تاثیر گانودرما روی کبد

دراین مقاله به مطابی که در ارتباط با تاثیر گانودرما روی کبد بیان شده اند می پردازیم:

این عقیده که “بیماری کبد غیر قابل درمان است” باید کنار گذاشته شود

کبد مهمترین ارگان برای سلامتی است. عملکرد کبد کاملاً پیچیده است. بنابراین ، بیماری کبد برای درمان دشوار تلقی می شود و درمان با رژیم غذایی تنها روشی است که توسط پزشکان غربی اتخاذ شده است.

با این حال ، Ganoderma Lucidum قادر است تا این اندام پیچیده (کبد) را قادر سازد تا عملکردهای عادی خود را بازیابد. براساس تحقیقات عملی ما ، گانودرما می تواند تأثیر بسیار مثبتی داشته باشد.

دکتر شیگرو یوجی گزارش داد که 10٪ از اختلالات کبدی پس از مصرف گانودرما به مدت دو ماه قابل درمان است. 40٪ از بیماران از علائم خود خلاص شده و اندازه کبد آنها کاهش یافته است. 50٪ از بیماران احساس کردند که علائم آنها کاهش می یابد.

گانودرما لوکسیدوم در درمان هپاتیت حاد یا مزمن و سایر بیماری های کبدی موثر است

گزارش شده توسط دکتر میتسویی هاشیموتو از بیمارستان هاشیموتو

در حال حاضر ، هپاتیت هنوز یک بیماری است که با هیچ روش خاصی قابل درمان نیست. اما Ganoderma Lucidum با توجه به اثرات مفید آن می تواند یک داروی مهم برای این بیماری  باشد.

شش کپسول گانودرما در روز برای برخی از بیماران مبتلا به هپاتیت تجویز می شد. ماهها بعد ، همه بیماران در حال بهبودی بودند. مقادیر GOT و GPT آنها از 200 – 300 به 100 کاهش یافته است.

بعلاوه ، یک بیمار که از گانودرما Ganoderma Lucidum به همراه برخی داروهای گیاهی چینی استفاده کرده بود ، کاهش GOT و GPT را مشاهده کرد.

یک مورد هپاتیت با فشار خون بالا وجود داشت. پس از مصرف این گانودرما، نتایج رضایت بخشی حاصل شد.

با توجه به موارد بالا، می توان نتایج مثبت در مورد هپاتیت انتظار داشت. همچنین وقتی عملکرد کبد رو به زوال است ، ممکن است بیمار حالت خستگی داشته باشد. مصرف گانودرما به رفع خستگی حاصل از آن کمک می کند.

درمان کبد چرب با گانودرما لوسیدوم

گانودرما به دلیل دارا بودن مقادیر زیاد آنتی اکسیدان باعث ترمیم سلولهای کبدی شده و به کبد در بازسازی خود کمک قابل توجهی میکند. همچنین گانودرما به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی ، مانع از ایجاد التهاب در کبد که باعث از بین رفتن سلولهای کبدی می باشد، می شود.

یک مطالعه بالینی در اوایل سال ۲۰۱۷،در زمینه استفاده از گانودرما به عنوان محافظ کبد و نقش آن در درمان کبد چرب  . منتشر شده در مجله biology Pharmaceutical :

این مطالعه توسط ۴۲ نفر صورت گرفت که گانودرما را طی ۶ ماه مصرف کردند. افرادی که گانودرما لوسیدوم مصرف کردند، میزان آنزیم های کبدی (گلوتامیک پیروویک ترانس آمیناز (GPT) و گلوتامیک اگزالواستیک ترانس آمیناز (GOT) )کاهش یافته و به دنبال آن ظرفیت آنتی اکسیدانی کل، میزان تیول کل و گلوتاتیون پالسما افزایش یافت.
علاوه بر این، بررسی سونوگرافی شکم نشان داد افرادی که قبل از درمان دارای عوارض کبدی خاص بوده و سپس گانودرما لوسیدوم مصرف کردند، وضعیت کبد چرب آن ها به حالت عادی بازگشته است . این وضعیت هرگز توسط محصول طبیعی یا دارویی دیگر (مانند کنگر فرنگی، گیاه خار مریم ، قاصدک و … ) قابل مقایسه نبوده است.

