قارچ گانودرما از چاقی در موش ها جلوگیری می کند (تاثیر قارچ روی چاقی)

 تاثیر قارچ روی چاقی

در این بخش به ترجمه مطلبی با عنوان {قارچ گانودرما از چاقی در موش ها جلوگیری می کند} که در مجله افزایش عمر (lifeextension) چاپ شده است می پردازیم. تاثیر قارچ روی چاقی تاثیر گانودرما روی چاقی لاغر شدن با قارچ تاثیر قارچ روی چاقی :

یک مطالعه جدید روی موش‌های دارای اضافه وزن نشان داده است. که قارچ گانودرما می‌تواند وزن بدن را کاهش داده و با عمل به عنوان یک پری بیوتیک منحصر به فرد از افزایش وزن و تجمع چربی جلوگیری کند. در حالی که این هنوز بر روی انسان آزمایش نشده است. مزایای آن جالب است و پتانسیل را در مبارزه با چاقی نشان می دهد.

تاثیر گانودرما روی چاقی

چاقی و افزایش وزن مداوم توسط مجموعه ای از عوامل پیچیده ایجاد می شود. محققان به طور گسترده در حال بررسی نقش باکتری های موجود در روده ما (میکروبیوم ما) بر سلامت و بیماری هستند. یک مطالعه آزمایشگاهی جدید داده‌های اولیه‌ای را نشان می‌دهد که قارچ Reishi و عصاره‌های آن که مدت‌ها به دلیل فواید ایمنی شناخته شده‌اند می‌توانند وزن بدن را کاهش دهند.

و از افزایش وزن و تجمع چربی به روشی غیرمنتظره در موش‌هایی که با رژیم غذایی پرچرب تغذیه می‌شوند جلوگیری کنند. در حالی که این داده های اولیه است و روی انسان آزمایش نشده است. مکانیسم اثر و فواید آن جالب است و پتانسیل را نشان می دهد. با گذشت زمان، Life Extension® شما را از پیشرفت ها و تحقیقات بیشتر در مورد قارچ Reishi آگاه می کند.

آنچه کشف شده این است که قارچ گانودرما به عنوان یک پری بیوتیک منحصر به فرد عمل می کند تا ترکیب میکروبی روده را به گونه ای تغییر دهد که به کاهش وزن بیولوژیکی کمک کند.

مطالعات جدید و تاثیر قارچ روی چاقی

یک گروه بین المللی از دانشمندان گزارشی از اثرات قارچ گانودرما Reishi (Ganoderma lucidum) بر وزن بدن و اختلالات مرتبط با چاقی منتشر کرده اند. محققان با استفاده از مدل موش چاقی برای مطالعه خود دریافتند موش هایی که به مدت 8 هفته به تنهایی از رژیم غذایی پرچرب تغذیه شده بودند. افزایش قابل توجهی در وزن بدن و کبد و همچنین در اندازه رسوبات چربی در بدن داشتند.

علاوه بر این، موش‌های چاق رسوب بیشتری چربی در داخل کبد و سلول‌های چربی نشان دادند. درست همانطور که در انسان‌های چاق دیده می‌شود. گروه دوم از موش ها همزمان با رژیم غذایی پرچرب شروع کردند. اما علاوه بر این، مکمل عصاره ای از قارچ Reishi در غلظت های مختلف دریافت کردند. هر دو گروه موش در پاسخ به این رژیم غذایی پرچرب چاق شدند.

مقایسه گروه های آزمایشی

در مقایسه با گروه بدون مکمل، موش های مکمل با قارچ Reishi نشان دادند و اثبات تاثیر قارچ روی چاقی :

  • کاهش وزن بدن تقریباً 8٪ تا 16٪.
  • کاهش چربی در حفره بدن بین 20 تا 29 درصد.
  • کاهش چربی انباشته شده در زیر پوست تقریباً بین 44 تا 59 درصد.
  • کاهش وزن کبد، محل رسوب غیرطبیعی چربی که منجر به بیماری کبد چرب می شود، حدود 17٪.
  • کاهش اندازه و محتوای چربی سلول‌های چربی، سلول‌هایی که چربی تولید و ذخیره می‌کنند.

علاوه بر این کاهش در توزیع وزن و چربی، این مطالعه کاهش قابل توجهی را در نشانگرهای التهاب شناسایی کرد.(1) با توجه به اینکه سلول‌های چربی مولکول‌های سیگنال‌دهنده التهابی (سیتوکین‌ها) را بیرون می‌ریزند.

کاهش تولید سیتوکین های پیش التهابی در دوزهای بالاتر قارچ مشهودتر بود. موش‌های تغذیه شده با مکمل نیز کاهش قابل‌توجهی در فعالیت یک محرک التهاب قوی به نام فاکتور هسته‌ای کاپا B (NFkB) نشان دادند.

