درمان زگیل تناسلی

در این مقاله به درمان زگیل تناسلی می پردازیم:

بیماری زگیل تناسلی یک بیماری عفونی است که عامل اصلی به وجود آورنده ی آن نوعی ویروس DNA دار با نام HPV یا پاپیلومای انسانی می‌باشد. این ویروس از طریق تماس مستقیم پوست افراد و عمدتا در اثر ارتباطات جنسی منتقل می شود. با مراجعه به صفحه HPV ویکیپدیا می‌توانید اطلاعاتی دقیق درباره این بیماری بدست بیاورید. درمان زگیل تناسلی

این سوال زیاد از ما پرسیده میشه که آیا ویروس عامل زگیل تناسلی (اچ پی وی HPV) تا آخر عمر در بدن می ماند؟

با توجه به یک نکته ساده و علمی میتوان فهمید که به طور قطع ویروس از بدن حذف می شود:

آیا میدانید واکسن چیست؟ به زبان ساده واکسن گارداسیل در واقع خود عامل بیماری (به صورت ضعیف شده یا غیر فعال) یا بخشی از عامل بیماری (مثل بخشی از پیکره مانند پروتین های اختصاصی) هست که از طریق تزریق وارد بدن می کنند. کار واکسن چیست؟  کارش این است که بدن با این عامل بیگانه روبرو شود و شروع کند به تولید پادتن مقابله با آن. حالا بدنی داریم که پادتن مقابله با آن تایپ ویروس را دارد و لذا اگه حتی در معرض آلودگی با آن ویروس قرار گیرد مقاوم است و ویروس را حذف میکند.

عین همین قضیه تو فردی که با خود ویروس آلوده میشود صدق میکند. بدن با ویروس روبرو شده و اگر بدن از نظر ایمنی ضعیف باشد علایم ظاهر می شود و …. اما اگه ایمنی بدن بالا باشه (و یا ایمنی بدن تقویت بشه) چه اتاقی میافتد؟ بدن شروع میکند به تولید پادتن مقابله با اون ویروس و بتدریج شروع میکنه به حذف ویروس. لذا حالا بدنی داریم که به اون تایپ ویروس مقاوم است و مثل فردی که واکسن زده حتی اگه مجدد در معرض آلودگی به همون تایپ قرار بگیره آلوده نمی شود.

پس به طور کلی میشه گفت هر نوع بیماری که واکسن دارد قابل درمان قطعی است. ایدز واکسن ندارد. پس فعلا درمان قطعی ندارد. اما اچ پی وی واکسن دارد پس درمان قطعی دارد حتی برای فردی که دچار شده است

پس:

  • اون مطالبی که برخی سایت های فارسی نوشتند که درمان نداره اساس علمی نداره
  • اگه پزشکی هم از روی ناآگاهی اینو به شما گفت به سواد او شک کنید و سریعا مطب او را ترک کنید.
  • اگه زن و شوهری هر دو بیمار هستند و یک از آنها درمان شده یا در حال درمان است می تواند رابطه داشته باشه با همسرش و در معرض آلودگی جدید نیست.
  • کسی که واکسن زده یا یک نژادی را دفع کرده مقاوم است؟ خیر. در صورت در معرض قرار گرفتن با یک تایپ جدید ممکنه بگیره.
  • اگه کسی گفت بیا این پماد خالی رو بزن از بین میره، اون فقط دارد حذف علایم میکنه و ویروس می ماند.

پس تنها راه موثر تقویت سیستم ایمنی بدن است.

راه های تقویت سیستم ایمنی بدن

۱-رفع همه نیاز های بدن (آزمایش چکاپ شما نباید کمبودی را نشان بدهد)

۲- حذف یا محدود کردن مشروبات الکلی، سیگار، قند

۳-افزایش مصرف میوه ها و سبزی ها

۴- پرهیز از رژیم های احمقانه

۵- مصرف قارچ ها و گیاهان دارویی متناسب مانند ماشمیکس و شیتاکه


برای مشاهده مقاله کامل در ارتباط با تقویت سیستم ایمنی بدن جهت درمان زگیل تناسلی کلیک نمایید.

برای مشاهده مقاله کامل در ارتباط با تغذیه مناسب جهت درمان زگیل تناسلی کلیک نمایید.

قوی ترین محصول ما برای کمک به درمان زگیل تناسلی ماشمیکس است: برای خرید کلیک نمایید


تفاوت زائدات پوستی (یا اسکین تگ) ناحیه تناسلی و زگیل تناسلی

دو بیماری شایع پوستی محسوب می شوند. از آن جایی که هر دوی این بیماری ها در یک ناحیه گسترش می یابند و از لحاظ ظاهری شبیه به هم هستند، ممکن است با یکدیگر اشتباه گرفته شوند.

زائدات پوستی ناحیه تناسلی، تکه هایی از پوست بوده که به شکل گرد و نرم هستند. آن ها معمولا بر روی سطح پوست رشد پیدا می کنند. زائدات پوستی شبیه بادکنک های کوچک بدون باد هستند. آن ها معمولا بی خطر و غیر سرطانی می باشند، اما این امکان وجود دارد که تشدید شوند، به ویژه در صورتی که تحت فشار لباس های تنگ قرار گیرند یا حین برقراری تماس جنسی، ساییده شوند.

زگیل تناسلی به زائدات و برآمدگی هایی اطلاق می شود که تخت بوده و کمی از سطح پوست برآمده ترند و رنگ آن ها صورتی مایل به گوشتی است. این زائدات، بسیار سفت و خشن بوده و از لحاظ ظاهری شبیه گل کلم می باشند. زگیل تناسلی به دنبال عفونت ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (ویروس HPV) به وجود می ‌آید.

زگیل تناسلی نیز همانند زائدات پوستی ناحیه تناسلی خطرناک یا سرطانی نمی باشد، اما وجود آن ها نشان از یک عفونت دارد. درمان به منظور پیشگیری از گسترش این ویروس بسیار لازم و ضروری است

بیماری‌های سیستم تناسلی بدن افراد از آن دسته بیماری‌هایی هستند که تشخیص، پیگیری و درمان آن‌ها؛ به دلایل ملاحظات خاصی دشوارتر می‌نماید. برخی از بانوان و حتی آقایان از مطرح نمودن بیماری‌ها و مشکلات اندام تناسلی خود، شرم داشته و دیرتر از آن چه باید برای تشخیص صحیح و درمان اقدام می‌کنند. زگیل تناسلی یا ویروس hpv از آن دسته بیماری‌های اندام تناسلی است که مشکلات زیادی را ایجاد کرده و باید به موقع تشخیص داده شده و برای درمان آن اقدام شود. متاسفانه برخی افراد بسیار دیر برای درمان زگیل تناسلی اقدام کرده و موجبات انتقال این بیماری را نیز فراهم می‌سازند.

زگیل تناسلی یا ویروس HPV چیست؟

درمان زگیل تناسلی

اگر پیش از این نام ویروس HPV را شنیده باشید، باید چیزهایی نیز در خصوص زگیل تناسلی بدانید. ویروس HPV از ویروس‌های ناحیه تناسلی است که به وسیله رابطه جنسی نیز انتقال خواهد یافت. این ویروس در شکل جهش یافته و پیشرفته به بیماری‌های خطرناک و جدی نظیر سرطان دهانه رحم منجر می‌گردد. تجمع ویروس HPV و فعال شدن آن در ناحیه تناسلی، منجر به زائده‌های گوشتی خواهد شد که از آن‌ها با نام زگیل تناسلی یاد می‌کنیم.

