تاثیر گانودرما روی آرتروز

التهاب مفصل یا آرتریت (arthritis) اصطلاحی جامع برای توصیف انواع التهاب‌ مفصلی است.

شایعترین انواع آرتریت شامل آرتروز یا استئوآتریت (Osteoarthritis) و روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید (Rheumatoid arthritis) هستند.

تفاوت یک عارضه فرسایشی با یک بیماری خودایمنی

آرتروز یک عارضه حاد شونده و ناشی از فرسایش است در حالی که آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی یک بیماری خودایمنی محسوب می‌شود و اگرچه در نهایت هر دو به التهاب مفصلی منجر می‌شوند اما عامل بوجود آورنده آنها متفاوت است. خرید گانودرما

آرتروز (به فرانسوی: Arthrose) یا اُستئوآرتریت (به انگلیسی: Osteoarthritis) بیماری بسیار شایعی است که در تمام مناطق جغرافیایی دیده می‌شود. به این بیماری، ساییدگی مفصل، ورم مفاصل و استخوان‌ها و آماس مفصلی‌استخوانی هم گفته می‌شود.آرتروز یک بیماری تخریبی پیش‌رونده در غضروف مفاصل است ولی علی‌رغم نام‌گذاری آن، یک بیماری التهابی نیست (بر خلاف روماتیسم مفصلی) چون التهاب در این بیماری یک عارضه ثانویه می‌باشد.

آرتریت روماتوئید (به انگلیسی: rheumatoid arthritis) یا روماتیسم مفصلی شایعترین بیماری التهابی سیستمیک مفاصل بوده و جزء بیماری‌های خود ایمنی مزمن محسوب می‌شود. شیوع جهانی آن حدود یک درصد گزارش شده‌است. زنان، سیگاری‌ها و افراد دارای سابقه خانوادگی مثبت بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند. ناتوانی دراین بیماری شایع و قابل توجه است. بگونه ای که در یک مطالعه همگروهی درآمریکا ۳۵٪ افراد مبتلا به آرتریت روماتویید بعد از ۱۰ سال دچار ناتوانی در انجام کار شده بودند. معیارهای تشخیصی آن درگیری حداقل یک مفصل همراه با تورم و درد است. احتمال تشخیص آرتریت روماتویید با افزایش تعداد مفاصل کوچک درگیر افزایش می‌یابد.[۱]

آرتروز یکی از شایع‌ترین موارد بیماری آرتریت است و سالانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به آن مبتلا می‌شوند. بیش از ۱۰۰ نوع مختلف از بیماری آرتروز و مشکلات مرتبط با آن وجود دارد. مردم از تمام نژادها، حنسیت ها و سنین ممکن است دچار آرتروز شوند و همچنین در بسیاری از کشورهای دنیا آرتروز از دلایل اصلی ناتوانی جسمی است. این بیماری بیشتر در میان خانم ها شایع است و با بالا رفتن سن احتمال وقوعش نیز افرایش پیدا می کند.

تفاوت آرتروز و آرتریت و انواع آن ها

آرتروز

نقرس

نقرس، یک بیماری التهابی مفصلی بسیار دردناک است؛ زمانی اتفاق می‌افتد که کریستال‌های اسید اوریک بسیار زیادی در بافت‌های بدن شما ایجاد شود یا وجود داشته باشد که این موضوع باعث تورم، قرمزی و احساس گرما در مفصل‌های آسیب دیده می‌شوند.

لوپوس

لوپوس، یک بیماری خود ایمنی است و در هر سنی، می‌تواند در مردان و زنان رشد کند، اما در زنان جوان، بیشتر از مردان رایج است، اما گفته می‌شود که این بیماری در مردان بیشتر از زنان است. لوپوس می‌تواند منجر به مفاصل دردناک و سفت شده، بثورات پوستی، زخم در دهان، بینی یا پوست سر، تب، خستگی، مشکل در تنفس عمیق شود.

تاثیر گانودرما روی بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید.

آرتریت روماتوئید (RA) یک بیماری مفصلی و از نوع بیماری های خود ایمنی است. در این تحقیق ما تاثیر گانودرما و سانمیاوسان به صورت فروموله شده در کپسول  را  روی آرتریت روماتویید ارزیابی کردیم.

