تاثیر قارچ های دارویی روی بیماری های ویروسی از جمله تبخال تناسلی

قارچ های دارویی را می توان برای انواع عفونت های ویروسی استفاده کرد. آنها به پیشگیری از بیماری های ویروسی کمک می کنند. اما همچنین به بدن در مهار و غلبه بر عفونت موجود و تسریع بهبودی کمک می کنند.

تبخال تناسلی HPV

مکانیسم‌های بیوشیمیایی اثرات ضد ویروسی در قارچ‌های دارویی شامل بهبود پاسخ ایمنی ویروسی و غیراختصاصی (شامل بهبود تولید آنتی‌بادی و ترشح اینترفرون‌ها). و فعالیت ضد ویروسی مستقیم (بیشتر از طریق مهار توانایی تکثیر آنها) است.

همانطور که طب سنتی و تحقیقات ثابت کرده اند، قارچ های دارویی می توانند در برابر بسیاری از عفونت های ویروسی کمک کنند:

• پاراآنفلوانزا و راینوویروس ها (سرماخوردگی)
  • آنفولانزا (آنفولانزا)
  • هرپس سیمپلکس (HSV-1 و HSV-2)
  • هرپس زوستر یا زونا (ویروس واریسلا زوستر)
  • مونونوکلئوز (ویروس اپشتین بار)
  • سیتومگالوویروس
  • ویروس های هپاتیت و

بسیاری از عفونت های ویروسی دیگر

به عنوان مثال، لنتینان، یک نوع بتا گلوکان موجود در لنتینوس ادودس (شیتاکه)، هم ایمنی هومورال و هم ایمنی سلولی را فعال می کند. با HIV، آنفولانزا و عفونت های مجاری تنفسی مبارزه می کند. LEM (عصاره میسلیوم شیتاکه) و قوی ترین جزء آن EP3 از آسیب سلول های آلوده به هرپس سیمپلکس (HSV-1 و HSV-2) و ویروس آنسفالیت اسب جلوگیری می کند. و تا حدی ویروس های اوریون، سرخک و فلج اطفال را مهار می کند.

تاثیر قارچ روی تبخال

سی. ایزوکا، محقق ژاپنی LEM، با درخواست برای ثبت اختراع ایالات متحده در دهه 1980. اجزای پلی ساکارید LEM را با فاکتور رشد گیاه زاتین مخلوط کرد. مخلوط LEM از موش های آلوده به تبخال محافظت می کند:

1. در گروه کنترل (بدون درمان) تنها 10 درصد زنده ماندند
  2. در گروهی که 2 روز پس از عفونت تحت درمان قرار گرفتند، 75 درصد زنده ماندند
  3. در گروهی که 2 روز قبل از عفونت تحت درمان قرار گرفتند، 90 درصد زنده ماندند.

در اوایل دهه 1990، کوگا بخش دیگری از LEM به نام JLS-18 را جدا کرد. استفاده موضعی یا خوراکی JLS-18 با مسدود کردن تکثیر ویروس از عود تبخال در بیماران جلوگیری می کند.

تبخال تناسلی

جونز گروهی از بیماران مبتلا به تبخال تناسلی را با LEM به مدت سه ماه درمان کرد:

• 30٪ بهبود عمده ای را تجربه کردند
  • 30 درصد بهبود متوسطی را تجربه کردند
  • در 10 درصد بیماران بیماری تثبیت شد و
  • هیچ کدام پیشرفت، بدتر شدن علائم یا عوارض جانبی قابل توجهی را تجربه نکردند.

وقوع تخمینی تبخال تناسلی در جمعیت ایالات متحده عفونت نسبتا “بی صدا” است – تا 80٪ از آنها اطلاعی ندارند، اما می توانند آن را به همسر خود منتقل کنند و بعداً زخم های دردناکی ایجاد کنند.
تبخال تناسلی شایع ترین بیماری مقاربتی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان آلوده می کند. با این حال، بیشتر مردم نمی‌دانند که به آن مبتلا هستند، زیرا علائمی ندارند یا علائم بسیار خفیفی دارند (اغلب با سایر بیماری‌های پوستی اشتباه گرفته می‌شوند). با این حال، می تواند شدید شود و باعث زخم های دردناک تناسلی شود. به ویژه برای زنان باردار خطرناک است. زیرا این ویروس ممکن است به جنین نیز آسیب برساند. طب رسمی هیچ درمانی ارائه نمی دهد. اگرچه برخی داروها ممکن است از شیوع بیماری جلوگیری کرده یا آن را کوتاه کنند.

