درمان سرطان با کمک قارچ های دارویی

.در این بخش به ترجمه مقاله ای با عنوان » ترکیبات ضد سرطانی با منشا قارچی « یا درمان سرطان با کمک قارچ های دارویی می پردازیم:

خلاصه مقاله درمان سرطان با قارچ

وضعیت فعلی تحقیقات در مورد فعالیت ضد سرطانی (که ذات قارچ‌های دارویی است) و همچنین پتانسیل زیست‌پزشکی و چشم‌انداز آینده آن‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد.

محصولات و عصاره‌های قارچ دارای اثرات تقویت کننده ایمنی و ضد سرطانی امیدوارکننده‌ای هستند. بنابراین مواد فعال بیولوژیکی اصلی قارچ‌ها که مسئول تقویت ایمنی و حمله مستقیم به سلولهای سرطانی هستند. (از جمله گروه‌هایی از پروتئین‌های قارچی ضدسرطانی )، و مکانیسم‌های اثر ضد توموری آن‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

آزمایشات بالینی موجود تا به امروز در مورد مواد قارچی ذکر شده است. عصاره های ضد سرطان قارچ. به دست آمده توسط حلال های مختلف، مشخص شده است. رویکردهای مدرن درمان سرطان با استفاده از محصولات قارچی. از جمله واکسیناسیون DNA با کمک تعدیل کننده ایمنی قارچ. ایجاد پیش داروها با لکتین های قارچ که می توانند گلیکوکونژوگیت ها را بر روی سطح سلول سرطانی تشخیص دهند. توسعه نانوفاکتورها و غیره مورد بحث قرار می گیرند.

 

درمان سرطان

 

چشم انداز آتی کاربرد مواد ضد سرطانی قارچ. از جمله اصلاح شیمیایی پلی ساکاریدها و ترپنوئیدها، مهندسی ژن پروتئین ها و اجرای واکسن ها بررسی می شود.

مقدمه

جدیدترین رویکردها در درمان سرطان شامل ساخت نانوفکتورها برای تحویل دارو و تشخیص [1]. طراحی پیش داروهایی که می توانند در درمان سرطان, هنگام هدف قرار دادن سلول های تومور به شکل فعال تبدیل شوند. [2]، ژن درمانی [3] و سایر روش هایی که روی سلول های بدخیم تأثیر می گذارد اما روی سلول های طبیعی تأثیر نمی گذارد.

این فناوری‌ها در مراحل اولیه بیماری مؤثرتر هستند. و بهترین نتیجه زمانی حاصل می‌شود. که با شیمی‌درمانی کلاسیک و رادیوتراپی ترکیب شوند [3].

بنابراین، شیمی درمانی بیش از 100 داروی ضد سرطان با مکانیسم اثر متفاوت دارد. عوارض جانبی متعدد شیمی درمانی و رادیوتراپی نیاز به استفاده از داروهای اضافی برای حفظ و بهبود وضعیت ایمنی بیماران دارد. به عنوان مثال، درمان ضد سرطان می تواند شامل استفاده از داروهای گیاهی. به ویژه داروهایی که دارای خواص سیتوتوکسیک با حداقل عوارض جانبی هستند، باشد.

شناخت قارچ‌ها

به‌عنوان ماده اولیه برای تولید این گونه داروها توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند. خواص درمانی قارچ های دارویی از زمان های قدیم توسط طب عامیانه در سراسر جهان مورد بهره برداری قرار گرفته است [4]. امروزه حدود 14 هزار گونه قارچ شناخته شده است [5].

داده های متفاوتی در مورد تعداد گونه های قارچ دارای فعالیت ضد سرطانی وجود دارد: از 200 تا 331 (از 540 گونه قارچی که در طب چین استفاده می شود) [6]. پس از تجزیه و تحلیل این گونه قارچ ها می توان گفت که 150 مورد از آنها بومی اوکراین هستند.

بسیاری از محققین برای یافتن داروهای گیاهی موثر برای درمان ضد سرطان از Macromycetes استفاده کردند. بنابراین، تعیین وضعیت فعلی تحقیقات در مورد فعالیت ضد سرطانی قارچ‌های دارویی، پتانسیل زیست‌پزشکی و چشم‌انداز آینده استفاده از آن‌ها مهم و فوری است.