علائم زگیل تناسلی یا ویروس HPV کدامند؟

اگر در خصوص ابتلای خود به زگیل تناسلی یا ویروس HPV شک دارید و یا نگران هستید که دارای زگیل تناسلی باشید؛ بهترین راه مراجعه به پزشک متخصص و بررسی کامل خواهد بود. معاینات چشمی توسط پزشک و بررسی کامل اندام تناسلی شما، می‌تواند به تشخیص به موقع کمک کند. در صورتی که موردی به وسیله پزشک مشکوک شناخته شده و یا آثار هر آن قدر جزئی در خصوص ابتلا به زگیل دیده شود، نمونه برداری صورت گرفته و نتایج کامل دریافت خواهد شد.

 

به موازات آن هر شخصی با استفاده از یک آینه، می‌تواند اندام تناسلی خود را بررسی کرده و هر گونه زائده گوشتی کوچک، بزرگ، تکی و یا گل کلمی شکل را تشخیص دهد. با مشاهده هر تغییر پوستی در آلت تناسلی خود و یا مساحت اطراف آن به سمت شکم، ران‌ها و مقعد؛ بلافاصله رابطه جنسی خود را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.

متاسفانه آلودگی به ویروس مربوط به این بیماری، تا زمانی که در شکل فعال زگیل را نمودار نسازد، پنهان مانده و فرد ناقل کامل از وجود آن بی اطلاع خواهد ماند. این دوران را باید بدترین دوران بیماری بدانیم؛ زیرا فرد ناقل بدون آگاهی در روابط جنسی خود، ویروس را انتقال می‌دهد.

توجه داشته باشید که ادامه دادن به رابطه جنسی، می‌تواند به آلوده شدن شریک جنسی شما منجر شده و این بیماری را گسترش دهد.

ویروس HPV  یا زگیل تناسلی چیست؟

ویروس HPV، از ویروس‌های ناحیه تناسلی است که به ویروس پاپیلوم نیز معروف است. متاسفانه ابتلا به ویروس HPV، می‌تواند بدون علامت بوده و از وجود آن در بدن خود؛ بی اطلاع بمانید. به علاوه ویروس HPV در اشکال مختلف وجود داشته و ممکن است انواع ضعیف، قوی یا جهش یافته آن به بدن فرد وارد شود. به نسبت نوع ویروس؛ بیماری‌های مختلفی ممکن است فرد را دامن گیر نماید. این ویروس در سطح پوست ناحیه تناسلی نفوذ کرده و عفونت هایی شکل می دهد که خود را به شکل زگیل تناسلی؛ نمود خواهند داد. بیشترین محل تجمع ویروس‌های HPV؛ در پوست ناحیه بیرونی آلت تناسلی بانوان و نیز دهانه رحم است. این ویروس نقش مشابهی در آلت تناسلی آقایان نیز ایفا کرده و می‌تواند همان تاثیر را در پوست آلت تناسلی جامعه مردان بگذارد.

البته ماجرا به همین جا ختم نمی شود؛ این ویروس می‌تواند با رابطه جنسی محافظت نشده به دهان فرد و بافت گلو نیز منتقل گردد. از آن جایی که در بافت گلوی انسان، تجمع بالایی از سلول‌های نوع اپیتلیوم داریم، انتظار آلودگی توسط HPV کاملا منطقی است.

 

انواع زگیل تناسلی یا ویروس HPV

لازم به ذکر است که بیش از ۱۰۰ نوع ویروس HPV وجود دارد و افراد را به خود مبتلا می‌سازد که البته بیشتر آن‌ها کم خطر هستند و به خودی خود درمان می‌شوند. اما برخی از این ویروس‌ها عوارض بیشتر و علائم بالینی مشهودتری ایجاد کرده و تعداد محدودی از آن‌ها نیز منجر به سرطان‌های دهانه رحم، گلو و پوست می‌شوند.

به همین دلیل شناخت ویروس HPV تاثیر بسیار مهمی در شکل درمان بیمار داشته و از تبدیل شدن آن به سرطان جلوگیری به عمل می‌آورد.

در زیر مهم‌ترین انواع ویروس HPV را مورد مطالعه قرار می‌دهیم.

زگیل تناسلی یا ویروس HPV از نوع ۶

این نوع ویروس بسیار کم خطر است و موجب شکل گیری زگیل‎های تناسلی خوددرمان می‎شود. در صورتی که به ویروس HPV از نوع ۶ مبتلا شده باشید؛ زگیل‎های گل کلمی شکل در ناحیه تناسلی یا مقعد شما دیده می‌شود. برای درمان این نوع زگیل تناسلی، در صورتی که خود به خود اتفاق نیفتد، پزشک معالج از داروهای موضعی چون Condylox استفاده خواهد کرد و یا در صورت بزرگ بودن زگیل، نیاز به درمان لیزری و برداشتن آن پیش می‌آید.

زگیل تناسلی یا ویروس HPV از نوع ۱۱

ویروس نوع ۱۱ HPV نیز کاملا کم خطر است و در صورت ابتلا می‌تواند به ایجاد زگیل‌های تناسلی منتهی شود. البته این ویروس قادر به ایجاد تغییراتی در ساختار ترشحات رحم بوده و از این جهت اهمیت تعقیب پزشکی دارد.

سایر تیپ‌های کم خطر انواع HPV 40، HPV 43، HPV 44، HPV 53، HPV 54، HPV 61، HPV 72 و HPV 73 هستند.

 

ویروس HPV از نوع ۱۶

کابوس ابتلا به ویروس HPV، همین ابتلا به نوع ۱۶ آن است. متاسفانه اغلب افراد مبتلا به این ویروس، هیچ علائمی از آن نداشته و قادر به تشخیص زودهنگام بیماری خود نیستند. به همین دلیل بیماری ضمن پیشرفت بیماری در بدن آن‌ها، ویروس را به شریک جنسی خود نیز انتقال می‌دهند. لازم به ذکر است که طبق آمار سازمان بهداشت جهانی؛ عامل نزدیک به ۵۰ درصد از سرطان‌های دهانه رحم، همین ویروس نوع ۱۶ اچ پی وی است.

ویروس HPV نوع ۱۸

این نوع ویروس نیز مانند نوع ۱۶، کاملا پرخطر بوده و در صورت ابتلا می‌تواند به صورت مستقیم به سرطان دهانه رحم و سرطان‌های دستگاه تناسلی منجر شود. در این مورد نیز موضوع نگران کننده، بدون علائم بودن بیماری است.

سایر تیپ‌های پرخطر که البته ریسک به مراتب کمتری نسبت به انواع ۱۶ و ۱۸ دارند، عبارتد از: HPV 31، HPV 33، HPV 35، HPV 39، HPV 45، HPV 51، HPV 52، HPV 56، HPV 58، HPV 59 و HPV 68

تشخیص HPV

با توجه به این که انواع پرخطر این ویروس بدون علامت و تظاهرات بالینی هستند، به بانوان توصیه می‌شود که حتما هر سال تست پاپ اسمیر را انجام دهند. به علاوه یک تست تشخیص وجود ویروس HPV در بدن فرد نیز به نام HPV DNA typing وجود دارد و به وسیله آن می‌تواند از وجود ویروس HPV در بدن و نوع آن اطلاع یافت. بدیهی است که در صورت کشف وجود ویروس HPV از انواع پرخطر آن در بدن، نیاز به معاینات و آزمایشات و احتمالا مداخلات پزشکی بعدی خواهد بود.