هپاتیت ویروسی

هپاتیت شایع ترین بیماری ویروسی است: بیش از 500 میلیون نفر به آن مبتلا هستند و سالانه 2 میلیون نفر بر اثر آن جان خود را از دست می دهند. بیش از 30 درصد از بیماران هپاتیت به هپاتیت مزمن مبتلا می شوند که منجر به سیروز، سرطان کبد و نارسایی کبد می شود.

تزریق آلفا اینترفرون، که از سال 1992 استفاده می شود، منجر به بهبود پایدار در حدود 40٪ موارد می شود. پروتکل‌های درمانی اخیر (اینترفرون‌های بهبود یافته و داروهای ضد ویروسی اضافی) نتایج درازمدت را نسبتاً بهبود می‌بخشد.
یرقان زرد شدن پوست و چشم است
زردی، زرد شدن پوست و سفیدی چشم، نشانه معمول هپاتیت پیشرفته است.

از قارچ های دارویی نیز در طب سنتی برای مقابله با هپاتیت استفاده می شده است. محققان چینی و ژاپنی اثرات محافظت کننده کبدی قابل توجهی – محافظت از کبد در برابر آسیب – بسیاری از ترکیبات دارویی قارچ را یافته اند.

از قارچ شیتاکه، لنتینان از کبد در آزمایش‌های مدل حیوانی (in vivo) محافظت می‌کند. و LEM عملکرد کبد و تولید آنتی‌بادی را در بیماران هپاتیت B بهبود می‌بخشد. لنتینان همراه با پلی ساکاریدهای Ganoderma lucidum (ریشی) و Trametes versicolor (قارچ دم بوقلمون). آنزیم های کبدی را در موش های مبتلا به هپاتیت سمی بهبود می بخشد و نرمال می کند.

آزمایشات بالینی، انجام شده در 16 کلینیک ژاپنی. نشان داده است که LEM تولید آنتی بادی ها را در هپاتیت B مزمن بهبود می بخشد.

استفاده چهار ماهه از ویروس هپاتیت غیرفعال LEM در 36.8 درصد از بیماران هپاتیت مزمن. مطالعات دیگر نشان داده است. که آن را به طور کامل اشکال جدی هپاتیت مزمن را در کمتر از 3 ماه درمان می کند.

تاثیر قارچ های دارویی روی بیماری های ویروسی از جمله تبخال تناسلی.

تجربیات ما

از زمان تأسیس Myko San در سال 1990، ما به هزاران بیمار کمک کرده ایم. تا از عفونت های ویروسی مختلف بهبود یابند. عصاره قارچ های دارویی با کیفیت بالا می تواند تا حد زیادی سرعت بهبودی را افزایش دهد، عوارض را محدود کند. و عوارض جانبی درمان استاندارد ضد ویروسی را کاهش دهد.

• هرپس زوستر و هرپس سیمپلکس
  • (ویروس پاپیلومای انسانی) HPV
  • مونونوکلئوز (ویروس اپشتین بار)
  • آنفولانزا (آنفولانزا)، پاراآنفلوآنزا و راینوویروس ها (سرماخوردگی)
  • هپاتیت (از جمله موارد بهبود عمده و درمان کامل هپاتیت C)
    HIV/AIDS.

در حالی که مطمئناً “گلوله های جادویی” نیست که همیشه بتواند همه را درمان کند،

طب سنتی هزاران سال است که از قارچ استفاده کرده است. تحقیقات فراوان و با کیفیت بالا ایمنی و کارایی آنها را ثابت کرده است. ترکیبات فعال را پیدا کرد و مکانیسم ها را توضیح داد. آزمایشات بالینی ثابت کرده است. و تجربه ما نشان داده است که عصاره قارچ با کیفیت بالا می تواند به طور ایمن در برابر عفونت های ویروسی مختلف کمک کند.

درمان زگیل تناسلی, درمان قطعی زگیل تناسلی, درمان قطعی زگیل تناسلی با گانودرما. درمان قطعی زگیل تناسلی با شیتاکه, گانودرما برای درمان تبخال تناسلی, درمان قطعی تبخال تناسلی در جهان. جدیدترین درمان تبخال تناسلی, فواید قارچ گانودرما در تبخال تناسلی,‌ قارچ شيتاكه و زگيل تناسلي.

منبع: