer. Int J Med Mushrooms. 2003;5:368–81.
  39. Gao Y, Tang W, Gao H, Chan E, Lan J, Zhou S. Ganoderma lucidum polysaccharide fractions accelerate healing of acetic acid-induced ulcers in rats. J Med Food. 2004;7(4):417–21. [PubMed]
  40. Gao Y, Zhou S. Cancer prevention and treatment by Ganoderma, a mushroom with medicinal properties. Food Rev Int. 2009;19:275–325.
  41. Gao Y. H, Zhou S. F, Chen G. L, Dai X. H, Ye J. X. A phase I/II study of a Ganoderma lucidum (Curr.: Fr.) P. Karst. Extract (Ganopoly) in patients with advanced cancer. Int J Med Mushrooms. 2002;4:207–14.
  42. Gao Y. H, Zhou S. F, Jiang W. Q, Huang M, Sai X. H. Effects of Ganopoly (a Ganoderma lucidum polysaccharide extract) on immune functions in advanced-stage cancer patients. Immunol Invest. 2003;32:201–15. [PubMed]
  43. Gonzalez A. G, Leon F, Rivera A, Munoz C. M, Bermejo J. Lanostanoid triterpenes from Ganoderma lucidum. J Nat Prod. 1999;62:1700–1.
  44. Gottlieb A. M, Ferref E, Wright J. E. rDNA analyses as an aid to the taxonomy of species of Ganoderma. Mycol Res. 2000;104:1033–45.
  45. Gottlieb A. M, Saidman B. O, Wright J. E. Isoenzymes of Ganoderma species from southern South America. Mycol Res. 1998;102:415–26.
  46. Habijanic J, Berovic M. The relevance of solid-state substrate moisturing on Ganoderma lucidum biomass cultivation. Food Technol Biotechnol. 2000;38:225–8.
  47. Haralampidis K, Trojanowska M, Osbourn A. E. Biosynthesis of triterpenoid saponins in plants. Adv Biochem Eng Biotechnol. 2002;75:31–49. [PubMed]
  48. Hijikata Y, Yamada S. Effect of Ganoderma lucidum on postherpetic neuralgia. Am J Chin Med. 1998;26:375–81. [PubMed]
  49. Hijikata Y, Yamada S, Yasuhara A. Herbal mixtures containing the mushroom Ganoderma lucidum improve recovery time in patients with herpes genitalis and labialis. J Altern Complement Med. 2007;13:985–7. [PubMed]
  50. Hikino H, Ishiyama M, Suzuki Y, Konno C. Mechanisms of hypoglycemic activity of ganoderan B: A glycan of Ganoderma lucidum fruit body. Planta Med. 1989;55:423–8. [PubMed]
  51. Hikino H, Konno C, Mirin Y, Hayashi T. Isolation and hypoglycemic activity of ganoderans A and B, glycans of Ganoderma lucidum fruit bodies. Planata Med. 1985;4:339–40. [PubMed]
  52. Ho Y. W, Yeung J. S, Chiu P. K, Tang W. M, Lin Z. B, Man R. Y, Lau C. S. Ganoderma lucidum polysaccharide peptide reduced the production of proinflammatory cytokines in activated rheumatoid synovial fibroblast. Mol Cell Biochem. 2007;301:173–9. [PubMed]
  53. Hong K. J, Dunn D. M, Shen C. L, Pence B. C. Effects of Ganoderma lucidum on apoptotic and anti-inflammatory function in HT-29 human colonic carcinoma cells. Phytother Res. 2004;18:768–70. [PubMed]
  54. Hseu R. S, Wang H. H, Wang H. F, Moncalvo J. M. Differentiation and grouping of isolates of Ganoderma lucidum complex by random amplified polymorphic DNA-PCR compared with grouping on the basis of internal transcribed spacer sequences. Appl Environ Microbiol. 1996;62:1354–63. [PMC free article] [PubMed]
  55. Hsiao W. L, Li Y. Q, Lee T. L, Li N, You M. M, Chang S. T. Medicinal mushroom extracts inhibit ras-induced cell transformation and the inhibitory effect requires the presence of normal cells. Carcinogenesis. 2004;25:1177–83. [PubMed]
  56. Hu H, Ahn N. S, Yang X, Lee Y. S, Kang K. S. Ganoderma lucidum extract induces cell cycle arrest and apoptosis in MCF-7 human breast cancer cell. Int J Cancer. 2002;102:250–3. [PubMed]
  57. Hyun J. W, Choi E. C, Kim B. K. Studies on constituents of higher fungi of Korea (LXVII), antitumor components of the basidiocarp of Ganoderma lucidum. Korean J Mycol. 1990;18:58–69.
  58. Ji Z, Tang Q, Zhang J, Yang Y, Jia W, Pan Y. Immunomodulation of RAW264.7 macrophages by GLIS, a proteopolysaccharide from Ganoderma lucidum. J Ethnopharmacol. 2007;112:445–50. [PubMed]
  59. Jia J, Zhang X, Hu Y. S, editors. et al. Evaluation of in vivo antioxidant activities of Ganoderma lucidum poly- saccharides in STZ-diabetic rats. Food Chem. 2009;115:32–6.
  60. Jiang J, Grieb B, Thyagarajan A, Sliva D. Ganoderic acids suppress growth and invasive behavior of breast cancer cells by modulating AP-1 and NF-kappaB signaling. Int J Mol Med. 2008;21:577–84. [PubMed]
  61. Jiang J, Slivova V, Sliva D. Ganoderma lucidum inhibits proliferation of human breast cancer cells by down-regulation of estrogen receptor and NF-kappaB signaling. Int J Oncol. 2006;29:695–703. [PubMed]
  62. Jiang J, Slivova V, Valachovicova T, Harvey K, Sliva D. Ganoderma lucidum inhibits proliferation and induces apoptosis in human prostate cancer cells PC-3. Int J Oncol. 2004;24:1093–9. [PubMed]
  63. Johnston N. Medicinal mushroom cuts off prostate cancer cells’ blood supply. Drug Discov Today. 2005;10:1584. [PubMed]
