درمان دیابت یا قند خون

 

دیابت[۲] یا بیماری قند (یا Diabetes Mellitus),[ف ۱] به قند خون بالا ی ۹۶ میلی‌گرم در دسی لیتر گفته می‌شود. در این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌رود یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد. نقش اصلی انسولین پایین آوردن قند خون توسط سازوکارهای مختلف است.

درمان دیابت

دیابت دو نوع اصلی دارد. در دیابت نوع یک، تخریب سلول‌های بتا در پانکراس منجر به نقص تولید انسولین می‌شود و در نوع دو، مقاومت پیش رونده بدن به انسولین وجود دارد که در نهایت ممکن است به تخریب سلول‌های بتای پانکراس و نقص کامل تولید انسولین منجر شود. در دیابت نوع دو عوامل ژنتیکی، چاقی و کم‌تحرکی نقش مهمی در ابتلای فرد دارند.

در دیابت، سرعت و توانایی بدن در استفاده و سوخت و ساز کامل گلوکز کاهش می‌یابد از این‌رو میزان قند خون افزایش یافته که به‌آن هیپرگلیسمی می‌گویند. وقتی این افزایش قند در دراز مدت در بدن وجود داشته باشد، سبب تخریب رگ‌های بسیار ریز در بدن می‌شود که می‌تواند اعضای مختلف بدن همچون کلیه، چشم و اعصاب را درگیر کند. همچنین دیابت با افزایش ریسک بیماری‌های قلبی عروقی ارتباط مستقیمی دارد؛ لذا غربالگری و تشخیص زودرس این بیماری در افراد با ریسک بالا می‌تواند در پیشگیری از این عوارض مؤثر باشد. تشخیص و همچنین غربالگری دیابت با انجام آزمایش قند خون میسر است.

انواع دیابت:

دیابت نوع ۱ : قسمت پانکراس بدن اصلا نمی تواند انسولین تولید کند. بدن انسان به انسولین نیاز دارد که اکثرا در کودکان و نوجوانان اتفاق می افتد و دلیل اصلی آن تخریب شدن سلول های بتا است و واکنش های سیستم  ایمنی بدن مختل می شود. خرید آنلاین قارچ های دارویی

دیابت نوع ۲) : پانکراس به اندازه نمی تواند انسولین تولید کند. این نوع دیابت شامل اکثر افراد مبتلا به دیابت می باشد. در این نوع بیماری دیابت سیستم ایمنی بدن به صورتی می شود که بدن بیش از حد انسولین ترشح می کند اما سلول های بدن نسبت به دریافت انسولین واکنش نشان می دهند و در برابر آن مقاومت می کنند.

به طور کلی مواد قندی از راه غذا به معده ما وارد می شود و در بدن ما تبدیل به گلوکز می شود و این گلوکز به خون ما وارد می شود. به طوری که لانگرهانس در پانکراس یا لوزالمعده ما انسولین مورد نیاز را تولید می کنند و غلظت گلوکز در بدن تنظیم می شود. اگر بیش از حد انسولین در بدن ترشح شود قند خون کاهش می یابد و اگر انسولین کمتر ترشح کند قند خون افزایش می یابد و این جریان برای بیماران دیابتی اتفاق می افتد.

وقتی قند خون بالا می رود مشکلات بسیاری را برای افراد دیابتی به وجود می آورد. در درمان بیماری دیابت کاری که باید انجام شود به این صورت است که لانگرهانس پانکراس باید تقویت شود یا به اندازه کافی انسولین ترشح شود که گلوکزی که در خون وجود دارد تنظیم شود.

دو نوع دیابت وجود دارد:

در دیابت نوع 1، بدن ما انسولین تولید نمی کند.
در دیابت نوع 2، بدن ما انسولین را به درستی تولید نمی کند.

دیابت نوع 2 شایع ترین است.

علائم دیابت نوع I:

تشنگی شدید
گرسنگی شدید
کاهش وزن
احساس مداوم خستگی
تحریک پذیری
نیاز مداوم به ادرار کردن

علائم دیابت نوع II:

تشنگی و گرسنگی شدید
کاهش وزن
احساس مداوم خستگی
تحریک پذیری
نیاز مداوم به ادرار کردن
بینایی مبهم
عفونت های مکرر

بدون انسولین، گلوکز در خون ذخیره می شود و نمی تواند توسط سلول های بدن برای تامین انرژی استفاده شود. هنگامی که مدت طولانی در خون باقی می ماند، می تواند باعث آسیب به کلیه ها، چشمها و حتی بافت عصبی شود. اما این کوچکترین چیزی است که می تواند رخ دهد. دیابت می تواند بیماری های جدی ایجاد کند. خرید آنلاین قارچ های دارویی


مقالات علمی مرتبط با دیابت و تاثیر قارچ های دارویی روی دیابت (تاثیر گانودرما روی دیابت)


اثرات پیشگیرانه و درمانی گانودرما بر دیابت

از آنجا که گزارش شده است که عصاره ی گانودرما  درمان کمکی جایگزین برای دیابت است ، تحقیقات متعددی انجام شده است. در بین بسیاری از ترکیبات فعال بیولوژیکی گانودرما ، پلی ساکاریدها ، پروتئوگلیکان ها ، پروتئین ها و تری پنتوئیدها تاثیر ضد دیابتی  دارند.

