تاثیر قارچ های دارویی روی اوتیسم

مقاله ای با عنوان نقش قارچ در اوتیسم منتشر شده است

Role of Mushrooms in Autism

اکه در لینک زیر در دسترس است:

https://www.researchgate.net/publication/336134611_Role_of_Mushrooms_in_Autism

ترجمه چکیده این مقاله:

اختلال طیف اوتیسم (ASD) اختلالی است که اولین بار در اوایل کودکی به شکل ناتوانی سیستم چند عضوی ناشی از اختلال در نوروژنز و آپوپتوز، اختلال در سیناپتوژنز و هرس سیناپسی یا نامتعادل سیستم بازداری تحریکی شناخته شده است. التهاب به عنوان پاتوژنز اوتیسم شناخته شده است. علت تا حد زیادی ناشناخته است و هیچ درمان بالینی وجود ندارد. میکروبیوتای روده ممکن است.

 

اوتیسم

علائم را تحت تاثیر قرار دهد که ممکن است. از یک رژیم غذایی متعادل، ایجاد مجدد نفوذپذیری روده، بهبود میکروبیوتای روده، افزایش ایمنی، تامین آنتی اکسیدان ها و سرعت سم زدایی این شرایط را بهبود دهد. قارچ های خاص ممکن است. اثرات خاصی بر سلامت، رفاه، رفتار و تناسب اندام داشته باشند. و تأثیر بالقوه یک مکمل قارچ بر التهاب دستگاه گوارش در بیماران ASD را برطرف کنند.


سایر مقالات ترویجی:


گانودرما: تاثیر مثبت آن روی اوتیسم

توسط دکتر ملیسا کار، دکتر TCM

Red Reishi: A Calm Support for Autism

By Dr. Melissa Carr, Dr. TCM

آیا می دانستید که مغز شما حدود 86 میلیارد سلول مغزی (نورون) دارد؟

قبل از اینکه ما متولد شویم، این نورون ها باید در مسیرهای خاصی حرکت کنند. و سپس تحت تغییرات اساسی قرار گیرند، از جمله ایجاد برجستگی های طولانی – به نام آکسون ها و دندریت ها – برای اتصال با نورون های دیگر و ایجاد تریلیون ها اتصال سلول های عصبی.

همه این تغیرات در دوران قبل از تولد و اوایل تولد اتفاق می افتد. و به مغز ما امکانات اولیه برای یادگیری و واکنش می دهد. این تغییرات پیچیده است. بنابراین، جای تعجب نیست که یک اختلال در این پروسه می توانند باعث اختلالات عصبی مانند اوتیسم شوند.

اختلال طیف اوتیسم (ASD)

اختلال طیف اوتیسم (ASD) از سال 1938 شناخته شده است. با تخمین های فعلی 70 میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند. اما اغلب نادیده گرفته می شود و این اختلال به خوبی شناخته نشده است. اوتیسم یک اختلال عصبی است. که معمولاً در دوران رشد اولیه کودکی شناسایی می‌شود و می‌تواند چالشی مادام‌العمر ایجاد کند و در توانایی افراد برای برقراری ارتباط و معاشرت با دیگران اختلال ایجاد کند.

اگرچه به نظر می رسد ارتباط ژنتیکی وجود داشته باشد. و خطر ابتلا به ASD با مصرف داروهای والپروئیک اسید و تالیدومید در دوران بارداری و برای کودکانی که از والدین مسن تر متولد می شوند، افزایش می یابد. ما هنوز دستورالعمل های روشنی در مورد نحوه پیشگیری یا درمان آن نداریم.

تشخیص زودهنگام و درمان برای کمک به راه رفتن، صحبت کردن و تعامل با دیگران  یکی از معدود گزینه های درمانی مرسوم است. بنابراین، با تعداد کم گزینه‌های اصلی درمانی موجود، بسیاری برای راه‌حل‌هایی از جمله داروهایی مانند قارچ گانودرما  روی می‌آورند.

فواید انتخاب قارچ ریشی برای اوتیسم

در طب سنتی چینی (TCM)، قارچ ریشی – که لینگ ژی نامیده می شود. – از ارزش بالایی برخوردار است. این قارچ‌های درمانی فواید زیادی برای سلامتی برای افزایش سلامت و کیفیت زندگی ارائه می‌دهند.

