تاثیر قارچ روی ایدز (HIV)

.تاثیر قارچ روی ایدز (HIV)

هنگامی که به HIV آلوده می شود، سیستم ایمنی بدن به شدت در معرض خطر قرار می گیرد. قارچ‌های دارویی به شدت سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند، به مبارزه با عفونت‌های ثانویه کمک می‌کنند، سطح انرژی را افزایش می‌دهند. به غلبه بر خستگی، بهبود سلامت عمومی کمک می‌کنند. و با عوارض جانبی داروهای ضد ویروسی مانند تهوع، استفراغ یا اسهال مبارزه می‌کنند.

 

ایدز

قارچ های زیر روی ایدز بررسی شده و مفید بوده است:

  • ریشی
  • شیتاکه
  • یال شیر
  • میتاکه
  • کوردیپس

در ادامه به مقالاتی که در این باب مطالعه کردند می پردازیم:

مواد ضد HIV-1 و ضد HIV-1-پروتئاز از گانودرما لوسیدوم

Anti-HIV-1 and anti-HIV-1-protease substances from Ganoderma Lucidum

یک تری ترپن بسیار اکسیژن دار جدید به نام گانودریک اسید α از عصاره متانولی بدن میوه گانودرما لوسیدوم همراه با دوازده ترکیب شناخته شده جدا شده است. ساختار ترکیبات جدا شده با روش های طیف سنجی شامل 2D-NMR تعیین شد.

گانودریول F و گانودرمانونتریول به عنوان عوامل ضد HIV-1 با غلظت مهاری 7.8 میکروگرم در میلی لیتر برای هر دو، و گانودریک اسید B، گانودریول B، گانودریک اسید C1، 3β-5α-دی هیدروکسی-6β-متوکسیرگوستا فعال هستند. -7،22-دی ان، گانودریک اسید α، گانودریک اسید H و گانودریول A مهارکننده های نسبتاً فعالی در برابر HIV-1 PR با غلظت بازدارندگی 50% 0.17-0.23 میلی مولار بودند.

لینک مقاله:

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0031942298002544?via%3Dihub

خاصیت ترانس کریپتاز معکوس Anti-HIV-1 برخی از قارچ های خوراکی در آسیا

ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) باعث سندرم نقص ایمنی اکتسابی (ایدز) می شود که یک تهدید جدی برای سلامت در سراسر جهان است. یکی از آنزیم های اصلی آن، ترانس کریپتاز معکوس (RT)، هدفی برای مهار HIV است. تعدادی از ترکیبات زیست فعال با موفقیت برای درمان HIV استفاده شده است. با این حال، HIV به سرعت جهش می یابد.

و درمان طولانی مدت می تواند باعث ایجاد سویه های مقاوم به دارو شود. بنابراین، برای غلبه بر این مشکل نیاز به مهارکننده‌های جدیدی است. در این مطالعه، عصاره‌های خام آبی، اتانولی و هگزانی 19 قارچ خوراکی و دارویی که به طور گسترده در تایلند رشد می‌کنند و به صورت تجاری در دسترس هستند، در برابر HIV-1 RT غربالگری شدند.

نتایج نشان داد که عصاره آبی A. blazei و I. obliquus، عصاره اتانولی I. obliquus و P. igniarius و عصاره هگزانی I. obliquus فعالیت قوی ضد HIV-1 RT با مقادیر IC50 ± 1.92 از خود نشان دادند. به ترتیب 0.15، 0.79 ± 4.39، 0.76 ± 6.17 و 246 ± 7.75 میکروگرم بر میلی لیتر. این قارچ‌ها پتانسیل درمان HIV را دارند و باید مطالعات بیشتری در مورد شناسایی ترکیبات فعال زیستی در برابر HIV-1 RT انجام شود.

