راز لاغر شدن با مصرف قارچ های دارویی

در این بخش به بررسی مقالاتی در ارتباط با راز لاغر شدن با مصرف قارچ های دارویی می پردازیم:

چکیده

چاقی ، گروهی از اختلالات متابولیک است که در اثر عوامل مختلفی از جمله وراثت ، رژیم غذایی ، شیوه زندگی ، عوامل اجتماعی ، محیط و عوامل عفونی ایجاد می شود که همگی می توانند منجر به افزایش چربی بدن ذخیره شوند.

 

راز لاغر شدن با مصرف قارچ های دارویی

چکیده

توده چربی احشایی بیش از حد در بافت چربی چندین اختلال متابولیک از جمله بیماری های قلبی عروقی با پاتوفیزیولوژی مبتنی بر التهاب مزمن ایجاد می کند.

هدف از این مقاله، بررسی سازوکارهای سلولی چاقی است که توسط پتانسیل های آنتی اکسیدانی قارچ های دارویی و خوراکی ضعیف می شوند.

مطالعات نشان داده اند که قارچ به طور بالقوه دارای خاصیت های آنتی اکسیدانی است ، که باعث افزایش سیستم های دفاعی آنتی اکسیدانی در سلول ها می شود.

آن ها اقدامات ضد التهابی را تقویت کرده و از این طریق در برابر فشار خون بالا و دیس لیپیدمی ناشی از چاقی محافظت می کنند.

این عمل به طور منظم مصرف قارچ در درمان سندرم متابولیک از جمله چاقی مؤثر است ، بنابراین می تواند نامزد مناسبی برای استفاده در برنامه های بعدی دارویی یا دارویی باشد.

واژه‌های کلیدی : قارچ های دارویی و خوراکی ، اثرات کاهش دهنده کلسترول ، آنتی اکسیدان ها ، ضد التهاب ، ضد چاقی

مقدمه

قارچ ها از زمان های بسیار طولانی به عنوان مواد غذایی ، مواد مغذی و دارویی مورد استفاده قرار می گرفتند [61]. آنها به عنوان مهمترین مکمل های غذایی به دلیل نقش های اساسی در سلامت انسان ، تغذیه و بیماری های مختلف شناخته می شوند. آنها حاوی ترکیبات مختلف فعال زیستی ، از جمله متابولیت های اولیه هستند که می توانند از استرس اکسیداتیو جلوگیری کنند [62].

 قارچ های دارویی

متابولیتهای ثانویه مانند پلی ساکاریدها (عمدتا β-d- گلوکان ها) ، هتروگلیکان ها ، مواد کیتینوز ، پپتیدوگلیکان ها ، پروتئوگلیکان ها ، لکتین ها ، اجزای RNA ، لکتین ها ، لاکتون ها ، آلکالوئیدها ، ترپن ها ، فلاونوئیدها ، ترپنوئیدها ، استروئیدها ، فنول ها ، گلوتیدهای اسیدها ، ویتامین ها ، پروتئین ها ، اسیدهای آمینه ، آنتی بیوتیک ها و مواد معدنی که اثرات مطلوبی بر بدن انسان دارند و آن را از بیماری ها محافظت می کنند [62].

این ترکیبات فعال زیستی آنتی اکسیدان ها و ضد التهابی بسیار خوبی هستند که برای CNS ، قلب ، کلیه و کبد مفید هستند [63]. علاوه بر این ، اثبات شده است که این ترکیبات فعال زیستی به عنوان عوامل شیمیایی پیشگیری کننده عمل می کنند. و از جدی ترین بیماری ها ، از جمله دیابت ، چاقی ، CVD و بیماری های عصبی محافظت می کنند [1].

چندین قارچ در اکثر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه توسط قومیت ها ، نژادها و فرهنگ های مختلف مورد استفاده قرار گرفته. و ثابت شده است که سلامت طبیعی را حفظ می کند و از بیماری های مخوف جلوگیری یا معالجه می کند [62].

تجزیه و تحلیل های تغذیه ای قارچ ها نشان داد. که قارچ های خوراکی حاوی مواد مغذی حیاتی ، طعم ، طعم و عملکردهای فیزیولوژیکی هستند [64]. آنها سرشار از پروتئین های با کیفیت بالا ، اسیدهای چرب اشباع نشده (با محتوای نسبتاً کم چربی کل) ، ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر هستند.