تا به امروز  گانودرما لوسیدوم تنها ترکیبی بوده است  که بطور بالینی اثرات آن بر کبد چرب اثبات شده است.
و از آنجایی که در حال حاضر درمان خاصی برای بیماری کبد چرب (غیر الکلی) وجود ندارد، مصرف گانودرما لوسیدوم به همراه رعایت نکات و توصیه های دیگر مثل عدم مصرف الکل، کاهش میزان کلسترول، کاهش وزن و … گزینه مناسبی محسوب می شود.

اختلال کبدی چیست و آیا مصرف قارچ گانودرما تأثیری روی آن دارد؟

اختلال کبد چرب با عفونت‌هایی همانند ویروس هپاتیت آغاز می‌شود. این ویروس باعث عفونی شدن کبد می‌شود و اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف باشد این عفونت ممکن است مشکلات جدی برای سلامت فرد ایجاد کند. این عفونت با گذشت زمان جدی‌تر شده و باعث سفت شدن کبد می‌شود و در نهایت به سرطان تبدیل می‌شود. مهمترین نکته‌ای که در رابطه با این اختلال باید بیان کرد این است که بیمار تا مراحل پایانی دردی را احساس نمی‌کند و زمانی متوجه بیماری خود خواهد شد که بیماری در مراحل پایانی خود قرار گیرد.

خستگی شدید، اتساع، کم اشتهایی، یرقان و نفخ شکم از جمله علائم رایج ابتلا به بیماری کبد چرب می‌باشند. در صورت مشاهده این علائم و نشانه‌ها در اولین فرصت ممکن باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا در صورت تشخیص این اختلال بلافاصله برای درمان آن اقدام کنید، البته تا حدودی می‌توان گفت بهترین روش درمان کبد چرب استفاده از قارچ گانودرما می‌باشد.

مصرف این قارچ دارویی برای درمان آسیب کبدی بسیار مفید و مؤثر می‌باشد و این امر موجب می‌شود کبد چرب و سفتی کبد از بین برود. همچنین ترکیبات بیولوژیکی فعال موجود در این قارچ برای درمان بیماری های کبدی ناشی از مصرف الکل بویژه در مراحل اولیه ابتلا به این اختلال و بیماری هپاتیت B هستند بسیار مؤثر می‌باشند.

مصرف این قارچ باعث افزایش آنزیم‌های موجود در معده شده و در نتیجه داروها و مواد شیمیایی که برای کبد مضر هستند را به سرعت دفع خواهد کرد. آنتی اکسیدان‌های موجود در قارچ گانودرما نیز به مقابله با رادیکال‌های آزاد می پردازند و سبب بهبودی و بازسازی سلول‌های کبدی می‌شوند.

نکته حائز اهمیت دیگر در رابطه با قارچ گانودرما این است که به دلیل وجود ترکیبات و خواص منحصر به فرد در این قارچ، مصرف آن باعث سم‌زدایی مواد شیمیایی در بدن شده و بار بزرگی را از روی کبد بر می‌دارد. همچنین مصرف قارچ گانودرما به صورت منظم باعث رفع بی‌خوابی و بهبود کیفیت خواب می‌گردد که این عوامل نیز در درمان کبد چرب بسیار مؤثر می‌باشند. قارچ گانودرما امروزه به عنوان گیاه دارویی منحصر به فرد شناخته می‌شود که مصرف آن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

مصرف این قارچ باعث افزایش سنتز اسید نوکلئیک در بدن می‌شود و همچنین پلی ساکاریدهای موجود در این قارچ پروتئین موجود در سلول‌های سفید خون را آزاد ساخته و سبب بهبود سطح اینتروفن در بدن می‌شود. قارچ گانودرما به عنوان یکی از بهترین و تأثیرگذارترین مواد غذایی شناخته می‌شود که به صورت اشکال مختلف از جمله قرص، پودر و عصاره در دسترس بیماران قرار می‌گیرد تا تمامی افراد بتوانند با توجه به شرایط خاص خود قادر به تهیه کردن آن باشند. یکی از نکات مهم دیگر در رابطه با مصرف قارچ گانودرما مصرف آن به میزان استاندارد است تا از عوارض بالقوه مصرف بیش از حد آن جلوگیری کرد.

تاثیر گانودرما روی کبد چرب مقاله یک کلیک نمایید.

مقاله دو کبد چرب

منبع: ترجمه شده توسط دکتر مهدیزاده: www.drmahdizadeh.com

[/fusion_text]

1. سیده زهرا آذر 10, 1399 در 0:44 ق.ظ - پاسخ