شش قارچ برای تقویت سیستم ایمنی

در مقاله به بررسی شش قارچ برای تقویت سیستم ایمنی می پردازیم:

زمستان یک فصل جادویی است  اما نه برای سیستم ایمنی بدن شما . از این گذشته ، سیستم ایمنی بدن شما را به شدت تحت تأثیر هوای مرطوب و سرد زمستان ، کم شدن نور روز و قرار گرفتن بیش از حد در معرض هوای بسته داخلی قرار می دهد. این زمان در سال بدن شما بی وقفه برای محافظت از شما در برابر عفونت کار می کند. (تقویت سیستم ایمنی)

به جای اینکه سیستم ایمنی بدن خود را بیش از حد ضعیف کنید. و در این فصل فرسوده شوید. برای پشتیبانی بیشتر به دنبال رژیم خود باشید. در کل کره زمین و دریا ، ما به وضوح می دانیم که تغذیه خام و کامل غذایی بهترین درمان برای حمایت از سیستم ایمنی بدن است  و قارچ های دارویی از بزرگترین عوامل کمک کننده به بالا بردن سیستم ایمنی در بدن است.

قارچ ها دارای مواد مغذی زیاد و بیش از 100 عملکرد دارویی از جمله خواص چشمگیر تقویت کننده ایمنی و آنتی اکسیدان دارند. محبوبیت قارچ در بین دانشمندان در حال افزایش است زیرا تحقیقات در مورد کشف ترکیبات بیو اکتیو متعدد آنها ادامه دارد. در اینجا شش قارچ برتر برای حمایت از سیستم ایمنی بدن شما آورده شده است:  (تقویت سیستم ایمنی)

گانودرما

“گانودرما یا قارچ جاودانگی” که معمولاً با نام reishi (Ganoderma lucidum) شناخته می شود ، هزاران سال است که در طب سنتی چین برای بهبود سلامتی و طول عمر مورد استفاده قرار می گیرد. این یکی از مورد مطالعه ترین و بیشترین مورد استفاده شده در قارچ های دارویی و داروی محبوب برای بیماری های مزمن در آسیاست.

بیش از 30 سال تحقیقات بالینی تایید کرده است که گانودرما سیستم ایمنی را فعال و تعدیل می کند. همچنین با سلول های سیستم ایمنی بدن برای محافظت در برابر آسیب اکسیداتیو کار می کند و می تواند برای مدت طولانی با خیال راحت مورد استفاده قرار گیرد.

میتاکه

Maitake (Grifolia frondosa)  در ژاپنی به معنی “قارچ رقص” است. میتاکه به عنوان یک آداپتوژن ، مقاومت بدن در برابر فشار روانی را افزایش می دهد. به عنوان تعدیل کننده سیستم ایمنی بدن و افزایش فعالیت سلول های سیستم ایمنی بدن مانند نوتروفیل ها و سلول های کشنده طبیعی شناخته شده است.

تحقیقات اولیه نشان داده است که میتاکه دارای فعالیت ضد تومور است و محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا می توان از آن با روش های درمانی معمول سرطان استفاده کرد یا خیر. میتاکه همچنین به سوپ ها و سس ها افزودنی خوشمزه ای می بخشد زیرا حاوی یک ماده تقویت کننده طعم طبیعی به نام L-glutamate است.

شیتاکه

شیتاکه (Edodes Lentinula) یکی از محبوب ترین قارچ های خوراکی است که دارای فواید قابل توجهی برای سلامتی است. صدها سال است که برای تسکین علائم سرماخوردگی استفاده می شود و دارای فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است. تحقیقات فعلی بر روی فواید شیتاكه برای عملکرد ایمنی سرکوب شده ، آلرژی ها ، سلامت قلب و عروق ، سرماخوردگی های مکرر و آنفولانزا و همچنین بسیاری از بیماری های مزمن سلامتی متمرکز است.

کوردیسپس

“قارچ کاترپیلار” به نام کوردیسپس (Cordyceps sinensis) در ارتفاعات کوه های هیمالیا یافت می شود. متخصصان طب سنتی از این قارچ منحصر به فرد که بر روی برخی از کرم های کوچک زندگی می کند ، به دلیل خواص سازگاری زا که باعث تقویت نشاط و شادابی می شود و خستگی را کاهش می دهند ، استفاده می کنند. شواهد اولیه همچنین نشان می دهد که کوردیسپس دارای اثر محافظتی بر اندام های بدن و اثر آرام بخشی بر سیستم عصبی مرکزی است. (تقویت سیستم ایمنی)

کوردیسپس

چاگا

چاگا قارچی با رشد کند است که در محیط های سردسیر یافت می شود. بیش از 400 سال است که به عنوان داروی قومی در روسیه و اروپای شرقی مورد استفاده قرار می گیرد که به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی برتر و توانایی مقابله با استرس اکسیداتیو شناخته شده است.