این ویروس در زنان می‌تواند به شکل زگیل تناسلی در ناحیه تناسلی، دهانه رحم و داخل واژن، کشاله ران‌ها یا مقعد خود را نشان دهد. همین طور در مردان نیز در ناحیه تناسلی، کشاله ران و مقعد قابل رویت خواهد بود. اما به یاد داشته باشید که انوع پرخطر ویروس، غالبا منجر به شک گیری زگیل نشده و تنها طی آزمایش خود را نشان می‌دهند.

 

راه های انتقال زگیل تناسلی

HPV

اصلی ترین راه انتقال زگیل تناسلی یا ویروس HPV را باید رابطه جنسی بدانیم. این رابطه جنسی در هر صورتی که باشد، می‌تواند به انتقال ویروس HPV و زگیل تناسلی منجر شود. اضافه بر آن، حتی تماس پوستی در محل آلوده و اندام تناسلی نیز می‌تواند به انتقال انجامیده و فرد مقابل را درگیر سازد. همچنین تماس‌های مخاطی نیز می تواند به سرعت فرد مقابل را آلوده ساخته و کاندوم نیز چاره ساز نخواهد بود. توجه داشته باشید که تماس کاندوم با محل آلوده، به ویژه ترشحات، آن را به یک ناقل تبدیل ساخته و خود به عاملی برای انتقال تبدیل می‌شود.

لازم به ذکر است که این ویروس و نیز زگیل تناسلی از راه‌هایی چون توالت فرنگی مشترک قابل انتقال نیست. همین طور با ورود شخص آلوده به استخر، سایر افراد تحت تاثیر و ریسک قرار نمی‌گیرند. خون نیز نمی‌تواند عاملی برای انتقال ویروس HPV باشد و قادر به مبتلا ساختن فرد مقابل نخواهد بود.

روش های پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی

برای پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی و دریافت ویروس HPV، باید موارد زیر را رعایت کنید:

برای جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی یا ویروس HPV باید از سلامت شریک جنسی خود اطمینان یابید

همان طور که گفتیم یکی از راه‌های انتقال این بیماری، رابطه جنسی است و برای پیشگیری از آن باید از سلامت طرف مقابل خود مطمئن باشید.

برای پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسی یا ویروس HPV باید از داشتن تعدد شرکای جنسی بپرهیزید

تعدد شرکای جنسی همیشه ریسک ابتلا به بیماری‌های مربوط به این حوزه را افزایش می‌دهد. برای قرار گرفتن در حاشیه امن سلامتی، حتما باید موارد اخلاقی را رعایت کرده و از داشتن شرکای جنسی گوناگون بپرهیزید.

 

واکسن گاردسیل بزنید

البته این واکسن از ۹ مدل ویروس ابتلا به زگیل در ناحیه تناسلی جلوگیری به عمل می‌آورد که یکی از آن‌ها ویروس HPV است. با تزریق سه گانه این واکسن در سه نوبت مشخص، سطح ایمنی بالایی در مقابل ابتلا به HPV به دست می‌آورید. توجه داشته باشید که نوبت تزریق دوم، دو ماه بعد از تزریق نوبت اول بوده و شش ماه پس از نخستین تزریق نیز باید تزریق سوم انجام شود. این واکسن برای پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی و نیز پیشگیری از جهش بیماری کاربرد دارد.

حتی کسانی که در حال حاضر به HPV مبتلا هستند، با دریافت این واکسن ریسک گسترش بیماری و ابتلا به انواع دیگر زگیل‌های تناسلی را کاهش می‌دهند. توجه داشته باشید که با تزریق این واکسن می‌توانید از ویروس HPV در انواع ۶ و ۱۱، ۱۶ و ۱۸ که به ترتیب دوتایی کم خطر و پرخطر هستند، پیشگیری حداکثری به عمل آورد.

نکته: واکسن گاردسیل از ۱۲ تا ۲۶ سالگی تاثیرگذار است و تنها می‌توان آن را برای افرادی در این محدوده سنی به کار برد.

درمان بیماری زگیل تناسلی یا ویروس HPV به چه صورت است؟

یکی از پرکاربردترین روش‌های درمانی زگیل تناسلی را باید در فریز کردن و لیزر آن‌ها خلاصه کنیم. البته پیشتر از روش های تهاجمی جراحی و برداشتن زگیل‌ها به صورت مستقیم با چاقوی جراحی نیز استفاده می‌شد که اکنون کمتر مورد انتخاب پزشکان قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که تمامی ویروس‌های HPV به درمان‌های فوق پاسخ مثبت نداده و برخی از آن‌ها پس از مدتی دوباره عود کرده و مجدد ظاهر می‌شوند. به واقع می‌توان گفت که بهترین شکل مقابله با این بیماری و جلوگیری از آن، تقویت سیستم ایمنی بدن باشد، زیرا ویروس HPV به طور مستقیم به سیستم ایمنی بدن حمله کرده و در صورتی که فرد قوای ایمنی کافی داشته باشد، قادر به کنترل و حذف ویروس با ضریب موفقیت بالا خواهد بود.

از این روی، سنجیده‌ترین روش پیشگیری از ابتلا به ویروس فعال HPV، تقویت سیستم ایمنی بدن است. برای این منظور کپسول AHCC (پلاتینم و گلد) برای تقویت سیستم ایمنی بدن از سوی متخصصان پیشنهاد می‌شود. با مصرف این کپسول پس از درمان‌های جراحی یا لیزر و فریز، می‌توان ریسک بازگشت بیماری را به صفر میل داده و آن را به حداقل رساند.

تاثیر قارچ شیتاکه در درمان زگیل تناسلی

قارچ شیتاکه یکی از موثرترین درمان‌های طبیعی زگیل تناسلی یا ویروس HPV به شمار می‌رود. این قارچ دارای خواص ضدویروسی بوده و می‌تواند به صورت مستقیم زگیل تناسلی به وجود آمده بر اثر ابتلای فرد به ویروس HPV را درمان کند. در صورتی که مصرف مداوم قارچ شیتاکه را ادامه دهید، سیستم ایمنی بدن شما تقویت شده و در مقابل انواع سرطان‌ها به ویژه سرطان دهانه رحم سطح ایمنی بالاتری پیدا می‌کنید. لازم به ذکر است که این قارچ منبعی غنی از پلی ساکاریدها و آنتی اکسیدان‌ها بوده و در مقابل رادیکال‌های آزاد مقابله ایجاد می‌کند. درست به همین دلیل است که خاصیت ضدسرطانی قوی داشته و در پیشگیری از سرطان‌ها موثر واقع می‌شود.

شما می‌توانید قارچ شیتاکه را به صورت طبیعی در غذاهای خود مورد استفاده قرار داده و یا در صورت نیاز قرص مکمل آن را خریداری نمایید.