لینک مقاله:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1319562X2100084X

تأثیر عامل تقویت سیستم ایمنی و ضد ویروسی قارچ های دارویی (داروی تولید شده از قارچ های دارویی به نام Immune Assist 24/7)  بر تعداد  لنفوسیت های T بیماران مبتلا به HIV

تقویت سیستم ایمنی از طریق استفاده از محصولات طبیعی یک روش درمانی بالقوه با ارزش در افراد آلوده به HIV است. به ویژه کسانی که کاندیدای مناسبی برای درمان های  معمول نیستند. یکی از این تقویت کننده های سیستم ایمنی.

تقویت کننده های سیستم ایمنی

یک محصول قارچ دارویی بنام Immune Assist 24/7 است. در این مطالعه اثر Immune Assist 24/7، که یک عامل تقویت کننده ایمنی و ضد ویروسی  است. بر تعداد لنفوسیت های T CD4+ در 8 بیمار آلوده به HIV در بیمارستان منطقه ای Sunyani (غنا) مورد بررسی قرار گرفت.

سه قرص 800 میلی گرمی Immune Assist 24/7 یک بار در روز (2.4 گرم در روز) داده شد. و نمونه خون محیطی در ابتدا، روز 30 و 60 گرفته شد و تعداد CD4+ اندازه گیری شد. این مطالعه نشان داد که Immune Assist 24/7  به طور قابل‌توجهی جمعیت لنفوسیت T CD4+ را در همه بیماران افزایش داد.

در یک بیمار، تعداد لنفوسیت های T CD4+ از 4 در ابتدا به 170 سلول در 60 روز رسید. که نشان دهنده افزایش بیش از 4000 درصدی است. در یک بیمار دیگر، تعداد CD4+ از 88 به 470 سلول در همان دوره افزایش یافت. حتی در بیمارانی که بالاترین تعداد CD4+ را در حدود 800 داشتند، افزایش قابل توجهی در تعداد CD4+ ذکر شد.

پارامترهای ایمنی

این مطالعه با تأثیر Immune Assist 24/7 بر سایر پارامترهای ایمنی مانند تعداد لنفوسیت T CD3+. تعداد سلول‌های کشنده طبیعی یا بار ویروسی در بیماران آلوده به HIV سروکار نداشت. این نتایج اولیه امیدوارکننده هستند. و ارزش بالقوه ارزیابی بیشتر اثرات Immune Assist 24/7 بر سایر پارامترهای ایمنی و بار ویروسی در بیماران HIV را نشان می‌دهند. که به عنوان عامل درمانی، به عنوان کمکی با درمان استاندارد ARV یا تجویز می‌شود.

لینک مقاله:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22135886/

نقش ضد ویروسی ترکیبات قارچ ها روی HIV

قارچ، محیط زیست و سلامت انسان به هم مرتبط هستند. نقش اساسی قارچ ها در محیط زیست و پاکسازی زیستی توجه بازار را به خود جلب کرده است. زیرا همچنین منبع بالقوه ای از ترکیبات زیست فعال هستند. که قادر به انجام چندین عملکرد در ارگانیسم ها با مزایایی برای سلامت مصرف کننده هستند. اپیدمی HIV/AIDS چالشی اجتناب ناپذیر برای جهان در کل و آفریقا به ویژه و به طور خاص در موزامبیک ایجاد می کند.

یک طرح مختصر از پیشینه تاریخی، دانش موجود در مورد قارچ های حاوی عوامل ضد ویروسی را مورد بحث قرار می دهد. عوامل ضد ویروسی به طور کلی پاتوژن هدف خود را از بین نمی برند. بلکه از رشد یا تولید مثل ویروس جلوگیری می کنند. استفاده از قارچ‌ها که به‌عنوان عصاره‌های مکمل غذایی یا زیست‌توده نیز استفاده می‌شود.

مواد ایمنی فعالی را فراهم می‌کند که ممکن است عفونت سلول به سلول ویروس را مسدود کند. گیرنده‌های ویروسی را اصلاح کند، از چسبیدن ویروس به لنفوسیت‌ها جلوگیری کند و اینترفرون را تحریک کند. که اثر ضد ویروسی کلی تولید می‌کند و ممکن است عفونت HIV را مهار کند.