قارچ انرژی کم تولید می کند که برای کاهش وزن مطلوب است. حاوی گلوکز پایین و منیتول بالا ، که دقیقاً مناسب برای افراد دیابتی است. و کلسترول و سدیم کم ندارند . که برای افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند مفید است [63،64].

علاوه بر این ، قارچ دارای مقدار زیادی ویتامین D و B- کمپلکس با محتوای بالای مواد معدنی و مقدار قابل توجهی از بسیاری از عناصر کمیاب به ویژه سلنیوم است که یک آنتی اکسیدان قوی است [65]. علاوه بر ارزش مغذی آن ها ، قارچ های خوراکی از نظر رنگ ، کام ، عطر و طعم ، بو و بافت از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هستند. که باعث جذابیت بیشتر آنها در مصرف انسان می شود.

مطالعات متعددی توصیه کرده اند که مصرف منظم برخی قارچ ها به عنوان یک ماده غذایی معمولی یا به عنوان یک ترکیب استخراج شده (مواد ضدعفونی کننده) است. برخی از این ترکیبات (پلی ساکارید) هم در جلوگیری و هم در درمان بیماری های مختلف فعال هستند [64].

قارچ های ذارویی به دلیل ویژگی های سیستم ایمنی ، کبدی ، محافظت کننده ، ضد ویروسی ، ضد عفونی کننده ، ضد توموری ، ضد سرطان ، ضد دیابتی و ضد میکروبی آنها به طور گسترده شناخته شده است [66،67].

بر اساس مطالعات تیم تحقیق محصولات دکتر مهدیزاده، قارچ ها 22000 گونه شناخته شده را تشكيل مي دهند كه در سطح زمين گسترده هستند. و حدود 10٪ از آنها مورد بررسي قرار گرفته است.

قارچ هایی که دارای ویژگی های کاربردی و دارویی بی نظیری هستند شامل گونه های Lentinus ، Auricularia ، Hericium ، Grifola ، Flammulina ، Pleurotus و Tremella است. قارچهای دارویی که به دلیل خاصیت دارویی شناخته شده اند شامل گانودرما ، پارامترها و غیره [65].

اثرات مفید قارچ خوراکی و پلی ساکاریدهای آنها بر میکروبیوتای روده [68،69] که بسیار با چاقی و دیابت در ارتباط است. در حال حاضر تحقیقات پویا است. یک مطالعه در موش ها نشان داد که عصاره G. lucidum با تعدیل میکروبیوت اضافه وزن را کاهش می دهد و از این رو قارچ می تواند. یک پربیوتیک جدید برای کنترل چاقی باشد [68].

تأثیر رژیم غذایی پرچرب (HFD) بر میکروبیوتای موجود در روده پیچیده تر از تأثیر بر تعادل انرژی است. مطالعات نشان داد که تغییرات ناشی از HFD در میکروبیوتای روده باعث کاهش باکتریها و ارتفاع Firmicute می شود. که با برداشت انرژی بالا ، ذخیره چربی و در نهایت التهاب روده و نفوذپذیری روده ارتباط دارد [70]. قارچ ها به تنظیم dysbiosis و تقویت اثرات ضد چربی کمک می کنند. هولمز [71] ، و چانگ و همکاران. [69] نشان داد که G. lucidum با تنظیم ترکیب میکروبی میزان چاقی در موشها را کاهش می دهد.

این ملاحظات بیشتر نشان می دهد که عملکردهای احتمالاً میکروبی در کاهش چاقی و دیابت ناشی از پلی ساکارید است. علاوه بر این ، تعدیل میکروبی با مصرف قارچ نیز می تواند به حفظ هموستاز گلوکز و کاهش مقاومت به انسولین مرتبط با دیابت و چاقی کمک کند. هوانگ و همکاران [72] نشان داد که پلی ساکاریدهای بدست آمده از قارچ Pleurotus tuber-regium پتانسیل ضد قند خون و آنتی هیپلی لیپیدمی را نشان داده و استرس اکسیداتیو را در موشهای صحرایی دیابتی چاق کاهش می دهد.

اثرات ضد چاقی قارچ های خوراکی و دارویی

قارچ ها دارای ارزش مغذی بالایی با ترکیبات بیولوژیکی بیشمار هستند. که دارای تأثیرات شناخته شده ای بر روی نشانگرهای مختلف قلبی هستند. [73،74،75،76،77،78،79،80،81،82].