  64. Kawagishi H, Mitsunaga S. I, Yamawaki M, editors. et al. A lectin from mycelia of the fungus Ganoderma lucidum. Phytochemistry. 1997;44:7–10. [PubMed]
  65. Keypour S, Riahi H, Moradali M. F, Rafati H. Investigation of the antibacterial activity of a chloroformextract of Lingzhi or Reishi medicinal mushroom, Ganoderma lucidum (W. Curt.: Fr.) P. Karst. (Aphyllophoromycetideae). Int J Med Mushrooms. 2008;10(4):345–9.
  66. Kim B. K, Chung H. S, Chung K. S, Yang M. S. Studies on the antineoplastic components of Korean basidiomycetes. Korean J Mycol. 1980;8:107–13.
  67. Kim Y. S, Eo S. K, Oh K. W, Lee C. K, Han S. S. Antiherpetic activities of acidic protein bound polysaccharide isolated from Ganoderma lucidum alone and in combinations with interferons. J Ethnopharmacol. 2000;72:451–8. [PubMed]
  68. Kim K. C, Kim J. S, Son J. K, Kim I. G. Enhanced induction of mitochondrial damage and apoptosis in human leukemia HL-60 cells by the Ganoderma lucidum and Duchesnea chrysantha extracts. Cancer Lett. 2007;246:210–17. [PubMed]
  69. Kim S. D, Nho H. J. Isolation and characterization of alpha-glucosidase inhibitor from the fungus Ganoderma lucidum. J Microbiol. 2004;42:223–7. [PubMed]
  70. Kim H. M, Park M. K, Yun J. W. Culture pH affects exopolysaccharide production in submerged mycelial culture of Ganoderma lucidum. Appl Biochem Biotechnol. 2006;134:249–62. [PubMed]
  71. Kim D. H, Shim S. B, Kim N. J, Jang I. S. β-Glucuronidase-inhibitory activity and hepatoprotective effect of Ganoderma lucidum. Biol Pharm Bull. 1999;22:162–4. [PubMed]
  72. Kimura Y, Taniguchi M, Baba K. Antitumor and antimetastatic effects on liver of triterpenoid fractions of Ganoderma lucidum: Mechanism of action and isolation of an active substance. Anticancer Res. 2002;22:3309–18. [PubMed]
  73. Kolesnikova O. P, Tuzova M. N, Kozlov V. A. Screening of immunoactive properties of alkanecarbonic acid derivatives and germanium-organic compounds in vivo. Immunologiya. 1997;10:36–8.
  74. Kubota T, Asaka Y, Miura I, Mori H. Structures of ganoderic acids A and B, two new lanostane type bitter triterpenes from Ganoderma lucidum (Fr.) Karst. Helv Chim Acta. 1982;65:611–9.
  75. Kuo M. C, Weng C. Y, Ha C. L, Wu M. J. Ganoderma lucidum mycelia enhance innate immunity by activating NF-kappaB. J Ethnopharmacol. 2006;103:217–22. [PubMed]
  76. Lakshmi B, Ajith T. A, Jose N, Janardhanan K. K. Antimutagenic activity of methanolic extract of Ganoderma lucidum and its effect on hepatic damage caused by benzo[a]pyrene. J Ethnopharmacol. 2006;107(2):297–303. [PubMed]
  77. Lee J. M, Kwon H, Jeong H, editors. et al. Inhibition of lipid peroxidation and oxidative DNA damage by Ganoderma lucidum. Phytother Res. 2001;15:245–9. [PubMed]
  78. Lee K. M, Lee S. Y, Lee H. Y. Bistage control of pH for improving exopolysaccharide production from mycelia of Ganoderma lucidum in an air-lift fermentor. J Biosci Bioeng. 1999;88:646–50. [PubMed]
  79. Lee S. S, Wei Y. H, Chen C. F, Wang S. Y, Chen K. Y. Antitumor effects of Ganoderma lucidum. J Chin Med. 1995;6:1–12.
  80. Li C. H, Chen P. Y, Chang U. M, editors. et al. Ganoderic acid X, a lanostanoid triterpene, inhibits topoisomerases and induces apoptosis of cancer cells. Life Sci. 2005;77:252–65. [PubMed]
  81. Li Y. Q, Wang S. F. Anti-hepatitis B activities of ganoderic acid from Ganoderma lucidum. Biotechnol Lett. 2006;28(11):837–41. [PubMed]
  82. Li Z, Liu J, Zhao Y. Possible mechanism underlying the antiherpetic activity of a proteoglycan isolated from the mycelia of Ganoderma lucidum in vitro. J Biochem Mol Biol. 2005;38(1):34–40. [PubMed]
  83. Lin S. C. Beijing, China: Chinese Agricultural Press; Medicinal Fungi of China-Production and Products Development. 2000
  84. Lin S. B, Li C. H, Lee S. S, Kan L. S. Triterpene-enriched extracts from Ganoderma lucidum inhibit growth of hepatoma cells via suppressing proteinkinase C, activating mitogen-activated protein kinases and G2-phase cell cycle arrest. Life Sci. 2003;72:2381–90. [PubMed]
  85. Lin J. M, Lin C. C, Chen M. F, Ujiie T, Takada A. Radical scavenger and antihepatotoxic activity of Ganoderma formosanum, Ganodermalucidum and Ganoderma neo-japonicum. J Ethnopharmacol. 1995;47:33–41. [PubMed]
  86. Lindequist U, Niedermeyer T. H, Jülich W. D. The pharmacological potential of mushrooms. Evid Based Complement Alternat Med. 2005;2:285–99. [PMC free article] [PubMed]
  87. Liu K. C, Phounsavan S. F, Huang R. L, Liao C, Hsu S. Y, Wang K. J. Pharmacological and liver functional studies on mycelium of Ganoderma lucidum. Chin Pharm J. 1998;40:21–9.