راهبردهای کنونی در درمان ایدز شامل داروهای ضد رتروویروسی و مکمل های تغذیه ای می باشد. تغذیه بخش اساسی یک بسته جامع مراقبت برای افراد مبتلا به HIV/AIDS است. و قارچ ها مولکول های فعال زیستی شناخته شده ای را فراهم می کند که ممکن است به بیماران HIV مثبت کمک کند.

https://journals.scholarpublishing.org/index.php/AIVP/article/view/8650

اثرات ضد ویروسی قارچ های دارویی: آزمایشات بالینی

اولین مطالعه از بیماران HIV مثبت نمونه گیری شد. در کمتر از سه ماه، برخی از بیماران سطح لنفوسیت طبیعی خود را به دست آوردند. اثرات لنتینان بر اچ آی وی به طور عمومی شناخته شده است و 16 دانشکده پزشکی و بیمارستان به تحقیق در مورد پتانسیل آن ادامه دادند.

امروزه، بسیاری از متخصصان پزشکی در سراسر جهان می دانند. که لنتینان به طور موثر ایمنی را در برابر عفونت های ویروسی تقویت و سازگار می کند. لنتینان تولید و بازسازی لنفوسیت های T کمکی را بهبود می بخشد. این توانایی کشتن لنفوسیت های T کشنده طبیعی (NKT) را افزایش می دهد. علاوه بر این، لنتینان همچنین توانایی کشتن سلول های NKT را به طور مستقیم افزایش می دهد.

دی آبرامز و همکاران اولین کارآزمایی بالینی را در مورد استفاده از لنتینان در مبارزه با ایدز در ایالات متحده آمریکا در سال 1989 راه اندازی کرد. مطالعه آزمایشی افزایش 30 درصدی تعداد لنفوسیت های T4 کمکی را در بیماران نشان داد.

در سال 1998، گوردون ام، بیهاری بی، گوسبی ای، گورتر آر، گرکو ام، گورنیک ام، میمورا تی، رودینیکی وی، وونگ آر، کانکو وای نتایج 2 کارآزمایی بالینی کنترل شده با دارونما (فاز I/II) را منتشر کردند. لنتینان در مجموع 98 بیمار HIV مثبت در ایالات متحده آمریکا.

این مطالعه بهبود سلول های CD4 و فعالیت نوتروفیل ها را نشان داد که به دلیل حجم نمونه کوچک از نظر آماری معنی دار نبودند. از آنجایی که عوارض جانبی قابل توجهی وجود نداشت و روندها مثبت بود، نویسندگان یک کارآزمایی بالینی طولانی مدت لنتینان را در ترکیب با دیدانوزین (ddI) یا زیدوودین در بیماران HIV مثبت توصیه کردند.

آزمایش بالینی

پس از آزمایش اولیه، تیم آزمایش بالینی 12 ماهه لنتینان را در ترکیب با دیدانوزین (ddI، نام تجاری: Videx) راه اندازی کرد. آن ها دریافتند که سطح CD4 در بیماران دریافت کننده لنتینان افزایش یافته است. (به طور متوسط ​​142 سلول CD4/mm3)، در حالی که در گروه کنترل کاهش یافته است.

در سال 2000، H. Nanba، N. Kodama، D. Schar و D. Turner نتایج کارآزمایی بالینی طولانی مدت را بر روی 35 بیمار HIV مثبت تحت درمان با maitake D-fraction، یک بتا گلوکان استخراج شده از قارچ maitake (Grifola frondosa) منتشر کردند. ). محققان تعداد سلول های CD4+، اندازه گیری بار ویروسی، علائم عفونت HIV، وضعیت بیماری ثانویه و احساس رفاه را اندازه گیری کردند. در 20 بیمار، تعداد سلول های CD4+ به 1.4-1.8 برابر افزایش یافت. در حالی که در 8 بیمار به 0.8-0.5 برابر کاهش یافت. بار ویروسی در 9 بیمار افزایش و در 10 بیمار کاهش یافته است. با این حال، 85٪ افزایش بهبودی در مورد علائم و بیماری های ثانویه ناشی از HIV را گزارش کردند.