قارچ به خوبی در طب سنتی اثبات شده است. که دارای اثرات کاهش کلسترول خون است. این تأثیرات به متابولیسم لیپیدهای مرتبط با CVD ، خواص ضد التهابی و جلوگیری از استرس اکسیداتیو با تجمع پلاکتی مرتبط است [74]. علاوه بر این ، مصرف قارچ به دلیل مقادیر قابل توجهی ترکیبات فعال زیستی در آنها از CVD و چاقی کاسته می شود [8].

علاوه بر این مطالعات نشان می دهد که اثر کاهش کلسترول ممکن است. به دلیل کاهش VLDL [73] و کاهش عملکرد کاتالیزوری ردوکتاز HMG-CoA و تقویت نرخ کاتابولیسم کلسترول باشد [75]. یک مطالعه نشان داد که قارچ باعث کاهش TG ، TC ، گلوکز پلاسما و فشار خون بالا در موشهای صحرایی دیابتی می شود [73]. این نتایج همچنین نشان می دهد. که مصرف قارچ با عمل به مشخصات آتروژنیک در شرایط بیش از حد و نوروکلسترولمیک در موش صحرایی کمک می کند [73].

چاقی به طور نامطلوب بر ایمنی سیستمیک از طریق شاخص التهابی و نشانگرهای پلاکت اثر می گذارد [76]. بر اساس مطالعات تیم تحقیق محصولات دکتر مهدیزاده و  تحقیقات بیشمار اثر ضد چاقی پلی ساکاریدهای بدست آمده. از قارچهای مختلف در شرایط آزمایشگاهی و داخل بدن را بررسی کرده است.

پلی ساکارید به دست آمده از Coriolus Versicolor باعث طحال شدن طحال موشها از طریق مسیر سیگنالینگ MAPK-NF-κB می شود که باعث ایجاد اثر سیستم ایمنی می شود [77]. پلی ساکارید به دست آمده از Tremella fuciformis با کاهش بیان mRNA حاوی اهمیت احتمالی پلی ساکارید به عنوان یک پری بیوتیک ضد چاقی مانع از تغییر در چربی 3T3-L1 شد. درمان چربی با G. lucidum بیان فاکتور رونویسی چربی را تحریک می کند که حمل و نقل ، ذخیره سازی گلوکز و لیپیدها را تحریک می کند و مسیرهای سیگنالینگ AMPK را فعال می کند که اهمیت بالقوه پلی ساکارید را به عنوان یک ضد چربی و ضد دیابتی فعال می کند [78].

مطالعات بالینی طولانی مدت (1 ساله) و کوتاه مدت (4 روزه) با شرکت کنندگان چاق یا دیابتی از آنها خواسته است تا تأثیر جایگزینی 20٪ گوشت گاو پرانرژی با 20٪ قارچ دکمه سفید کم مصرف را ارزیابی کنند. رژیم [79،80].

قارچ های دکمه ای سفید

نتایج نشان داد مصرف کنندگان رژیم قارچ دارای BMI کمتری ، کاهش دور شکم و افزایش سیری بدون کاهش چشایی هستند. نویسندگان این بررسی نتیجه گرفتند که مصرف قارچ های دکمه ای سفید (Agaricus bisporus) به عنوان یک ضد دیابتی و ضد چربی دارای پتانسیل است.

به طور مشابه ، این کار شامل سایر انواع قارچ های بسیار ترویج کننده سلامتی ، مانند Hericium erinaceus (ماله شیر) و گونه های Edent Lentinus (shiitake) [81،82] است. اقدامات آزمایشگاهی و داخل بدن قارچ های خوراکی و دارویی و پتانسیل های ضد چاقی آن در جدول 1 خلاصه شده است.

تاثیر روی فشار خون

فشارخون توسط چندین مکانیسم تنظیم می شود. که یکی از مهمترین آنها سیستم رنین-آنژیوتانسین-آلدوسترون (RAS) است. به طور معمول RAS توسط آنزیم Zn-metallopeptidase ، آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین (ACE) تنظیم می شود.

عملکرد اصلی ACE درگیر شدن در تبدیل یک دکاپپتید آنژین I به اکتاپپتید آنگ-II است. به طور معمول Ang-II (یک وازو کانسترونکتور قدرتمند) ، با گیرنده Ang-II نوع 1 (AT1) با تحریک سنتز آلدوسترون ، که باعث افزایش احتباس سدیم و آب در کلیه می شود همکاری می کند. و به همین ترتیب فشار خون را با افزایش حجم مایعات داخل عروقی بالا می برد. [83]

مهارکننده های ACE به عنوان یک نسخه موثر برای مهار و درمان بیماری های مرتبط با فشار خون بالا استفاده می شوند [29]. مهارکننده های ACE که از نظر تجاری در دسترس هستند. از نظر شیمیایی سنتز می شوند و از نظر بالینی به عنوان داروهای ضد فشار خون استفاده می شوند [84].