عصاره یک قارچ ژاپنی و نقش آن در پیشگیری از سرطان های وابسته به ویروس HPV

28 اکتبر 2014، دانشگاه علوم پزشکی تگزاس در هوستن – امریکا

خلاصه مقاله
مطابق با نتایج به دست آمده از یک مطالعه بالینی، عصاره یک قارچ ژاپنی به نظر می رسد که در ریشه کنی پاپیلوما ویروس انسانی (ویروس مولد زگیل تناسلی) موثر است. در این مطالعه 10 زن مبتلا به ویروس به مدت 6 ماه عصاره قارچ شیتاکه را بطور خوراکی مصرف کردند. پس از این مدت در 5 نفر از بیماران، نتیجه تست منفی از این ویروس گزارش گردید، در سه نفر بطور قطع پس از اتمام دوره مصرف ویروس ریشه کن شد و بررسی ها در مورد دو نفر دیگر ادامه دارد.
مطابق با نتایج به دست آمده از یک مطالعه بالینی که در دانشگاه علوم پزشکی تگزاس در هوستن انجام شده، عصاره یک قارچ ژاپنی به نظر می رسد که در ریشه کنی پاپیلوما ویروس انسانی (ویروس مولد زگیل تناسلی) موثر است. نتایج این مطالعه در یازدهمین کنفرانس بین المللی انجمن جامع سرطان شناسی در هوستن توسط محقق مسئول این مطالعه، دکتر جودی اسمیت اعلام گردید. دکتر اسمیت استاد دانشگاه علوم پزشکی تگزاس در رشته داروسازی و در بخش بیماری های زنان و زایمان، و پژوهشگر این مطالعه است.
در این مطالعه 10 زن مبتلا به ویروس به مدت 6 ماه عصاره قارچ شیتاکه را بطور خوراکی مصرف کردند. پس از این مدت در 5 نفر از بیماران، نتیجه تست منفی از این ویروس گزارش گردید، در سه نفر بطور قطع پس از اتمام دوره مصرف ویروس ریشه کن شد و مطالعه در مورد دو نفر دیگر ادامه دارد.
تاکنون دارو یا مکمل موثری برای درمان HPV وجود نداشته است، در حالیکه این ویروس در 99 درصد موارد نمونه برداری هایی که از سلول های سرطانی دهانه رحم انجام شده مشاهده می شود. طبق گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها، چندین نوع سرطان دیگر ارتباط بسیار نزدیکی با این ویروس دارند؛ شامل 95 درصد سرطان مقعد، 60 درصد سرطان دهان و حلق، 65 درصد سرطان واژن، 50 درصد سرطان دستگاه تناسلی خارجی زنان و 35 درصد سرطان آلت تناسلی مردان.  این ارقام بالاترین درصد ارتباط سرطان با هر عامل مستعد کننده ای بوده است که تاکنون در مطالعات سرطان بدست آمده است و اهمیت درمان و ریشه کنی این ویروس پرخطر را نشان می دهد.
عصاره قارچ شیتاکه به عنوان ماده طبیعی غذایی که سیستم ایمنی بدن را بهبود می دهد هم اکنون در دسترس است. مطالعات بالینی نشان داده اند که عصاره قارچ شیتاکه تعداد و توانایی چندین نوع گلبول سفید مانند سلول های کُشنده طبیعی Natural Killer (NK) cells ، سلول های دندریتیک و سایتوکاین ها را افزایش می دهد. این سلول ها به بدن کمک می کنند تا با عوامل عفونی و رشد تومورهای سرطانی مقابله کند.
دکتر اسمیت در سخنرانی خود در کنگره گفت: نتایج بسیار تشویق کننده است، ما توانستیم دوره درمان حداقل سه ماهه را برای معالجه HPV برآورد کنیم، هر چند در برخی بیماران نیاز است که درمان تا 6 ماه ادامه یابد. از آنجاییکه قارچ شیتاکه یک ماده غذایی فاقد عوارض جانبی و فوائد فراوان در تعدیل و بهبود سیستم ایمنی می باشد، ما دوره مصرف 6 ماهه را برای فاز دوم مطالعه در نظر می گیریم. این دوره زمانی مصرف، پژوهش اولیه ما را نیز تایید خواهد کرد.
دکتر اسمیت مدیر تیم تحقیقات بیماری ها و سلامت جامع زنان در دانشگاه علوم پزشکی هوستن تگزاس است که بر موضوع استفاده ایمن و موثر از مکمل ها و داروهای طبیعی با اثرات فارماکولوژیک در حوزه بیماری ها و سرطان های زنان تمرکز دارد.

ویروس زگیل تناسلی چگونه منتقل می شود؟

اغلب افراد از طریق رابطه جنسی مانند رابطه جنسی دهانی مبتلا می شوند. به دلیل انتقال ویروس در اثر تماس پوستی با ناحیه تناسلی فرد آلود، رابطه جنسی کامل یا دخول برای ابتلا به این عفونت لازم نیست. در موارد نادری، ممکن است ویروس در حین زایمان طبیعی به نوزاد تازه متولد شده منتقل شود.

علائم ویروس زگیل تناسلی

ویروس زگیل تناسلی ممکن است در ابتدای ابتلا به آن هیچ علامتی نداشته باشد و ممکن است هفته ها یا ماه ها و حتی چند سال بعد خود را نشان دهند.
زگیل تناسلی در مردان در نواحی زیر دیده می شود:
• آلت تناسلی
• بیضه ها
• کشاله ران ها
• ران ها
• مقعد

زگیل تناسلی در زنان ممکن است در نواحی زیر دیده شود:
• داخل واژن یا مقعد
• بیرون واژن یا مقعد
• دهانه رحم
• کشاله ران

زگیل های تناسلی همچنین ممکن است بر روی لب، دهان، زبان یا فرد دارای ارتباط جنسی دهانی با فرد آلوده دیده شود.
حتی در صورت ندیدن زگیل ها ممکن است علائمی از قبیل موارد زیر وجود داشته باشد:
• ترشح واژینال
• خارش
• سوزش
• خونریزی

انواع پر خطر ویروس زگیل تناسلی موجب زگیل های پوستی نمی شوند اما ممکن است منجر به سرطان شوند.

چنانچه شما هم از زگیل تناسلی رنج می برید می توانید جهت دریافت خدمات تخصصی درمانی و کنترل این بیماری به خانم دکتر متین ذاکرین جراح و متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. شما می توانید در صورت نیاز برای دریافت وقت ویزیت با شماره 02144463475 تماس حاصل فرمایید.

شناسایی ویروس زگیل تناسلی

در صورت وجود زگیل در ناحیه تناسلی می توان از زگیل ها نمونه برداری کرد.
اما از آنجایی که ویروس زگیل تناسلی ممکن است هیچ علامتی نداشته باشد، این روش همیشه کارامد نیست.
برای مردان هنوز آزمایشی برای تایید وجود ویروس زگیل تناسلی در بدن وجود ندارد.
زنان باید از 21 سالگی به بعد هر ساله آزمایش پاپ اسمیر دهند و یا هر سه سال یک بار آزمایش کولپوسکوپی بدهند که دقت آن حدود 99% است و تقریبا هیچ خطایی ندارد.