نشت روده چیست؟

علاوه بر این، حیواناتی که مکمل های غذایی دریافت کرده بودند. کاهش قابل توجهی در میزان سموم باکتریایی در جریان خون خود نشان دادند، در مقایسه با موش های چاق و تغذیه شده با چربی بالا. 1 این بسیار مهم است. زیرا حیوانات چاق بیش از حد تغذیه شده (و انسان ها) دچار “نشت روده” می شوند. که به بار باکتریایی روده اجازه می دهد تا وارد جریان خون می شوند.

جایی که باعث التهاب و مقاومت به انسولین می شوند که منجر به دیابت می شود. در نهایت، شواهد مولکولی بیشتر در مورد اینکه چگونه مکمل قارچ باعث کاهش وزن بدن می شود، با یافته های کاهش بیان ژن های دخیل در تولید چربی نشان داده شد.و تاثیر قارچ روی چاقی را ثابت می کند.

مطالعات قبلی

قارچ‌های ریشی صدها سال است که برای ارتقای سلامتی و عمر طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 1،3 و اگرچه این اولین اثبات تأثیر مستقیم قارچ‌های ریشی بر وزن بدن و توزیع چربی است، پیش از این نکاتی وجود داشت که نشان می‌داد. این قارچ‌ها  می توانند به طور مطلوب بر متابولیسم چربی و قند تأثیر بگذارند.

گانودرما

عصاره های گانودرما سرشار از ترکیباتی به نام تری ترپن ها و پلی ساکاریدها هستند که نشان داده شده است. که رشد کامل سلول های چربی را مهار می کنند و  قند خون را در حیوانات دیابتی کاهش می دهند.

1،4،5 و مطالعات دیگر نشان داده اند که ترکیبات مختلف ریشی کاهش دهنده چربی و گلوکز خون هستند. در حالی که فعالیت مهار رادیکال های آزاد را فراهم می کند.1،6

در همین حال، تاثیر قارچ روی چاقی یک خط کاملاً مجزا از تحقیقات نشان داده است. که تریلیون‌ها میکروارگانیسمی که در دستگاه روده ما زندگی می‌کنند. ممکن است بر چاقی و سایر اختلالات متابولیک مانند دیابت و سندرم متابولیک تأثیر بگذارند. در کنار این  «اکنون به رسمیت شناخته شده‌اند. که نقش مهمی در راه‌های دریافت مواد مغذی و تنظیم انرژی بدن ما دارند.

 مطالعات روی علت چاقی

به طور خاص، به نظر می رسد ترکیب جوامع باکتریایی داخلی تاثیر قارچ روی چاقی ما بر وضعیت متابولیک ما تأثیر می گذارد. نشان داده شده است. که تغییرات در درصد گونه‌های منفرد باکتری‌های روده و همچنین نسبت آنها به یکدیگر.

باعث ترویج یا مخالفت با ایجاد چاقی در حیوانات می‌شود.1،10،11. علاوه بر این، عدم تعادل ارگانیسم روده می تواند به داخل بدن آسیب برساند. پوشش روده به ترکیبات محرک التهاب اجازه ورود به جریان خون را می دهد. که در نهایت باعث ایجاد التهاب در سطح بدن و مقاومت به انسولین می شود. و خطر چاقی و اختلالات متابولیک را افزایش می دهد.1،2،12-15.

در این مرحله طبیعی است که بپرسیم: اگر جوامع میکروبی روده نامتعادل می تواند باعث اختلالات متابولیک شود که منجر به چاقی می شود. آیا بازگرداندن این تعادل می تواند تعادل متابولیک را بازگرداند؟

 آنتی بیوتیک ها

اکنون شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد واقعاً چنین است. مطالعات نشان می‌دهد. که آنتی‌بیوتیک‌هایی که برای ارگانیسم‌های خاص هدف قرار می‌گیرند. می‌توانند نشت مواد التهابی از روده به جریان خون را در موش‌های چاق کاهش دهند.1،12 اما آنتی بیوتیک ها مشکلات زیادی را به همراه دارند. از جمله نه تنها عوارض جانبی فوری.

بلکه خطرات طولانی مدت ارگانیسم های مقاوم به دارو را نیز به همراه دارند. و هیچ کس به طور جدی آنتی بیوتیک های گسترده را به عنوان درمان چاقی پیشنهاد نمی کند.