استفاده از این مهارکننده های ACE مصنوعی دارای عوارض جانبی مانند سرفه ، دیسژوزی و واکنش های حساس مختلف است. بنابراین ، توسعه و استفاده از مهارکننده های ACE بی خطر و نسبتاً کم هزینه با منشا طبیعی مفید خواهد بود. (شکل 3). گزارش شده است که مهارکننده های ACE از مرگ و میر در بیماران مبتلا به فشار خون بالا کاسته می شوند [85].

اخیراً ، محققان توصیف کرده اند که Pleurotus ostreatus [86] ، P. cystidiosus [85] ، P. cornucopiae [87] ، Auricularia auricula-judae [88] ، Ganoderma leucocontextum [65]، Grifola frondosa [89]، Agaricus bisporus [30 ] و Leucopaxillus tricolor [29] همه مهارکننده های ACE هستند. که فشار خون را کاهش می دهند. قارچهای وحشی در نپال که فعالیت مهاری ACE نیز دارند ، توسط بنگ و همکاران مورد آزمایش قرار گرفتند. [90]

قارچ خوراکی سرشار از فیبر رژیم غذایی ، ویتامین ها ، پروتئین ها ، میکروالمنت ها و کم چربی است .که آن ها را به رژیم غذایی نهایی برای درمان پلاک آترواسکلروتیک تبدیل می کند [88]. قارچ ها در مطالعه جوندگان از افزایش وزن جلوگیری کردند که نشان می دهد. یک درمان گرانبها برای چاقی و اهمیت بیشتر در پیشگیری از هایپرلیپیدمی و CVD است [1].

Pleurotus ostreatus یک قارچ خوراکی است که باعث کاهش TC ، TG ، قند خون و فشار خون در افراد دیابتی می شود. این نتایج نشان می دهد که مصرف P. ostreatus با عمل به سیستم لیپیدهای آتروژنیک مزایای سلامتی بیشتری را ارائه می دهد [75].

قارچ دکمه ای خوراکی سفید (Agaricus blazei) ، Kluyveromyces marxianus [91]. P. ostreatus [92] و Auricularia polytricha [93] با کاهش رقابتی مانع از فعالیت ردوکتاز HMG-CoA می شوند. که نقش مهمی در کاهش چربی دارند. نقش حیاتی در بیوسنتز کلسترول [35]. با توجه به افزایش فعالیت لیپوپروتئین لیپاز با افزایش بیان mRNA لیپاز [75] و سرکوب دیازیل گلیسرول آسیل ترانسفراز . که باعث نهایی شدن مرحله نهایی بیوسنتز TG در میکروزوم های کبد موش می شود ، می توان نتایج P. ostreatus را در سطح TG روشن کرد. .

مکانیسم های مرتبط با بیوسنتز کلسترول دخیل در اثر کمبود کلسترول قارچ در شکل 4 نشان داده شده است. سطح کافی PUFA در قارچ های خوراکی یافت می شود ، که این امر باعث کاهش کلسترول سرم می شود [91]. از آنجا که فاقد ترانس ایزومرهای اسیدهای چرب اشباع نشده هستند. قارچ می تواند TC سرم را به HDL بالا ببرد که باعث کاهش خطر قلبی عروقی می شود [74].

دریافت فیبر در رژیم غذایی همچنین ممکن است بر سطح لیپیدهای سرم تأثیر بگذارد. غلظت TC ، LDL را کاهش داده و درنهایت CVD را کاهش دهد [65]. قارچ ها حاوی ژل های چسبناک مانند گلوکان هستند که مانع از جذب TC و TG می شوند. این قوامهای چسبنده به شدت با افزایش اسیدهای صفراوی مدفوع و دفع SCFA همراه هستند. که از ادغام استات (پیشرونده استرول ها و سنتز اسیدهای چرب) در تبدیل شدن به لیپیدهای سرم جلوگیری می کند.

Auricularia auricula و Tremella fuciformis دارای فیبر بالایی هستند. که باعث کاهش سطح کلسترول LDL می شود و از CVD جلوگیری می کند [88]. این یافته ها ممکن است نتیجه جلوگیری از سنتز TG با افزایش تولید SCFA از طریق تخمیر فیبر در رژیم غذایی توسط میکروبیوتای روده باشد [72].