در این مقاله به بررسی اثر ضد دیابتی گانودرما  و مکانیسم های آن در جزایر پانکراس،  مهار پروتئین تیروزین فسفاتاز 1B ،  کاهش نفوذ لنفوسیت ها. و افزایش تشخیص آنتی بادی انسولین می پردازیم

این بررسی به طور خلاصه تحقیقات در مورد اثرات عملکرد ضد دیابتی پلی ساکاریدها ، پروتئوگلیکان ها ، پروتئین ها و تری تری پنوئیدهای گانودرما بررسی میشود. علاوه بر این ، مطالعات بالینی با شاخص های دیابتی بررسی می شود.

2019;1182:201-215. doi: 10.1007/978-981-32-9421-9_8.

Preventive and Therapeutic Effect of Ganoderma (Lingzhi) on Diabetes.

Liu Q1,2, Tie L3,4.

Abstract

As extracts from Ganoderma lucidum (G. lucidum, Lingzhi) have been reported to be an alternative adjuvant treatment for diabetes, numerous of work have been carried out on it. Among the many biologically active constituents of Ganoderma, polysaccharides, proteoglycans, proteins, and triterpenoids have been shown to have hypoglycemic effects.

Based on our research and other references, this article discusses the antidiabetic effect of Ganoderma mediated by protecting pancreas islet; inhibiting protein tyrosine phosphatase 1B, a promising therapeutic target of diabetes; decreasing lymphocyte infiltration; and increasing the antibody detection of insulin in diabetic mice.

This review summarizes researches about the hypoglycemic action effects of polysaccharides, proteoglycans, proteins, and triterpenoids from Ganoderma as a guide for future research on diabetes and its complications. In addition, clinical studies with diabetic indexes are reviewed.


مقاله علمی یک: تاثیر ضد دیابتی گانودرما

• پلی ساکاریدها گلیکوژنولیز و گلوکونوژنز را مهار می کنند.
• پروتئین گلیکان ها فعالیت PTP1B را مهار می کنند
• تریترپنوئیدها ردوکتاز آلدوز و α-گلوکزیداز را مهار می کنند.
• Ling Zhi-8 باعث گسترش سلولهای T نظارتی FOXP3 + می شود (FOXP3 + Treg).

گانودرما یک قارچ  است که به طور گسترده برای تقویت طول عمر و سلامتی استفاده می شود. عصاره G. lucidum به عنوان یک درمان کمکی جایگزین برای دیابت شناخته شده است. در میان بسیاری از ترکیبات فعال بیولوژیکی G. lucidum ، پلی ساکاریدها ، پروتئوگلیکان ها ، پروتئین ها و تری تری پنوئیدها روی قند خون تاثیر دارند.

گزارش شده است که پلی ساکاریدهای G. lucidum با افزایش سطح انسولین پلاسما و کاهش سطح قند پلاسما در موشها فعالیت کاهش قند دارند. پروتئین تیروزین فسفاتاز 1B نقطه هدف بسیار عالی در دیابت است و پروتئینوگلیسین G. lucidum می تواند این آنزیم را در شرایط آزمایشگاهی مهار کند.خرید آنلاین قارچ های دارویی

علاوه بر این ، G. lucidum triterpenoids فعالیت مهاری در ردوکتاز آلدوز و α-گلوکزیداز را نشان می دهد که می تواند فشار خون بعد از غذا را کاهش دهد. علاوه بر این ، پروتئین Ling Zhi-8 استخراج شده از G. lucidum به طور قابل توجهی باعث کاهش نفوذ لنفوسیت ها و افزایش آنتی بادی انسولین در موش های دیابتی شد. این بررسی به طور خلاصه بیشتر تحقیقات پیرامون تأثیرات عملکرد هیپوگلیسمی پلی ساکاریدها ، پروتئین گلیکان ها ، پروتئین ها و تریترپنوئیدها از G. lucidum را به عنوان راهنمایی برای تحقیقات آینده را بررسی میکند

https://ars.els-cdn.com/content/image/1-s2.0-S0031942215000837-fx1.jpg

Anti-diabetic effects of Ganoderma lucidum

Highlights

•Polysaccharides inhibit glycogenolysis and gluconeogenesis.
•Proteoglycans inhibit PTP1B activity, glucose transported 2 and 4 expression.
•Triterpenoids inhibit aldose reductase and α-glucosidase.
•Ling Zhi-8 stimulates expansion of FOXP3+ regulatory T-cells (FOXP3+ Treg).

Abstract

Ganoderma lucidum is a white rot fungus widely used as a tonic for the promotion of longevity and health. Extracts of G. lucidum have been recognized as an alternative adjuvant treatment for diabetes. Among the many biologically active constituents of G. lucidum, polysaccharides, proteoglycans, proteins and triterpenoids have been shown to have hypoglycemic effects.

G. lucidum polysaccharides have been reported to have hypoglycemic activity by increasing plasma insulin levels and decreasing plasma sugar levels in mice. Protein tyrosine phosphatase 1B is a promising therapeutic target in diabetes, and G. lucidum proteoglycan can inhibit this enzyme in vitro.

Moreover, G. lucidum triterpenoids were shown to have inhibitory activity on aldose reductase and α-glucosidase that can suppress postprandial hyperglycemia. In addition, a protein Ling Zhi-8 extracted from G. lucidum significantly decreased lymphocyte infiltration and increased the antibody detection of insulin in diabetic mice. This review summarizes most of the research about the hypoglycemic action effects of polysaccharides, proteoglycans, proteins and tritrerpenoids from G. lucidum as a guide for future research

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0031942215000837#f0015


مقاله علمی ۲: اثر عصاره گانودرما لوسیوم بر موشهای صحرایی دیابتی

دیابت یک سندرم متابولیک است که وقتی انسولین به طور کافی تولید نمی شود یا انسولین نمی تواند به خوبی عملکرد آن را انجام دهد ، بروز می کند. دیابت با افزایش سطح گلوکز خون و افزایش سطح هموگلوبین گلیکوزیله و کاهش انسولین مشخص می شود. این تحقیق با هدف بررسی تأثیر عصاره گانودرما لوسیوم بر میزان قند خون ، انسولین و هموگلوبین گلیکوزیله (HbA1c) موش سفید دیابتی و تعیین موثرترین دوز عصاره به عنوان یک عامل دیابتی انجام شده است. این تحقیق به صورت تجربی با استفاده از طرح کاملاً تصادفی (CRD) با 6 تیمار و 4 تکرار انجام شد خرید آنلاین قارچ های دارویی.
گروههای درمانی شامل موش صحرایی سالم (K1) ، موشهای مبتلا به دیابت به عنوان شاهد منفی (K2) ، موشهای صحرایی دیابتی با تجویز متفورمین 45 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن به عنوان مقایسه (K3) و موشهای صحرایی دیابتی با تجویز G. lucidum عصاره با دوز 250 ، 500 و 1000 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن (به ترتیب K4 ، K5 و K6). بررسی سطح قند خون پس از القاء آلوکسان با دوز واحد 125 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن با تزریق داخل صفاقی انجام شد.

نتایج نشان می دهد که تجویز عصاره قارچ G. lucidum با دوز 1000 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن (K6) بهترین دوز به عنوان یک ماده ضد دیابتی است. فواید این تحقیق ، ایجاد ماده ضد دیابتی از منابع گیاهی است.

betes mellitus (DM) is a metabolic syndrome which occurs when insulin is insufficiently produced or insulin cannot well serve its function. Diabetes is marked with increase in blood glucose level followed by increase in glycosylated hemoglobin level and decrease in insulin level. This research aims to examining the effect of Ganoderma lucidum extract on the blood glucose, insulin and glycosylated hemoglobin (HbA1c) level of diabetic white rat and determining the most effective dose of extract to be a diabetic agent. This research was experimentally conducted by employing Completely Randomized Design (CRD) with 6 treatments and 4 repetitions.
The treatment groups consisted of healthy rats group (K1), rats with diabetes as negative control (K2), diabetic rats with the administration of metformin 45 mg/kg BW as the comparison (K3) and diabetic rats with the administration of G. lucidum extract with dose of 250, 500 and 1000 mg /kg BW (K4, K5 and K6 respectively).
Blood glucose level examination was conducted after the alloxan induction with single dose of 125 mg/kg BW by intraperitoneal injection. The results show that mushroom G. lucidum extract administration with dose of 1000 mg/kg BW (K6) is the best dose to be an anti-diabetic agent. The benefit of the research is developing anti-diabetic agent from herbal resources.

مقاله ۳: تأثیر اسپورهای Ganoderma lucidum بر بیان ژن های متابولیسم گلوکز و لیپید در موشهای صحرایی دیابتی نوع 2

چکیده

قارچ Ganoderma lucidum سالهاست که به عنوان داروی سنتی گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال ، تاکنون مطالعه دقیقی برای توصیف تأثیر اسپورهای G. lucidum بر استرس اکسیداتیو ، سطح گلوکز خون و ترکیبات لیپیدی در مدلهای حیوانی موشهای صحرایی دیابتی نوع 2 ، به ویژه تأثیر در پروفایلهای بیان ژن مرتبط با متابولیسم گلوکز و لیپیدها انجام نشده است.

مواد و روش ها

از اسپورهای G. lucidum (GLSP) با بیش از 99.9٪ دیواره شکسته شده استفاده شد. موش صحرايی نر بالغ نژاد Sprague-Dawley به طور تصادفی به سه گروه (گروه 8 نفر) تقسيم شدند. گروه 1: کنترل عادی ، موشهای عادی با خوراک معمولی. گروه 2: کنترل مدل ، موشهای صحرایی دیابتی با خوراک معمولی . گروه سوم: GLSP ، موشهای صحرایی دیابتی با خوراک معمولی ،خرید آنلاین قارچ های دارویی

یک گروه با استفاده از GLSP 1 گرم در روز توسط گاواژهای خوراکی به مدت 4 هفته متوالی. موشهای دیابتی نوع 2 با تزریق استرپتوزوسین (STZ) به دست آمد. تغییرات سطح گلوکز ، تری گلیسیرید ، کلسترول تام و کلسترول HDL در نمونه خون پس از مداخله GLSP مورد بررسی قرار گرفت. در همین حال ، عبارات ژنی مرتبط با مکانیسم مولکولی احتمالی تنظیم GLSP نیز با استفاده از RT-PCR کمی مورد بررسی قرار گرفت.خرید آنلاین قارچ های دارویی

