تاثیر گانودرما روی چاقی یا لاغری

در این بخش به ترجمه مطالب بیان شده در مورد تاثیر گانودرما روی چاقی یا لاغری می پردازیم:

بی بی سی گزارش می کند: “یک قارچ که قرن ها در طب چینی مورد استفاده قرار می گرفت ، باعث کاهش وزن در حیوانات می شود.”

قارچ Ganoderma lucidum (که بیشتر به آن با عنوان “reishi” معروف است) با تغییر ظاهراً باکتری ها در دستگاه گوارش موش ها سرعت افزایش وزن را کند می کند.

تاثیر گانودرما روی چاقی یا لاغری

آیا ریشی در جلوگیری از چاقی مؤثر است یا خیر ؟

در این مطالعه ، محققان قصد داشتند ببینند. که آیا ریشی در جلوگیری از چاقی مؤثر است یا خیر. آنها به مدت 8 هفته مقادیر مختلفی از ریشی یا دارونما رابه رژیم غذایی نرمال یا رژیم پرچرب دادند. تمام موش های حاوی رژیم غذایی پرچرب وزن و چربی بدن زیادی به دست آوردند .اما به کسانی که به ریشی داده می شود به اندازه وزن و چربی بدن به دست نیامد.

مکمل reishihttps://drmahdizadeh.com/articles/%d9%82%d8%a7%d8%b1%da%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%88%db%8c%db%8c/%da%af%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7/

هیچ تاثیری بر موشهای دارای رژیم غذایی عادی ندارد. به نظر می رسد این مکمل با بهبود تعداد باکتری های “خوب” در روده و از طریق کاهش التهاب باعث این امر می شود. برخی مطالعات نشان داده اند که التهاب مزمن و افزایش تعداد باکتری های “بد” در روده با چاقی در انسان ارتباط دارد.

اگر چنین باشد ، بعید است که در مقابله با چاقی به خودی خود مفید باشد. شما هنوز هم نیاز به رژیم غذایی متعادل و ورزش زیاد دارید. متاسفانه ، تا آنجا که می دانیم ، هیچ چیز دیگری به عنوان یک غذای فوق العاده وجود ندارد که جادویی شما را از دست بدهد.

این داستان از کجا اومد؟

این تحقیق توسط محققان دانشگاه چانگ گونگ و سایر مؤسسات در تایوان و دانشگاه اقیانوس آرام و دانشگاه راکفلر در ایالات متحده انجام شده است. این بودجه توسط وزارت علوم و فناوری تایوان و بیمارستان یادبود چانگ گونگ در تایوان تأمین شد. دو نفر از نویسندگان در Chang Gung Biotechnology ، شرکتی که محصولات Ganoderma lucidum را تولید می کند ، منافع مالی دارند.

این مطالعه در مجله علمی همکار بررسی شده Nature Nature Communications منتشر شد.

بی بی سی و ایمیل آنلاین ، این مطالعه را به طور دقیق گزارش داده و شامل تفسیر متخصص میکروبیولوژیست پروفسور کالین هیل بودند.

این چه نوع پژوهشی بود؟

این یک مطالعه آزمایشگاهی روی موش بود. محققان هدف از این تحقیق را بررسی كردند كه آیا ریشی تاثیری در وزن بدن و چاقی دارد یا خیر.

در طب چینی طی هزاران سال از تعدادی قارچ مختلف برای درمان انواع شرایط استفاده شده است. یکی از این موارد reishi یا Ganoderma lucidum نام دارد که اعتقاد بر این است که سلامت و طول عمر را بهبود می بخشد.

گانودرما

 درمان احتمالی سرطان

همچنین این آزمایش به عنوان یک درمان احتمالی سرطان مورد آزمایش قرار گرفته است. زیرا برخی تحقیقات نشان داده اند که برای سیستم ایمنی بدن مفید است. با این حال ، اثر در برابر سرطان نامشخص است ، زیرا یک بررسی منظم ،  آزمایشات کنترل شده تصادفی بزرگ و با کیفیت بالا در این زمینه انجام نشده است.

فقدان مطالعات مشابه قوی در یک بررسی  Ganoderma lucidum برای بهبود عوامل خطر قلبی عروقی مانند فشار خون یا کلسترول در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مشاهده شد.

برخی از مطالعات حاکی از آن است که چاقی با التهاب مزمن مرتبط است. و Ganoderma lucidum با بهبود سیستم ایمنی بدن مرتبط است ، بنابراین محققان می خواستند ارزیابی کنند که آیا Ganoderma lucidum تاثیری در چاقی موش ها دارد یا خیر.

