تفاوت زگیل معمولی و زگیل تناسلی

زگیل های معمولی چیست؟

زگیل های معمولی که به آن verruca vulgaris نیز گفته می شود. یک بیماری پوستی شایع است که باعث رشد کوچک و گوشتی پوست می شود. آنها اغلب در دست ها یا انگشتان دیده می شوند. اما ممکن است در هر مکان غیر دستگاه تناسلی دیگری نیز مشاهده شوند. زگیل های معمولی در اثر عفونت با انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. – اصطلاح چتری برای گروه بزرگی از ویروس ها که باعث شرایط مختلف می شوند.

زگیل تناسلیHPV

بررسی HPV

HPV مسری است ، به این معنی که زگیل های معمولی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود . چه از طریق تماس مستقیم پوست با پوست یا غیرمستقیم از طریق تماس با یک سطح یا جسم حامل ویروس. افراد مبتلا به سیستم ایمنی ضعیف و کودکان بیشتر در معرض خطر ابتلا به زگیل معمولی هستند.

این بیماری به طور کلی غیر خطرناک تلقی می شود و اغلب بدون درمان به طور طبیعی برطرف می شود. با این حال ، در صورت لزوم ، گزینه های درمانی ، از جمله روش های حذف و درمان های خانگی ، در دسترس است.

علائم زگیل معمولی

زگیل های معمولی به راحتی قابل تشخیص و تمایز از زگیل های دیگر مانند زگیل های تناسلی. زگیل های فیلی فرم یا زگیل کف پا هستند. آنها به طور معمول روی دست ها یا انگشتان ظاهر می شوند. گرچه می توانند در هر مکان غیر دستگاه تناسلی ، از جمله زانوها ، مچ پا ، بازوها و پاها ظاهر شوند. اگر فکر می کنید ممکن است زگیل معمولی داشته باشید. از برنامه Ada استفاده کنید تا درباره علائم خود بیشتر بدانید.

  • زگیل های معمول به طور کلی عبارتند از:
  • رشدهای پوستی کوچک و برجسته
  • به شکل بیضی یا گرد است
  • خشن تا لمس
  • دور لبه ها سخت و از وسط نرم تر
  • با لکه های کوچک سیاه یا “دانه ها”

 

خوب است بدانید: نقاط سیاه یا لکه های کوچک یک زگیل را گاهی “دانه” های زگیل می نامند. با این حال ، این ها اصلاً دانه نیستند. در واقع رگ های خونی کوچک هستند.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم

اگر:

  • زگیل باعث درد یا تغییر رنگ می شود.
  • زگیل گسترش می یابد ، به درمان پاسخ نمی دهد یا به طور مکرر عود می کند.
  • فرد دارای سیستم ایمنی ضعیف است.
  • در مورد اینکه این رشد زگیل های معمولی است یا شرایط دیگری وجود ندارد ، عدم اطمینان وجود دارد.

 

چه عواملی باعث ایجاد زگیل معمولی می شود؟

زگیل های رایج در اثر عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند. بیش از 100 نوع مختلف HPV وجود دارد. که فرد می تواند منقبض شود . هر یک از آنها یک یا چند منطقه مختلف از بدن را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث بیماری های مختلف می شود.

HPV از طریق بریدگی های کوچک ، خراش یا نقاط ضعیف ، پوست را آلوده می کند. تقریباً دو تا شش ماه بعد زگیل ظاهر می شود .. ویروس باعث می شود. پروتئین کراتین بیش از حد در سطح پوست ایجاد شود و در نتیجه زگیل ایجاد شود.

زگیل های معمولی به ویژه در کودکان و بزرگسالان و همچنین افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند. در نتیجه شرایطی مانند HIV / AIDS . برخی دیگر از بیماری های پزشکی شدید و طولانی مدت ، دریافت انواع خاصی از شیمی درمانی ، یا پس از انجام اقدامات دیگری شیوع دارند. به عنوان پیوند اعضا و درمان بعدی.