اهمیت پری بیوتیک ها و تاثیر قارچ روی چاقی

یک راه طبیعی تر برای تغییر ترکیب جامعه میکروبی روده، تغییر آنچه می خورد است. پری بیوتیک ها فیبر و مولکول های کربوهیدرات قابل تخمیر هستند که گروه های باکتریایی خاص را در روده تغذیه می کنند و به بازگرداندن تعادل طبیعی کمک می کنند. نشان داده شده است که درمان با پری بیوتیک با تقویت جوامع ارگانیسم های مفید، وزن بدن و التهاب را کاهش می دهد.

که به نوبه خود ممکن است به سرکوب گروه های کمتر مفید کمک کند. مواد التهابی وارد گردش خون می شود و تاثیر قارچ روی چاقی را نشان می دهد. دانشمندانی که این مطالعه را در اینجا گزارش کردند. متعجب بودند که آیا اثرات مفیدی که روی وزن بدن و توزیع چربی مشاهده می‌کنند ممکن است ناشی از برخی خواص پری بیوتیک قارچ Reishi باشد.

برای پاسخ به این سوال، آنها ترکیبات جوامع میکروبی روده حیوانات خود را بررسی کردند.

اثر پریبویتیکی قارچ گانودرما و تاثیر قارچ روی چاقی

در پاسخ به گانودرما، انسان ها و موش های چاق تغییرات جدی در جامعه میکروبی روده خود نشان دادند. آنچه محققان دریافتند این بود که هم موش‌های چاق و هم انسان‌ها دارای جمعیت بالایی از میکروب‌های تحریک‌کننده التهاب با کاهش میکروب‌های ضد التهابی بودند.1،18،19.

هنگامی که دانشمندان جمعیت میکروبی روده موش ها را بررسی کردند. دریافتند که موش های چاق و پرچرب دارای الگوهای مورد انتظار عدم تعادل میکروبی روده مرتبط با چاقی بودند.

اما زمانی که موش های چاق با قارچ Reishi مکمل شدند. موش ها الگوی میکروبی “طبیعی” و کمتر التهابی را نشان داد. هنگامی که موش ها با دو دوز بالاتر قارچ Reishi تغذیه شدند، الگوهای میکروبی موش های چاق را به سطوحی مشابه موش های کنترل بازگرداند.

به عبارت دیگر، مکمل ریشی اثر پری بیوتیکی داشت. ارگانیسم‌های مفید را به قیمت موجودات مضر تغذیه می‌کرد و باعث ایجاد زنجیره‌ای از رویدادها می‌شد. که با عادی‌سازی جامعه میکروبی شروع می‌شد و منجر به موارد زیر و در نهایت کاهش وزن مشاهده شده در مقایسه با موش های بدون مکمل.

  • کاهش التهاب
  • سفت شدن دیواره‌های روده‌ای
  • کاهش انسولین
  • مقاومت کاهش تولید چربی

 

مطالعات انسانی مورد نیاز است

تاثیر گانودرما روی وزن فقط در پستانداران آزمایشگاهی نشان داده شده است. ما امیدواریم که این به‌روزرسانی تحقیقاتی مطالعات انسانی را برای تعیین دوز ایده‌آل Reishi برای کمک به انسان در جلوگیری از افزایش وزن مرتبط با سن تشویق کند.

خلاصه

  • نشان داده شد که قارچ Reishi و عصاره‌های پلی ساکارید آن‌ها اثرات پربیوتیک قدرتمندی را در موش‌های چاق و پرچرب ایجاد می‌کنند. که منجر به تغییرات متمایز در جوامع میکروبی روده آنها می‌شود.
  • این تغییرات به نوبه خود باعث ایجاد یک واکنش زنجیره ای مفید می شود که منجر به کاهش وزن بدن، افزایش وزن کندتر، بهبود رسوب چربی در بدن و مجموعه ای از تغییرات بیوشیمیایی مفید مرتبط با سلامت متابولیک بهینه می شود.
  • با توجه به اینکه میکروب های روده انسان کنترل مشابهی بر متابولیسم و ​​وزن دارند. دلیلی برای بررسی اینکه آیا نتایج مشابهی از مکمل های خوراکی با عصاره قارچ Reishi در انسان آشکار می شود وجود دارد.

منابع :

  • Chang CJ, Lin CS, Lu CC, et al. Ganoderma lucidum reduces obesity in mice by modulating the composition of the gut microbiota. Nat Commun. 2015;6:7489.
  • Cani PD, Possemiers S, Van de Wiele T, et al. Changes in gut microbiota control inflammation in obese mice through a mechanism involving GLP-2-driven improvement of gut permeability. Gut. 2009;58(8):1091-103.
  • Sanodiya BS, Thakur GS, Baghel RK, et al. Ganoderma lucidum: a potent pharmacological macrofungus. Curr Pharm Biotechnol. 2009;10(8):717-42.
  • Thyagarajan-Sahu A, Lane B, Sliva D. ReishiMax, mushroom based dietary supplement, inhibits adipocyte differentiation, stimulates glucose uptake and activates AMPK. BMC Complement Altern Med. 2011;11:74.
  • Li F, Zhang Y, Zhong Z. Antihyperglycemic effect of ganoderma lucidum polysaccharides on streptozotocin-induced diabetic mice. Int J Mol Sci. 2011;12(9):6135-45.
  • Pan D, Zhang D, Wu J, et al. Antidiabetic, antihyperlipidemic and antioxidant activities of a novel proteoglycan from ganoderma lucidum fruiting bodies on db/db mice and the possible mechanism. PLoS One. 2013;8(7):e68332.
  • Ridaura VK, Faith JJ, Rey FE, et al. Gut microbiota from twins discordant for obesity modulate metabolism in mice. Science.
  • 2013;341(6150):1241214.

منابع :

  • Dethlefsen L, McFall-Ngai M, Relman DA. An ecological and evolutionary perspective on human-microbe mutualism and disease. Nature. 2007;449(7164):811-8.
  • Backhed F, Ding H, Wang T, et al. The gut microbiota as an environmental factor that regulates fat storage. Proc Natl Acad Sci U S A. 2004;101(44):15718-23.
  • Turnbaugh PJ, Ley RE, Mahowald MA, et al. An obesity-associated gut microbiome with increased capacity for energy harvest. Nature. 2006;444(7122):1027-31.
  • Goodman AL, Kallstrom G, Faith JJ, et al. Extensive personal human gut microbiota culture collections characterized and manipulated in gnotobiotic mice. Proc Natl Acad Sci U S A. 2011;108(15):6252-7.

منابع :

  • Cani PD, Bibiloni R, Knauf C, et al. Changes in gut microbiota control metabolic endotoxemia-induced inflammation in high-fat diet-induced obesity and diabetes in mice. Diabetes. 2008;57(6):1470-81.
  • Cani PD, Amar J, Iglesias MA, et al. Metabolic endotoxemia initiates obesity and insulin resistance. Diabetes. 2007;56(7): 1761-72.
  • Wellen KE, Hotamisligil GS. Inflammation, stress, and diabetes. J Clin Invest. 2005;115(5):1111-9.
  • Shi H, Kokoeva MV, Inouye K, et al. TLR4 links innate immunity and fatty acid-induced insulin resistance. J Clin Invest. 2006;116(11):3015-25.
  • Nakamura YK, Omaye ST. Metabolic diseases and pro- and prebiotics: Mechanistic insights. Nutr Metab (Lond). 2012;9(1):60.
  • Everard A, Lazarevic V, Derrien M, et al. Responses of gut microbiota and glucose and lipid metabolism to prebiotics in genetic obese and diet-induced leptin-resistant mice. Diabetes. 2011;60(11): 2775-86.
  • Brun P, Castagliuolo I, Di Leo V, et al. Increased intestinal permeability in obese mice: new evidence in the pathogenesis of nonalcoholic steatohepatitis. Am J Physiol Gastrointest Liver Physiol. 2007;292(2):G518-25.
  • Ley RE, Turnbaugh PJ, Klein S, et al. Microbial ecology: human gut microbes associated with obesity. Nature. 2006;444(7122):1022-3.

 لینک مقاله در مجله

https://www.lifeextension.com/magazine/2016/7/reishi-mushrooms-prevent-obesity-in-mice

 

کلمات کلیدی

قارچ گانودرما برای مصارف درمانی, فروش قارچ گانودرما لوسیدوم ارسال به سراسر کشور, فروش و پخش قارچ گانودرما (صد درصد خالص) پخش در تمامی استان های کشور,‌ قارچ دارویی گانودرمابا کافه موکا, خرید قارچ گانودرما لوسیدوم خالص , خرید پودر قارچ گانودرما لوسیدوم خالص,‌ نماینده رسمی فروش قارچ گانودرما

کلمات کلیدی

فروش کپسول شیتاکه, خرید کپسول شیتاکه, خرید کپسول شیتاکه در تهران, پخش کپسول شیتاکه, خرید و فروش کپسول گنودرما, کپسول اصل شیتاکه, قرص شیتاکه, قرص گنودرما, قرص اصلی شیتاکه, خرید کپسول شیتاکه در ایران, داروخانه کپسول شیتاکه, قرص Shiitake,

فروش  ماشمیکس, خرید  ماشمیکس, خرید ماشمیکس در تهران, پخش ماشمیکس, خرید و فروش گانودرما, اصل ماشمیکس, قرص ماشمیکس, قرص گنودرما, قرص اصلی ماشمیکس, خرید ماشمیکس در ایران, داروخانه ماشمیکس,

 

 

مقالات مرتبط رو حتما ببینید