  88. Liu J, Shimizu K, Konishi F, editors. et al. Anti-androgenic activities of the triterpenoids fraction of Ganoderma lucidum. Food Chem. 2007a;100:1691–6.
  89. Liu J, Shimizu K, Konishi F, Kumamoto S, Kondo R. The anti-androgen effect of ganoderol B isolated from the fruiting body of Ganoderma lucidum. Bioorg Med Chem. 2007b;15:4966–72. [PubMed]
  90. Liu J, Yang F, Ye L. B, Yang X. J, Timani K. A, Zheng Y, Wang Y. H. Possible mode of action of antiherpetic activities of a proteoglycan isolated from the mycelia of Ganoderma lucidum in vitro. J Ethnopharmacol. 2004;95:265–72. [PubMed]
  91. Liu Y. W, Gao J. L, Guan J, Qian Z. M, Feng K, Li S. P. Evaluation of antiproliferative activities and action mechanisms of extracts from two species of Ganoderma on tumor cell lines. J Agric Food Chem. 2009;57:3087–93. [PubMed]
  92. Liu X, Yuan J. P, Chung C. K, Chen X. J. Antitumor activity of the sporoderm-broken germinating spores of Ganoderma lucidum. Cancer Lett. 2002;182:155–61. [PubMed]
  93. Lu Q. Y, Jin Y. S, Zhang Q, editors. et al. Ganoderma lucidum extracts inhibit growth and induce actin polymerization in bladder cancer cells in vitro. Cancer Lett. 2004;216:9–20. [PubMed]
  94. Lu H, Kyo E, Uesaka T, Katoh O, Watanabe H. A water-soluble extract from cultured medium of Ganoderma lucidum (Reishi) mycelia suppresses azoxymethane-induction of colon cancers in male F344 rats. Oncol Rep. 2003;10:375–9. [PubMed]
  95. Lu H, Uesaka T, Katoh O, Kyo E. Watanabe H. Prevention of the development of preneoplastic lesions, aberrant crypt foci, by a water-soluble extract from cultured medium of Ganoderma lucidum (Rei-shi) mycelia in male F344 rats. Oncol Rep. 2001;8:1341–5. [PubMed]
  96. Ma C, Guan S. H, Yang M, Liu X, Guo D. A. Differential protein expression in mouse splenic mononuclear cells treated with polysaccharides from spores of Ganoderma lucidum. Phytomedicine. 2008;15:268–76. [PubMed]
  97. Ma J, Ye Q, Hua Y, editors. et al. New lanostanoids from the mushroom Ganoderma lucidum. J Nat Prod. 2002;65:72–5. [PubMed]
  98. Mahato S. B, Sen S. Advances in triterpenoid research, 1990-1994. Phytochemistry. 1997;44:1185–236. [PubMed]
  99. Mao T, Van de Water J, Keen C. L, Stem J. S, Hackman R, Gershwin M. E. Two mushrooms, Grifola frondosa and Ganoderma lucidum, can stimulate cytokine gene expression and proliferation in human T lymphocytes. Int J Immunother. 1999;15:13–22.
  100. Mashour N. K, Lin G. I, Frishman W. H. Herbal medicine for the treatment of cardiovascular disease: Clinical considerations. Arch Intern Med. 1998;158:2225–34. [PubMed]
  101. Mau J. L, Lin H. C, Chen C. C. Non-volatile components of several medicinal mushrooms. Food Res Int. 2001;34:521–6.
  102. Mau J. L, Lin H. C, Chen C. C. Antioxidant properties of several medicinal mushrooms. J Agric Food Chem. 2002;50:6072–7. [PubMed]
  103. Mayzumi F, Okamoto H, Mizuno T. Cultivation of Reishi. Food Rev Int. 1997;13:365–73.
  104. McMeekin D. The perception of Ganoderma lucidum in Chinese and Western culture. Mycologist. 2005;18:165–9.
  105. Min B. S, Gao J. J, Nakamura N, Hattori M. Triterpenes from the spores of Ganoderma lucidum and their cytotoxicity against meth-A and LLC tumor cells. Chem Pharm Bull. 2000;48:1026–33. [PubMed]
  106. Min B. S, Nakamura N, Miyashiro H, Bae K. W, Hattori M. Triterpenes from the spores of Ganoderma lucidum and their inhibitory activity against HIV-1 protease. Chem Pharm Bull. 1998;46:1607–12. [PubMed]
  107. Mino Y, Ota N, Sakao S, Shi momura S. Determination of germanium in medicinal plants by atomic absorption spectrometry with electrothermal atomization. Chem Pharm Bull. 1980;28:2687–91. [PubMed]
  108. Miura T, Yuan L, Sun B, editors. et al. Isoflavone aglycon produced by culture of soybean extracts with basidiomycetes and its anti-angiogenic activity. Biosci Biotechnol Biochem. 2002;66:2626–31. [PubMed]
  109. Miyazaki T, Nishijima M. Studies on fungal polysaccharides. XXVII. Structural examination of a water-soluble, antitumor polysaccharide of Ganoderma lucidum. Chem Pharm Bull. 1981;29:3611–16. [PubMed]
  110. Moncalvo J. M. Systematics of Ganoderma. In: Ganoderma Diseases of Perennial Crops. Wallingford, UK: CAB International; 2000. pp. 23–45.
  111. Moncalvo J. M, Wang H. F, Wang H. H, Hseu R. S. The use of rDNA nucleotide sequence data for species identification and phylogeny in the Ganodermataceae. In: Ganoderma: Systematics. Phytopathology and Pharmacology. Taipei: Department of Agricultural Chemistry, National Taiwan University; 1995.
  112. Muller C. I, Kumagai T, O’Kelly J, Seeram N. P, Heber D, Koeffler H. P. Ganoderma lucidum causes apoptosis in leukemia, lymphoma and multiple myeloma cells. Leuk Res. 2006;30:841–8. [PubMed]