HPV مسری است. و از طریق تماس مستقیم پوست با پوست یا تماس غیرمستقیم با اشیا or یا سطوح منتقل می شود. پوست آسیب دیده یا مرطوب به احتمال زیاد ویروس را به خود اختصاص می دهد. به این معنی که مکانهایی مانند استخرهای شنا و دوش ها ، به ویژه در مکان های عمومی ، به ویژه منابع شایع عفونت هستند.

 

تشخیص زگیل های معمولی

در اکثر موارد ، پزشک یا متخصص پوست قادر به تشخیص زگیل های معمولی از طریق معاینه فیزیکی ساده است. در صورت نیاز به تایید بیشتر ، ممکن است بیوپسی پوست انجام شود. برای این کار ، لایه بالایی زگیل خراشیده می شود و برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال می شود. این یک روش ساده و کم است.

 

درمان زگیل معمولی

زگیل های معمولی اغلب بدون درمان از بین می روند . به خصوص در کودکی. با این حال ، زگیل های معمولی نیز می توانند مداوم بوده . و برای مدت زمان قابل توجهی ادامه داشته باشند. بعضی اوقات می توانند دردناک و ناخوشایند باشند . مخصوصاً وقتی به صورت دسته ای تشکیل می شوند. در این موارد گزینه های درمانی در دسترس است.

 

نسخه های درمانی زگیل

درمان های زگیل دارویی ممکن است همراه با درمان های خانگی یا در مواردی که بعید به نظر می رسد. گزینه های درمان در منزل شرایط را پاک کنند ، استفاده شود. روش انتخاب شده توسط پزشک یا متخصص پوست به شدت زگیل ، علائم و سلامت عمومی فرد بستگی دارد.

 

داروهای خانگی و محصولات بدون نسخه زگیل معمولی

با توجه به اینکه زگیل های معمولی به طور کلی غیر جدی هستند. برخی افراد ممکن است قبل از مراجعه به مشاوره پزشکی حرفه ای ، احتمالاً پس از مراجعه به داروخانه ، سعی در درمان آن ها داشته باشند. تکنیک های معمول برای انجام این کار عبارتند از:

تقویت سیستم ایمنی بدن با قارچ : ماشمیکس

سرکه سیب: یک راه حل ممکن این است که دو قسمت سرکه سیب را با یک قسمت آب مخلوط کنید.این را با استفاده از یک پنبه روی زگیل قرار دهید و بگذارید زگیل حداقل 20 دقیقه در محلول خیس بخورد. این روند را تا زمانی که زگیل از بین برود تکرار کنید. در صورت احساس سوزش شدید پوست یا درد شدید. پزشک متخصص را متوقف کرده و یا با آن مشورت کنید. و در صورت بروز هرگونه تردید ، ابتدا همیشه با پزشک مشورت کنید.

محصولات سالیسیلیک اسید: محصولات سالیسیلیک اسید بدون نسخه ، مانند گچ ، ژل و مالش ، از اکثر داروخانه ها در دسترس است. این محصولات اسید سالیسیلیک به همان روشی که نسخه تجویزی آن عمل می کنند. هرچند ممکن است از قدرت کمتری نیز برخوردار باشند. تکرار برنامه معمولاً ضروری خواهد بود.

نیتروژن مایع: محصولات نیتروژن مایع بدون نسخه به طور کلی برای استفاده در خانه از داروخانه ها در دسترس است . معمولاً به صورت مایع یا ژل است.

ممکن است زمان قابل توجهی طول بکشد تا درمان های خانگی تفاوتی ایجاد کنند. و ممکن است منجر به برداشتن زگیل نشوند یا عوارض جانبی ایجاد کنند. اگر درمان ها بی اثر بودن یا اثرات جانبی آن را قوی یا نگران کننده نشان داد . جستجوی مشاوره پزشکی حرفه ای توصیه می شود.

