تاثیر قارچ ها روی سرطان پروستات

 

طبق تحقیقات جدیدی که در ژورنال بین المللی سرطان منتشر شده است ، مصرف چند بار قارچ در هفته می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات (PCA) کمک کند.

سرطان پروستات

 

 

در یک مطالعه 36،499 مرد ژاپنی (سنین 40-79 سال) از گروه های میاجی و اوساکی ،که 1204 (3/3٪) نفر در طی 13 سال دارای سرطان پروستات بودند بررسی شدند.. مردان بالاتر از 50 سال که به طور عادی یک بار یا دو بار در هفته  یا 3 بار یا بیشتر در هفته قارچ مصرف می کردند، به ترتیب 8٪ و 17٪ خطر ابتلا کمتر از مردانی بودند که کمتر از یک بار در هفته قارچ می خورند. این انجمن بدون توجه به مرحله بیماری یا مصرف سبزیجات ، میوه ، گوشت یا لبنیات ادامه داشت. این مطالعه فاقد اطلاعاتی در مورد مصرف مکمل های غذایی بود.

“از آنجا که اطلاعات مربوط به گونه های قارچ ارایه نشده است ، دشوار است که بدانید کدام قارچ خاص در یافته های ما نقش داشته است. همچنین ، مکانیسم اثرات مفید قارچ بر سرطان پروستات همچنان نامشخص است. “دبیر دکتری شو ژانگ ، دکتری دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه توهوکو ، در ژاپن ، در یک خبرنامه این مطلب را بیان کرد.

به گفته محققان مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان های L-Ergothioneine و گلوتاتیون در قارچ های شیتاکه، صدفی ، میتاکه و شاه صدف وجود دارد. تصور می شود قارچ دکمه سفید فعالیت ضد سرطانی دارد. علاوه بر این ، مطالعات اولیه حاکی از آن است که عصاره های قارچ مانند Agaricus blazei ، Agaricus bisporus ، Trametes versicolor ، Cordyceps militaris و Comrin Coprinus باعث مهار تکثیر سلولی در سلول های سرطانی پرستات می شوند و احتمالاً پیشرفت آن محدود می شود.

جزیات بیشتر این مطالعه:

یک مطالعه از ژاپن نشان داد که خوردن قارچ ممکن است با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات همراه باشد.

نویسندگان این مطالعه به رهبری دکتر شو ژانگ ، دکتری دانشگاه توهوکو نوشتند: “تا به امروز ، تعداد فزاینده ای از مطالعات داخل بدن و آزمایشگاهی  اثرات مفید قارچ بر سلامتی ، مانند آنتی اکسیداسیون ، ضد التهاب ، سیستم ایمنی و غیره نشان داده است .”. علاوه بر این ، قارچ ها همچنین دارای خاصیت ضد سرطان و اثرات ضد تومور هستند.

نتایج حاصل از این مطالعه بصورت آنلاین  در ژورنال بین المللی سرطان منتشر شد.

عصاره برخی از قارچ ها ممكن است لاین های سلولی سرطان پروستات را مهار كرده و پیشرفت تومور را محدود كند. برای روشن تر هرچه ارتباط احتمالی بین مصرف قارچ و سرطان پروستات ، نویسندگان آنالیز را بر اساس تعداد 36499 مرد که در مطالعه کوهورت میاگی در سال 1990 و مطالعه کوهورت اوزاکی در سال 1994 شرکت کرده بودند ، انجام دادند.

شرکت کنندگان با مصرف قارچ تقسیم شدند: 15958 مرد قارچ کمتر از یک بار در هفته مصرف می کردند. 13124 آنها هفته ای 1 تا 2 بار غذا خوردند. و 7،417 مرد حداقل سه بار در هفته قارچ می خورند. کسانی که بیشتر قارچ می خورند پیرتر بودند ، احتمال ابتلا به سرطان در خانواده و احتمال ابتلا به آنها بیشتر از افراد سیگاری یا نوشابه است. آنها همچنین احتمال بیشتری داشتند که حداقل 1 ساعت در روز را برای پیاده روی بگذرانند.

این مطالعه در مجموع 574397 نفر  ، که در طی این مدت یکهزار و 204 مورد از سرطان پروستات (3.3٪ از جمعیت) وجود داشته است. با استفاده از کمترین گروه مصرف قارچ به عنوان یک گروه مرجع ، کسانی که حداقل سه بار در هفته قارچ می خورند.

در این پژوهش ، محققان تاریخچه خانوادگی ، شاخص توده بدنی ، سطح تحصیلات ، وضعیت سیگار کشیدن و مدت زمان پیاده روی را ثبت کردند. در آن مدل ، HR برای بالاترین گروه مصرف قارچ 84/0 (95٪ CI ، 0.72-0.98 ؛ P = 0.025) بود. در یک مدل دوم که علاوه بر این برای مصرف سایر غذاها از جمله گوشت ، سبزیجات ، میوه ، لبنیات ، قهوه و سایر موارد نیز تنظیم شده است ، HR برابر 0.83 بود (95٪ CI ، 0.70-0.98؛ P = 0.023).

تجزیه و تحلیل طبقه بندی شده بر اساس سن ، مرحله بالینی سرطان و سایر غذاها نشان داد که این رابطه در بین افراد 50 سال به بالا ادامه دارد ، در حالی که هیچ ارتباط معنی داری در مردان جوان مشاهده نشده است.

این به مطالعات قبلی می افزاید که مصرف قارچ ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند. برای مثال ، یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که مصرف بیشتر قارچ با کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان مرتبط است.

“این یافته نشان می دهد که مصرف عادی قارچ ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات کمک کند.” “مطالعات دیگر در مورد سایر جمعیت ها و تنظیمات برای تأیید این رابطه لازم است.

[/fusion_text]

References

Zhang S, Sugawara Y, Chen S, et al. Mushroom consumption and incident risk of prostate cancer in Japan: A pooled analysis of the Miyagi Cohort Study and the Ohsaki Cohort Study [published online September 3, 2019]. Int J Cancer. doi: 10.1002/ijc.32591

“Eating mushrooms may help lower prostate cancer risk (news release).” Wiley; September 5, 2019.


مقالات مشابه