  113. Nishitoba T, Sato H, Kasai T, Kawagishi H, Sakamura S. New bitter C27 and C30 terpenoids from fungus Ganoderma lucidum (Reishi). Agric Biol Chem. 1984;48:2905–7.
  114. Nonaka Y, Shibata H, Nakai M, editors. et al. Anti-tumor activities of the antlered form of Ganoderma lucidum in allogeneic and syngeneic tumor-bearing mice. Biosci Biotechnol Biochem. 2006;70:2028–34. [PubMed]
  115. Oh K. W, Lee C. K, Kim Y. S, Eo S. K, Han S. S. Antiherpetic activities of acidic protein bound polysacchride isolated from Ganoderma lucidum alone and incombination with Acyclovir and Vidarabine. J Ethnopharmacol. 2000;72:221–7. [PubMed]
  116. Ohno N, Miura N. N, Sugawara N, Tokunaka K, Kirigaya N, Yadomae T. Immunomodulation by hot water and ethanol extracts of Ganoderma lucidum. Pharm Pharmacol Lett. 1998;4:174–7.
  117. Ooi V. E, Liu F. Immunomodulation and anti-cancer activity of polysaccharide-protein complexes. Curr Med Chem. 2000;7:715–29. [PubMed]
  118. Park E. J, Ko G, Kim J, Dong H. S. Antifibrotic effects of a polysaccharide extracted from Ganoderma lucidum, Glycyrrhizin, and Pentoxifylline in rats with cirrhosis induced by biliary obstruction. Biol Pharm Bull. 1997;20:417–20. [PubMed]
  119. Paterson R. R. Ganoderma-a therapeutic fungal biofactory. Phytochemistry. 2006;67(18):1985–2001. [PubMed]
  120. Riu H, Roig G, Sancho J. Production of carpophores of Lentinus edodes and Ganoderma lucidum grown on cork residues. Microbiologia SEM. 1997;13:185–92. [PubMed]
  121. Ryvarden L. Can we trust morphology in Ganoderma? Buchanan P. K, Hseu R. S, Moncalvo J. M Ganoderma: Systematics, Phytopathology and Pharmacology. Proceedings of Contributed Symposium. 1994:19–24. 59A, B 5th International Mycological Congress August 14-21 1994.
  122. Sadava D, Still D. W, Mudry R. R, Kane S. E. Effect of Ganoderma on drug-sensitive and multidrug-resistant small-cell lung carcinoma cells. Cancer Lett. 2009;277:182–9. [PubMed]
  123. Saltarelli R, Ceccaroli P, Iotti M, editors. et al. Biochemical characterisation and antioxidant activity of mycelium of Ganoderma lucidum from Central Italy. Food Chem. 2009;116:143–51.
  124. Sanodiya B. S, Thakur G. S, Baghel R. K, Prasad G. B, Bisen P. S. Ganoderma lucidum: A potent pharmacological macrofungus. Curr Pharm Biotechnol. 2009;10(8):717–42. [PubMed]
  125. Sato H, Nishitoba T, Shirasu S, Oda K, Sakamura S. Ganoderiol A and B, new triterpenoids from the fungus Ganoderma lucidum (Reishi). Agric Biol Chem. 1986;50:2887–90.
  126. Seto S. W, Lam T. Y, Tam H. L, editors. et al. Novel hypoglycemic effects of Ganoderma lucidum water-extract in obese/diabetic (+db/+db) mice. Phytomedicine. 2009;16(5):426–36. [PubMed]
  127. Shang D, Zhang J, Wen L, Li Y, Cui Q. Preparation, characterization, and antiproliferative activities of the Se-containing polysaccharide SeGLP-2B-1 from Se-enriched Ganoderma lucidum. J Agric Food Chem. 2009;57:7737–42. [PubMed]
  128. Sheena M, Ajith A, Janardhanan K. Prevention of nephrotoxicity induced by the anticancer drug Cisplatin, using Ganoderma lucidum, a medicinal mushroom occuring in South India. Curr Sci. 2003;85:478–82.
  129. Shi Y. L, James A. E, Benzie I. F, Buswell J. A. Mushroom-derived preparations in the prevention of H2O2-induced oxidative damage to cellular DNA. Teratog Carcinog Mutagen. 2002;22:103–11. [PubMed]
  130. Shi Y, Sun J, He H, Guo H, Zhang S. Hepatoprotective effects of Ganoderma lucidum peptides against D-galactosamine-induced liver injury in mice. J Ethnopharmacol. 2008;117:415–19. [PubMed]
  131. Shi X. M, Zhang J. S, Tang Q. J, Yang Y, Hao R. X, Pan Y. J. Fingerprint analysisof lingzhi (Ganoderma) strains by high-performance liquid chromatography coupled with chemometric methods. World J Microbiol Biotechnol. 2008;24:2443–50.
  132. Shieh Y. H, Liu C. F, Huang Y. K, Yang J. Y, Wu I. L, Lin C. H, Lin S. C. Evaluation of the hepatic and renal protective effects of Ganoderma lucidum in mice. Am J Chin Med. 2001;29:501–7. [PubMed]
  133. Sliva D. Cellular and physiological effects of Ganoderma lucidum (Reishi). Mini Rev Med Chem. 2004;4:873–9. [PubMed]
  134. Sliva D, Labarrere C, Slivova V, Sedlak M, Lloyd F. P Jr, Ho N. W. Ganoderma lucidum suppresses motility of highly invasive breast and prostate cancer cells. Biochem Biophys Res Commun. 2002;298:603–12. [PubMed]
  135. Song Y. S, Kim S. H, Sa J. H, Jin C, Lim C. J, Park E. H. Anti-angiogenic and inhibitory activity on inducible nitric oxide production of the mushroom Ganoderma lucidum. J Ethnopharmacol. 2004;90:17–20. [PubMed]
  136. Song C. H, Yang B. K, Ra K. S, Shon D. H, Park E. J, Go G. I, Kim Y. H. Hepatoprotective effect of extracellular polymer produced by submerged culture of Ganoderma lucidum WK-003. J Microbiol Biotechnol. 1998;8:277–9.