این آزمایشات می توانند تغییرات سلولی ناشی از وجود ویروس زگیل تناسلی در دهانه رحم را تشخیص دهند. برای تشخیص وجود ویروس زگیل تناسلی در بدن به همراه این آزمایشات باید آزمایش HPV DNA typing را نیز انجام داد تا وجود ویروس و تیپ آن مشخص شود و در صورت وجود تیپ های پر خطر، این آزمایش باید شش ماه بعد دوباره تکرار شود.

پاکسازی ویروس زگیل تناسلی (درمان زگیل تناسلی)

در حدود 90% افراد، ویروس زگیل تناسلی در طی دو سال از بدن آنها خارج می شود اما در ده درصد موارد ممکن است ویروس از بدن خارج نشده و مشکلات زیادی از جمله سرطان را به وجود آورد. مهمترین نکته در رهایی از ویروس زگیل تناسلی تقویت سیستم ایمنی بدن است. در ادامه به راهکارهایی برای رهایی از ویروس HPV و تقویت سیستم ایمنی بدن می پردازیم.

1. رژیم غذایی برای دفع و درمان زگیل تناسلی

سعی کنید که رژیم غذاییتان دارای مقادیر زیادی میوه و سبزیجات باشد. سعی کنید از مصرف غذاهای فست فود و شیرینی جات دوری کنید زیرا این غذاها هیچ ارزش غذایی ندارند و در عوض سبزیجات؛ میوه، حبوبات، گوشت، مرغ، ماه و روغن های سالم مانند روغن زیتون و نارگیل را جایگزین آنها کنید. مواد غذایی زیر می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل ویروس زگیل تناسلی کمک کنند:

• مواد غذایی سرشار از ویتامین سی مانند مرکبات، فلفل دلمه ای و توت فرنگی
• مواد غذایی حاوی پروبیوتیک مانند ماست یا پنیر پروبیوتیک
• سبزیجات دارای برگ های سبز رنگ مانند کاهو و اسفناج
• مواد غذایی غنی از سلنیوم مانند قارچ
• کفیر زیرا حاوی مواد پروبیوتیک زیادی است.
همچنین می توانید از گیاهان ضد ویروس زیر نیز بهره ببرید:
• ارگانو و روغن ارگانو
• برگ درخت زیتون
• شیرین بیان
• گون
• زنجبیل
• سیر

آیا می دانستید ماشمیکس تاثیر بسزایی در درمان زگیل تناسلی دارند؟ هم اکنون سفارش دهید

2. مکمل های غذایی

حتی اگر سالم ترین رژیم غذایی را داشته باشید، ممکن است از لحاظ برخی ویتامین ها دچار کمبود باشید که می تواند اثر منفی بر سلامت سیستم ایمنی بدنتان داشته باشد به همین دلیل است که حتما باید با مشورت پزشک مکمل های غذایی زیر را به رژیمتان بیفزایید:
• فولیک اسید
• ایندول-۳-کاربینول که در سبزیجاتی مانند کلم، کلم پیچ، کلم بروکلی، کلم پروکسل و گل کلم یافت می شود.
• ویتامین سی
• ویتامین دی
• ویتامین ای

3. عدم مصرف دخانیات:

مصرف دخانیات حتی قلیان می تواند موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن و پایداری ویروس زگیل تناسلی در بدن شود.

4. استراحت کافی و نداشتن استرس:

خستگی و استرس زیاد می تواند اثر منفی بر سیستم ایمنی بدن داشته باشد و موجب تضعیف آن شود.

5. ورزش به طور مرتب و حفظ وزن سلامت

6. عدم مصرف قرص های ضد بارداری در طی طولانی مدت:

مصرف قرص های ضد بارداری برای مدت بیش از 5 سال می تواند احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم را در صورت ابتلای فرد به ویروس زگیل تناسلی چهار برابر کند. خبر خوب این است که کنار گذاشتن این قرص ها البته حتما با مشورت پزشک می تواند این ریسک ابتلا به سرطان و پایدار شدن زگیل تناسلی در بدن را کاهش دهد. به نظر می رسد که هنگامی که چرخه هورمونی بدن به حالت طبیعی باز گردد، بدن می توان ویروس HPV را دفع کند.

پیشگیری از ابتلا به ویروس زگیل تناسلی

• تزریق واکسن گارداسیل: گارداسیل نمی تواند در برابر تمام تیپ های ویروس زگیل تناسلی مقاومت ایجاد کند اما می تواند در برابر تیپ های 6 و 11 (مسئول 90% زگیل تناسلی پوستی) و تیپ های 16 و 18 (مسئول 70% موارد سرطان دهانه رحم) مصونیت ایجاد کند. تزریق این واکسن به دختران و پسران در سنین بین 9 تا 30 سال توصیه می شود. حتی اگر قبلا مبتلا شده اید، بهتر است این واکسن را تزریق کنید زیرا می تواند شما را در مقابل دیگر تیپ هایی که به آنها مبتلا نشده اید، محافظت کند.

• سعی کنید که شریک جنسی مطمئنی را انتخاب کنید. زیرا حتی کاندوم هم نمی تواند به طور کامل در مقابل به ابتلا به این ویروس شما را محافظت کند.
• زنان به طور روتین غربالگری سرطان دهانه رحم را انجام دهند. بهتر است زنان هر ساله آزمایش پاپ اسمیر یا هر سه سال یک بار آزمایش کولپوسکوپی را انجام دهند تا در صورت مشاهده تغییرات سلولی ناشی از ویروس زگیل تناسلی، فورا تحت درمان قرار بگیرند.

• از برقراری رابطه جنسی با افراد دارای علائم آشکار HPV مانند زگیل در نواحی تناسلی و مقعد خودداری کنید.
• در صورت مشاهده هر گونه زگیل یا برجستگی در ناحیه تناسلی، دهان، گلو یا مقعد حتما به پزشک جهت تشخیص و درمان، مراجعه کنید. عدم درمان زگیل ها می تواند باعث افزایش اندازه و تعداد آنها و همچنین تغییرات سلولی ناشی از آنها و در نهایت سرطان شود.

 


 

 

برچسب ها

تاثیر شیتاکه روی زگیل، تاثیر گانودرما روی زگیل، تاثیر ترکی تیل روی زگیل، تاثیر لبنیات روی زگیل، تاثیر قارچ روی زگیل، تاثیر سیگار روی زگیل،

درمان زگیل تناسلی، درمان قطعی زگیل تناسلی، درمان قطعی زگیل تناسلی با گانودرما، درمان قطعی زگیل تناسلی با شیتاکه، گانودرما برای درمان تبخال تناسلی، درمان قطعی تبخال تناسلی در جهان،‌ جدیدترین درمان تبخال تناسلی، فواید قارچ گانودرما در تبخال تناسلی،‌ قارچ شيتاكه و زگيل تناسلي،‌

برنامه غذایی برای زگیل تناسلی،‌ درمان زگیل تناسلی، کنترل زگیل تناسلی با قارچ، زگیل تناسلی با ماشمیکس، درمان زگیل تناسلی با گنومیکس،

 گانودرما برای فشار خون، گانودرما برای درمان زگیل تناسلی، درمان زگیل تناسلی، نحوه مصرف قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی،خواص شیتاکه، شیتاکه،درمان زگیل تناسلی با قارچ شیتاکه، قارچ شيتاكه و زگيل تناسلي، قارچ شيتاكه و زگيل تناسلي، طریقه مصرف گانودرما برای زگیل تناسلی،‌