ترکیبات ضد سرطان با منشاء قارچ

مواد فعال بیولوژیکی قارچ های دارویی با عملکرد ضد سرطانی شامل پلی ساکاریدها، مجتمع های پلی ساکارید-پروتئین، فیبر غذایی، انواع خاصی از پروتئین ها، ترپنوئیدها، استروئیدها، فنل ها و غیره در درمان سرطان می باشد.

پلی ساکاریدها

http://canadiandrugs-medsnorx.com/

پلی ساکاریدهای فعال بیولوژیکی در اندام باردهی دهی، توده میسلیوم و کشت مایع ماکرومیست ها شناسایی شدند. پلی ساکاریدهای قارچ از سرطان زایی و متاستاز جلوگیری می کنند و علاوه بر این، فعالیت ضد سرطانی با واسطه سلول های ایمنی را نشان می دهند [7]. پلی ساکاریدها با فعالیت ضد توموری عمدتاً به گلوکان‌هایی با پیوندهای β-(1 → 3) در زنجیره اصلی و با شاخه‌های جانبی پیوند β- (1 → 3) تعلق دارند که در آن شاخه‌های جانبی برای وقوع فعالیت بیولوژیکی ضروری هستند.

علاوه بر این، نشان داده شد [8] که پلی ساکاریدهای با وزن مولکولی بالا کارآمدتر از کم هستند. به طور کلی استفاده از پلی ساکاریدهای قارچ می تواند یک درمان مکمل برای درمان بیماران سرطانی باشد. اما منطقی است که چنین عواملی را با روش های سنتی درمانی مانند جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی ترکیب کنیم [3].

کمپلکس پلی ساکارید-پروتئین

در چنین پلی ساکاریدهای ترکیبی، کمپلکس پلی ساکارید-پروتئین و عصاره قارچ توانایی کاهش عوارض جانبی درمان های مرسوم سرطان را دارند [8].

شایان ذکر است که آزمایشات بالینی داروهای منشاء قارچ به اندازه کافی گران و طولانی مدت هستند. بنابراین، تحقیقات زیادی در مورد فعالیت ضد سرطانی قارچ دارویی در شرایط آزمایشگاهی  وجود دارد. اما تا آنجا که ما می‌دانیم، تعداد پلی‌ساکاریدها و کمپلکس‌های پلی ساکارید-پروتئین، آزمایش‌های بالینی را پشت سر گذاشته‌اند (جدول 1).

مواد ذکر شده در جدول 1 تحت آزمایشات بالینی فاز I-III در ژاپن، چین و ایالات متحده آمریکا قرار گرفته اند. مراحل اولیه کارآزمایی‌های بالینی فعالیت ضد سرطانی این داروها و عدم سمیت کوتاه‌مدت یا طولانی‌مدت را نیز نشان داده‌اند [8].

جدول 1. پلی ساکارید ضد تومور قارچ و مجتمع های پلی ساکارید-پروتئین که آزمایشات بالینی را پشت سر گذاشته اند

Grifola frondosa اندام بارده و میسلیوم D و MD-fractions β-D-گلوکان [7] Lentinus edodes لنتینان β-D-گلوکان [8] Schizophyllum commune کشت مایعSchizophyllan β-D-glucan [8] Trametes versicolor میسلیوم PSP، PSK (Krestin) مجتمع های پلی ساکارید-پروتئین [8]

لنتینان

لنتینان (به جدول 1 مراجعه کنید) یک پلی ساکارید ضد سرطانی محلول در آب است. که توسط چیهارا و همکارانش از اندام بارده L. edodes جدا شده است. [9] لنتینان دارای وزن مولکولی 500 کیلو دالتون است، زنجیره اصلی متشکل از گلوکز است. که با پیوندهای β-(1 → 3) و زنجیره های جانبی که با پیوندهای β-(1 → 6) به زنجیره اصلی متصل می شوند.

لنتینان به سطح سلول لنفوسیت یا پروتئین‌های خاص سرم خون متصل می‌شود. که ماکروفاژها، کشنده‌های T و سایر سلول‌های مؤثر را فعال می‌کند. که به نوبه خود باعث افزایش تولید آنتی‌بادی، IL-1، IL-2 و IFN-γ می‌شود. لنتینان به طور کامل از رشد پیوند زیر جلدی در موش سارکوم 180 جلوگیری می کند [4].