نتایج

کاهش سطح قند خون در 2 هفته اول GLSP رخ داده و سنتز لیپیدها در موشهای صحرایی دیابتی از گروه GLSP به طور قابل توجهی در 4 هفته نسبت به گروه کنترل کاهش یافته است. علاوه بر این ، همچنین مشخص شد که GLSP میزان استرس اکسیداتیو را در موشهای صحرایی دیابتی کاهش می دهد. خرید آنلاین قارچ های دارویی تجزیه و تحلیل کمی RT-PCR تنظیم تنظیم ژنهای مرتبط با متابولیسم لیپید (Acox1 ، ACC ، Insig-1 و Insig-2) و ژنهای مربوط به سنتز گلیکوژن (GS2 و GYG1) را در گروه GLSP نسبت به گروه کنترل نشان داد. علاوه بر این ، هیچ تغییر قابل توجهی در بیان ژنهای دیگر ، مانند SREBP-1 ، Acly ، Fas ، Fads1 ، Gpam ، Dgat1 ، PEPCK و G6PC1 مشاهده نشده است.

نتیجه

این مطالعه  نشان داد که مصرف GLSP می تواند از طریق کاهش سنتز گلیکوژن و مهار گلوکونوژنز ، روی کاهش سطح قند خون تأثیر مفیدی بگذارد. در همین حال ، GLSP همچنین  از طریق تنظیم هموستاز کلسترول در موشهای دیابتی نوع 2 روی چربی موثر بود.

Effect of Ganoderma lucidum spores intervention on glucose and lipid metabolism gene expression profiles in type 2 diabetic rats

Results

The reduction of blood glucose level occurred within the first 2 weeks of GLSP intervention and the lipid synthesis in the diabetic rats of GLSP group was significantly decreased at 4 weeks compared to the model control group. Furthermore, it was also found that GLSP intervention greatly attenuated the level of oxidative stress in the diabetic rats. خرید آنلاین قارچ های دارویی

Quantitative RT-PCR analysis showed up-regulation of lipid metabolism related genes (Acox1, ACC, Insig-1 and Insig-2) and glycogen synthesis related genes (GS2 and GYG1) in GLSP group compared to model control group. Additionally, there were no significant changes in the expression of other genes, such as SREBP-1, Acly, Fas, Fads1, Gpam, Dgat1, PEPCK and G6PC1.

Conclusion

This study might indicate that GLSP consumption could provide a beneficial effect in terms of lowering the blood glucose levels by promoting glycogen synthesis and inhibiting gluconeogenesis. Meanwhile, GLSP treatment was also associated with the improvement of blood lipid compositions through the regulation of cholesterol homeostasis in the type 2 diabetic rats.


تأثیر پلی ساکاریدهای Ganoderma lucidum بر آسیب اکسیداتیو در کبد موشهای صحرایی دیابتی STZ

در این مطالعه ، اثرات پلی ساکاریدهای  گانودرما لوسییدوم بر استرس اکسیداتیو و هایپرلیپیدمی در موشهای صحرایی دیابتی بررسی شد. این مطالعه شامل 60 موش صحرایی آلبوینو Wistar در سنین 4 تا 5 ماه بود. موشها به 6 گروه مساوی تقسیم شدند. گروههای کنترل ، پلی ساکارید Ganoderma lucidum ، دیابتی ، دیابتی + 60 میلی گرم / کیلوگرم پلی ساکارید ، پلی ساکاریدهای دیابتی + 120 میلی گرم بر کیلوگرم و پلی ساکارید دیابتی + 10 mg / kg. دیابت با تزریق داخل صفاقی استرپتوزوسین با دوز 50 میلی گرم در کیلوگرم القا شد.

موشها در طی آزمایش به صورت ad-libitum تغذیه شدند. در پایان مطالعه ، ما برخی از نمونه ها از سطح اکسیدان و کل آنتی اکسیدان کل را گرفته و آنها را با اسپکتروفتومتر اندازه گیری کردیم. پس از آن از آنالایزر خودکار برای اندازه گیری سطح کلسترول کل ، تری گلیسیریدها ، HDL ، LDL ، کلسترول VLDL و آمیلاز پانکراس استفاده کردیم خرید آنلاین قارچ های دارویی.