درمان زگیل تناسلی، شیتاکه دکتر مهدیزاده،  قارچ قوی تر از شیتاکه برای درمان اچ پی وی، ‌  طریقه مصرف گانودرما برای زگیل تناسلی،‌ طریقه مصرف قارچ گانودرما برای زگیل تناسلی،‌

نحوه مصرف قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی،‌ قیمت گانودرمابرای زگیل تناسلی،‌ درمان زگیل تناسلی با قهوه گانودرما،‌ فیلم نحوه مصرف قارچ گانودرما،‌  نحوه مصرف قهوه گانودرما دکتر بیز،‌  بهترین زمان مصرف قهوه گانودرما،‌ درمان قطعی زگیل با پودر گانودرما،‌ قارچ شيتاكه و زگيل تناسلي،‌ طریقه مصرف گانودرما برای زگیل تناسلی،‌ طرز تهیه قهوه گانودرما،‌

درمان زگیل تناسلی با قارچ شیتاکه، درمان زگیل تناسلی با قارچ شی تاکه، درمان زگیل تناسلی با قارچ گانودرما ، درمان زگیل تناسلی با قارچ بادام، درمان زگیل تناسلی با قارچ ترکی تیل، درمان زگیل تناسلی با قارچ ریشی، درمان زگیل تناسلی با قارچ گنودرما، درمان زگیل تناسلی با قارچ گانادرما، درمان زگیل تناسلی با قارچ گندرما، درمان زگیل تناسلی با قهوه گانودرما، قارچ شیتاکه hpv، قارچ گانودرما hpv،‌

سوالات رایج در مورد زگیل تناسلی، پرسش و پاسخ درباره زگیل تناسلی، سوال و جواب هایی در مورد زگیل تناسلی، زگیل تناسلی در مردان و زنان چگونه درمان می شود؟، سوالات متداول در مورد زگیل تناسلی، پرسش و پاسخ های کاربردی درباره زگیل تناسلی، درمان زگیل تناسلی زنان، هر آنچه باید در رابطه با زگیل تناسلی بدانید،‌ درمان جدید زگیل تناسلی،‌ واکسن جدید زگیل تناسلی،‌ یافته های جدید در مورد زگیل تناسلی،‌ زگیل تناسلی در دختران باکره چگونه درمان، بهترين درمان زگیل تناسلی، آیا زگیل تناسلی راه ابتلا غیرجنسی هم دارد؟، سوالات رایج در مورد واکسن پاپیلوما ویروس انسانی(HPV)، از کجا بفهمیم آیا به زگیل تناسلی دچار شدیم یا نه؟، متخصص درمان زگیل تناسلی، چگونگی پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی، انواع روش های درمان زگیل تناسلی، موثرترین روش درمان زگیل تناسلی چیست؟،‌ درمان قطعی زگیل تناسلی در زنان کمتر از چند دقیقه، بهترین درمان قطعی بیماری زگیل تناسلی،  روش موثر در درمان خانگی زگیل تناسلی، درمان زگیل تناسلی، درمان خانگی زگیل تناسلی، درمان قطعی زگیل تناسلی، عکس واضح از زگیل تناسلی زنان، زگیل تناسلی مردان، تشخیص زگیل تناسلی، زگیل تناسلی در زنان، شکل زگیل تناسلی، زگیل تناسلی خفیف،

سوالات رایج در مورد HPV، پرسش و پاسخ درباره HPV، سوال و جواب هایی در مورد HPV، HPV در مردان و زنان چگونه درمان می شود؟، سوالات متداول در مورد HPV، پرسش و پاسخ های کاربردی درباره HPV، درمان HPV زنان، هر آنچه باید در رابطه با HPV بدانید،‌ درمان جدید HPV،‌ واکسن جدید HPV،‌ یافته های جدید در مورد HPV،‌ HPV در دختران باکره چگونه درمان، بهترين درمان HPV، آیا HPV راه ابتلا غیرجنسی هم دارد؟، سوالات رایج در مورد واکسن پاپیلوما ویروس انسانی(HPV)، از کجا بفهمیم آیا به HPV دچار شدیم یا نه؟، متخصص درمان HPV، چگونگی پیشگیری از ابتلا به HPV، انواع روش های درمان HPV، موثرترین روش درمان HPV چیست؟،‌ درمان قطعی HPV در زنان کمتر از چند دقیقه، بهترین درمان قطعی بیماری HPV،  روش موثر در درمان خانگی HPV، درمان HPV، درمان خانگی HPV، درمان قطعی HPV، عکس واضح از HPV زنان، HPV مردان، تشخیص HPV، HPV در زنان، شکل HPV، HPV خفیف،

سوالات رایج در مورد اچ پی وی، پرسش و پاسخ درباره اچ پی وی، سوال و جواب هایی در مورد اچ پی وی، اچ پی وی در مردان و زنان چگونه درمان می شود؟، سوالات متداول در مورد اچ پی وی، پرسش و پاسخ های کاربردی درباره اچ پی وی، درمان اچ پی وی زنان، هر آنچه باید در رابطه با اچ پی وی بدانید،‌ درمان جدید اچ پی وی،‌ واکسن جدید اچ پی وی،‌ یافته های جدید در مورد اچ پی وی،‌ اچ پی وی در دختران باکره چگونه درمان، بهترين درمان اچ پی وی، آیا اچ پی وی راه ابتلا غیرجنسی هم دارد؟، سوالات رایج در مورد واکسن پاپیلوما ویروس انسانی(اچ پی وی)، از کجا بفهمیم آیا به اچ پی وی دچار شدیم یا نه؟، متخصص درمان اچ پی وی، چگونگی پیشگیری از ابتلا به اچ پی وی، انواع روش های درمان اچ پی وی، موثرترین روش درمان اچ پی وی چیست؟،‌ درمان قطعی اچ پی وی در زنان کمتر از چند دقیقه، بهترین درمان قطعی بیماری اچ پی وی،  روش موثر در درمان خانگی اچ پی وی، درمان اچ پی وی، درمان خانگی اچ پی وی، درمان قطعی اچ پی وی، عکس واضح از اچ پی وی زنان، اچ پی وی مردان، تشخیص اچ پی وی، اچ پی وی در زنان، شکل اچ پی وی، اچ پی وی خفیف،

درمان زگیل تناسلی،‌درمان زگیل تناسلی با قارچ، درمان زگیل تناسلی با شیتاکه، درمان زگیل تناسلی با ماشمیکس، درمان زگیل تناسلی با گانودرما،

تاثیر قارچ ها روی تبخال تناسلی،‌ تاثیر ماشمیکس روی تبخال تناسلی،‌ تاثیر گانودرما روی تبخال تناسلی، تاثیر شیتاکه روی تبخال تناسلی، درمان طبیعی تبخال تناسلی،

 

 