این قارچ لقب “قارچ جاودانگی” دارد و عموما برای کمک به بهبود ایمنی، تحریک سلامت سلولی، بهبود خواب، مدیریت استرس، کاهش خطر سرطان، کاهش التهاب مزمن و درمان اختلالات عصبی مانند اوتیسم استفاده می شود.

تونیک یا انرژی زا

در حالی که دنیای مواد غذایی، قارچ گانودرما را به عنوان یک آداپتوژن طبقه بندی می کند – به بدن کمک می کند تا با عوامل استرس زا سازگار شود. و به تعادل برگردد (هموستاز) – تب سنتی چینی گانودرما را با گیاهان دیگری که به تسکین سیستم عصبی کمک می کنند، قرار می دهد. همچنین اغلب به عنوان یک گیاه “تونیک یا انرژی زا” استفاده می شود و به ایجاد انرژی آرام بیشتر کمک می کند.

این قارچ می تواند برای کنترل اضطراب، رفتارهای تکراری و طغیان های خشونت آمیز که می تواند به دلیل نقص در ارتباط و تعامل با دیگران ایجاد شود مفید باشد. چون گانودرما آرامبخش نیست، می توان آن را صبح و شب مصرف کرد. و نه خواب آلود می کند و نه بیش از حد تحریک می کند.

افراد مبتلا به ASD

به نظر می رسد افراد مبتلا به ASD دارای تعدادی از زمینه های اختلال در عملکرد نورون ها هستند. از جمله مشکلات نحوه مهاجرت نورون ها در مراحل رشد و نحوه اتصال نوریت ها – آکسون ها و دندریت ها -. جالب اینجاست که قارچ گانودرما رشد سلول‌های عصبی را افزایش می‌دهد، که کلید کمک به رشد مغز و عملکرد شناختی است.

یکی دیگر از مشکلات بالقوه برای مبتلایان به ASD، تغییر در میکروبیوتای سالم روده (میکروارگانیسم ها، از جمله باکتری ها، در بدن شما) است. علاوه بر مشکلات گوارشی که بسیاری از مبتلایان به ASD تجربه می کنند. تحقیقات رو به رشدی در مورد محور میکروبیوتا-روده-مغز وجود دارد. این گونه است که باکتری‌های روده شما بر روی مغز شما تأثیر می‌گذارند.

از جمله بر عملکرد شناختی و خلق و خو. پتانسیل قارچ گانودرما برای حمایت از باکتری های سالم روده نیز مورد بررسی قرار گرفته است. به ویژه به دلیل اینکه برخی از شناخته شده ترین ترکیبات آن، به نام پلی ساکاریدها، پری بیوتیک هستند. و به عنوان غذا برای باکتری های خوب عمل می کنند.

ما هنوز تحقیقات زیادی برای انجام دادن داریم. تا بفهمیم چگونه قارچ ریشی می‌تواند به ASD کمک کند. اما به دلیل گزینه‌های درمان مرسوم محدود و مشخصات عمومی ایمن قارچ ریشی، ارزش بررسی بیشتر را دارد!

این مطلب از لینک زیر تهیه و ترجمه شده است:

https://www.mikei.com/en/articles/a-calm-support-for-autism.html



فواید شگفت انگیز قارچ گانودرمای قرمز

ریشی که در طب چینی به عنوان “قارچ جاودانگی” شناخته می شود، هزاران سال است. که به دلیل مزایای سلامتی خیره کننده اش استفاده می شود. این قارچ خارق العاده برای جلوگیری از بیماری های قلبی، مبارزه با سرطان، تسکین التهاب و تقویت سیستم ایمنی استفاده شده است.

ریشی همچنین پتانسیل زیادی برای درمان افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم دارد. نشان داده شده است که این قارچ معجزه آسا باعث کاهش اضطراب و ارتقای سلامت مغز و شناختی می شود و به بهبود توجه و یادگیری کمک می کند.

در واقع، طب چینی قارچ ریشی را به عنوان یک گیاه آرام بخش طبقه بندی می کند که از انرژی نیز پشتیبانی می کند، یعنی شما را خواب آلود نمی کند. راه های زیادی وجود دارد. که reishi مزایای خود را برای مبتلایان به ASD نشان می دهد.

گانودرما لوسیدوم

مطالعات روی گانودرما لوسیدوم (این نام علمی جالب ریشی است) نشان می‌دهد که این قارچ مرگ سلول‌های مغزی را کاهش می‌دهد. رشد سلول‌های مغزی جدید را تقویت می‌کند و همچنین فعالیت این سلول‌ها را تحریک می‌کند. قارچ ریشی قرمز در واقع ممکن است از سیم کشی مجدد مغز حمایت کند.