  137. Stanley G, Harvey K, Slivova V, Jiang J, Sliva D. Ganoderma lucidum suppresses angiogenesis through the inhibition of secretion of VEGF and TGF-beta1 from prostate cancer cells. Biochem Biophys Res Commun. 2005;330:46–52. [PubMed]
  138. Su C. H, Yang Y. Z, Ho H, Hu C. H, Sheu M. T. High-performance liquid chromatographic analysis for the characterization of triterpenoids from Ganoderma. J Chromatogr Sci. 2001;39:93–100. [PubMed]
  139. Sun S. J, Gao W, Lin S. Q, Zhu J, Xie B. G, Lin Z. B. Analysis of genetic diversity in Ganoderma populations with a novel molecular marker SRAP. Appl Microbiol Biotechnol. 2006;72:537–43. [PubMed]
  140. Sun J, He H, Xie B. J. Novel antioxidant peptides from fermented mushroom Ganoderma lucidum. J Agric Food Chem. 2004;52:6646–52. [PubMed]
  141. Tang W, Liu J. W, Zhao W. M, Wei D. Z, Zhong J. J. Ganoderic acid T from Ganoderma lucidum mycelia induces mitochondria mediated apoptosis in lung cancer cells. Life Sci. 2006;80:205–11. [PubMed]
  142. Thakur A, Rana M, Lakhanpal T. N, Ahmad A, Khan M. I. Purification and characterization of lectin from fruiting body of Ganoderma lucidum: Lectin from Ganoderma lucidum. Biochim Biophys Acta. 2007;1770:1404–12. [PubMed]
  143. The State Pharmacopoeia Commission of P. R. China. State Pharmacopoeia Commission of the People’s Republic of China. Beijing, China: Chemical Industry Press; 2000.
  144. Tomasi S, Lohezic-Le D. F, Sauleau P, Bezivin C, Boustie J. Cytotoxic activity of methanol extracts from Basidiomycete mushrooms on murine cancer cell lines. Pharmazie. 2004;59:290–3. [PubMed]
  145. Tomoda M, Gonda R, Kasahara Y, Hikino H. Glycan structures of ganoderans B and C, hypoglycemic glycans of Ganoderma lucidum fruit bodies. Phytochemistry. 1986;25:2817–20.
  146. Upton R. American Herbal Pharmacopeia and Therapeutic Compendium: Reishi Mushroom, Ganoderma lucidum. Standards of Analysis, Quality Control, and Therapeutics. U.S.A. Canada: Santa Cruz; 2000.
  147. Van Der Hem L, Van Der Vliet A, Bocken C. F. M, Kino K, Hoitsma A. J, Tax W. J. M. Lingzhi-8: Studies of a new immunomodulating agent. Transplantation. 1995;60:438–43. [PubMed]
  148. Wachtel-Galor S, Buswell J. A, Tomlinson B, Benzie I. F. F. Lingzhi polyphorous fungus. In: Herbal and Traditional Medicine: Molecular Aspects of Health. New York: Marcel Dekker Inc; 2004. pp. 179–228.
  149. Wachtel-Galor S, Choi S. W, Benzie I. F. F. Effect of Ganoderma lucidum on human DNA is dose dependent and mediated by hydrogen peroxide. Redox Rep. 2005;10(3):145–9. [PubMed]
  150. Wachtel-Galor S, Szeto Y. T, Tomlinson B, Benzie. F I. F. Ganoderma lucidum (Lingzhi): Acute and short-term biomarker response to supplementation. Int J Food Sci Nutr. 2004;1:75–83. [PubMed]
  151. Wang S. Y, Hsu M. L, Hsu H. C, editors. et al. The anti-tumor effect of Ganoderma lucidum is mediated by cytokines released from activated macrophages and T lymphocytes. Int J Cancer. 1997;70:699–705. [PubMed]
  152. Wang Y. Y, Khoo K. H, Chen S. T, Lin C. C, Wong C. H, Lin C. H. Studies on the immunomodulating and antitumor activities of Ganoderma lucidum (Reishi) polysaccharides: Functional and proteomic analyses of a fucose-containing glycoprotein fraction responsible for the activities. Bioorg Med Chem. 2002;10:1057–62. [PubMed]
  153. Wang H, Ng T. B. Ganodermin, an antifungal protein from fruiting bodies of the medicinal mushroom Ganoderma lucidum. Peptides. 2006;27:27–30. [PubMed]
  154. Wang H, Ng T. B, Ooi V. E. C. Lectins from mushrooms. Mycol Res. 1998;102:897–906.
  155. Wang G, Zhao J, Liu J, Huang Y, Zhong J. J, Tang W. Enhancement of IL-2 and IFN-gamma expression and NK cells activity involved in the anti-tumor effect of ganoderic acid Me in vivo. Int Immunopharmacol. 2007;7:864–70. [PubMed]
  156. Wasser S. P, Coates P, Blackman M, Cragg G, Levine M, Moss J, White J. Encyclopedia of Dietary Supplements. New York: Marcel Dekker; 2005. Reishi or Lingzhi (Ganoderma lucidum) pp. 680–90.
  157. Wasser S. P, Weis A. L. Medicinal properties of substances occurring in higher basidiomycetes mushrooms: Current perspectives. Int J Med Mushrooms. 1999;1:31–62.
  158. Wen H, Kang S, Song Y, Song Y, Sung S. H, Park S. Differentiation of cultivation sources of Ganoderma lucidum by a NMR-based metabolomics approach. Phytochem Anal. 2010;21:73–9. [PubMed]
  159. Weng C. J, Chau C. F, Yen G. C, Liao J. W, Chen D. H, Chen K. D. Inhibitory effects of Ganoderma lucidum on tumorigenesis and metastasis of human hepatoma cells in cells and animal models. J Agric Food Chem. 2009;57:5049–57. [PubMed]