بعد از مصرف کپسولها از نظر تعداد ، درصد و نسبت مطلق گلبول های سفید قاتل / B CD4 (+) / CD8 (+) / قاتل طبیعی / B بین گروههای TCM و دارونما اختلاف معنی داری مشاهده نشد (05 / 0P>).

هیچ تغییر معنی داری در غلظت سایتوکاین های پلاسما پروتئین-10 ناشی از اینترفرون گاما (IP-10) ، پروتئین 1 شیمی درمانی مونوسیت 1 ، مونوکین ناشی از IFN-gamma ، تنظیم شده بر فعال سازی سلول T طبیعی بیان و ترشح ، اینترلوکین (IL) -8 ، و IL-18 پس از مصرف کپسولها به مدت 8 و 24 هفته (همه P> 0.05) مشاهده نشد.

درصد تغییر  سیتوکین IL-18 التهابی به طور قابل توجهی در گروه TCM کمتر از گروه دارونما پس از مصرف کپسول به مدت 24 هفته (P <0.05) بود. بنابراین ، کپسول های Lingzhi و San-Miao-San ممکن است با تاثیر مثبت روی سیستم ایمنی بدن در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید مفید انجام دهند.

Immunomodulatory effects of lingzhi and san-miao-san supplementation on patients with rheumatoid arthritis.

Rheumatoid arthritis (RA) is an autoimmune joint disease. We evaluated a standard preparation of Lingzhi (Ganoderma lucidum) and San-Miao-San (Rhizoma atractylodis, Cortex phellodendri, Radix achyranthes bidentatae) capsules (TCM group) for its supplementary treatment efficacy for RA.

There was no significant difference in the absolute count, percentage, and ratios of CD4(+)/CD8(+)/natural killer/B lymphocytes between the TCM and placebo groups after taking the capsules (all p > 0.05).

There was no significant change in concentrations of plasma cytokines of interferon-gamma-induced protein-10 (IP-10), monocyte chemoattractant protein-1, monokine induced by IFN-gamma, regulated upon activation normal T-cell expressed and secreted, interleukin (IL)-8, and IL-18 after taking the capsules for 8 and 24 weeks (all p > 0.05).

The percentage change in ex vivo-induced level of inflammatory cytokine IL-18 was significantly lower in the TCM group than in the placebo group after taking the capsules for 24 weeks (p < 0.05). Therefore, Lingzhi and San-Miao-San capsules might exert a beneficial immunomodulatory effect in patients with rheumatoid arthritis.

سایر مقالات مرتبط

1. Ganoderma lucidum, a promising agent possessing antioxidant and anti-inflammatory effects for treating calvarial defects with graft application in rats1
  2. Ganomycin I from Ganoderma lucidum attenuates RANKL-mediated osteoclastogenesis by inhibiting MAPKs and NFATc1
  3. Two new farnesyl phenolic compounds with anti-inflammatory activities from Ganoderma duripora
  4. Ganoderma lucidum polysaccharide peptide reduced the production of proinflammatory cytokines in activated rheumatoid synovial fibroblast.
  5. Safety and efficacy of Ganoderma lucidum (lingzhi) and San Miao San supplementation in patients with rheumatoid arthritis: a double-blind, randomized, placebo-controlled pilot trial.
  6. Suppression of inflammatory and allergic responses by pharmacologically potent fungus Ganoderma lucidum.
  7. Suppression of the inflammatory response by triterpenes isolated from the mushroom Ganoderma lucidum.
  8. Probing Lingzhi or Reishi medicinal mushroom Ganoderma lucidum (higher Basidiomycetes): a bitter mushroom with amazing health benefits.
  9. Analgesic and anti-arthritic effects of Lingzhi and San Miao San supplementation in a rat model of arthritis induced by Freund’s complete adjuvant.

1. dumpster rental austin فروردین 14, 1400 در 2:38 ق.ظ - پاسخ

Even a hare will bite when it is cornered.

2. مرضیه خرداد 29, 1399 در 1:09 ق.ظ - پاسخ

ممنونم مطلب بسیار عالی بود