ما خون موش های ناشتا دیابتی را بررسی کردیم و تأثیر این بود که میزان گلوکز آنها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. (P <0.05) ، با این وجود دوز 60 ، 120 و 180 میلی گرم در کیلوگرم پلی ساکاریدهای Ganoderma lucidum باعث کاهش سطح قند خون نمی شود (05/0> p). با وجود موشهای دیابتی ، دوز 60 ، 120 و 180 میلی گرم بر کیلوگرم سوکسیدهای Ganoderma lucidum polysacarides در افزایش سطح سرمی کلسترول تام ، تری گلیسیریدها ، VLDL و کلسترول HDL تأثیر دارد ، اگرچه تغییر قابل توجهی نبود (P در عوض ، ما شاهد کاهش معنی داری سطح کلسترول LDL از نظر آماری هستیم (05 / 0P <). خرید آنلاین قارچ های دارویی

با توجه به این مطالعه نتیجه گرفتیم که پلی ساکاریدها در کاهش قند خون  اثر دارند. در طول مطالعه ماپلی ساکاریدهای Ganoderma lucidum  بصورت اگزوژن (60 ، 120 ، 180 میلی گرم بر کیلوگرم) به کار بردیم و بر میزان آنتی اکسیدان کل در دیابت تأثیر معنی داری نداشت (05 / 0P>) ، اما با دوز 180 میلی گرم بر کیلوگرم کل اکسیدان سطح لوزالمعده و بافت كبد به طور معناداری كاهش یافته و به عنوان یک واقعیت مهم در نظر گرفته شده است. اطلاعات جمع آوری شده از نظر ما بایافته های بافت شناسی پشتیبانی می شود.خرید آنلاین قارچ های دارویی

Effect of Ganoderma lucidum polysaccharides on oxidative damage in liver of STZ-diabetic rats

In this study, the effects of exogenic application of Ganoderma lucidum polysaccharide on oxidative stress and hyperlipidemia was determined in diabetics rats. The study included 60 Wistar albino rats aged 4-5 months. Rats were divided into 6 equal groups. The groups were control, Ganoderma lucidum polysaccharide, diabetic, diabetic+60 mg/kg polysaccharides, diabetic+120 mg/kg polysaccharides and diabetic+10 mg/kg polysaccharide.

Diabetes was induced by intraperitoneal injection of streptozocine at the dose rate of 50 mg/kg. The rats were fed ad-libitum throughout the experiment. At the end of the study, we took some samples out of total oxidant and total antioxidant levels and measured them with the spectrophotometer; thereafter we used the auto-analyser to measure the levels of total cholesterol, triglycerides, HDL, LDL, VLDL cholesterol and pancreatic amylase. خرید آنلاین قارچ های دارویی

We examined the blood of diabetic fasting rats and the effect was that their glucose level was increased significantly. (p<0.05), nonetheless the dose of 60, 120 and 180 mg/kg of Ganoderma lucidum polysaccharides did not reduce the blood glucose level (p>0.05). With the diabetic rats, the dose of 60, 120 and 180 mg/kg of Ganoderma lucidum polysaccharides rides effected in the increase of serum levels of total cholesterol, triglycerides, VLDL, and HDL cholesterol levels, although it was not a significant change (p>0.05), instead, we observed a statistically significant decrease of LDL cholesterol level (p<0.05).

According to this study we concluded that polysaccharides effects in the decrease of hyperlipidaemia with regard to diabetes. During the study we applied Ganoderma lucidum polysaccharides exogenously (60, 120, 180 mg/kg) and it did not affect the level of total antioxidant in diabetes significantly (p>0.05), however with a dose of 180 mg/kg the total oxidant level in pancreas and liver tissues was reduced significantly and has been considered as crucial fact. The collected data supported our view on histopathologic examination. Based on all the information, we used one type of fungus Ganoderma lucidum polysaccharides which did not influence the blood glucose level in diabetes, whereas with regard to LDL and total oxidants it played a significant role in reducing its levels.خرید آنلاین قارچ های دارویی


تاثیر قارچ گانودرما بر روی دیابت نوع یک و دیابت نوع دو

همانطور که می‌دانید دیابت یا بیماری قند خون بالا انواع مختلفی دارد که اصلی‌ترین انواع‌ آن دیابت نوع یک و دیابت نوع دو هستند. دیابت نوع یک به علت کاهش توان بدن در تولید انسولین به وجود می‌آید و دیابت نوع دو به علت کاهش جذب و تاثیر انسولین در بدن اتفاق می‌افتد.

قارچ گانودرما تاثیر بسیار زیادی بر روی دیابت نوع یک و نوع دو دارد، بگذارید به تاثیر قارچ گانودرما بر این دو نوع دیابت نگاهی بیندازیم:

از جمله خواص قارچ گانودرما بر دیابت می‌توان به کاهش غلظت گلوکز در خون اشاره کرد. از دلایل اصلی بیماری دیابت عدم تولید انسولین توسط غده ی پانکراس یا لوزالمعده است. دیابت یا قند خون زمانی تبدیل به یک بیماری می شود که انسولین کافی توسط غده لوزالمعده ترشح نشود تا وارد خون شود. بدون انسولین گلوکز در خون باقی مانده و انرژی لازم بدن را تامین نمی کند. قارچ گانودرما با تحریک غده ی لوزالمعده موجب افزایش تولید انسولین در خون شده. با جریان یافتن انسولین گلوکز اضافی جذب شده و مورد مصرف اندام های بدن قرار می گیرد و به این ترتیب قند خون کاهش می یابد.