پیشگیری از زگیل معمولی

پرهیز از ابتلا به زگیل های معمولی ممکن است دشوار باشد . و اکثر افراد در دوره ای از زندگی خود آنها را تجربه می کنند. با این حال ، برخی اقدامات پیشگیرانه می توانند به کاهش خطر کمک کنند. این شامل:

از تماس با زگیل دیگران جلوگیری کنید.

اجتناب از تماس با لباس ، اشیا or یا سطوحی که ممکن است حامل ویروس باشد ، به عنوان مثال با پوشیدن کفش آب یا فلیپ فلاپ در استخر عمومی یا دوش های عمومی

اگر فردی از قبل زگیل دارد ، باید اقدامات لازم را انجام دهد. تا از انتقال ویروس به سایر مناطق بدن یا سایر افراد جلوگیری شود. آنها می توانند:

  • از لمس یا خراشیدن بی مورد زگیل ها خودداری کنید.
  • مخصوصاً هنگام شنا ، زگیل ها را با گچ بپوشانید.
  • دست ها را به طور مرتب بشویید ، به خصوص پس از تماس با زگیل ها
  • از به اشتراک گذاشتن حوله ها و لباس هایی که ممکن است در تماس با زگیل ها باشند ، خودداری کنید.

سوالات متداول زگیل

س: آیا زگیل های معمولی با لمس مسری هستند؟

پاسخ: ویروسی که باعث ایجاد زگیل های معمولی ، ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) می شود ، مسری است. کودکان و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف به ویژه در معرض ابتلا به HPV قرار دارند که می تواند از طریق تماس پوست به پوست یا تماس با جسم یا سطح حامل ویروس منتشر شود. خطر ابتلا به HPV به ویژه در شرایط گرم و مرطوب ، مانند شرایطی که در استخر شنا یا رختکن دیده می شود ، زیاد است.

 

س: آیا زگیل های معمولی HPV هستند؟

پاسخ: زگیل های معمولی به دلیل آلودگی به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. که اصطلاح چتری برای بیش از 100 نوع ویروس است. برخی از گونه های HPV می توانند. باعث ایجاد زگیل های معمولی در دست ها ، انگشتان و سایر نواحی غیر دستگاه تناسلی بدن شوند. سویه های دیگر HPV می تواند باعث ایجاد انواع مختلفی از زگیل ها در قسمت های مختلف بدن شود . از جمله زگیل های تناسلی قابل انتقال از طریق جنس یا شرایط مختلف ، از جمله در موارد نادر ، سرطان دهانه رحم یا سرطان مقعد.

 

س: آیا زگیل های معمولی همان زگیل های تناسلی هستند؟

پاسخ: نه ، زگیل های معمولی همان زگیل های تناسلی نیستند. اگرچه هر دو نوع زگیل توسط گروه ویروس HPV ایجاد می شود . اما سویه های ایجاد کننده هر نوع متفاوت است و همچنین روش های انتقال نیز متفاوت است. برخلاف زگیل های معمولی ، زگیل های تناسلی از طریق تماس جنسی منتشر می شوند . این یک بیماری STI / STD است. زگیل های معمولی نمی توانند به ناحیه شرمگاه و زگیل های تناسلی به دست ها یا سایر قسمت های بدن گسترش پیدا کنند.

 

س: آیا می توانید یک زگیل معمولی روی بازوی خود ایجاد کنید؟

پاسخ: بله اگرچه زگیل های معمولی اغلب روی دست ها یا انگشتان ایجاد می شوند . اما می توانند در هر قسمت دیگری از بدن به غیر از ناحیه تناسلی ظاهر شوند.

 

س: تفاوت بین زگیل های معمولی و زگیل کف پا چیست؟

پاسخ: هر دو زگیل معمولی و زگیل کف پا محصول گروه ویروس های پاپیلومای انسانی (HPV) است. برخلاف زگیل کف پا ، با این حال ، زگیل های معمولی می توانند در هر کجای دیگر ایجاد شوند.

بدن ، اگرچه به طور معمول روی دست و انگشتان رشد می کند. زگیل کف پا فقط روی پا دیده می شود.