نتیجه گیری و دیدگاه های آینده

چاقی یک بیماری مهم است که بخش بزرگی از جمعیت جهانی را تحت تأثیر قرار داده. و به عوارض و مرگ و میر گسترده کمک می کند. مدیریت وزن نکته مهم در طول زندگی است زیرا دستیابی به کاهش وزن پایدار بسیار سخت است.

علت اصلی چاقی عدم تناسب بین کالری دریافتی و هزینه انرژی ناشی از روابط چند جانبه بین تأثیرات ارثی و محیطی است. برای تثبیت کالری با هزینه های انرژی ، برنامه های کنترل وزن مؤثر ضروری هستند. رژیم غذایی و فعالیت بدنی معمولاً می توانند کنترل وزن را تنظیم کنند.

قارچ ها حاوی مقادیر عظیمی از ترکیبات فعال زیستی (پلی ساکاریدها ، الیاف ، ترپن ها ، پلی فنول ها ، استرول ها ، فلاونوئیدها و آلکالوئیدها) هستند. که به طور بالقوه آنتی اکسیدان ها هستند. و دارای اثرات بسیاری از نشانگرهای قلبی برای درمان بیماری های سیستم قلبی عروقی مرتبط با چاقی هستند.

مطالعات مختلف حیوانات نشان داده اند که مصرف منظم قارچ به طور قابل توجهی فشار خون ، آترواسکلروز ، دیس لیپیدمی ، التهاب و چاقی را کاهش می دهد. با این وجود ، این تمرین باید همراه با ورزش بدنی منظم و همچنین تغییرات رژیم غذایی و شیوه زندگی باشد. با این حال ، عمل به طور منظم مصرف قارچ ممکن است منجر به اثرات هم افزایی و بهبود یافته شود.

 

. 2018 Nov; 23(11): 2880.

Anti-Obesity Effects of Medicinal and Edible Mushrooms

Abstract

Obesity is a group of metabolic disorders caused by multiple factors, including heredity, diet, lifestyle, societal determinants, environment, and infectious agents, which can all lead to the enhancement of storage body fat.

Excess visceral fat mass in adipose tissue generate several metabolic disorders, including cardiovascular diseases with chronic inflammation based pathophysiology.

The objective of the current review is to summarize the cellular mechanisms of obesity that attenuate by antioxidant potentials of medicinal and edible mushrooms.

Studies have showed that mushrooms potentially have antioxidant capacities, which increase the antioxidant defense systems in cells.

They boost anti-inflammatory actions and thereby protect against obesity-related hypertension and dyslipidemia.

The practice of regular consumption of mushrooms is effective in the treatment of metabolic syndrome, including obesity, and thus could be a good candidate for use in future pharmaceutical or nutraceutical applications.

Keywords: medicinal and edible mushrooms, cholesterol-lowering effects, antioxidants, anti-inflammatory, anti-obesity