علاوه بر این، این همان چیزی است که جان هیکس، متخصص اطفال جامع می‌گوید:  من با موفقیت از قارچ برای تغییر اختلالات ایمنی TH2 استفاده کرده ام. به عبارت دیگر، از آنجایی که افرادی که در طیف اختلال اوتیسم قرار دارند ممکن است.

به درستی با باکتری‌ها، ویروس‌ها و مخمرهای بیماری‌زا (بد) مبارزه نکنند و نسبت به سموم، آلرژن‌ها و باکتری‌های معمولی (خوب) واکنش نشان دهند. ریشی ممکن است به افراد مبتلا به اوتیسم کمک کند. به تنظیم سیستم ایمنی کمک می کند و آن را به تعادل باز می گرداند.

تاثیرات قارچ ریشی روی این اختلال

در حالی که مهم است که در مورد درمان با متخصصان سلامت خود صحبت کنید. بسیاری به طور تجربی تاثیر مثبت خود را در مورد استفاده از مکمل‌های قارچ ریشی برای درمان طیف اوتیسم. از جمله موارد زیر بهبود یافته است.:

  • کودکان غیرکلامی که شروع به صحبت کردن
  • افزایش تماس چشمی و تعامل اجتماعی
  • رفتار آرام‌تر
  • نشان دادن محبت
  •   یادگیری

از آنجایی که محصولات باکیفیت ریشی قرمز ژاپنی برای چنین مجموعه وسیعی از علائم بی خطر و مفید هستند (به این دلیل که یک اداپتوژن است. – به بدن کمک می کند با عوامل استرس زا مقابله کند). ممکن است بخواهید آن را برای افراد مبتلا به ASD در نظر بگیرید تا به آنها کمک کند تا به وضعیت کامل خود برسند. .

این مطلب از وبسایت زیر تهیه و ترجمه شده است:

https://www.mikei.ca/blog/2021/04/30/autism-and-red-reishi/



قارچ برای اوتیسم: قارچ دکمه ای سفید، شیتاکه، ریشی و قارچ صدف

Mushrooms for Autism: White Button Mushrooms, Shiitake, Reishi, and Oyster Mushrooms

به گفته دکتر ساندرا ویلیامز، صاحب مزرعه قارچ Lost Creek، متخصص قارچ شیتاکه، قارچ ها به طور کلی سیستم ایمنی را تقویت و تحریک می کنند. قارچ ها حاوی محرک های ایمنی هستند. که می توانند فعالیت سیستم ایمنی را تقویت و افزایش دهند.

برخی، مانند گانودرما یا ریشی (لینگ ژی)، حاوی تنظیم کننده های ایمنی هستند. که می توانند سطح عملکرد سیستم ایمنی فرد را تنظیم کنند. اثرات آنها بر سرطان های مختلف به خوبی مستند شده است. علاوه بر این، برای افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD) قارچ های خاص ممکن است اثرات خاصی بر بدن و رفتار داشته باشند.

 افراد مبتلا به ASD

دکتر ویلیامز در کنفرانس AutismOne 2012 در شیکاگو، 23 تا 27 مه صحبت کرد و 9 نوع قارچ را ارائه کرد. که می تواند برای کودکان مبتلا به ASD مفید باشد و به عنوان غذاهای کاربردی یا به عنوان مکمل های موجود استفاده شوند.

“بعضی از افراد فوبیای مصرف قارچ دارندد – آنها قارچ را دوست ندارند. و بدن آنها نمی تواند آنها را پردازش کند. واضح است که اگر کودکی قارچ هراس باشد، قارچ ها راهی برای بهبود تغذیه برای ASD نیستند.

ویژگی افراد مبتلا

افراد در طیف اوتیسم می توانند بیش از حد به سموم، آلرژن ها، باکتری ها و انگل های طبیعی واکنش نشان دهند و به ویروس ها، مخمرها و باکتری های داخل سلولی کمتر پاسخ دهند. این پاسخ ها به نوع خاصی از پاسخ سیستم ایمنی، TH2 نیاز دارند. به گفته جان هیکس، پزشک متخصص اطفال، از Elementals Living در Delavan، WI، “تغییر ایمنی که افراد در این اختلال دریافت می کنند. یک تغییر TH2 است. این منجر به سرکوب سلولی می شود.