در کارآزمایی‌های بالینی [10] پس از تجویز به بیماران مبتلا به سرطان معده، میزان بقا در سال‌های اول و دوم در همان سطح (9/2%) افزایش یافت. اگرچه در طول سال سوم افزایشی در میزان بقا مشاهده نشد. مشاهده شده بیمارانی که در طی 1، 2 و 3 سال با تگافور همراه با لنتینان درمان شده بودند. (1 میلی گرم دو بار در هفته یا 2 میلی گرم یک بار در هفته به صورت داخل وریدی) نرخ بقا را 19.5 افزایش نشان دادند. به ترتیب 10.4 و 6.5 درصد.

نتایج

نتایج مشابهی در مورد سرطان رکتوم پیشرونده و عود کننده به دست آمد [11]. در عین حال، تجویز لنتینان در ترکیب با داروهای ضد سرطان میتومایسین C و 5-فلوراوراسیل به هیچ نتیجه مثبتی منجر نشد. اگر لنتینان با رادیوتراپی و جراحی ترکیب شود. تأثیر مثبتی در درمان سرطان ریه، سینه و معده حاصل می شود [11]. عوارض جانبی و سمیت لنتینان در موارد نادری مشاهده شد [4].

ساختار و فعالیت ضد سرطانی اسکیزوفیلان (به جدول 1 مراجعه کنید) شبیه لنتینان است [8]. اسکیزوفیلان یک (1→3)-β-گلوکان در پیوند خطی با شاخه های (1→6)-β-گلوکوپیرانوزید است. که به هر سوم یا چهارمین باقیمانده پیوند دارد [12].

اسکیزوفیلان با عملکرد به عنوان ادجوانت سلول T و فعال کننده ماکروفاژ، ایمنی سلولی میزبان حامل تومور را بازیابی و تقویت می کند. همچنین بیان ژن سیتوکین ها را القا می کند [12].

 مطالعات

در مطالعات in vivo [12] اسکیزوفیلان سارکوم 180 جامد را مهار می کند. و بقای موش ها را در صورت تزریق داخل صفاقی یا داخل وریدی افزایش می دهد. اما فعالیت ضد توموری پایینی از طریق زیر جلدی دارد.

همچنین تأثیری بر بقای موش‌های مبتلا به سارکوم 37، کارسینوم ارلیخ یا سارکوم یوشیدا [12] ندارد. مطالعات بالینی با اسکیزوفیلان در ترکیب با شیمی درمانی معمولی (تگافور یا میتومایسین C و 5-فلوراوراسیل) در یک مطالعه تصادفی بر روی 367 ​​بیمار مبتلا به سرطان معده عودکننده و غیرقابل جراحی منجر به افزایش قابل توجهی در بقای متوسط ​​شد [8].

اخیراً نیز نشان داده شده است که اسکیزوفیلان بقای کلی بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن را افزایش می دهد [8]. در یک مطالعه تصادفی، اسکیزوفیلان، همراه با رادیوتراپی، بقای کلی بیماران مرحله دوم سرطان دهانه رحم را به طور قابل توجهی طولانی کرد. اما نه در مرحله III [8]. اسکیزوفیلان در حال حاضر توسط چندین شرکت داروسازی ژاپنی به صورت تجاری تولید می شود. و برای استفاده بالینی در ژاپن تایید شده است.

دو پلی ساکارید مختلف با خواص ضد سرطانی از توده میسلیوم بازیدیومیست T. versicolor به دست آمد. PSK (کرستین) یک مجموعه پروتئین β-D-گلوکان است که توسط شرکت ژاپنی “Kureha Kagaku Koguo K.K” به دست آمده است.

به روش استخراج آب گرم [13]. مکانیسم فعالیت ضد سرطانی کرستین شامل اقدامات زیر است : بهبودی از سرکوب سیستم ایمنی ناشی از عوامل هومورال مانند TGF-β یا در نتیجه جراحی و شیمی درمانی. فعال سازی پاسخ های ایمنی ضد توموری از جمله بلوغ سلول های دندریتیک، اصلاح عدم تعادل Th1/Th2، ارتقاء تولید IL-15 توسط مونوسیت ها. و افزایش اثر ضد توموری شیمی درمانی با القای آپوپتوز و مهار متاستاز از طریق اعمال مستقیم بر سلول های تومور [14].

