تاثیر قارچ های دارویی روی اختلال دوقطبی

تاثیر گانودرما روی اختلال دو قطبی

بررسی ما طبق لیست زیر نشان داد که برخی مطالعات علمی روی تاثیر قارچ ها از جمله گانودرما روی این بیماری بررسی شده است. لذا از انجا که گانودرما برای سلامتی مفید از استفاده از نیم تا یک گرم گانودرما برای بررسی این بیماری توصیه می شود:

 

اختلال دوقطبی

لینک مقالات:

https://www.google.com/search?q=Bipolar+disorder+ganoderma&client=firefox-b-d&sxsrf=AOaemvLAWHh3ktJjjM0LY8MvdYBWkRwfkw%3A1642873014806&ei=tkDsYY3CMPezqtsP8NOwiA0&ved=0ahUKEwiN9dTz8sX1AhX3mWoFHfApDNEQ4dUDCA0&uact=5&oq=Bipolar+disorder+ganoderma&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMyBAgAEA0yBAgAEA0yBAgAEA0yBAgAEA0yBggAEA0QHjIICAAQCBANEB4yCAgAEAgQDRAeMgUIABCGAzIFCAAQhgMyBQgAEIYDOgcIABBHELADOgoIABBHELADEMkDOgUIABCABDoGCAAQFhAeOgUIIRCgAUoECEEYAEoECEYYAFDHD1j2GmDHHGgCcAJ4AIABlwSIAd0YkgEHMy0xLjQuMpgBAKABAcgBCMABAQ&sclient=gws-wiz

در ادامه برخی از مهمترین مطالب بیان شده در این باب ترجمه می شود:

Effects of Ganoderma lucidum in some neurological diseases

۱- مقاله اثرات قارچ گانودرما لوسیدوم در برخی از بیماری های عصبی

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi9rsHb9sX1AhXrm2oFHTdJDs0QFnoECBAQAw&url=https%3A%2F%2Fdergipark.org.tr%2Ftr%2Fdownload%2Farticle-file%2F672883&usg=AOvVaw17QZjWafOJS7Ny1ROQUiJC

۲- مقاله گانودرما لوسیدوم از تخریب نورون دوپامینرژیک از طریق مهار فعال سازی میکروگلیال محافظت می کند

Ganoderma lucidum Protects Dopaminergic Neuron Degeneration through Inhibition of Microglial Activation

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3136196/

۳- مقاله فعالیت ضد افسردگی عصاره اتانولی گانودرما لوسیدوم (ریشی) در موش

Antidepressant-Like Activity of Ethanol Extract of Ganoderma lucidum (Reishi) in Mice

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiS1raF98X1AhX2k2oFHS4aCM4QFnoECAsQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.ijmrhs.com%2Fmedical-research%2Fantidepressantlike-activity-of-ethanol-extract-of-ganoderma-lucidum-reishi-in-mice.pdf&usg=AOvVaw15R-fFK9Iv619SNu4R7ZWK


گانودرما لوسیدوم و اختلال دوقطبی – یک مطالعه بالینی فاز IV از داده های FDA

خلاصه:

ما بر روی 94997 افرادی که گانودرما لوسیدوم مصرف می‌کنند یا دارای اختلال دوقطبی هستند، مطالعه می‌کنیم. هیچ گزارشی از اختلال دوقطبی در افرادی که گانودرما لوسیدوم مصرف می کنند یافت نشد.

فاز IV مطالعه بالینی توسط eHealthMe بر اساس گزارش های FDA ایجاد شده است و به طور منظم به روز می شود.

با داده‌های پزشکی و الگوریتم‌های هوش مصنوعی، eHealthMe همه را قادر می‌سازد تا فاز IV کارآزمایی بالینی را برای تشخیص پیامدهای نامطلوب دارو و نظارت بر اثربخشی اجرا کنند. مطالعات اصلی ما بر روی بیش از 600 نشریه پزشکی مورد بررسی از جمله The Lancet، Mayo Clinic Proceedings و Nature ارجاع شده است. اخیراً، مسیرهای بالینی فاز IV برای واکسن‌های کووید 19 اضافه شده است.

https://www.ehealthme.com/ds/ganoderma-lucidum/bipolar-disorder/


یک نمونه کودک که به این اختلال دچار بوده و از گانو استافه کرده است:

سلام! اسم من ربکا است و 8 ساله هستم. مامانم مرا به دیدن دوستش برد که به من شکلات داغ و قرص داد تا بخورم. من معمولا از چیزهای جدید می ترسم و واقعاً مدرسه را دوست ندارم زیرا افراد زیادی آنجا هستند. وقتی 5 سالم بود مجبور شدم به بیمارستان کودکان بروم چون فکر می‌کردم همیشه می‌میرم. آنها به من دارو دادند تا بتوانم به مدرسه عادی خود برگردم.

اما برخی از آنها واقعاً احساس عجیبی در من ایجاد کردند. یعنی واقعا عجیبه!!! چند سال یا بیشتر دارو مصرف کردم. اما همیشه احساس عجیبی داشتم. و مغزم نمی توانست درست کار کند. در مدرسه سعی کردم حواسم را جمع کنم اما می ترسیدم و می خواستم دیگر آنجا نروم. اما مامانم گفت که باید این کار را انجام دهم.