اتفاقی که در دیابت نوع دو نیز رخ می‌دهد این است که انسولین در بدن تولید می‌شود، قند هم در خون وجود دارد اما سلول‌های بدن توانایی جذب و سوزاندن قند را علیرغم وجود انسولین در خون ندارند. قارچ گانودرما توانایی اتصال بین سلول‌های بدن و انسولین را افزایش می‌دهد و این مشکل رو برطرف می‌کند و این امر باعث کاهش قند خون می‌شود.خرید آنلاین قارچ های دارویی

مزایای قارچ گانودرما برای دیابت، قارچی سم زدا

بیماران دیابتی از طریق مصرف داروهای شیمیایی می توانند بیماری خود را کنترل کنند اما باید در نظر داشت که این داروها هیچگاه درمان صد در صدی را در پی ندارند و بیمار باید تا سالیان سال این داروها را مصرف کند. داروهای شیمیایی برای درمان دیابت خود در دراز مدت موجب مشکلات و بیماری‌های جدی در بدن می‌شوند. یکی از نگران کننده‌ترین آنها تصلب شرائین بوده با خطر سکته‌های قلبی و مغزی و دیگری هم تداخل با عملکرد متابولیسم بدن و ایجاد چاقی در بیمار.

خیلی اوقات شاهد بیماران دیابتی‌ای بوده‌ایم که با مصرف داروهای شیمیایی برای درمان بیماری خود دچار عارضه‌های کلیوی و دیگر بیماری‌ها شده‌اند. قارچ گانودرما متابولیسم بدن را کنترل کرده و اثرات جانبی داروهای شیمیایی که مورد استفاده بیماران دیابتی قرار می‌گیرد را کاهش داده و باعث سرزندگی و نشاط آنها می‌شود و بیماران شادابی خود را دوباره به دست می‌آورند و هم چون گذشته می‌توانند بدون خستگی کارهای روزمره خود را انجام دهند.

طبق تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران در دانشگاه چینی هنگ کنگ، قارچ گانودرما حاوی آنزیم‌های است که موجب کاهش قند خون می‌شود. برای این مطالعه تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۹ منتشر شده بود، حدود ۰/۳ گرم عصاره قارچ گانودرما را به مدت یک ماه به تعدادی موش داده شد. ظرف تنها یک هفته مقدار گلوکز خون موش ها به مقدار کمی کاهش پیدا کرد.

در مطالعه دیگری در دانشگاه UNINOVE برزیل، آزمایشی توسطی گروهی پژوهشگر انجام شد تا تاثیر قارچ گانودرما بر دیابت را مشاهده کنند. در این آزمایش تعدادی موش را به چند دسته تقسیم کردند و به یک دسته از آنها قارچ گانودرما به مدت سی روز داده شد. پس از سی روز، آزمایشات تاثیر قارچ گانودرما بر دیابت را موثر نشان داده و مقدار دیابت به طور تدریجی در دسته موش‌هایی که قارچ گانودرما را دریافت کرده بودند، کاهش یافته بود و پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که قارچ گانودرما برای درمان دیابت موثر است و باعث بهبود سلامت بدن می شود.خرید آنلاین قارچ های دارویی

تاثیر قارچ گانودرما بر دیابت موش های آزمایشگاهی مثبت بوده و مقدار گلوکز در خون ظرف مدت ۳۰ زو به تقریبا نصف کاهش پیدا کرده است.

نتایج این تحقیقات و دیگر تحقیقات انجام شده در این زمینه راه را برای درمان بیماری‌ها جدی با مواد طبیعی خوراکی باز کرده است. از دیگر خواص قارچ گانودرما بر دیابت می‌توان به بازگشت انرژی و شور نشاط در بدن نام برد. کسانی که دچار بیماری دیابت می‌شوند دچار سرگیجه و خستگی‌های مکرر و مفرط شده و همه اینها به دلیل گلوکز و قندی است که در رگهای خونی مانده و جذب و به کار گرفته در اندام‌ها نمی‌شوند در نتیجه بدن انرژی لازم خود را برای انجام فعالیت‌ها دست نمی‌آورد.

از دیگر فواید قارچ گانودرما در دیابت می‌توان به محو کردن لکه‌هایی تیره بر روی پا اشاره کرد. کسانی که به دلیل دیابت دچار لکه‌های بر روی پا خود می‌شوند با مصرف مرتب گانودرما می‌توانند این لکه‌ها را از بین برده.

بیمار مشاهده شده در تصویر زیر مبتلا به بیماری دیابت به مدت ۱۰ سال بوده است، او حس لامسه را در پاهای خود را از دست داده بود و مبتلا به سندرم پای دیابتی شده بود. در سال ۲۰۱۳ زخم‌های بسیار بزرگی در پاشنه پای بیمار ایجاد شده بودند و هم چنان در حال رشد کردند بودند و درمان نمی‌شدند. آزمایش سونوگرافی داپلر روی پاشنه پای بیمار انجام شد تا جریان خون در شریان‌های پا مورد بررسی قرار گیرد. رگ‌های خونی به شدت تخریب شده بودند و مانع جریان خون در پا شده بودند. بیمار بعد از مشورت و مراجعه به پزشک تحت درمان با قارچ گانودرما برای بهبود وضعیت خود قرار گرفته بود و بعد از مصرف سه ماهه قارچ گانودرما زخم‌های او به کلی بهبود یافته بودند و حس لامسه به پاهای او بازگشته بود.