کارآزمایی بالینی

محققان دانشگاه شانگهای (چین) ماده ای به نام PSP (شامل 90 درصد پلی ساکارید و 10 درصد پروتئین، وزن مولکولی حدود 100 کیلو دالتون) را از توده میسلیوم T. versicolor Cov-1 جدا کردند [13]. بخش پروتئین از آسپاراژین ها و اسید گلوتامیک تشکیل شده است، جزء اصلی پلی ساکارید گلوکز در زنجیره اصلی است که با پیوندهای گلیکوزید α-(1 → 4) و β-(1 → 3) پیوند دارد. ساختار شیمیایی PSP شبیه PSK است، اما اولی حاوی فوکوز و دومی آرابینوز و رامنوز است [15].

970 بیمار در کارآزمایی بالینی PSP شرکت کردند که توسط یانگ و همکاران انجام شده است. [15]. در این تحقیق به 485 بیمار تومور PSP به همراه شیمی درمانی و رادیوتراپی داده شد. آزمایشات کنترل از 211 مورد ساخته شد. از بین 274 مورد باقیمانده، گروه‌های تصادفی برای آزمون‌های آینده‌نگر و کنترل انتخاب شدند. انواع مختلفی از سرطان در این مطالعه شرکت داشتند: معده (162 مورد)، مری (172 مورد)، و سرطان اولیه بیماری زا ریه (151 مورد).

گروه مورد آزمایش با 3 گرم PSP روزانه طی دو دوره یک ماهه تحت درمان قرار گرفتند. تعداد موارد افزایش فعالیت سلول های کشنده طبیعی، درافزایش IL-2 و نسبت CD4+/CD8+ بیشتر از گروه شاهد بود. افزودن PSP عوارض جانبی شیمی درمانی و رادیوتراپی را کاهش داد و تسکین قابل توجهی به ویژه در موارد کم اشتهایی، ضعف، خستگی، خشکی دهان و گلو و درد مشهود بود. کیفیت زندگی بیماران توموری بر اساس پارامترهای وزن بدن و ارزیابی بهبود یافت.

پلی ساکاریدها

پلی ساکاریدهای  G. frondosa نیز به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفت. بخش D عصاره بدون پروتئین از اندام بارده و میسلیوم G. frondosa عمدتاً از β-D-گلوکان با 1 → 6 پیوند در زنجیره اصلی و 1 → 4 شاخه یا 1 → 3 . پیوند در زنجیره اصلی تشکیل شده است. و 1← 6 شاخه [8].

مکانیسم عمل D-fraction شامل فعال شدن ماکروفاژها است که به نوبه خود باعث افزایش تولید سیتوکین ها می شود. به نظر می رسد بخش D از G. frondosa در مطالعات آزمایشگاهی، گلیوکسالاز I را غیرفعال می کند. آنزیمی که اعتقاد بر این است که ترکیبات شیمی درمانی مورد استفاده علیه سلول های سرطانی را متابولیزه می کند و بنابراین به طور بالقوه فراهمی زیستی آنها را افزایش می دهد [8].

بخش  MD با خالص سازی بیشتر بخش D به دست آمده است و اثر ضد سرطانی برتری را نشان می دهد. بخش MD می تواند از طریق فعال شدن ژن BAK-1 باعث آپوپتوز سلول سرطانی شود [16]. نشان داده شده است. که ترکیب IFN-α2b و MD-fraction یک اثر هم افزایی دارد که باعث فعال شدن پروتئین کیناز وابسته به DNA می شود. و باعث توقف سلول سرطانی در نقطه بازرسی چرخه سلولی G1 می شود. فراکسیون های D و MD تحت آزمایشات بالینی فاز I/II در ایالات متحده و ژاپن هستند [16].

روش هایی برای فعالیت ضد سرطانی

روش هایی برای فعالیت ضد سرطانی و تشدید کیفیت بالینی برای داروهای پلی ساکاریدی وجود دارد. بنابراین، محصولات کربوکسی متیله، هیدروکسیله، فرمیل متیله، آمین اتیله و سولفاته. برای بهبود فعالیت بیولوژیکی با اصلاح شیمیایی طراحی شده اند. به ویژه، گلوکان های خطی (1→3)-α از Amanita muscaria و Agrocybe cylindracea فعالیت ضد توموری کمی دارند. اما کربوکسی متیله خطی (1→3)-α-گلوکان فعالیت ضد توموری قوی بالایی در برابر سارکوم 180 و فعالیت تعدیل کننده ایمنی در موش نشان داد. [12].

