طرز تهیه چای قارچ گانودرما

 

در این بخش به طرز تهیه چای قارچ گانودرما می پردازیم:

 

طرز تهیه چای قارچ گانودرما

طرز تهیه چای قارچ گانودرما

یک قابلمه روی اجاق گاز قرارداده و به مقدار کافی به آن آب اضافه کنید
طرز تهیه چای گانودرما
2 به ازای هر نفر  ۱- ۲ گرم از پودر گانودرما به آب اضافه کرده و   آب را ۵ – ۱۰ دقیقه جوشانده، سپس حرارت اجاق گاز را کاهش دهید.
گانودرما قرمز آسیاب شده
3 مخلوط آب و گانودرما را برای مدت یک الی سه ساعت حرارت دهید . (هرچه مدت طولانی تری مخلوط روی حرارت باشد ، چای اثر بخش تر خواهد بود)
4چای گانودرما را از صافی عبور دهید . بسته به میلتان ، کمی آن را با عسل، شیره انگور و یا شیره خرما مخلوط و شیرین کنید تا از طعم تلخ چای گانودرما بکاهد و طعمی شبیه قهوه ی تلخ و شیرین داشته باشد.

توصیه میشود که :

  • در مصرف چای گانودرما زیاده روی نکنید  . استاندارد مقدار مصرف گانودرما را رعایت کنید .
  • هرگز دز بالایی از گانودرما را شروع به مصرف نکنید , از یک گرم در هر وعده شروع کرده . و میزان مصرف روزانه خود را کم کم افزایش دهید .
  • میتوانید میزان مصرف دمنوش در طول روز به سه وعده تقسیم کنید .
  •  کسانی که بیماری قندی یا افت فشارخون دارند. چای گانودرما را باید به دو یا سه وعده قسمت کنند . و با فاصله زمانی حداقل ۴ ساعت میل نمایند
  • با توجه به طبع سرد قارچ توصیه می شود آن را مطابق میل با گرمی هایی مثل هل ، دارچین ، زنجبیل ، شیرین بیان ، شیره انگور  و..  میل بفرمایید .
  • اگر از داروهای  رقیق کننده خون مانند وارفارین استفاده می کنید ، باردار هستید یا در دوران شیردهی قرار دارید .حتما درباره نحوه مصرف گانودرما با پزشک متخصص مشورت کنید.


تهیه چای قارچ گانودرما

نسبتاً آسان است و می توان آن را در خانه با قارچ خشک یا تازه گانودرما و وسایل آشپزخانه انجام داد.

مرحله 1:
گانودرما  را تهیه کنید که می تواند خشک یا تازه باشد.

مرحله 2:
گانودرما را به برش های نازک برش دهید یا پودر کنید. گانودرما بسیار سخت و چوبی است ، بنابراین برای تکه تکه کردن آن باید خیلی سخت کار کنید. مراقب باشید که خودتان را کوتاه نکنید!

مرحله 3:
نوارهای گانودرما را درون قابلمه ای با آب گرم در حال جوش قرار دهید. نسبت توصیه شده قارچ به آب بسته به نوع غلیظ چای شما متفاوت است. اگر تازه وارد گانودرما هستید ، پیشنهاد می شود ابتدا با غلظت کمتری شروع به دیدن واکنش معده خود کنید و به راحتی می توانید طعم تلخ را تحمل کنید.

مقدار خوبی برای شروع حدود ۲تا 5 گرم گانودرما خشک (در صورت تازه بودن 30-30 گرم) به ازای هر 4 فنجان آب است. اگر ترازو ندارید ، 5 گرم گانودرما خشک باید به خوبی در کف دست شما قرار بگیرد. لازم نیست دقیق باشد.

مرحله 4:
هنگامی که گانودرما را به آب جوش اضافه کردید ، حرارت را کم کنید و اجازه دهید حدود 2 ساعت بجوشد. بله ، این مدت زمان طولانی است ، اما مدتی طول می کشد تا فرآیند استخراج آب گرم انجام شود ، و یک زمان آرام بیش از حد کوتاه باعث اتلاف قارچ می شود.

مرحله 5
قابلمه را از روی حرارت بردارید. وقتی خنک شد ، چای را صاف کنید تا تکه های قارچ چوبی برداشته شود. می توانید از پارچه پنیری ، یا حتی صافی آشپزخانه معمولی استفاده کنید.

مرحله 6
لذت بردن؟ می توانید چای را به صورت گرم بنوشید ، یا آن را در یخچال قرار دهید ، زیرا دو روز  دوام می آورد. می توانید طعم تلخ آن را با عسل برش دهید ، اما صادقانه بگویم ، شاید فقط لازم باشد که از این طعم استفاده کنید. یکی دیگر از روش های معمول برای عبور از تلخی این است که فقط 1 قاشق با چای سرد گانودرما از یخچال بگیرید.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

مقالات مرتبط رو حتما ببینید