برچسب ها

خرید قارچ گانودرما، فروش قارچ گانودرما، فروش عمده قارچ گانودرما، قرص قارچ گانودرما، طرز تهیه دمنوش قارچ گانودرما، عصاره قارچ گانودرما،‌ سایت اصلی گانودرما، تولید کننده گانودرما، تولید کننده گانودرما در ایران، فروشنده گانودرما، فروشنده گانودرما، تلفن فروشنده گانودرما، آیا گانودرمای تولید شده در ایران اصل است؟، صادرات قارچ گانودرما،‌ کشت قارچ گانودرما، عمل آوری قارچ گانودرما، فرِآوری قارچ گانودرما، کشت مصنوعی گانودرما، گانودرمای طبیعی، محل فروش قارچ گانودرما، گانودرما از کجا بخریم، قهوه گانودرما را از کجا بخریم،شرکت تولید قارچ گانودرما در ایران، روش تهیه کرم گانودرما، نمایندگی قارچ گانودرما، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در کرج، کلاهبرداری گانودرما، مرکز خرید گانودرما اصل، شرکت تولید قارچ گانودرما در کرج، شرکت تولید قارچ گانودرما در تهران، فروش گانودرما، خرید قارچ گانودرما، خرید گانودرما، فروش قارچ گانودرما،‌ خرید قارچ گانودرما تازه،‌ کپسول گانودرما، گانودرمای اصل، محل فروش قارچ گانودرما،‌ خرید قارچ گانودرما در ایران،محل فروش قارچ گانودرما،‌ خرید قارچ گانودرما، خرید کپسول گانودرما،‌ قیمت قارچ گانودرما در ایران،‌ قیمت قهوه گانودرما،‌ قیمت قارچ گانودرما،‌ قیمت قارچ گانودرما در ایران،‌ پرورش و فروش مستقیم قارچ گانودرما لوسیدوم و انواع قارچ‌های دارویی زیر نظر جهاد کشاورزی و با مجوز رسمی، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در ایران، بزرگترین عرضه کننده قارچ گانودرما لوسیدوم در ایران، تاثیر گانودرما روی میل جنسی،‌ تاثیر گانودرما روی روح و روان،‌ راهنمای جامع خرید گانودرما و قهوه گانودرما، گانودرمای اصل و دارای مجوز را از کجا تهیه کنیم؟، روش مصرف گانودرما و عوارض آن چیست؟ ، شامپو و صابون گانودرماچیست؟، خرید اینترنتی گانودرما لوسیدوم، تولید و عرضه قارچ گانودرما لوسیدوم زیر نظر متخصصان مجرب،‌ قارچ خالص گانودرما لوسیدوم پرورشی مطمئن‌ترین و به صرفه‌ترین نوع گانودرما،‌ مرغوب ترین کیفیت قارچ گانودرما ، فروش پستی و اینترنتی قارچ گانودرما لوسیدوم با قیمت مناسب در تهران و کرج، گانودرما برای فشار خون، گانودرما برای درمان زگیل تناسلی، مرکز فروش و مشاوره رایگان تمامی محصولات اصلی قهوه و قارچ گانودرما در تهران، خرید قارچ گانودرمادیجی کالا، مرغوب ترین کیفیت قارچ گانودرما ،‌ خرید قهوه فوری سوپریم دکتر بیز،  خرید  اینترنتی قارچ گانودرما لوسیدوم، قارچ گانودرما برای مصارف درمانی، فروش قارچ گانودرما لوسیدوم ارسال به سراسر کشور، فروش و پخش قارچ گانودرما (صد درصد خالص) پخش در تمامی استان های کشور،‌ قارچ دارویی گانودرمابا کافه موکا، خرید قارچ گانودرما لوسیدوم خالص ، خرید پودر قارچ گانودرما لوسیدوم خالص،‌ نماینده رسمی فروش قارچ گانودرما (اصل و با تائیدیه سازمان غذا و دارو کشور )، فروش کپسول گانودرما، فروش کپسول قارچ گانودرما، خرید قارچ ریشی، خرید ریشی،‌ فروش ریشی، پودر گانودرما، پودر گنودرما فروش ویژه انواع قارچ های دارویی، گانودرما، شیتاکه، قیمت قارچ گانودرما در ایران، قیمت کپسول قارچ گانودرما،‌ فروش عصاره گانودرما. پودر گانودرما، اسلایس گانودرما، گانودرما تازه، درمان زگیل تناسلی، خرید قرص گانودرما، خرید گانودرما در اصفهان، خرید گانودرما در شیراز، خرید گانودرما در یزد، خرید گانودرما در کرج، قیمت کپسول گانودرما،‌مضرات قارچ گانودرما،‌ قیمت قارچ گانودرما در ایران، خرید قهوه گانودرما، طبع گانودرما، گانودرمای ژاپنی، گانودرمای اصل، گانودرمای اصل، محل فروش قارچ گانودرما،‌ خرید قارچ گانودرما در ایران با بهترین قیمت،‌ پادشاه گیاهان، گیاه پادشاهان،‌ نحوه مصرف قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی، بزرگترین پرورش دهنده و عرضه کننده قارچ گانودرما در کشور،‌ قارچ گانودرما لوسیدوم، فروش و پخش قارچ گانودرما (صد درصد خالص)،‌ عرضه مستقیم شربت قارچ کامبوجا درجه یک و با کیفیت عالی،‌ نحوه مصرف قهوه گانودرما،‌ قهوه گانودرما دکتر بیز، روش های مصرف گانودرما، کاهش فشار خون با قارچ،‌ کاهش فشار خون با گانودرما، شیتاکه دکتر مهدیزاده، عصاره گانودرما،  گانودرما دکتر مهدیزاده،  گانودرمای جنگلی، قهوه گانودرما، گانودرمای اصل،  گیاه جاودانگی،  انواع گانودرما، خرید گانودرما، خرید گانودرما در تهران، خرید گانودرما در مشهد، داروی جاودانگی، درمان سرطان، عصاره گانودرما، فیلم روش مصرف گانودرما،‌ فروش قرص گانودرما، فروش کپسول گانودرما، فروش گانودرما، قرص گانودرما، کپسول گانودرما، گیاه ضد سرطان،‌ قرص ضد سرطان، داروی ضد پیری، خرید ریشی،‌ فروش ریشی، خرید گنودرما، فروش گنودرما، پودر شیتاکه، پودر گنودرما فروش ویژه انواع قارچ های دارویی، فروش کپسول گانودرما، خرید کپسول گانودرما، خرید کپسول گانودرمادر تهران، پخش کپسول گانودرما، خرید و فروش کپسول گنودرما، کپسول اصل گانودرما، قرص گانودرما، قرص گنودرما، قرص اصلی گانودرما، خرید کپسول گانودرما در ایران، داروخانه کپسول گانودرما،