تاثیر قارچ گانودرما بر بیمار دیابتی مبتلا به سندروم پای دیابتی که با مصرف سه ماهه قارچ گانودرما بهبود یافته بود.

شاید بهترین تاثیر قارچ گانودرما بر دیابت و افراد دیابتی می‌تواند این باشد که آنها قادر خواهند بود تا طعم شیرین میوه‌ها و شیرینی‌های خوشمزه را دوباره و هر زمان که بخواهند بچشند.

درست است که تاثیر قارچ گانودرما بر دیابت فراوان و اثر بخش است اما پیشنهاد می‌شود قبل از جایگزینی با داروهای فعلی خود و استفاده از آن با پزشک خود مشورت کنید.

تاثیر قارچ گانودرما بر دیابت

طی تحقیقاتی که در دانشگاه کینکی انجام شد این موضوع به اثبات رسید که قارچ گانودرما علاوه بر خاصیت مشابه انسولینی که دارد به پانکراس نیز کمک می کند تا انسولین مورد نیاز بدن را تولید کند. همچنین جذب انسولین را در بدن به حداکثر خودش می رساند.

بنابراین با توجه به نتایج این تحقیقات قارچ گانودرما علاوه بر این که می تواند در کنترل دیابت نقش بسیار موثری داشته باشد، از طرف دیگر می‌تواند راهی برای درمان آن نیز باشد. البته با توجه به اینکه این دارو داروی گیاهی و در واقع قارچی می باشد نیاز به زمان بیشتری برای تاثیر گذاری بهتر دارد. بنابراین با توجه به مسائلی که مطرح شد مصرف این قارچ به عنوان مکمل دارویی در کنار سایر درمانها به شدت توصیه می‌شود و می‌توانیم نتایج مطلوبی را در این زمینه از مصرف این قارچ بگیریم چرا که عوارض داروهای شیمیایی را نیز ندارد.

به صورت کلی قند از طریق غذا وارد معده ما شده و در بدن تبدیل به گلوکز شده که این گلوکز وارد خون ما می ‌شود. در صورتی که جزایر لانگرهانس در لوزالمعده یا پانکراس ما انسولین کافی را تولید کنند، غلطفت این گلوکز در خون تنظیم می شود. اگر بیشتر از حد لازم انسولین ترشح شود قند خون پایین آمده و اگر کمتر از حد لازم انسولین ترشح شود قند خون بالا می رود و این اتفاقی است که برای بیماران دیابتی می‌افتد. این قند بالا می تواند مشکلات متعددی را برای بیماران دیابتی ایجاد کند. بنابراین در درمان دیابت کاری که می بایست انجام شود این است که جزایر لانگرهانس پانکراس تقویت شده تا به میزان کافی انسولین ترشح کنند که گلوکز موجود در خون تنظیم شود.

در ادامه مطلب به برخی از تاثیرات بی نظیر قارچ گانودرما برای بیماری دیابت و قند خون می پردازیم:

تاثیرات  قارچ گانودرما بر دیابت و قند خون:

قارچ گانودرما یا به اصطلاح دیگر قارچ جان افزا نوعی قارچ خوراکی است که دارای خواص و مزایای درمانی فراوانی می باشد. در طب سنتی از ریشه و میوه ی این گیاه برای درمان انواع بیماری ها و درد ها استفاده می شود و از این جهت کاشت این گیاه دارویی مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است.

قارچ گانودرما سلول های ایمنی بدن انسان را قوی می کند و همچنین به خاطر انسولین موجود در کبد تاثیر زیادی می گذارد و باعث می شود که این سلول ها که قند را از خون می گیرند آن را به روش گلیکوژن دریافت و ذخیره کنند و باعث کاهش قند خون بدن شود.

قارچ گانودرما حاوی پلی ساکارید می باشد که تاثیر هیپولیسمی بر بدن دارد و باعث می شود که سطح پلاسما، گلوکز، انسولین و متابولیسم افزایش یابد. تحقیقات و مطالعات بسیاری انجام شده که قارچ گانودرما علاوه بر اینکه خواص مشابه انسولینی دارد به پانکراس نیز کمک بسیاری می کند تا مقدار انسولینی که بدن نیاز دارد را تامین کند.

همچنین اکثر انسولین را در بدن جذب می کند. بنابراین طبق تحقیقات انجام شده میتوان نتیجه گرفت که قارچ گانودرما علاوه بر اینکه بیماری دیابت را کنترل می کند و نقش مهم و موثری که در این بیماری دارد، می تواند بیماری دیابت را تا حدی درمان کند.

[/fusion_text]

خرید آنلاین قارچ های دارویی

البته با وجود اینکه این قارچ داروی گیاهی و داروی قارچی می باشد به زمان بیشتری برای اثرگذاری روی بیماری نیاز دارد. بنابراین با توجه به تحقیقاتی که انجام شده مصرف قارچ گانودرما در کنار درمان های دیگر بسیار توصیه می شود و نتایج مطلوبی را می توانیم در خصوص مصرف قارچ گانودرما بگیریم، چرا که این گیاه عوارض بد دارو های شیمیایی را ندارد.