برچسب ها

خرید قارچ گانودرما، فروش قارچ گانودرما، فروش عمده قارچ گانودرما، قرص قارچ گانودرما، طرز تهیه دمنوش قارچ گانودرما، عصاره قارچ گانودرما،‌ سایت اصلی گانودرما، تولید کننده گانودرما، تولید کننده گانودرما در ایران، فروشنده گانودرما، فروشنده گانودرما، تلفن فروشنده گانودرما، آیا گانودرمای تولید شده در ایران اصل است؟، صادرات قارچ گانودرما،‌ کشت قارچ گانودرما، عمل آوری قارچ گانودرما، فرِآوری قارچ گانودرما، کشت مصنوعی گانودرما، گانودرمای طبیعی، محل فروش قارچ گانودرما، گانودرما از کجا بخریم، قهوه گانودرما را از کجا بخریم،شرکت تولید قارچ گانودرما در ایران، روش تهیه کرم گانودرما، نمایندگی قارچ گانودرما، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در کرج، کلاهبرداری گانودرما، مرکز خرید گانودرما اصل، شرکت تولید قارچ گانودرما در کرج، شرکت تولید قارچ گانودرما در تهران، فروش گانودرما، خرید قارچ گانودرما، خرید گانودرما، فروش قارچ گانودرما،‌ خرید قارچ گانودرما تازه،‌ کپسول گانودرما، گانودرمای اصل، محل فروش قارچ گانودرما،‌ خرید قارچ گانودرما در ایران،محل فروش قارچ گانودرما،‌ خرید قارچ گانودرما، خرید کپسول گانودرما،‌ قیمت قارچ گانودرما در ایران،‌ قیمت قهوه گانودرما،‌ قیمت قارچ گانودرما،‌ قیمت قارچ گانودرما در ایران،‌ پرورش و فروش مستقیم قارچ گانودرما لوسیدوم و انواع قارچ‌های دارویی زیر نظر جهاد کشاورزی و با مجوز رسمی، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در ایران، بزرگترین عرضه کننده قارچ گانودرما لوسیدوم در ایران، تاثیر گانودرما روی میل جنسی،‌ تاثیر گانودرما روی روح و روان،‌ راهنمای جامع خرید گانودرما و قهوه گانودرما، گانودرمای اصل و دارای مجوز را از کجا تهیه کنیم؟، روش مصرف گانودرما و عوارض آن چیست؟ ، شامپو و صابون گانودرماچیست؟، خرید اینترنتی گانودرما لوسیدوم، تولید و عرضه قارچ گانودرما لوسیدوم زیر نظر متخصصان مجرب،‌ قارچ خالص گانودرما لوسیدوم پرورشی مطمئن‌ترین و به صرفه‌ترین نوع گانودرما،‌ مرغوب ترین کیفیت قارچ گانودرما ، فروش پستی و اینترنتی قارچ گانودرما لوسیدوم با قیمت مناسب در تهران و کرج، گانودرما برای فشار خون، گانودرما برای درمان زگیل تناسلی، مرکز فروش و مشاوره رایگان تمامی محصولات اصلی قهوه و قارچ گانودرما در تهران، خرید قارچ گانودرمادیجی کالا، مرغوب ترین کیفیت قارچ گانودرما ،‌ خرید قهوه فوری سوپریم دکتر بیز،  خرید  اینترنتی قارچ گانودرما لوسیدوم، قارچ گانودرما برای مصارف درمانی، فروش قارچ گانودرما لوسیدوم ارسال به سراسر کشور، فروش و پخش قارچ گانودرما (صد درصد خالص) پخش در تمامی استان های کشور،‌ قارچ دارویی گانودرمابا کافه موکا، خرید قارچ گانودرما لوسیدوم خالص ، خرید پودر قارچ گانودرما لوسیدوم خالص،‌ نماینده رسمی فروش قارچ گانودرما (اصل و با تائیدیه سازمان غذا و دارو کشور )، فروش کپسول گانودرما، فروش کپسول قارچ گانودرما، خرید قارچ ریشی، خرید ریشی،‌ فروش ریشی، پودر گانودرما، پودر گنودرما فروش ویژه انواع قارچ های دارویی، گانودرما، شیتاکه، قیمت قارچ گانودرما در ایران، قیمت کپسول قارچ گانودرما،‌ فروش عصاره گانودرما. پودر گانودرما، اسلایس گانودرما، گانودرما تازه، درمان زگیل تناسلی، خرید قرص گانودرما، خرید گانودرما در اصفهان، خرید گانودرما در شیراز، خرید گانودرما در یزد، خرید گانودرما در کرج، قیمت کپسول گانودرما،‌مضرات قارچ گانودرما،‌ قیمت قارچ گانودرما در ایران، خرید قهوه گانودرما، طبع گانودرما، گانودرمای ژاپنی، گانودرمای اصل، گانودرمای اصل، محل فروش قارچ گانودرما،‌ خرید قارچ گانودرما در ایران با بهترین قیمت،‌ پادشاه گیاهان، گیاه پادشاهان،‌ نحوه مصرف قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی، بزرگترین پرورش دهنده و عرضه کننده قارچ گانودرما در کشور،‌ قارچ گانودرما لوسیدوم، فروش و پخش قارچ گانودرما (صد درصد خالص)،‌ عرضه مستقیم شربت قارچ کامبوجا درجه یک و با کیفیت عالی،‌ نحوه مصرف قهوه گانودرما،‌ قهوه گانودرما دکتر بیز، روش های مصرف گانودرما، کاهش فشار خون با قارچ،‌ کاهش فشار خون با گانودرما، شیتاکه دکتر مهدیزاده، عصاره گانودرما،  گانودرما دکتر مهدیزاده،  گانودرمای جنگلی، قهوه گانودرما، گانودرمای اصل،  گیاه جاودانگی،  انواع گانودرما، خرید گانودرما، خرید گانودرما در تهران، خرید گانودرما در مشهد، داروی جاودانگی، درمان سرطان، عصاره گانودرما، فیلم روش مصرف گانودرما،‌ فروش قرص گانودرما، فروش کپسول گانودرما، فروش گانودرما، قرص گانودرما، کپسول گانودرما، گیاه ضد سرطان،‌ قرص ضد سرطان، داروی ضد پیری، خرید ریشی،‌ فروش ریشی، خرید گنودرما، فروش گنودرما، پودر شیتاکه، پودر گنودرما فروش ویژه انواع قارچ های دارویی، فروش کپسول گانودرما، خرید کپسول گانودرما، خرید کپسول گانودرمادر تهران، پخش کپسول گانودرما، خرید و فروش کپسول گنودرما، کپسول اصل گانودرما، قرص گانودرما، قرص گنودرما، قرص اصلی گانودرما، خرید کپسول گانودرما در ایران، داروخانه کپسول گانودرما،

خرید و فروش گانودرما، اصل ماشمیکس، قرص ماشمیکس، قرص گنودرما،

زمان مصرف قارچ گانودرما،  بهترین زمان مصرف قهوه گانودرما، طریقه مصرف قارچ گانودرما برای دیابت،‌ تاثیر گانودرما روی کچلی، تاثیر گانودرما روی بی خوابی،‌ تاثیر گانودرما روی خودکشی، تاثیر گانودرما روی افسردگی،نحوه مصرف قهوه گانودرما،‌ مقدار مصرف قهوه گانودرما در روز،‌ طریقه مصرف گانودرما برای پیسی،‌ طريقه استفاده قارچ گانودرما،‌  طریقه مصرف گانودرما برای زگیل تناسلی،