این همان تغییری است که قارچ ها به آن می پردازند. من با موفقیت از قارچ برای تغییر اختلالات ایمنی TH2 استفاده کرده ام. به نظر می رسد که این مانند عامل انتقال عمل می کند، اما با ویژگی کمتر. یک تعادل عمومی مجدد در سیستم ایمنی بدن.

 اثرات رفتاری احتمالی

ویلیامز در مورد خواص تغذیه ای، سلامتی، دارویی و اثرات رفتاری احتمالی قارچ های دکمه ای سفید، شیتاکه، ریشی، انوکی، میتاکه، صدف، یال شیر و یال شیر صحبت کرد. کوردیپس یک قارچ نیست. بلکه یک قارچ انگلی است که برای سلامتی و کاربردهای پزشکی چشمگیر آن، از جمله درمان سرطان، بیماری قلبی، اختلالات عصبی، اختلال عملکرد جنسی و موارد دیگر، کشت می‌شود.

ویلیامز گفت: “برای افرادی که در طیف اوتیسم قرار دارند. قارچ های دکمه ای سفید می توانند به سم زدایی بدن کمک کنند و ممکن است. نیاز به رفتارهای تکراری را کاهش دهند.” شیتاکه سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. می تواند به افزایش ارتباط با خود و ایجاد احساس شادی کمک کند. Reishi می تواند با عفونت ها مبارزه کند، اضطراب را تسکین دهد و عملکرد قشر آدرنال را بهبود بخشد.

کتاب داروخانه قارچی

به گفته رابرت راجرز، نویسنده کتاب «داروخانه قارچی» که اخیراً منتشر شده است. قارچ صدفی «بین یک گیاه مرغوب و گوشت، پروتئین بالا، کم چربی و مملو از ویتامین ها و مواد معدنی قرار می گیرد». . حاوی ترکیبات ضد تومور و ضد ویروسی است. و برای درمان ناراحتی های عصبی استفاده می شود.

دکتر ویلیامز گفت: “قارچ صدفی ممکن است بتواند واکنش مبهوت کننده را در کودکان مبتلا به اوتیسم کاهش دهد و آنها را به جایگاه محکم تری برساند.”

از این قارچ‌ها، دکمه سفید، شیتاکه و صدف به‌راحتی در سوپرمارکت‌ها، بازارهای کشاورز، تازه و خشک شده موجود است.  همچنین به صورت مکمل به تنهایی یا در ترکیب با سایر قارچ ها یا محصولات محرک سیستم ایمنی.

برای کودکانی که می توانند قارچ بخورند اما بافت، رنگ یا طعم آن را دوست ندارند، قارچ ها را می توان خشک، آسیاب کرد و به غذاهایی که دوست دارند اضافه کرد.تاثیر قارچ های دارویی روی اوتیسم

مطلب فوق از وبسایت زیر تهیه و ترجمه شده است:

https://www.prweb.com/releases/2012/5/prweb9563761.htm


قارچ برای افراد دارای طیف اوتیسم: Enoki، Maitake، Lion’s Mane و Shaggy Mane

Mushrooms for People on the Autism Spectrum: Enoki, Maitake, Lion’s Mane and Shaggy Mane

در یک بیانیه مطبوعاتی قبلی prweb.com در “قارچ ها و اوتیسم: قارچ های دکمه ای سفید، شیتاکه، ریشی، و قارچ های صدف”، دکتر ساندرا دوترو ویلیامز،  قارچ Lost Creek. برخی از خواص اساسی قارچ ها را در درمان سرطان، اوتیسم مورد بحث قرار داد .

به گفته ویلیامز، «این قارچ‌ها سرشار از پروتئین و سرشار از مواد مغذی هستند، اما بیشتر از غذا هستند. آنها ترکیبات و انرژی های شیمیایی خاصی دارند. که می توانند بیماری را برطرف کنند، رفاه ما را افزایش دهند، اضطراب را کاهش دهند، انرژی را افزایش دهند و عملکرد را بهبود بخشند. ”

 قارچ شیتاکه و ریشی

قارچ ها برای طیف وسیعی از اثرات، به ویژه درمان سرطان های مختلف، خاصیت تغذیه ای دارند. قارچ شیتاکه و ریشی در ژاپن به عنوان اولین خط درمان سرطان و ایدز استفاده می شود. در ایالات متحده از آنها همراه با شیمی درمانی و پرتودرمانی برای کاهش عوارض جانبی و سرعت بخشیدن به زمان بهبودی استفاده می شود.