  160. WHO (World Health Organization). Mortality Statistics. 2008. World Health Report.
  161. Woo Y. A, Kim H. J, Cho J. H, Chung H. Discrimination of herbal medicines according to geographical origin with near infrared reflectance spectroscopy and pattern recognition techniques. J Pharm BiomedAnal. 1999;21:407–13. [PubMed]
  162. Wu Y. W, Fang H. L, Lin W. C. Post-treatment of Ganoderma lucidum reduced liver fibrosis induced by thioacetamide in mice. PhytotherRes. 2010;24(4):494–9. [PubMed]
  163. Wu Y, Wang D. A new class of natural glycopeptides with sugar moiety-dependent antioxidant activities derived from Ganoderma lucidum fruiting bodies. J Proteome Res. 2009;8:436–42. [PMC free article] [PubMed]
  164. Wu Q. P, Xie Y. Z, Li S. Z, editors. et al. Tumour cell adhesion and integrin expression affected by Ganoderma lucidum. Enzyme Microb Technol. 2006;40:32–41.
  165. Xie Y. Z, Li S. Z, Yee A, editors. et al. Ganoderma lucidum inhibits tumour cell proliferation and induces tumour cell death. Enzyme Microb Technol. 2009;40:177–85.
  166. Xie J. T, Wang C. Z, Wicks S, editors. et al. Ganoderma lucidum extracts inhibits proliferation of SW 480 human colorectal cancer cells. Exp Oncol. 2006;28:25–9. [PubMed]
  167. Yang F. C, Liau C. B. The influence of environmental conditions on polysaccharide formation by Ganoderma lucidum in submerged cultures. Process Biochem. 1998;33:547–53.
  168. Yoon S. Y, Eo S. K, Kim Y. S, Lee C. K, Han S. S. Antimicrobial activity of Ganoderma lucidum extract alone and in combination with some antibiotics. Arch Pharm Res. 1994;17:438–42. [PubMed]
  169. Yue Q. X, Xie F. B, Guan S. H, editors. et al. Interaction of Ganoderma triterpenes with doxorubicin and proteomic characterization of the possible molecular targets of Ganoderma triterpenes. Cancer Sci. 2008;99:1461–70. [PubMed]
  170. Yuen J. W, Gohel M. D. Anticancer effects of Ganoderma lucidum: A review of scientific evidence. Nutr Cancer. 2005;53:11–7. [PubMed]
  171. Yuen J. W, Gohel M. D. The dual roles of Ganoderma antioxidants on urothelial cell DNA under carcinogenic attack. J Ethnopharmacol. 2008;118:324–30. [PubMed]
  172. Yuen J. W, Gohel M. D, Au D. W. Telomerase-associated apoptotic events by mushroom Ganoderma lucidum on premalignant human urothelial cells. Nutr Cancer. 2008;60:109–9. [PubMed]
  173. Yun T. K. Update from Asia: Asian studies on cancer chemoprevention. Ann N Y Acad Sci. 1999;889:157–92. [PubMed]
  174. Zaidman B. Z, Yassin M, Mahajna J, Wasser S. P. Medicinal mushroom modulators of molecular targets as cancer therapeutics. Appl Microbiol Biotechnol. 2005;67:453–68. [PubMed]
  175. Zhang Q. H, Lin Z. B. Antitumor activity of Ganoderma lucidum (Curt.: Tr.) P.Karst. (Lingzhi) (Aphyllophoromycetideae) polysaccharides is related to tumor necrosis factor-alpha and interferongamma. Int J Med Mushrooms. 1999;1:207–15.
  176. Zhang W, Tang Y. J. A novel three-stage light irradiation strategy in the submerged fermentation of medicinal mushroom Ganoderma lucidum for the efficient production of ganoderic acid and Ganoderma polysaccharides. Biotechnol Prog. 2008;24:1249–61. [PubMed]
  177. Zhang L, Zhang M, Chen J. Solution properties of antitumor carboxymethylated derivatives of a-(1→3)-D-Glucan from Ganoderma lucidum. Chin J Polym Sci. 2001;19:283–9.
  178. Zhao L, Dong Y, Chen G, Hu H. Extraction, purification, characterization and antitumor activity of polysaccharides from Ganoderma lucidum. Carbohydr Polym. 2010;80(3):783–9.
  179. Zhao J. D, Zhang X. Q. Importance, distribution and taxonomy of Ganodermataceae in China. Proceedings of Contributed Symposium, B 5th International Mycological Congress, Vancouver. 1994 1994 August 14-21;
  180. Zheng L, Jia D, Fei X, Luo X, Yang Z. An assessment of the genetic diversity within Ganoderma strains with AFLP and ITS PCR-RFLP. Microbiol Res. 2009;164:312–21. [PubMed]
  181. Zhong J. J, Xiao J. H. Secondary metabolites from higher fungi: Discovery, bioactivity and biopro-duction. Adv Biochem Eng Biotechnol. 2009;113:79–150. [PubMed]
  182. Zhou X, Lin J, Yin Y, Zhao J, Sun X, Tang K. Ganodermataceae: Natural products and their related pharmacological functions. Am J Chin Med. 2007;35:559–74. [PubMed]
  183. Zhu Y. P. Chinese Materia Medica. Singapore: Harwood Academic Publishers; 1998.
  184. Zhu X. L, Chen A. F, Lin Z. B. Ganoderma lucidum polysaccharides enhance the function of immunological effector cells in immunosuppressed mice. J Ethnopharmacol. 2007;111:219–26. [PubMed]
  185. Zhu X, Lin Z. Modulation of cytokines production, granzyme B and perforin in murine CIK cells by Ganoderma lucidum polysaccharides. Carbohydr Polym. 2006;63:188–97.