پروتئین های ضد سرطانی قارچ ها

پلی ساکاریدهای قارچ در بین تمام مواد فعال زیستی قارچ، گسترده ترین مورد بررسی قرار گرفته اند. با این حال، پروتئین‌های زیست فعال بخش مهم دیگری از اجزای عملکردی قارچ را تشکیل می‌دهند. که به دلیل پتانسیل دارویی و امکان استفاده از مهندسی پروتئین با خواص مشخص، توجه روزافزونی را به خود جلب می‌کنند.

پروتئین های قارچ با فعالیت ضد سرطانی را می توان به دو گروه تقسیم کرد : پروتئین هایی با فعالیت ضد تکثیر مستقیم روی سلول های سرطانی. و پروتئین های تقویت کننده ایمنی. لکتین ها گروهی را تشکیل می دهند. که می توانند هر دو مکانیسم اثر را داشته باشند. رده های سلولی سرطانی Hep G2 و MCF-7 اغلب برای بررسی فعالیت ضد تکثیر پروتئین قارچ در شرایط آزمایشگاهی استفاده شده اند. (جدول 2).

جدول 2. تاثیر پروتئین های قارچ در برابر رده های سلولی تومور

لکتین ها

لکتین ها پروتئین های چند ظرفیتی یا گلیکوپروتئین هایی با منشا غیر ایمنی هستند. که می توانند به طور خاص بخش کربوهیدرات گلیکوکونژوگیت ها را تشخیص دهند و به طور برگشت پذیری به آن متصل شوند بدون اینکه ساختار کووالانسی هیچ لیگاند گلیکوزید شناخته شده ای را مختل کنند [27].

نقش بیولوژیکی لکتین ها بسیار متنوع است : آنها در بسیج و انتقال قندها، شناسایی سلول، تنظیم رشد و تمایز. و همچنین در فرآیند نفوذ قارچ های انگلی به ارگانیسم میزبان و در ارتباط بین قارچ ها شرکت می کنند. ارگانیسم و ​​یک گیاه عالی در فرآیند میکوریزه شدن [27].

لکتین ها  در بین تمام پروتئین های قارچ هستند. که احتمالاً به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته اند. شایان ذکر است که با توجه به ظرفیت منحصر به فرد اتصال ویژه به گلیکوکونژوگیت ها، لکتین های قارچ در مطالعه تغییرات در گلیکوکونژوگیت های غشایی و تشکیل سرطان، مرتب سازی سلول های جهش یافته و تومور. تشخیص و ایجاد پیش دارو کاربرد پیدا می کنند. به غیر از فعالیت آگلوتیناسیون سلولی، برخی از لکتین ها دارای فعالیت میتوژنیک نسبت به انواع خاصی از سلول هستند.

ترپنوئیدهای قارچی

ترپنوئید هر یک از دسته ای از هیدروکربن ها است که از ترپن های متصل به یک گروه حاوی اکسیژن تشکیل شده است [31]. به نوبه خود، ترپن هر یک از کلاس هیدروکربن های متشکل از دو یا چند واحد ایزوپرن (C5H8) است که به یکدیگر متصل شده اند [31]. تحقیقات متعددی به فعالیت سیتوتوکسیک بازیدیومیست Ganoderma lucidum triterpenoids (حاوی 6 واحد ایزوپرن) اختصاص داده شده است. بیش از 150 تری ترپنوئید از میوه های جنس گانودرما جدا شد [34].

اسیدهای تری ترپن گانودریک پلی اکسیژنه T، V، W، X، Y و Z با اسکلت لانوستان. جدا شده از G. lucidum، فعالیت سیتوتوکسیک را در شرایط آزمایشگاهی نسبت به رده سلولی HTC نشان دادند [35].

نشان داده شد [36] که بخش تری ترپنوئیدی از اجسام بارده G. lucidum حاوی گانودریک اسید F است. و فعالیت ضد سرطانی و ضد متاستاتیکی را از طریق مهار که توسط تومور القا می شود، نشان می دهد.

ترپنوئیدهای قارچ می توانند نه تنها برای سلول های سرطانی، بلکه برای سلول های طبیعی نیز سیتوتوکسیک باشند. بنابراین ایجاد آنالوگ های نیمه مصنوعی با خواص مشخص یک رویکرد امیدوارکننده است.

