پاسخ سوالات در مورد زگیل تناسلی HPV

آیا بوسیدن می تواند باعث HPV شود؟

پاسخ کوتاه این است که شاید با بوسیدن منتقل شود. هیچ مطالعه ای رابطه قطعی بین بوسیدن و ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) را نشان نداده است. با این حال ، برخی تحقیقات نشان می دهد که بوسیدن با دهان باز می تواند انتقال زگیل تناسلی  HPV را بیشتر کند.

 

زگیل تناسلی HPV

آیا این بیماری توسط انگشتان قابل انتقال است؟

به طور دقیق تر ، تحقیقات نشان داده است که انتقال HPV از انگشتان به اندام های تناسلی امکان پذیر است. این مطالعات نشان داده است که داشتن زگیل روی انگشتان یا دستان شما با افزایش خطر ابتلا به عفونت HPV دستگاه تناسلی و مقعدی همراه است.

آیا می توانم  این ویروس  را به خانواده ام انتقال دهم؟

گسترش ویروس از طریق تماس نزدیک پوست با پوست بدون سکس به دیگران امکان پذیر است.

از کجا می دانم چه کسی این بیماری را به من داده است؟

هیچ راهی مطمئن برای دانستن اینکه چه موقع HPV گرفتید یا چه کسی آن را به شما داده است وجود ندارد. ممکنه فردی علایم نداشته باشه ولی آلوده باشه طی سال ها

اگر مبتلا باشم می توانم خون اهدا کنم؟

بله ، قطعاً می توانید خون اهدا کنید حتی اگر HPV داشته باشید به شرطی که احساس خوبی داشته باشید و تمام نیازهای اهدای خون را برآورده کنید. HPV ممکن است شایع ترین بیماری مقاربتی در جهان باشد.

آیا ممکن اس آزمایش HPV منفی شود و همچنان ویروس را داشته باشید؟

پزشک شما ممکن است به شما بگوید که فقط در صورت انجام آزمایش پاپ ، می توانید سه سال منتظر آزمایش غربالگری بعدی خود باشید. اگر شما آزمایش HPV نیز دریافت کرده اید و نتیجه منفی است ، ممکن است پزشک به شما بگوید که می توانید پنج سال منتظر آزمایش غربالگری بعدی خود باشید.

آیا HPV در دهان از بین می رود؟

بیشتر عفونت های HPV در طی 2 سال خود به خود و بدون درمان از بین می روند و هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کنند.

چگونه مردان از نظر HPV آزمایش می شوند؟

خیر ، در حال حاضر هیچ آزمایش تایید شده ای برای HPV در مردان وجود ندارد. آزمایش روتین (که به آن “غربالگری” نیز گفته می شود) برای بررسی HPV یا بیماری مربوط به HPV قبل از بروز علائم یا علائم ، توسط CDC برای سرطان های مقعد ، آلت تناسلی یا گلو در مردان در ایالات متحده توصیه نمی شود.

چه مدت طول می کشد تا این بیماری باعث ایجاد سلول های غیر طبیعی شود؟

سرطان های مرتبط با HPV پس از ابتلا به عفونت HPV اغلب سالها طول می کشد. سرطان دهانه رحم معمولاً طی 10 سال یا بیشتر ایجاد می شود. بین آلوده شدن به HPV ، رشد سلول های غیرطبیعی در دهانه رحم و ایجاد سرطان دهانه رحم می تواند فاصله طولانی باشد.

آیا این بیماری می تواند نوزاد را تحت تأثیر قرار دهد؟

خطر انتقال HPV به کودک در هنگام زایمان بسیار کم است. حتی اگر نوزادان به ویروس HPV مبتلا شوند ، بدن آنها معمولاً ویروس را به خودی خود پاک می کند. بیشتر اوقات ، نوزادی که از زنی با زگیل تناسلی متولد می شود ، عوارض مربوط به HPV ندارد.

چه مدت پس از قرار گرفتن در معرض این بیماری آزمایش شما مثبت است؟

ممکن است هفته ها ، ماهها یا حتی سالها پس از قرار گرفتن. در معرض HPV قبل از ایجاد علائم یا شناسایی ویروس طول بکشد.

کدام HPV خطر بالایی دارد؟

سویه های پر خطر HPV شامل HPV 16 و 18 است . که حدود 70٪ سرطان های دهانه رحم را ایجاد می کند. سایر ویروس های پاپیلومای انسانی پر خطر شامل 31 ، 33 ، 45 ، 52 ، 58 و چند ویروس دیگر است. سویه های کم خطر HPV ، مانند HPV 6 و 11 ، باعث ایجاد حدود 90٪ از زگیل های تناسلی می شوند که بندرت به سرطان تبدیل می شوند.

آیا اگر مبتلا باشم باید نگران باشم؟

اگر HPV دارید  سیستم ایمنی بدن شما به ویروس حمله کرده و احتمالاً طی دو سال از بین خواهد رفت. از میلیون ها مورد HPV که هر ساله تشخیص داده می شود ، فقط تعداد کمی به سرطان تبدیل می شوند. بیشتر این موارد سرطان دهانه رحم است.