خرید و فروش گانودرما، اصل ماشمیکس، قرص ماشمیکس، قرص گنودرما،

زمان مصرف قارچ گانودرما،  بهترین زمان مصرف قهوه گانودرما، طریقه مصرف قارچ گانودرما برای دیابت،‌ تاثیر گانودرما روی کچلی، تاثیر گانودرما روی بی خوابی،‌ تاثیر گانودرما روی خودکشی، تاثیر گانودرما روی افسردگی،نحوه مصرف قهوه گانودرما،‌ مقدار مصرف قهوه گانودرما در روز،‌ طریقه مصرف گانودرما برای پیسی،‌ طريقه استفاده قارچ گانودرما،‌  طریقه مصرف گانودرما برای زگیل تناسلی،

بهترین زمان مصرف قارچ گانودرما،‌ بهترین روش مصرف گانودرما،‌ عوارض قهوه گانودرما،‌ اطلاعات قهوه گانودرما،‌ طریقه مصرف قهوه گانودرما برای لاغری،‌ طرز مصرف گانودرما، قهوه گانودرما را از کجا تهیه کنیم، خرید قهوه گانودرما،خرید قهوه گانودرما دیجی کالا،‌ خرید قهوه گانودرما در مشهد،‌ خرید قهوه گانودرما در اصفهان، قیمت قهوه گانودرما بیز،‌ قیمت قهوه گانودرما در بازار،‌ نمایندگی قهوه گانودرما، قیمت گانودرما در ایران،‌ قهوه گانودرما را از کجا تهیه کنیم،‌ قیمت پودر قارچ گانودرما،‌ قیمت+قارچ+دارویی+گانودرما،‌ مرکز فروش قارچ گانودرما،‌ قیمت گانودرما در ایران،‌ خرید قارچ گانودرما در تهران،‌ قیمت قارچ گانودرما،‌ قیمت قارچ گانودرما در ایران،‌ قیمت کپسول قارچ گانودرما،‌اطریقه مصرف قارچ گانودرما برای دیابت،  مقدار مصرف قهوه گانودرما در روز، طریقه مصرف گانودرما برای پیسی، بهترین زمان مصرف قهوه گانودرما،‌ طریقه مصرف گانودرما برای زگیل تناسلی،‌ طرز تهیه قهوه گانودرما،‌ طریقه مصرف قهوه گانودرما برای لاغری،‌ فیلم نحوه مصرف قارچ گانودرما،

فروش قارچ گانودرما در شیراز، فروش قارچ گانودرما در اصفهان، فروش قارچ گانودرما در تبریز، فروش قارچ گانودرما در مشهد، فروش قارچ گانودرما در کرمان، فروش قارچ گانودرما در یزد،‌ فروش قارچ گانودرما در همدان،‌ فروش قارچ گانودرما در کرج،‌ فروش قارچ گانودرما در تهران،‌ فروش قارچ گانودرما در رشت،‌ فروش قارچ گانودرما در ساری،‌ فروش قارچ گانودرما در گرگان،‌ فروش قارچ گانودرما در شیراز،‌ فروش قارچ گانودرما در یزد،‌ فروش قارچ گانودرما در اهواز،‌