فعالیت ضد سرطانی استروئیدهای قارچ، فنل ها و فیبرهای غذایی

در بین استروئیدهای قارچ، شکل گلیکوزیله ارگوسترول پراکسید حاصل از عصاره متانولی Cordyceps sinensis [47] به عنوان مهارکننده تکثیر رده های سلولی تومور K562، Jurkat، WM-1341، HL-60 و RPMI-8226 بود.

استرول ضد سرطانی از Sarcodon aspratus به طور انتخابی رشد سلول های سرطانی HT29 را سرکوب کرد، اما نه فیبروبلاست های طبیعی WI38 [48]. بررسی مکانیسم ضد سرطانی نشان داده است که استرول فوق القا کننده بیان مهارکننده کیناز وابسته به سیکلین 1A است. و در نتیجه باعث توقف چرخه سلولی و آپوپتوز در سلول های HT29 می شود.

فعالیت ضد سرطانی

فنل ها می توانند به عنوان یک عامل پیشگیرانه با خواص آنتی اکسیدانی فعالیت ضد سرطانی داشته باشند. و همچنین می توانند سمیت سلولی مستقیم را نسبت به سلول های سرطانی نشان دهند. بنابراین، هریسنون های A و B از Hericium erinaceum مهار رشد کامل سلول های HeLa را به ترتیب در غلظت های 100 میکروگرم بر میلی لیتر و 3/6 میکروگرم بر میلی لیتر نشان دادند [49]. پیشنهاد شد که سمیت سلولی قوی باشد

دیواره سلولی قارچ حاوی مواد با وزن مولکولی بالا است که نمی‌توانند توسط روده انسان هضم یا جذب شوند، اما مواد سرطان‌زا (فلزات سنگین، رادیکال‌های آزاد و غیره) را جذب می‌کنند: کیتین، هومو و هتروپلی‌ساکارید [4].

عصاره های ضد سرطان از قارچ

مواد فوق دارای فعالیت ضد توموری از قارچ ها با حلال های مختلف استخراج شد. اتانول، متانول، اتیل استات و عصاره آب گرم اجسام بارده و میسلیوم ها. اغلب در مطالعات پیش بالینی فعالیت ضد توموری قارچ در شرایط آزمایشگاهی و درون تنی استفاده می شود. گاهی اوقات فعالیت ضد سرطانی سایر عصاره ها (استون، اتر، کلروفرم، آب سرد و غیره) آزمایش شده است.

اولین نمایش فعالیت ضد توموری عصاره قارچ [52] با استفاده از عصاره های  Boletus edulis و دیگر holobasidiomycetes در برابر Sarcoma-180 در سال 1957 توسط لوکاس و همکاران انجام شد.

منبع

https://exp-oncology.com.ua/article/6746/anticancer-substances-of-mushroom-origin

کلمات کلیدی

درمان سرطان مرکز فروش و مشاوره رایگان تمامی محصولات اصلی قهوه و قارچ گانودرما در تهران, خرید قارچ گانودرمادیجی کالا, مرغوب ترین کیفیت قارچ گانودرما. خرید قهوه فوری سوپریم دکتر بیز,  خرید  اینترنتی قارچ گانودرما لوسیدوم. قارچ گانودرما برای مصارف درمانی. فروش قارچ گانودرما لوسیدوم ارسال به سراسر کشور, فروش و پخش قارچ گانودرما (صد درصد خالص) پخش در تمامی استان های کشور,‌ قارچ دارویی گانودرمابا کافه موکا, خرید قارچ گانودرما لوسیدوم خالص , خرید پودر قارچ گانودرما لوسیدوم خالص. نماینده رسمی فروش قارچ گانودرما (اصل و با تائیدیه سازمان غذا و دارو کشور ).

فروش کپسول گانودرما. فروش کپسول قارچ گانودرما. خرید قهوه گانودرما, طبع گانودرما, گانودرمای ژاپنی. گانودرمای اصل,گنودرمای اصل, محل فروش قارچ گانودرما,‌ خرید قارچ گانودرما در ایران با بهترین قیمت. پادشاه گیاهان, گیاه پادشاهان,‌ نحوه مصرف قهوه گانودرما برای زگیل. تناسلی,