خواص قارچ های دارویی

در این بخش به بررسی خواص قارچ های دارویی می پردازیم:

اگرچه اخیراً قارچهای دارویی توجه جامعه بهداشتی را به خود جلب کرده اند. اما فواید تقویت کننده سیستم ایمنی آنها هنوز بطور گسترده درک نشده است. علم مدرن به تازگی شروع به یادگیری بیشتر در مورد تاریخ فوق العاده طولانی خود کرده. و برای درک پتانسیل درمانی آنها عمیق تر می رود.

محققان دریافتند ، به عنوان مثال ، پلی ساکاریدهای قارچی می توانند سیستم ایمنی بدن را تعدیل کنند. اثر تقویت کننده ایمنی قارچ های دارویی به ویژه در برخورد با عفونت های ویروسی مانند HPV به ویژه مفید است. با بیش از 100 نوع مختلف ویروس پاپیلومای انسانی و 14 میلیون مورد جدید در سال ، برای جلوگیری از عفونت و مبارزه با ویروس به سیستم ایمنی قوی نیاز داریم. قارچهای دارویی و عصاره های قارچ مانند AHCC نه تنها سلولهای دفاعی بدن مانند ماکروفاژها را فعال می کنند بلکه باعث کاهش التهاب نیز می شوند.

 

هنگام انتخاب قارچ دارویی برای HPV ، مهم است که به خاطر داشته باشید که هر گونه خاصیت و کاربردهای منحصر به فردی دارد. بسیاری از فرمولاسیون چندین گونه مختلف را با هم ترکیب می کنند تا جلوه خاصی پیدا کنند.

بیایید به برخی از رایج ترین مکمل های قارچ دارویی در ایالات متحده نگاهی بیندازیم.

گانودرما

استفاده از گانودرما قرمز برای طیف وسیعی از شرایط سلامتی ، مانند سرطان و التهاب مزمن ، به خوبی توسط علم جدید (1) تأیید شده است. به دلیل اثرات محافظتی در برابر کبد و آنتی اکسیدان ها ، گانودرما اغلب “قارچ جاودانگی” نامیده می شود.

خواص قارچ های دارویی

 

شیتاکه

این قارچ را می توان در قفسه های بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی سالم یافت. شیتاکه اغلب به آن اضافه می شود تا سیب زمینی سرخ شده و سوپ ها را به عنوان یک منبع تغذیه ای عالی از مواد مغذی اضافه کند. شیتاکه دارای اثرات محافظتی در برابر کبد و ایمنی بدن است (3). مکمل های شییتاک با تحریک سلول های B و T (انواع سلول های ایمنی) پاسخ ایمنی را فعال می کنند. این اثر تقویت کننده سیستم ایمنی بسیار مهم است ، خصوصاً در برابر انواع خاصی از سرطان ها و عفونت HPV.
AHCC

شیتاکه شناخته شده ترین ماده AHCC است ، عصاره کشت چندین گونه از قارچ دارویی قارچ دارویی (ریشه). AHCC یکی از بیشترین مکمل های ایمنی در بازار است که مورد حمایت بیش از 30 آزمایش انسان قرار گرفته است. محققان برجسته ترین موسسات به دلیل اثر تعدیل کننده سیستم ایمنی بدن ، این ماده طبیعی را مورد مطالعه قرار داده اند. AHCC نتایج امیدوار کننده ای در مبارزه با HPV و ریشه کن کردن آن از بدن نشان داده است.

 

کوردیسپس

کوردیسپس یکی از گونه های مورد علاقه قارچ است که در طب سنتی چینی (TCM) مورد استفاده قرار می گیرد. شناخته شده است که کوردیسپس دارای فعالیت های ضد سرطان قوی است ، خصوصاً در برابر لوسمی (4). علاوه بر خواص ضد سرطان ، کوردیسپس همچنین به دلیل کاهش کلسترول ، گشاد شدن رگ های خونی و تقویت سلامت قلبی عروقی شناخته شده است.

 

چاگا

چاگا در درجه اول روی گونه های درخت غان رشد می کند. خود درخت توس یک گیاه ضد سرطان محسوب می شود. چاگا بیش از 50 سال است که در فرهنگ های سیبری بکار می رود ، به طور خاص برای اثربخشی آن در برابر سرطان های ریه ، دستگاه گوارش ، دهانه رحم و سینه. مطالعات اخیر باعث شده است که محققان از توانایی آن در کاهش قند خون (5) و تعدیل سیستم ایمنی بدن (6) پرده بردارند.

چاگا

 

دم بوقلمون

دم بوقلمون معمولاً در جنگل ها یافت می شود و به دلیل توانایی آنها در تقویت عملکرد سیستم ایمنی (7) و مبارزه با بیماری کاملاً مورد مطالعه قرار گرفته است. تحقیقات زیادی از اثرات ضد سرطانی آنها ، به ویژه برای سرطانهای دستگاه گوارش پشتیبانی می کند. با توجه به محتوای پربیوتیک آن ، دم بوقلمون به تغذیه باکتری های خوب در فلور روده شما کمک می کند و از این طریق ایمنی را بیشتر می کند.

وقت بگذارید تا با فواید بی نظیر هر یک از این قارچ ها آشنا شوید و در مورد ترکیبات قدرتمند برای بهره مندی حداکثر از سیستم ایمنی بدن خود بیاموزید.

 

دم بوقلمون

 

 

Sources

  1. Ganoderma lucidum (Reishi) suppresses proliferation and migration of breast cancer cells via inhibiting Wnt/β-catenin signaling: U.S. National Institutes of Health, 2017.
  2. Triterpenoids and polysaccharide peptides-enriched Ganoderma lucidum: a randomized, double-blind placebo-controlled crossover study of its antioxidation and hepatoprotective efficacy in healthy volunteers: U.S. National Institutes of Health, 2017.
  3. Consuming Lentinula edodes (Shiitake) Mushrooms Daily Improves Human Immunity: A Randomized Dietary Intervention in Healthy Young Adults: U.S. National Institutes of Health, 2015.
  4. Synergistic property of cordycepin in cultivated Cordyceps militaris-mediated apoptosis in human leukemia cells: U.S. National Institutes of Health, 2014.
  5. Hypoglycemic Effects of Fermented Chaga Mushroom (Inonotus obliquus) in the Diabetic Otsuka Long-Evans Tokushima Fatty (OLETF) Rat: Food and Agriculture Organization of the United Nations, 2006.
  6. Inonotus obliquus extracts suppress antigen-specific IgE production through the modulation of Th1/Th2 cytokines in ovalbumin-sensitized mice: U.S. National Institutes of Health, 2011.
  7. Preclinical and clinical studies of Coriolus versicolor polysaccharopeptide as an immunotherapeutic in China: U.S. National Institutes of Health, 2017.

 

مقالات مرتبط رو حتما ببینید