یال شیر

یال شیر (Hericium erinaceus) یک قارچ خوراکی است که سابقه طولانی استفاده آن در طب چینی برای رفع خستگی است. همچنین برای بهبود خلق و خو و عملکرد مغز شناخته شده است. یک آزمایش بالینی کنترل شده با پلاسبو نشان داد بیمارانی که از یال شیر استفاده می کنند ، ضمن بهبود تمرکز ، می توانند احساس اضطراب و تحریک خود را کاهش دهند. (تقویت سیستم ایمنی)

یال شیر

گلوکان های بتا – راز مزایای قارچ ها

یکی از بزرگترین دلایل خاصیت تقویت ایمنی قارچ ها گروهی از ترکیبات به نام گلوکان های بتا است. اینها انواع اصلی پلی ساکاریدها (کربوهیدرات های با زنجیره بلند) هستند که در قارچ ها یافت می شوند و نیمی از جرم موجود در دیواره های سلول آنها را تشکیل می دهند.

گلوکان های بتا توسط بدن ما ساخته نمی شوند ، اما می توانند پاسخ های ایمنی ذاتی و سازگار ما را تحریک کنند. آن ها این کار را با اتصال و فعال سازی گیرنده های موجود در گلبول های سفید خون ، از جمله ماکروفاژها ، نوتروفیل ها ، سلول های کشنده طبیعی و سلول های T سیتوتوکسیک انجام می دهند که به بدن در پاسخ به عفونت کمک می کند.

سابقه طولانی تقویت ایمنی

وقتی نوبت به تقویت سیستم ایمنی بدن می رسد ، قارچ ها امتحان خود را پس داده اند. آنها به جنگ جویان یونان باستان نیرو می بخشیدند ، و برای رومیان “غذای خدایان” بودند و به عنوان “اکسیر زندگی” در فرهنگ سنتی چین ارزشمند هستند. [1]

خواه می خواهید انرژی و توان خود را برای کنار آمدن با یک سبک زندگی فعال افزایش دهید ، به دنبال حمایت از غده فوق کلیه برای استرس ذهنی هستید ، یا به دنبال تقویت ایمنی بدن به خصوص در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا، قارچ ها چیزهای زیادی برای ارائه دارند .

References:

  1. Valverde ME, Hernández-Pérez T, Paredes-López O. Edible mushrooms: improving human health and promoting quality life. Int J Microbiol. 2015; 376387.
  2. Lin ZB. Cellular and molecular mechanisms of immuno-modulation by Ganoderma lucidum. J Pharmacol Sci. 2005; 99(2):144-53.
  3. Ulbricht C, Weissner W, Basch E, et al. Maitake mushroom (Grifola frondosa): systematic review by the natural standard research collaboration. J Soc Integr. 2009; 7(2):66-72.
  4. Deng G, Lin H, Seidman A, et al. A phase I/II trial of a polysaccharide extract from Grifola frondosa (Maitake mushroom) in breast cancer patients: immunological effects. J Cancer Res Clin Oncol. 2009; 135(9):1215-21.
  5. Bisen PS, Baghel RK, Sanodiya BS. Lentinus edodes: a macrofungus with pharmacological activities. Curr Med Chem. 2010; 17(22):2419-30.
  6. Zhou X, Gong Z, Su Y, et al. Cordyceps fungi: natural products, pharmacological functions and developmental products. J Pharm Pharmacol. 2009; 61(3):279-91.
  7. Nagata A, Tajima T, Uchida M. Supplemental anti-fatigue effects of Cordyceps sinensis Tochu-Kaso extract powder during three stepwise exercise of human. Jpn J Phys Fitness Sports Med. 2006; 55:S145-52.
  8. Najafzadeh M, Reynolds PD, Baumgartner A, et al. Chaga mushroom extract inhibits oxidative DNA damage in lymphocytes of patients with inflammatory bowel disease. Biofactors. 2007; 31(3-4):191-200.
  9. Zheng WF, Zhao YY, Zhang MM, et al. Phenolic compounds from Inonotus obliquus and their immune-stimulating effects. Mycosystema. 2008; 27(4):574-81.
  10. Thongbai B, Rapior S, Hyde KD, et al. Hericium erinaceus, an amazing medicinal mushroom. Mycological Progress. 2015; 14:91.
  11. Nagano M, Shimizu K, Kondo R, et al. Reduction of depression and anxiety by 4 weeks Hericium erinaceus Biomed Res. 2010; 31(4):231-7.
  12. Talbott S, Talbott J. Beta 1,3/1,6 Glucan decreases upper respiratory tract infection symptoms and improves psychological well-being in moderate to highly-stressed subjects. Agro Food Industry Hi-Tech. 2010; 21(1):21-4.

مقالات مرتبط رو حتما ببینید