 

س: تفاوت بین زگیل های معمولی و زگیل های آبی چیست؟

پاسخ: زگیل های معمول در اثر عفونت با HPV ایجاد می شوند. زگیل های آب که به آن molluscum contagiosum نیز می گویند . در اثر عفونت با ویروس molluscum contagiosum ایجاد می شوند. عفونت باعث برجستگی یا ضایعات برجسته و بدون درد کوچک روی پوست می شود که غالباً به صورت گروهی ظاهر می شوند و معمولاً خود به خود برطرف می شوند.

 

س: چه نوع زگیل دارم؟

پاسخ: اگر نگران زگیل یا بیماری پوستی دیگری هستید. می توانید از برنامه Ada برای اطلاعات بیشتر در مورد علائم خود استفاده کنید. برای دریافت تشخیص تأیید شده ، لازم است به پزشک مجاز مراجعه کنید.

 

س: آیا زگیل های معمولی خونریزی دارند؟

ج: یک زگیل معمولی نباید خونریزی کند مگر اینکه به طریقی خراشیده شود ، خراشیده شود یا زخمی شود. اگر زگیل بدون دلیل مشخص خونریزی کرده یا پس از آسیب دیدگی خونریزی زیادی داشته باشد. مهم است که بدون معطلی با پزشک مشورت کنید.

 

س: آیا زگیل های معمولی می توانند دردناک باشند؟

پاسخ: در حالی که بیشتر زگیل ها درد ایجاد نمی کنند . بعضی از آنها می توانند ، به خصوص اگر در ناحیه ای رشد کنند که اغلب تحت فشار قرار می گیرد . به عنوان مثال نوک انگشت اگر زگیل معمولی دردناک است. توصیه می شود برای اطمینان از جدی نبودن آن و مراجعه به پزشک ، به پزشک مراجعه کنید.

 

س: آیا زگیل معمولی می تواند آلوده شود؟

پاسخ: زگیل خود نتیجه عفونت پوست با HPV است. زگیل ها معمولاً به باکتری آلوده نمی شوند ، مگر اینکه خراشیده شوند ، بریده شوند یا به طریقی آسیب ببینند. در چنین مواردی ممکن است. باکتریها وارد زگیل یا ناحیه اطراف آن شوند. و در نتیجه عفونت باکتریایی ایجاد درد ، تغییر رنگ و علائم دیگر شود. اگر نگران آلودگی زگیل هستید ، توصیه می شود با پزشک مشورت کنید.

 

س: آیا باید نگران زگیل های معمول در دوران بارداری باشم؟

پاسخ: خیر ، عفونت با HPV نباید خطری برای کودک، در صورت وجود. نوار چسب هنگام برداشتن می تواند باعث تحریک پوست ، خونریزی و درد شود. هرگز نباید از آن در مناطق حساس مانند زیر بغل یا صورت استفاده شود.

 

س: علائم از بین رفتن زگیل معمولی چیست؟

پاسخ: هنگامی که در حال پاک شدن ، یا “در حال مرگ” است . ممکن است یک زگیل کوچک شده و شروع به از بین رفتن کند. این ممکن است به خودی خود یا با درمان اتفاق بیفتد.

 

س: اگر زگیل معمولی از بین نرود چه کاری باید انجام دهم؟

ج: اگر زگیل پس از درمان با تجویز و یا داروهای خانگی از بین نرود. توصیه می شود برای رد سایر شرایط و اطمینان از استفاده از مناسب ترین روش درمانی به پزشک مراجعه کنید.

زگیل کف دست ، گاهی اوقات به عنوان زگیل کف دست اشتباهاً نوشته می شود

  •  تفاوت زگیل معمولی و زگیل تناسلی، درمان زگیل معمولی با قارچ، درمان زگیل با قارچ، درمان زگیل تناسلی با گانودرما
  •  درمان زگیل تناسلی با گانودرما
  •  درمان زگیل با قارچ
  •  درمان زگیل معمولی با قارچ