بر اساس مطالعات به دست آمده، مولکول های قارچ گانودرما قند خون را کنترل می کنند. عوامل بسیاری در این زمینه دخیل اند که باید مورد بررسی قرار بگیرند ولی به طور کلی محققان مصرف کردن قارچ گانودرما را در پایین آوردن قند خون افرادی که به این بیماری مبتلا هستند موثر می دانند.

پزشکان معتقد هستند که عواملی مانند: چاقی و اضافه وزن، ورزش نکردن و تحرک کم یکی از مهمترین عوامل بوجود آمدن بیماری دیابت در افراد است.

طبق تحقیقات به دست آمده توسط محققان چینی قارچ گانودرما دارای آنزیم هایی است که باعث کاهش قند خون و کاهش ترشح کردن گلوکز در خون می شود.

در تحقیقاتی که در دانشگاه برزیل صورت گرفت پژوهشگران آزمایشی را انجام دادند تا اثر قارچ گانودرما را بر دیابت مشاهده کنند. در این آزمایش چند عدد موش را به دسته های گوناگون تقسیم کردند و به یکی از این دسته ها قارچ گانودرما به مدت یک ماه داده شد.

بعد از گذشت سی روز نتیجه آزمایش اثر قارچ گانودرما را بر بیماری دیابت نشان داد و به تدریج در دسته ای که موش ها قارچ گانودرما مصرف کرده بودند مقدار دیابت در آن ها کاهش یافته بود به همین دلیل خواص قارچ گانودرما برای درمان و کنترل دیابت مورد توجه محققان قرار گرفت.

از جمله خواص قارچ گانودرما در کنترل و درمان دیابت میتوان به: رفع سرگیجه و خستگی ناشی از این بیماری، ترمیم کردن زخم های ناشی از بیماری دیابت، محو شدن لکه های تیره اشاره کرد.

 تاثیر قارچ گانودرما روی دیابت: مکانیسم تاثیر قارچ ریشی یا گنودرما روی قند خون یا دیابت

گانودرما قارچی است که به طور گسترده برای افزایش طول عمر و سلامتی استفاده می شود. عصاره G. lucidum به عنوان درمان جایگزین برای دیابت شناخته شده است. در میان بسیاری از ترکیبات فعال بیولوژیکی G. lucidum، پلی ساکارید ها، پروتئوگلیکان ها، پروتئین ها و تریترپنوئیدهای خاص روی کاهش قند خون موثراند. گزارش شده است که پلی ساکاریدهای این قارچ با افزایش سطح انسولین و کاهش سطح قند پلاسما روی دیابت موش ها اثر مثبتی دارند. پروتئوگلیکان های این قارچ با بازدارندگی از آنزیم پروتئین تیروزین فسفات از 1B در درمان دیابت نقش دارند.

تریترپنویید های این قارچ روی آلدوز ریداکتاز و آلفا-گلوکوزیداز فعالیت بازدارنده دارند که می تواند postprandial hyperglycemia را متوقف نماید. علاوه بر این، در پژوهشی پروتئین Ling Zhi-8 که از G. lucidum استخراج شده بود، به طور قابل توجهی اینفیلتریشن لنفوسیت ها را کاهش داد و تشخیص آنتی بادی انسولین را در موش های دیابتی افزایش داد.

مقاله علمی ۲۰۱۹: تاثیر ۵ گونه گانودرما روی دیابت نوع دو

اثر ضد دیابتی گانودرما در دهه های اخیر به یک نقطه داغ تحقیقاتی تبدیل شده است . برای بررسی تاثیر این قارچ روی دیابت، پنج گونه گانودرما رایج (G. lucidum ، G. sinense ، G. tsugae ، G. Applanatum و G. leucocontextum) مورد بررسی قرار گرفت. بنابربر یافته های این تحقیق ، تریتپن ها ترکیبات فعال در مهار فعالیت α- گلوکوزیداز و α-amylase که در این عارضه نقش دارند، هستند.

مطالعات علمی انجام شده در ارتباط با تاثیر گانودرما روی دیابت

پس از مطالعات مختلف با حیوانات و انسان، نشان داده شده است که مصرف گانودرما لوسیدوم به کاهش قند خون و افزایش انسولین در پانکراس کمک می کند. گانودرما همچنین کلیه و سیستم گردش خون را از آسیب احتمالی ناشی از بیماری دیابت محافظت می کند.

بعضی از مقالات علمی نشان می دهد یکی از علل اصلی مرگ در جهان دیابت است.

در یک مطالعه روی انسان، 71 بیمار با سنی بالاتر از 18 سال مبتلا به دیابت نوع 2 به مدت 12 هفته با Ganoderma  درمان شدند. پس از این دوره، مشخص شد که این قارچ یک درمان مؤثر و ایمن در کاهش غلظت گلوکز خون است.

سایر مطالعات انجام شده با موش در آزمایشگاه ها بیان می کنند که عصاره Ganoderma lucidum باعث افزایش انسولین خون و کاهش میزان گلوکز در افراد دیابتی می شود و همچنین از آسیب های آئورت و سرخرگ قلب این بیماران محافظت می کند.

نتایج این تحقیق و بسیاری از تحقیقات دیگر نشان می دهد که  درمان  بسیاری از بیماری ها با قارچ هاست.

خرید آنلاین قارچ های دارویی


مقالات مرتبط رو حتما ببینید