خرید قارچ گانودرما در شیراز، خرید قارچ گانودرما در اصفهان، خرید قارچ گانودرما در تبریز، خرید قارچ گانودرما در مشهد، خرید قارچ گانودرما در کرمان، خرید قارچ گانودرما در یزد،‌ خرید قارچ گانودرما در همدان،‌ خرید قارچ گانودرما در کرج،‌ خرید قارچ گانودرما در تهران،‌ خرید قارچ گانودرما در رشت،‌ خرید قارچ گانودرما در ساری،‌ خرید قارچ گانودرما در گرگان،‌ خرید قارچ گانودرما در شیراز،‌ خرید قارچ گانودرما در یزد،‌ خرید قارچ گانودرما در اهواز،‌

چگونه قارچ گانودرما را مصرف کنیم؟، عوارض مصرف قارچ گانودرما، عوارض مصرف قارچ گنودرما،

مضرات مصرف قارچ گانودرما، مضرات مصرف قارچ گنودرما،مزایای مصرف قارچ گانودرما، مزایای مصرف قارچ گنودرما،

قیمت قارچ گانودرما در شیراز، قیمت قارچ گانودرما در اصفهان، قیمت قارچ گانودرما در تبریز، قیمت قارچ گانودرما در مشهد، قیمت قارچ گانودرما در کرمان، قیمت قارچ گانودرما در یزد،‌ قیمت قارچ گانودرما در همدان،‌ قیمت قارچ گانودرما در کرج،‌ قیمت قارچ گانودرما در تهران،‌ قیمت قارچ گانودرما در رشت،‌ قیمت قارچ گانودرما در ساری،‌ قیمت قارچ گانودرما در گرگان،‌ قیمت قارچ گانودرما در شیراز،‌ قیمت قارچ گانودرما در یزد،‌ قیمت قارچ گانودرما در اهواز،‌

نمایندگی فروش قارچ گانودرما در شیراز، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در اصفهان، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در تبریز، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در مشهد، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در کرمان، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در یزد،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در همدان،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در کرج،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در تهران،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در رشت،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در ساری،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در گرگان،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در شیراز،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در یزد،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در اهواز،‌فروش قارچ گانودرما در ایران، تاثیر گانودرما روی پرستات،‌ تاثیر گانودرما روی پروستات، تاثیر گانودرما روی Prostate، تاثیر گانودرما روی سرطان پرستات،‌تاثیر گانودرما روی عفونت پرستات،

درمان زگیل تناسلی،‌درمان زگیل تناسلی با قارچ، درمان زگیل تناسلی با شیتاکه، درمان زگیل تناسلی با ماشمیکس، درمان زگیل تناسلی با گانودرما،

مرکز فروش قارچ گانودرما،‌ قیمت پودر قارچ گانودرما،‌ قیمت گانودرما در ایران،‌ قارچ گانودرما را از کجا تهیه کنیم،

تاثیر گانودرما روی بیماری های کلیه، تاثیر گانودرما روی سنگ کلیه، تاثیر گانودرما روی عفونت کلیه، تاثیر گانودرما روی دفع پروتین کلیه، تاثیر گانودرما در افزایش طول عمر، تاثیر گانودرما روی پیری، تاثیر گنودرما در افزایش طول عمر،‌تاثیر شیتاکه در افزایش طول عمر،

تاثیر گانودرما روی ویتیلیگو،‌‌ تاثیر گنومیکس روی ویتیلیگو، تاثیر ماشمیکس روی ویتیلیگو، تاثیر قارچ روی ویتیلیگو،‌ تاثیر گانودرما روی پیسی،

تاثیر گانودرما روی میل جنسی،‌تاثیر ریشی روی میل جنسی، تاثیر گانودرما روی تمایل جنسی، تاثیر گانودرما روی شهوت، تقویت میل جنسی با کمک قارچ گانودرما،  داروی طبیعی برای تقویت میل جنسی،  تقویت میل جنسی با کمک قارچ ها،  تقویت میل جنسی با کمک قارچ کامبوچا،  تقویت میل جنسی با کمک قارچ گنودرما،‌تاثیر گانودرما روی شهوت،

 تاثیر گانودرما روی کبد،‌ تاثیر گنودرما روی کبد،‌ تاثیر ریشی روی کبد،‌ تاثیر قارچ جاودانگی روی کبد، تاثیر قارچ های دارویی روی کبد،

تاثیر گانودرما روی سرطان پروستات، تاثیر گانودرما روی سرطان مثانه، گانودرما لوسیدوم، قارچ گانودرما لوسیدوم چیست،‌ طریقه مصرف قارچ گانودرما، قارچ گانودرما را کجا بفروشیم، فروش عمده قارچ گانودرما،