بنابراین بعد از اینکه از شخص دیگری کمک گرفتم، احساس بهتری پیدا کردم. سپس، من باید شکلات داغ را بنوشم. من دوست دارم شربت شکلات اضافی داخلش بریزم تا شیرین تر بشه. مامانم هر روز صبح برایم درست می‌کند. و من در راه مدرسه آن را می‌نوشم. من هم باید چند قرص بخورم.

من واقعاً دوست ندارم این کار را انجام دهم. اما مادرم به من گفت که آنها به مغز من کمک می کنند تا احساس بهتری داشته باشد و بهتر کار کند. زیرا دیگر هیچ دارویی که باعث ایجاد احساس عجیب در من می شود را مصرف نمی کنم. رازی را به شما می گویم – گاهی اوقات رختخواب را خیس می کنم اما فکر می کنم به زودی این کار را متوقف می کنم!

ربکا، 8 ساله – CO

یادداشت های مادر ربکا :

ربکا در سن 5 سالگی پس از بستری شدن در بخش روانپزشکی بیمارستان کودکان ما مبتلا به اختلال دوقطبی تشخیص داده شد. او باید تحت معالجه روزانه قرار می گرفت تا اینکه تلاش برای آسیب رساندن به خود را متوقف کرد. این سخت ترین کاری بود که تا به حال انجام دادم.

او از Zoloft، Abilify، Clonidine و چند داروی ضد افسردگی دیگر استفاده کرده است. هر بار که فکر می‌کردیم آنها کار می‌کنند. او باید دوز خود را افزایش می‌داد. عوارض جانبی همه داروها او را با رفتاری «دوست»، 30 پوند اضافه وزن و احساس «شکستگی» به همراه داشت.

پیدا کردن این محصولات فوق العاده بوده است. من دختر کوچکم را خوشحال می بینم و می بینم که می تواند مانند کودک شیرین و حساسی که هست با زندگی کنار بیاید. من مشتاقانه منتظر پیشرفت او هستم!


تاثیر قارچ سیلوسایبین روی اختلال دوقطبی

مقاله یک: ارزیابی سیلوسایبین برای درمان افسردگی دوقطبی: مروری سیستماتیک بر مطالعات موردی منتشر شده

Evaluating the Risk of Psilocybin for the Treatment of Bipolar Depression: A Systematic Review of Published Case Studies

David E. Gard, Mollie M. Pleet, Ellen R. Bradley, Andrew Penn, Matthew L. Gallenstein, Lauren S. Riley, Meghan DellaCrosse, Emily Garfinkle, Erin E. Michalak, Joshua D. Woolley

خلاصه

هدف با توجه به محدودیت های درمانی افسردگی در اختلال دوقطبی، ما خطرات شناخته شده استفاده از سیلوسایبین (و مواد مشابه) را در این جمعیت، از جمله ارزیابی سیستماتیک تاریخچه موارد منتشر شده، برای ارزیابی خطر سیلوسایبین به عنوان درمان افسردگی در دوقطبی ارزیابی کردیم. بی نظمی

منابع داده جستجوی جامع از مطالعات موردی منتشر شده تا 31 دسامبر 2020 با استفاده از پایگاه‌های داده الکترونیکی زیر انجام شد: PubMed، Web of Science، و PsychInfo، با تمرکز بر روانگردان‌های کلاسیک و مطالعات موردی یا تاریخچه‌های موردی.

انتخاب مطالعه عبارت‌های جستجوی ما به 541 بازدید منجر شد. که از این تعداد 43 مورد غیرتکراری از مطالعات موردی با افرادی بودند که واکنش نامطلوبی به یک ماده روان‌گردان داشتند. از این میان، 15 مطالعه موردی نوعی از عارضه نامطلوب شامل شیدایی یا رفتار شیدایی را نشان دادند. که فراتر از مسمومیت حاد این ماده ادامه داشت.

استخراج داده ها دو ارزیاب مستقل همه موارد ممکن را با تمرکز بر رفتار شیدایی بر اساس معیارهای DSM ارزیابی کردند. دو ارزیاب جداگانه برای ارزیابی مواردی که اطلاعات مورد نامشخص بود گرد هم آمدند.

نتایج

نتایج از 15 مورد، چهار مورد شامل سیلوسایبین، دو مورد شامل افراد با تشخیص قبلی اختلال دوقطبی. و سه مورد شامل افراد بدون سابقه سوء مصرف چند ماده یا استفاده همزمان از پلی مواد بودند.

نتیجه‌گیری ما نتیجه می‌گیریم که شواهدی مبنی بر خطر فعال‌سازی شیدایی با این مواد وجود دارد. اما به نظر نمی‌رسد که این خطر قوی یا طاقت‌فرسا باشد. در عوض یک مطالعه آینده‌نگر دقیق. مانند یک پروتکل درمانی با برچسب باز با کنترل‌های دقیق، در این جمعیت ضروری به نظر می‌رسد.

دوقطبی و روانگردان: بررسی پتانسیل و خطرات

 

مقالات مرتبط: اوتیسم

مقالات مرتبط رو حتما ببینید