بهترین زمان مصرف قارچ گانودرما،‌ بهترین روش مصرف گانودرما،‌ عوارض قهوه گانودرما،‌ اطلاعات قهوه گانودرما،‌ طریقه مصرف قهوه گانودرما برای لاغری،‌ طرز مصرف گانودرما، قهوه گانودرما را از کجا تهیه کنیم، خرید قهوه گانودرما،خرید قهوه گانودرما دیجی کالا،‌ خرید قهوه گانودرما در مشهد،‌ خرید قهوه گانودرما در اصفهان، قیمت قهوه گانودرما بیز،‌ قیمت قهوه گانودرما در بازار،‌ نمایندگی قهوه گانودرما، قیمت گانودرما در ایران،‌ قهوه گانودرما را از کجا تهیه کنیم،‌ قیمت پودر قارچ گانودرما،‌ قیمت+قارچ+دارویی+گانودرما،‌ مرکز فروش قارچ گانودرما،‌ قیمت گانودرما در ایران،‌ خرید قارچ گانودرما در تهران،‌ قیمت قارچ گانودرما،‌ قیمت قارچ گانودرما در ایران،‌ قیمت کپسول قارچ گانودرما،‌اطریقه مصرف قارچ گانودرما برای دیابت،  مقدار مصرف قهوه گانودرما در روز، طریقه مصرف گانودرما برای پیسی، بهترین زمان مصرف قهوه گانودرما،‌ طریقه مصرف گانودرما برای زگیل تناسلی،‌ طرز تهیه قهوه گانودرما،‌ طریقه مصرف قهوه گانودرما برای لاغری،‌ فیلم نحوه مصرف قارچ گانودرما،

فروش قارچ گانودرما در شیراز، فروش قارچ گانودرما در اصفهان، فروش قارچ گانودرما در تبریز، فروش قارچ گانودرما در مشهد، فروش قارچ گانودرما در کرمان، فروش قارچ گانودرما در یزد،‌ فروش قارچ گانودرما در همدان،‌ فروش قارچ گانودرما در کرج،‌ فروش قارچ گانودرما در تهران،‌ فروش قارچ گانودرما در رشت،‌ فروش قارچ گانودرما در ساری،‌ فروش قارچ گانودرما در گرگان،‌ فروش قارچ گانودرما در شیراز،‌ فروش قارچ گانودرما در یزد،‌ فروش قارچ گانودرما در اهواز،‌

خرید قارچ گانودرما در شیراز، خرید قارچ گانودرما در اصفهان، خرید قارچ گانودرما در تبریز، خرید قارچ گانودرما در مشهد، خرید قارچ گانودرما در کرمان، خرید قارچ گانودرما در یزد،‌ خرید قارچ گانودرما در همدان،‌ خرید قارچ گانودرما در کرج،‌ خرید قارچ گانودرما در تهران،‌ خرید قارچ گانودرما در رشت،‌ خرید قارچ گانودرما در ساری،‌ خرید قارچ گانودرما در گرگان،‌ خرید قارچ گانودرما در شیراز،‌ خرید قارچ گانودرما در یزد،‌ خرید قارچ گانودرما در اهواز،‌

چگونه قارچ گانودرما را مصرف کنیم؟، عوارض مصرف قارچ گانودرما، عوارض مصرف قارچ گنودرما،

مضرات مصرف قارچ گانودرما، مضرات مصرف قارچ گنودرما،مزایای مصرف قارچ گانودرما، مزایای مصرف قارچ گنودرما،

قیمت قارچ گانودرما در شیراز، قیمت قارچ گانودرما در اصفهان، قیمت قارچ گانودرما در تبریز، قیمت قارچ گانودرما در مشهد، قیمت قارچ گانودرما در کرمان، قیمت قارچ گانودرما در یزد،‌ قیمت قارچ گانودرما در همدان،‌ قیمت قارچ گانودرما در کرج،‌ قیمت قارچ گانودرما در تهران،‌ قیمت قارچ گانودرما در رشت،‌ قیمت قارچ گانودرما در ساری،‌ قیمت قارچ گانودرما در گرگان،‌ قیمت قارچ گانودرما در شیراز،‌ قیمت قارچ گانودرما در یزد،‌ قیمت قارچ گانودرما در اهواز،‌

نمایندگی فروش قارچ گانودرما در شیراز، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در اصفهان، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در تبریز، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در مشهد، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در کرمان، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در یزد،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در همدان،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در کرج،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در تهران،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در رشت،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در ساری،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در گرگان،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در شیراز،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در یزد،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در اهواز،‌فروش قارچ گانودرما در ایران، تاثیر گانودرما روی پرستات،‌ تاثیر گانودرما روی پروستات، تاثیر گانودرما روی Prostate، تاثیر گانودرما روی سرطان پرستات،‌تاثیر گانودرما روی عفونت پرستات،

درمان زگیل تناسلی،‌درمان زگیل تناسلی با قارچ، درمان زگیل تناسلی با شیتاکه، درمان زگیل تناسلی با ماشمیکس، درمان زگیل تناسلی با گانودرما،

مرکز فروش قارچ گانودرما،‌ قیمت پودر قارچ گانودرما،‌ قیمت گانودرما در ایران،‌ قارچ گانودرما را از کجا تهیه کنیم،

تاثیر گانودرما روی بیماری های کلیه، تاثیر گانودرما روی سنگ کلیه، تاثیر گانودرما روی عفونت کلیه، تاثیر گانودرما روی دفع پروتین کلیه، تاثیر گانودرما در افزایش طول عمر، تاثیر گانودرما روی پیری، تاثیر گنودرما در افزایش طول عمر،‌تاثیر شیتاکه در افزایش طول عمر،

تاثیر گانودرما روی ویتیلیگو،‌‌ تاثیر گنومیکس روی ویتیلیگو، تاثیر ماشمیکس روی ویتیلیگو، تاثیر قارچ روی ویتیلیگو،‌ تاثیر گانودرما روی پیسی،

تاثیر گانودرما روی میل جنسی،‌تاثیر ریشی روی میل جنسی، تاثیر گانودرما روی تمایل جنسی، تاثیر گانودرما روی شهوت، تقویت میل جنسی با کمک قارچ گانودرما،  داروی طبیعی برای تقویت میل جنسی،  تقویت میل جنسی با کمک قارچ ها،  تقویت میل جنسی با کمک قارچ کامبوچا،  تقویت میل جنسی با کمک قارچ گنودرما،‌تاثیر گانودرما روی شهوت،

 تاثیر گانودرما روی کبد،‌ تاثیر گنودرما روی کبد،‌ تاثیر ریشی روی کبد،‌ تاثیر قارچ جاودانگی روی کبد، تاثیر قارچ های دارویی روی کبد،

تاثیر گانودرما روی سرطان پروستات، تاثیر گانودرما روی سرطان مثانه، گانودرما لوسیدوم، قارچ گانودرما لوسیدوم چیست،‌ طریقه مصرف قارچ گانودرما، قارچ گانودرما را کجا بفروشیم، فروش عمده قارچ گانودرما،

  1. درمان اچ پی وی آذر 8, 1402 در 0:54 ق.ظ - پاسخ

    بسیار عالی و مفید بود. واقعا باید موضوع درمان اچ پی وی و زگیل تناسلی جدی گرفته بشه مخصوصا در خانم ها.

  2. دکتر مهدیزاده فروردین 16, 1399 در 1:54 ق.ظ - پاسخ

    تست

  3. […] درمان زگیل تناسلی […]