https://mykosan.com/medicinal-mushrooms-viruses-clinical-trials/

 

مطالعه ای در مورد تأثیر گانودرما لوسیدوم  در ناقلین هندی HIV

در دهه گذشته، پیشرفت قابل توجهی در تعریف استراتژی‌هایی برای درمان بیماری ناشی از ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) صورت گرفته است. که در آن محصولات طبیعی می‌توانند به عنوان منبعی از مواد شیمیایی ساختاری جدید عمل کنند. که به عنوان بازدارنده‌های خاص HIV نیز ارزش بررسی دارند. به عنوان آنزیم های ضروری آن، پروتئاز (PR) و ترانس کریپتاز معکوس (RT).

بنابراین شناسایی و توسعه عوامل جدید ضد HIV بدون عوارض جانبی نامطلوب و مقاومت ویروسی ضروری است. گانودرما لوسیدوم (Reishi)، متعلق به Basidiomycetes ، به نظر می رسد بسیار ایمن است. زیرا تجویز خوراکی عصاره هیچ گونه سمیتی را نشان نمی دهد.

اثر دارویی G. lucidum

بررسی منابع نشان داد که اثر دارویی G. lucidum در هند بررسی نشده است. و از این رو، مطالعه حاضر به منظور بررسی اثر مکمل G. lucidum در حاملان هندی HIV انجام شد. گانودرما لوسیدوم یکی از قارچ های با ارزشی است. که در چین و ژاپن در طب سنتی چینی یا طب عامیانه برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

در مطالعه حاضر، 25 تست انسانی تایید شده HIV-1 بر اساس معیارهای ورود و خروج انتخاب و به مدت 90 روز با قارچ G. lucidum تجویز شدند. قبل و بعد از 90 روز مصرف مکمل با G. lucidum، سطح بار ویروسی HIV. شمارش لنفوسیت ها (درصد CD3، CD4، CD8، و CD4، CD8 مطلق)، تعداد کل لکوسیت ها، تعداد دیفرانسیل WBC، و IgA، تست های IgG، IgM و عملکرد کبدی تخمین زده شد.
تخمین بار ویروسی HIV نشان داد که بار ویروسی در حاملان HIV پس از مصرف مکمل G. lucidum افزایش نیافته است. که نشان می‌دهد تکثیر ویروس نقص ایمنی انسانی در حاملان HIV مهار شده است. اما کاهش معنی داری در بار ویروسی HIV مشاهده نشد. مشاهده شد که میانگین درصد CD3 و CD8 پس از مصرف مکمل تغییر معنی داری نداشت.

اما درصد CD4 به طور معنی داری از 25/3 ± 77/18 به 04/4 ± 89/23 افزایش یافت. با این حال، افزایش از نظر آماری معنی‌دار بود (01/0p<). به طور مشابه، میانگین تعداد مطلق CD8 تغییری نکرد. اما میانگین تعداد مطلق CD4 نیز از 97/56 ± 60/211 (سلول در میلی لیتر) به 73/90 ± 60/355 (سلول در میلی لیتر) افزایش یافت.

این افزایش از نظر آماری معنی دار بود (01/0p<). تعداد کل لکوسیت ها، شمارش افتراقی WBC. و سطوح IgA، IgM و IgG به طور قابل توجهی در حاملان HIV تغییر نکرد. نتایج آزمایش‌های عملکرد کبد به‌دست‌آمده نیز نشان داد که مکمل G. lucidum بی‌ضرر است. زیرا هیچ گونه اثرات سمی در حاملان HIV نشان نمی‌دهد. نتیجه گیری می شود. که مکمل قارچ G. lucidum ممکن است خطر ابتلا به ایدز را در حاملان هندی HIV کاهش دهد.