http://radio-salamaty.com/forum/index.php?/topic/5-%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%DA%AF%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7/


 جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره مصرف، راهنمای مصرف و ثبت سفارش به صورت تلگرامی (بدون ثبت سفارش در وبسایت) به شماره  09120700851 (کارمند یک ) در تلگرام یا واتساپ (ترجیحا تلگرام) پیام دهید. ضمنا این شماره قادر به پاسخگویی تلفنی نیست و تنها پیامک های شما در تلگرام را پاسخ خواهد داد.


برچسب ها

خرید قارچ گانودرما، فروش قارچ گانودرما، فروش عمده قارچ گانودرما، قرص قارچ گانودرما، طرز تهیه دمنوش قارچ گانودرما، عصاره قارچ گانودرما،‌ سایت اصلی گانودرما، تولید کننده گانودرما، تولید کننده گانودرما در ایران، فروشنده گانودرما، فروشنده گانودرما، تلفن فروشنده گانودرما، آیا گانودرمای تولید شده در ایران اصل است؟، صادرات قارچ گانودرما،‌ کشت قارچ گانودرما، عمل آوری قارچ گانودرما، فرِآوری قارچ گانودرما، کشت مصنوعی گانودرما، گانودرمای طبیعی، محل فروش قارچ گانودرما، گانودرما از کجا بخریم، قهوه گانودرما را از کجا بخریم،شرکت تولید قارچ گانودرما در ایران، روش تهیه کرم گانودرما، نمایندگی قارچ گانودرما، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در کرج، کلاهبرداری گانودرما، مرکز خرید گانودرما اصل، شرکت تولید قارچ گانودرما در کرج، شرکت تولید قارچ گانودرما در تهران، فروش گانودرما، خرید قارچ گانودرما، خرید گانودرما، فروش قارچ گانودرما،‌ خرید قارچ گانودرما تازه،‌ کپسول گانودرما، گانودرمای اصل، محل فروش قارچ گانودرما،‌ خرید قارچ گانودرما در ایران،محل فروش قارچ گانودرما،‌ خرید قارچ گانودرما، خرید کپسول گانودرما،‌ قیمت قارچ گانودرما در ایران،‌ قیمت قهوه گانودرما،‌ قیمت قارچ گانودرما،‌ قیمت قارچ گانودرما در ایران،‌ پرورش و فروش مستقیم قارچ گانودرما لوسیدوم و انواع قارچ‌های دارویی زیر نظر جهاد کشاورزی و با مجوز رسمی، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در ایران، بزرگترین عرضه کننده قارچ گانودرما لوسیدوم در ایران، تاثیر گانودرما روی میل جنسی،‌ تاثیر گانودرما روی روح و روان،‌ راهنمای جامع خرید گانودرما و قهوه گانودرما، گانودرمای اصل و دارای مجوز را از کجا تهیه کنیم؟، روش مصرف گانودرما و عوارض آن چیست؟ ، شامپو و صابون گانودرماچیست؟، خرید اینترنتی گانودرما لوسیدوم، تولید و عرضه قارچ گانودرما لوسیدوم زیر نظر متخصصان مجرب،‌ قارچ خالص گانودرما لوسیدوم پرورشی مطمئن‌ترین و به صرفه‌ترین نوع گانودرما،‌ مرغوب ترین کیفیت قارچ گانودرما ، فروش پستی و اینترنتی قارچ گانودرما لوسیدوم با قیمت مناسب در تهران و کرج، گانودرما برای فشار خون، گانودرما برای درمان زگیل تناسلی، مرکز فروش و مشاوره رایگان تمامی محصولات اصلی قهوه و قارچ گانودرما در تهران، خرید قارچ گانودرمادیجی کالا، مرغوب ترین کیفیت قارچ گانودرما ،‌ خرید قهوه فوری سوپریم دکتر بیز،  خرید  اینترنتی قارچ گانودرما لوسیدوم، قارچ گانودرما برای مصارف درمانی، فروش قارچ گانودرما لوسیدوم ارسال به سراسر کشور، فروش و پخش قارچ گانودرما (صد درصد خالص) پخش در تمامی استان های کشور،‌ قارچ دارویی گانودرمابا کافه موکا، خرید قارچ گانودرما لوسیدوم خالص ، خرید پودر قارچ گانودرما لوسیدوم خالص،‌ نماینده رسمی فروش قارچ گانودرما (اصل و با تائیدیه سازمان غذا و دارو کشور )، فروش کپسول گانودرما، فروش کپسول قارچ گانودرما، خرید قارچ ریشی، خرید ریشی،‌ فروش ریشی، پودر گانودرما، پودر گنودرما فروش ویژه انواع قارچ های دارویی، گانودرما، شیتاکه، قیمت قارچ گانودرما در ایران، قیمت کپسول قارچ گانودرما،‌ فروش عصاره گانودرما. پودر گانودرما، اسلایس گانودرما، گانودرما تازه، درمان زگیل تناسلی، خرید قرص گانودرما، خرید گانودرما در اصفهان، خرید گانودرما در شیراز، خرید گانودرما در یزد، خرید گانودرما در کرج، قیمت کپسول گانودرما،‌مضرات قارچ گانودرما،‌ قیمت قارچ گانودرما در ایران، خرید قهوه گانودرما، طبع گانودرما، گانودرمای ژاپنی، گانودرمای اصل، گانودرمای اصل، محل فروش قارچ گانودرما،‌ خرید قارچ گانودرما در ایران با بهترین قیمت،‌ پادشاه گیاهان، گیاه پادشاهان،‌ نحوه مصرف قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی، بزرگترین پرورش دهنده و عرضه کننده قارچ گانودرما در کشور،‌ قارچ گانودرما لوسیدوم، فروش و پخش قارچ گانودرما (صد درصد خالص)،‌ عرضه مستقیم شربت قارچ کامبوجا درجه یک و با کیفیت عالی،‌ نحوه مصرف قهوه گانودرما،‌ قهوه گانودرما دکتر بیز، روش های مصرف گانودرما، کاهش فشار خون با قارچ،‌ کاهش فشار خون با گانودرما، شیتاکه دکتر مهدیزاده، عصاره گانودرما،  گانودرما دکتر مهدیزاده،  گانودرمای جنگلی، قهوه گانودرما، گانودرمای اصل،  گیاه جاودانگی،  انواع گانودرما، خرید گانودرما، خرید گانودرما در تهران، خرید گانودرما در مشهد، داروی جاودانگی، درمان سرطان، عصاره گانودرما، فیلم روش مصرف گانودرما،‌ فروش قرص گانودرما، فروش کپسول گانودرما، فروش گانودرما، قرص گانودرما، کپسول گانودرما، گیاه ضد سرطان،‌ قرص ضد سرطان، داروی ضد پیری، خرید ریشی،‌ فروش ریشی، خرید گنودرما، فروش گنودرما، پودر شیتاکه، پودر گنودرما فروش ویژه انواع قارچ های دارویی، فروش کپسول گانودرما، خرید کپسول گانودرما، خرید کپسول گانودرمادر تهران، پخش کپسول گانودرما، خرید و فروش کپسول گنودرما، کپسول اصل گانودرما، قرص گانودرما، قرص گنودرما، قرص اصلی گانودرما، خرید کپسول گانودرما در ایران، داروخانه کپسول گانودرما،

خرید و فروش گانودرما، اصل ماشمیکس، قرص ماشمیکس، قرص گنودرما،

زمان مصرف قارچ گانودرما،  بهترین زمان مصرف قهوه گانودرما، طریقه مصرف قارچ گانودرما برای دیابت،‌ تاثیر گانودرما روی کچلی، تاثیر گانودرما روی بی خوابی،‌ تاثیر گانودرما روی خودکشی، تاثیر گانودرما روی افسردگی،نحوه مصرف قهوه گانودرما،‌ مقدار مصرف قهوه گانودرما در روز،‌ طریقه مصرف گانودرما برای پیسی،‌ طريقه استفاده قارچ گانودرما،‌  طریقه مصرف گانودرما برای زگیل تناسلی،

