زگیل تناسلی HPV

در این مقاله در رابطه با زگیل تناسلی HPV، روش های درمان زگیل تناسلی، انواع زگیل تناسلی و HPV . تاثیر گانودرما، شیتاکه و سایر قارچ های دارویی بر روی زگیل تناسلی، رژیم غذایی مناسب و محصولات موثر در درمان زگیل تناسلی می پردازیم. همچنین در بخش نظرات این مقاله میتوانید سوالات خود را در رابطه با زگیل تناسلی مطرح نمایید. تا در اسرع وقت توسط آقای دکتر مهدیزاده پاسخ داده شوند.

 

تبخال یا زگیل تناسلی hpv

زگیل تناسلی (HPV)  چیست؟

زگیل تناسلی یک نوع پدیده پوستی ویروسی و در واقع یک تومور خوش‌خیم و غیرسرطانی است. این تومور در لایه رویی پوست ایجاد می‎شود و معمولا ظرف چند هفته‌ای از بین می‏ رود. زگیل‌ها را ویروس پاپیلوم انسانی ایجاد می‏‎کند، ویروسی که احتمالا آن را با نام HPV شنیده یا خوانده‎اید. زگیل تناسلی یکی از انواع نسبتا رایج زگیل است.

زگیل‌های عادی می‌توانند در هر قسمتی از بدن به وجود بیایند. اما زگیل‌‍‌های تناسلی تنها روی اندام‎‌های تناسلی پدیدار می‏‎شوند.

نمونه تصویر زگیل تناسلی

 

زگیل تناسلی ( HPV ) کم خطر و پر خطر

زگیل تناسلی به دو نوع کم خطر و پر خطر تقسیم می شود.ویروس HPV از نوع کم خطر مشکل ساز نیست. و به راحتی می توان آن را درمان کرد. اما زگیل تناسلی پرخطر بسیار مشکل ساز است . زیرا موجب ایجاد سلول های غیر طبیعی روی دهانه رحم می شوند که اگر درمان نشوند منجر به سرطان دهانه رحم می شوند.

 

دلایل انتقال و راه های ابتلا به زگیل تناسلی ( HPV )

دلیل ایجاد این نوع زگیل‌ها هم همان ویروس پاپیلوما یا HPV است. این ویروس می‌تواند به شکل عفونت جنسی، از طریق روابط جنسی منتقل شود. همه ویروس‌های پاپیلوما خطرناک نیستند. و همه آن‌ها هم ناحیه تناسلی را درگیر نمی‏ کنند. اما بیش از نیمی از افرادی که روابط جنسی دارند. جایی در طول دوره فعالیت جنسی‌شان این عفونت را تجربه می‏‎کنند.

زگیل تناسلی ( HPV ) می‌تواند روی پوست ناحیه تناسلی وجود داشته باشد اما لزوما زگیل به وجود نیاورد. یا چند ماه بعد آن را به وجود آورد. همین موضوع باعث می‎‌شود بسیاری از افراد مبتلا، تا ماه‌ها یا حتی سال‎ها متوجه نشوند. بعضی از انواع ویروس اچ‎پی‎وی می ‏توانند به سلول‏های دهانه رحم برسند و در آن ناحیه باعث سرطان شوند.

اگر فردی با پوست ناحیه تناسلی فرد آلوده تماس پوستی داشته باشد. زگیل تناسلی از بدن فرد آلوده به بدن او منتقل می شود و همین موضوع منجر به ایجاد زگیل تناسلی می شود. حتی اگر رابطه جنسی کامل برقرار نکنید هم ممکن است به زگیل تناسلی مبتلا شوید. زیرا فقط در صورت تماس پوستی با ناحیه تناسلی فرد آلوده، این ویروس به بدن شما منتقل می شود.

 

روش های درمان زگیل تناسلی ( HPV )

روش های مختلفی برای درمان موقت و دائمی زگیل تناسلی ( HPV ) وجود دارد. از جمله جراهی زیگیل تناسلی، برش زگیل تناسلی، الکتروکاتری، لیزر و… که هر یک مخاطرات خود را دارند. در ادامه به راهکار ها و روش های موثر در درمان زگیل تناسلی می پردازیم.

برنامه غذایی مناسب برای زگیل تناسلی

بدون شک تغذیه و برنامه غذایی مناسب تاثیر زیادی در درمان سریعتر زگیل تناسلی دارد.

  • سعی کنید در مصرف مواد غذایی حساسیت زا مانند لبنیات (شیر ، پنیر و بستنی) ، گندم (گلوتن) ، سویا ، ذرت ، مواد نگهدارنده و مواد افزودنی شیمیایی زیاده روی نکنید.
  • غذاهای حاوی ویتامین B و کلسیم بالا مانند بادام ، لوبیا ، غلات سبوس دار (در صورت عدم حساسیت) ، سبزیجات برگ تیره (مانند اسفناج و کلم) و سبزیجات دریایی میل کنید.
  • غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان ، از جمله میوه (مانند زغال اخته ، گیلاس و گوجه فرنگی) و سبزیجات (مانند فلفل دلمه ای و کدو) بخورید.
  • مصرف غذاهای تصفیه شده مانند نان های سفید ، پاستا و شکر را کاهش داده یا حذف نمایید.
  • گوشت قرمز کمتری و گوشت بدون چربی بیشتر ، ماهی آب سرد ، توفو (سویا ، در صورت عدم حساسیت) و یا لوبیا برای پروتئین میل کنید.
  • از روغن های پخت و پز سالم مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل استفاده کنید.
  • اسیدهای چرب ترانس موجود در کالاهای پخته شده تجاری مانند کلوچه ، کراکر ، کیک ، سیب زمینی سرخ کرده ، پیاز ، دونات ، غذاهای فرآوری شده و مارگارین را کاهش داده یا حذف نمایید.
  • کافئین ، الکل ، غذاهای تصفیه شده و قند اجتناب کنید
  •  مواد محرک ، الکل و دخانیات خودداری کنید.

جهت مطالعه بیشتر در این مورد می توانید مقاله برنامه غذایی برای زگیل تناسلی را مطالعه نمایید.

تاثیر قارچ گانودرما روی زگیل تناسلی (HPV)

قارچ گانودرما مزایای بسیاری دارد که از جمله مزایای آن تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش قدرت بدن در مبارزه با سرطان ها خصوصا سرطان دهانه رحم می باشد. در یک مطالعه انسانی، عصاره قارچ توانست این ویروس را در ۹۰ درصد افراد مورد آزمایش از بین ببرد. و به عبارتی موجب درمان زگیل تناسلی گردد.

 

طبق مطالعات صورت گرفته، قارچ ها همچنین می توانند سرطان های مرتبط با HPV را مهار کنند. قارچ های متعددی با تقویت سیستم ایمنی، قادر به از بین بردن یا کاهش عوارض ناشی از این ویروس هستند.

در مقاله ای با عنوان تاثیر گانودرما روی زگیل تناسلی به صورت کامل و بر مبنای تحقیقات علمی. تاثیر شگفت انگیز این قارچ بر روی گانودرما را بررسی و اثبات نموده ایم.

  1. زهرا خرداد 8, 1400 در 8:00 ق.ظ - پاسخ

    ببخشید یعنی چی زگیل تناسلی یا تبخال مگه این دو ویروس یکی هستند ؟من هر جا سایتای مختلفو خوندم هیچ جا ننوشته این دو بیماری مثل هم هستند