فعالیت ضد HIV-1 تری ترپن لانوستان قارچ ویتنامی گانودرما کلوسوم

چهار تری ترپن لانوستان جدید، کولوسولاکتون V (1)، کولوسولاکتون VI (2)، کولوسولاکتون VII (3) و کولوسولاکتون VIII (4)، از اندام باردهی قارچ ویتنامی گانودرما کولوسوم، همراه با ترکیب شناخته شده کولوسولاکتون E جدا شد. (5). ساختارهای 1-4 بر اساس شواهد طیف‌سنجی اختصاص داده شدند و پیکربندی مطلق آنها با طیف‌سنجی CD و روش استر موشر تعیین شد.

ترکیبات 1-5، و همچنین دو ترکیب قبلی جدا شده [schisanlactone A (6) و colossolactone G (7)] از همان قارچ، برای مهار پروتئاز HIV-1 با مقادیر IC50 برای قوی‌ترین ترکیبات از 5 تا 13 میکروگرم در میلی لیتر بودند.

 

یک پپتید با فعالیت مهاری رونوشت معکوس HIV-1 از قارچ دارویی Russula paludosa

عصاره آبی 16 گونه قارچ، از جمله قارچ های خوراکی و دارویی، برای فعالیت مهاری ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) -1 رونوشت معکوس (RT) غربالگری شد. عصاره‌های

  • Lactarius camphoratus
  • Trametes suaveolens
  • Sparassis crispa
  • Pleurotus sajor-caju
  • Pleurotus pulmonarius
  • Russula paludosa

هنگام آزمایش در غلظت 1 میلی‌گرم بر میلی‌لیتر باعث مهار بیش از 50 درصدی شدند.

عصاره R. paludosa بالاترین فعالیت مهاری را بر روی HIV-1 RT (97.6%) نشان داد. کسر SU2، خالص شده از عصاره R. paludosa با کروماتوگرافی تبادل آنیونی روی DEAE-سلولز و فیلتراسیون ژل در Superdex 75، فعالیت مهاری قوی در HIV-1 RT نشان داد.

در غلظت‌های 1 میلی‌گرم بر میلی‌لیتر، 2/0 میلی‌گرم بر میلی‌لیتر و 04/0 میلی‌گرم بر میلی‌لیتر. نسبت‌های بازداری به ترتیب 2/99، 3/89 و 8/41 درصد بود که IC50 برابر 11 میکرومولار را نشان می‌دهد. جرم مولکولی SU2 4.5 کیلو دالتون بود. و توالی اسید آمینه N ترمینال آن KREHGQHCEF تعیین شد. پپتید فاقد فعالیت های هماگلوتینه، ریبونوکلئاز، ضد قارچ، پروتئاز، مهارکننده پروتئاز و لاکاز بود.

جمع بندی

بر اساس مطالعات ما قارچ های دارویی روی ایدز اثر مثبت دارند. و مهمترین مکانیسم آنها تقویت سیستم ایمنی بدن است. شاید مثل دارو های شیمیایی نتواند یکماهه درمان کند. اما به تدریح و با مکانیسم های مختلف از عوارض آن جلوگیری کرده و ممکن است به طور کامل درمان کند.

از آنجا که بسیاری از این قارچ ها سبب طول عمر افراد سالم هم می شوند. مصرف آن ها بدون ضرر بوده و لذا قویا استفاده از آن ها برای افردا درگیر با ایدز توصیه می نمایم. بهترین محصول ما برای تقویت سیستم ایمنی بدن ماشمیکس بوده. و لذا به عنوان بهترین گزینه برای اچ آی وی توصیه میکنیم. برای مطالعه نحوه مصرف و خرید روی لینک زیر کلیک کنید.

خرید ماشمیکیس

راهنمای مصرف ماشمیکس

 


  •  درمان ایدز
  •  درمان جدید ایدز
  •  درمان ایدز با قارچ
  •  تاثیر گاندرما روی ایدز
  • تاثیر شیتاکه روی ایدز
  1. ناشناس مرداد 7, 1401 در 11:08 ب.ظ - پاسخ

    سلام خسته نباشین اقای دکتز یه سوال داشتم قارچها یعنی میتونن ایدز رو درمان کنن؟؟؟؟؟

مقالات مرتبط رو حتما ببینید