بهترین زمان مصرف قارچ گانودرما،‌ بهترین روش مصرف گانودرما،‌ عوارض قهوه گانودرما،‌ اطلاعات قهوه گانودرما،‌ طریقه مصرف قهوه گانودرما برای لاغری،‌ طرز مصرف گانودرما، قهوه گانودرما را از کجا تهیه کنیم، خرید قهوه گانودرما،خرید قهوه گانودرما دیجی کالا،‌ خرید قهوه گانودرما در مشهد،‌ خرید قهوه گانودرما در اصفهان، قیمت قهوه گانودرما بیز،‌ قیمت قهوه گانودرما در بازار،‌ نمایندگی قهوه گانودرما، قیمت گانودرما در ایران،‌ قهوه گانودرما را از کجا تهیه کنیم،‌ قیمت پودر قارچ گانودرما،‌ قیمت+قارچ+دارویی+گانودرما،‌ مرکز فروش قارچ گانودرما،‌ قیمت گانودرما در ایران،‌ خرید قارچ گانودرما در تهران،‌ قیمت قارچ گانودرما،‌ قیمت قارچ گانودرما در ایران،‌ قیمت کپسول قارچ گانودرما،‌اطریقه مصرف قارچ گانودرما برای دیابت،  مقدار مصرف قهوه گانودرما در روز، طریقه مصرف گانودرما برای پیسی، بهترین زمان مصرف قهوه گانودرما،‌ طریقه مصرف گانودرما برای زگیل تناسلی،‌ طرز تهیه قهوه گانودرما،‌ طریقه مصرف قهوه گانودرما برای لاغری،‌ فیلم نحوه مصرف قارچ گانودرما،

فروش قارچ گانودرما در شیراز، فروش قارچ گانودرما در اصفهان، فروش قارچ گانودرما در تبریز، فروش قارچ گانودرما در مشهد، فروش قارچ گانودرما در کرمان، فروش قارچ گانودرما در یزد،‌ فروش قارچ گانودرما در همدان،‌ فروش قارچ گانودرما در کرج،‌ فروش قارچ گانودرما در تهران،‌ فروش قارچ گانودرما در رشت،‌ فروش قارچ گانودرما در ساری،‌ فروش قارچ گانودرما در گرگان،‌ فروش قارچ گانودرما در شیراز،‌ فروش قارچ گانودرما در یزد،‌ فروش قارچ گانودرما در اهواز،‌

خرید قارچ گانودرما در شیراز، خرید قارچ گانودرما در اصفهان، خرید قارچ گانودرما در تبریز، خرید قارچ گانودرما در مشهد، خرید قارچ گانودرما در کرمان، خرید قارچ گانودرما در یزد،‌ خرید قارچ گانودرما در همدان،‌ خرید قارچ گانودرما در کرج،‌ خرید قارچ گانودرما در تهران،‌ خرید قارچ گانودرما در رشت،‌ خرید قارچ گانودرما در ساری،‌ خرید قارچ گانودرما در گرگان،‌ خرید قارچ گانودرما در شیراز،‌ خرید قارچ گانودرما در یزد،‌ خرید قارچ گانودرما در اهواز،‌

چگونه قارچ گانودرما را مصرف کنیم؟، عوارض مصرف قارچ گانودرما، عوارض مصرف قارچ گنودرما،

مضرات مصرف قارچ گانودرما، مضرات مصرف قارچ گنودرما،مزایای مصرف قارچ گانودرما، مزایای مصرف قارچ گنودرما،

قیمت قارچ گانودرما در شیراز، قیمت قارچ گانودرما در اصفهان، قیمت قارچ گانودرما در تبریز، قیمت قارچ گانودرما در مشهد، قیمت قارچ گانودرما در کرمان، قیمت قارچ گانودرما در یزد،‌ قیمت قارچ گانودرما در همدان،‌ قیمت قارچ گانودرما در کرج،‌ قیمت قارچ گانودرما در تهران،‌ قیمت قارچ گانودرما در رشت،‌ قیمت قارچ گانودرما در ساری،‌ قیمت قارچ گانودرما در گرگان،‌ قیمت قارچ گانودرما در شیراز،‌ قیمت قارچ گانودرما در یزد،‌ قیمت قارچ گانودرما در اهواز،‌

نمایندگی فروش قارچ گانودرما در شیراز، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در اصفهان، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در تبریز، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در مشهد، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در کرمان، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در یزد،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در همدان،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در کرج،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در تهران،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در رشت،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در ساری،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در گرگان،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در شیراز،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در یزد،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در اهواز،‌فروش قارچ گانودرما در ایران، تاثیر گانودرما روی پرستات،‌ تاثیر گانودرما روی پروستات، تاثیر گانودرما روی Prostate، تاثیر گانودرما روی سرطان پرستات،‌تاثیر گانودرما روی عفونت پرستات،

درمان زگیل تناسلی،‌درمان زگیل تناسلی با قارچ، درمان زگیل تناسلی با شیتاکه، درمان زگیل تناسلی با ماشمیکس، درمان زگیل تناسلی با گانودرما،

مرکز فروش قارچ گانودرما،‌ قیمت پودر قارچ گانودرما،‌ قیمت گانودرما در ایران،‌ قارچ گانودرما را از کجا تهیه کنیم،

تاثیر گانودرما روی بیماری های کلیه، تاثیر گانودرما روی سنگ کلیه، تاثیر گانودرما روی عفونت کلیه، تاثیر گانودرما روی دفع پروتین کلیه، تاثیر گانودرما در افزایش طول عمر، تاثیر گانودرما روی پیری، تاثیر گنودرما در افزایش طول عمر،‌تاثیر شیتاکه در افزایش طول عمر،

تاثیر گانودرما روی ویتیلیگو،‌‌ تاثیر گنومیکس روی ویتیلیگو، تاثیر ماشمیکس روی ویتیلیگو، تاثیر قارچ روی ویتیلیگو،‌ تاثیر گانودرما روی پیسی،

تاثیر گانودرما روی میل جنسی،‌تاثیر ریشی روی میل جنسی، تاثیر گانودرما روی تمایل جنسی، تاثیر گانودرما روی شهوت، تقویت میل جنسی با کمک قارچ گانودرما،  داروی طبیعی برای تقویت میل جنسی،  تقویت میل جنسی با کمک قارچ ها،  تقویت میل جنسی با کمک قارچ کامبوچا،  تقویت میل جنسی با کمک قارچ گنودرما،‌تاثیر گانودرما روی شهوت،

 تاثیر گانودرما روی کبد،‌ تاثیر گنودرما روی کبد،‌ تاثیر ریشی روی کبد،‌ تاثیر قارچ جاودانگی روی کبد، تاثیر قارچ های دارویی روی کبد،

تاثیر گانودرما روی سرطان پروستات، تاثیر گانودرما روی سرطان مثانه، گانودرما لوسیدوم، قارچ گانودرما لوسیدوم چیست،‌ طریقه مصرف قارچ گانودرما، قارچ گانودرما را کجا بفروشیم، فروش عمده قارچ گانودرما،

مقالات مرتبط رو حتما ببینید