طبق بیانیه ای از Aloha Medicinals، تولید کننده مکمل های مبتنی بر قارچ، “قارچ ها حاوی پلی ساکاریدهای فعال بیولوژیکی با ترکیبات شیمیایی مختلف هستند که بیشتر آنها به گروه β-گلوکان ها تعلق دارند. اینها دارای پیوندهای β-(1 → 3) در زنجیره اصلی گلوکان و نقاط انشعابی β-(1 → 6) هستند که برای عملکرد ضد تومور آنها مورد نیاز است.

چهار شگفت‌انگیز

«چهار شگفت‌انگیز»، شیتاکه، ریشی، مایتاکه و کوردیپس (نه یک قارچ، بلکه عضوی از خانواده قارچ‌ها). به تنهایی و در ترکیب با قارچ‌های دیگر و با مکمل‌هایی که سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند، استفاده می‌شوند. این قارچ‌ها و سایر قارچ‌ها از تغییر TH2 در عملکرد سیستم ایمنی حمایت می‌کنند. که آن‌ها را به ویژه در درمان افراد دارای طیف اوتیسم ارزشمند می‌کند.

به طور کلی، این قارچ‌ها پروتئین بالایی دارند و منابع ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات شیمیایی طبیعی را فراهم می‌کنند. که باعث می‌شود به راحتی در خواربارفروشی‌ها، بازارهای آسیایی و فروشگاه‌های مواد غذایی سالم به عنوان یک غذای غنی از مواد مغذی در دسترس باشند.

آن ها را می توان به صورت آنلاین به عنوان قارچ تازه یا خشک. به عنوان مکمل (همچنین در فروشگاه های مواد غذایی سالم) و به عنوان کیت های پرورش یافت. ویلیامز تاکید می کند که قارچ برای همه نیست.

افرادی هستند که بدنشان نمی تواند قارچ ها را تحمل کند یا آنها را پردازش کند. برای کودکانی که قارچ را دوست دارند و خواهند خورد، ما این امکان را داریم که با افزودن یا افزایش مصرف قارچ، بهبود بیماری را افزایش دهیم.

انوکی

انوکی قارچی سبک، ظریف، ترد و سرشار از پتاسیم و فیبر است. از نظر پزشکی، آنها از رشد تومورها جلوگیری می کنند. دکتر ویلیامز گفت: «احتمال خوبی وجود دارد که انوکی بتواند ارتباطات را در خانواده تقویت کند. مانند :

  1. افزایش تماس چشمی
  2. تحمل بیشتر در برابر لمس شدن
  3. افزایش لبخند و گوش دادن
  4. به طور کلی، یک نرم کننده.

میتاکه

میتاکه گاهی اوقات در بازارهای کشاورزان در دسترس است. بهترین منبع برای مایتاک کیت رشد است. طعم آن کمی شیرین است و بافت آن با پخت متفاوت است. Maitake یک قارچ دارویی قوی است. و در مکمل ها موجود است.

این یک تقویت کننده ایمنی است. و مستقیماً ماکروفاژها را فعال می کند و تولید اینترلوکین 1 را تحریک می کند. Maitake دارای اثرات ضد توموری و ضد سرطانی در سرطان های خاص است. فشار خون را کاهش می دهد و سطح انسولین و قند خون طبیعی را بازیابی می کند.

برای کسانی که در طیف اوتیسم هستند. ممکن است در تعدیل بازخورد و بازخورد حس عمقی مفید باشد – اطلاعات حسی، به ویژه لمس و در تحریک احساس رضایت.

قارچ یال شیر

یال شیر دارای خواص ضد اضطراب، ضد تومور، ضد قارچ و ضد سرطان است. و ممکن است در درمان زوال عقل و بیماری آلزایمر موثر باشد. برای کودکان مبتلا به اوتیسم، این قارچ ها ممکن است بر رشد شخصیت، بیان خلاق در هنر، ثبات و هماهنگی عضلانی تأثیر بگذارند. این گیاه به صورت وحشی در ایالات متحده رشد می کند و در ترکیبات مکمل موجود است.

ویلیامز  قارچ کوپراینوس را اینگونه توصیف می کند: “قارچی که در حیاط می بینید که سفید می شود. سپس سیاه و مرکب می شود.” می توانید آن را در یک کیت سفارش دهید و آن را در مکمل ها پیدا کنید.

  آنتی بیوتیک برای درمان عفونت ها

این یک آنتی بیوتیک است که برای درمان عفونت ها، یک ضد تومور، فعال در برابر سرطان سینه، تخمدان و سایر سرطان ها استفاده می شود. برای کسانی که در طیف اوتیسم قرار دارند، این قارچ ممکن است حس مشارکت بیشتر را تحریک کند.

منبع اصلی ویلیامز برای اطلاعات تغذیه‌ای و دارویی «داروخانه قارچی» اثر گیاه‌شناس رابرت راجرز است که در بهار 2012 منتشر شد.

این مطلب از لینک زیر تهیه و ترجمه شده است:

https://www.prweb.com/releases/2012/5/prweb9564991.htm



قارچ جادویی: درمان جدید برای اختلالات طیف اوتیسم؟

Magic Mushrooms and Ecstasy: New Treatment For Autism Spectrum Disorders?

https://finance.yahoo.com/news/magic-mushrooms-ecstasy-treatment-autism-203730941.html


چگونه داروهای روانگردان مانند ال اس دی می توانند به اوتیسم کمک کنند یا به اوتیسم آسیب برسانند؟

How Psychedelics Like LSD Can Help or Harm Autism

https://www.elemy.com/studio/autism/psychedelics-good-or-bad/

قارچ های جادویی

سیلوسایبین یک داروی توهم زا است که از انواع خاصی از قارچ ها گرفته می شود. می تواند باعث تحریف در رفتار، خلق و خو و ادراک شود. مردم اغلب در حین استفاده از قارچ جادویی چیزی را تجربه می کنند که از آن به عنوان “تجربه معنوی” یاد می کنند.

تحقیقات نشان داده است که سیلوسایبین می تواند نحوه ارتباط بخش های مختلف مغز با یکدیگر را تغییر دهد. و به طور بالقوه اتصالات شبکه را در شرایط کنترل شده بهبود بخشد.

اختلال وسواس فکری اجباری (OCD)

نشان داده شده است که سیلوسایبین اضطراب و افسردگی را در بیماران سرطانی که دارای تشخیص نهایی هستند کاهش می دهد. همچنین در درمان اعتیاد به نیکوتین موثر است. روانگردان ها بیشتر برای کمک به برخی از علائم اختلال وسواس فکری اجباری (OCD) در نظر گرفته می شوند.

سیلوسایبین، مانند LSD، آگونیست گیرنده های سروتونین در نظر گرفته می شود. این بدان معناست که به طور بالقوه می تواند تأثیرات مثبتی بر خلق و خوی و ارتباط اجتماعی برای فردی مبتلا به اوتیسم داشته باشد. که احتمالاً تعداد کمتری از این گیرنده ها را دارد. به عنوان یک داروی توهم زا، پیش بینی اینکه آیا تجربه مصرف دارو مثبت یا منفی خواهد بود، می تواند دشوار باشد.


جمع بندی

با بررسی منابع مطالعه شده قارچ های دارویی با مکانیسم های مختلفی میتوانند روی اوتیسم اثر مثبت داشته باشند. که مهمترین آنها ترمیم سلول های عصبی و همچین رفع علایم با تاثیر روی تقویت سیسم ایمنی بدن باشد. با توجه به مفید بودن کلی قارچها، دلایل علمی تاثیر مثبت این قارچ ها روی اوتیسم، شرایط موجود در ایران و درسترسی به قارچ ها دو گروه از قارچ ها قابل استفاده هستند.

بهترین قارچ که روی هر دو زمینه اثر گذار است. گانودرما و ماشمیکس خواهند بود. قارچ هایی که علاوه بر بهبود ایمنی، روی سلول های عصبی هم اثر گذارند قارچ یال شیر  و قارچ جادویی هستند. به عنوان گزینه بعدی قابل استفاده است. اما قارچ جادویی به دلیل عدم دسترسی و ممنوعیت توصیه نمی شود.


دکتر مهدیزاده، فارغ التحصیل فوق دکتری قارچ های خوراکی و دارویی دانشگاه تربیت مدرس، مدیر تحقیق و توسعه محصولات دکتر مهدیزاده.

  • تاثیر قارچ های دارویی
  • تاثیر قارچ گانودرما
  • تاثیر قارچ ماشمیکس
  • تاثیر قارچ یال شیر روی اوتیسم

 

مقالات مرتبط رو حتما ببینید