مطالعه حیوانات

این نوع مطالعه حیوانات برای تعیین اینکه آیا یک درمان خاص نوید را نشان می دهد. و بررسی اثرات بیولوژیکی آن مفید است مفید است. زیرا می توانید چندین گروه مختلف که رژیم غذایی و شرایط زندگی آنها به شدت کنترل می شود. امکان مقایسه مستقیم آنها را فراهم کند.

اگر یک درمان در این مرحله قول وعده داده شود و ایمن به نظر برسد ، معمولاً به آزمایشات در پستانداران انجام می شود. این نشان می دهد که آیا یک درمان احتمالاً در انسان کار می کند ، زیرا آنها بیشتر از موش ها شبیه ما هستند. در صورتی که به نظر می رسد که درمان به اندازه کافی ایمن و مؤثر در آزمایشات حیوانات باشد.آزمایشات بالینی انسان دنبال خواهد شد.

پژوهش شامل چه مواردی بود؟

محققان موشها را به شش گروه تقسیم کرده و به مدت هشت هفته رژیم غذایی پرچرب یا یک رژیم غذایی طبیعی “چو” را تغذیه کردند. هر گروه یا مقادیر مختلفی از عصاره گانودرما لوسیوم را در آب یا فقط به تنهایی آب (به عنوان شاهد) به همراه داشت. آنها سپس وزن ، چربی بدن و مقاومت به انسولین را مقایسه کردند.

انرژی باقیمانده در مدفوع ، میزان غذایی که هر موش از آن می خورد ، اندازه گیری شد.

سرانجام ، همانطور كه محققان تصور می كردند این اثرات ممكن است به باكتری های روده مربوط باشد. آن ها با استفاده از مكمل گانودرما لوسییدوم در موش هایی كه مكمل گانودرما لوسییدوم هستند را در موش ها بدون این مكمل مقایسه کردند.

نتایج اولیه چه بود؟

مکمل Ganoderma lucidum میزان افزایش وزن و ذخایر چربی در موشهایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه می شوند ، کاهش می یابد. بیشترین افزایش وزن در موش ها با توجه به شاهد (حدود 18 گرم) مشاهده شد.

و کمترین افزایش وزن در موشها با توجه به بیشترین دوز گانودرما لوسییدوم (حدود 12 گرم). این درحالی بود که هر گروه به مقدار یکسان غذا می خورد و همان مقدار انرژی را از آن (با اندازه گیری انرژی باقی مانده در مدفوع) خارج می کرد.

مکمل Ganoderma lucidum

مکمل Ganoderma lucidum هیچ تاثیری در موشهایی که از رژیم غذایی عادی تغذیه می کردند ، نداشت و هر دو گروه حدود 4 گرم دریافت کردند.

نشانگرهای التهاب در موشهایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه می شوند ، افزایش یافته است ، اما این مورد توسط Ganoderma lucidum کاهش یافته است.

Ganoderma lucidum همچنین مقاومت به انسولین را در موشهایی که رژیم غذایی پرچرب دارند بررسی شد.

Ganoderma lucidum عدم تعادل در باکتری های روده را در موش هایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه می شوند ، را معکوس کرد و تعداد باکتری های “خوب” را افزایش داد. این اثر همچنین با انتقال مدفوع موشهای تغذیه شده Ganoderma lucidum به موشهایی که به آنها مکمل داده نشده بود ، بدست آمد. این احتمال وجود دارد كه این اثر به دلیل باكتری روده باشد.

محققان چطور نتیحه را تفسیر کردند؟

محققان به این نتیجه رسیدند که عصاره آبی Ganoderma lucidum چاقی و التهاب در موشهایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه می شوند را کاهش می دهد. آنها می گویند که این ممکن است به دلیل تغییر در باکتری های روده باشد . بدیهی است که اثرات هنگام پیوند این باکتری های روده (از طریق نمونه مدفوع) به موش های دیگر تکرار می شوند.

نتیجه

این مطالعه Ganoderma lucidum در موشهایی که رژیم غذایی پرچرب دارند. نشان داد که ممکن است به کاهش وزن و افزایش چربی ، کاهش التهاب و بهبود سطح باکتریهای روده “خوب” در روده کمک کند. همچنین به نظر می رسد خطر مقاومت به انسولین را کاهش می دهد. به نظر نمی رسد که گانودرما لوسییدوم برای موش هایی که از رژیم غذایی عادی تغذیه می کنند. تأثیر معنی داری نداشته باشد.

نتایج این مطالعه حاکی از استفاده احتمالی عصاره است. اما آزمایشات کنترل شده تصادفی در انسان برای تعیین ایمنی و اثربخشی برای جلوگیری از افزایش وزن لازم است. در مورد هر شرایط دیگری که Ganoderma lucidum در حال حاضر اعتقاد بر این است.همین مسئله صادق است.

 رژیم متعادل

در هر صورت ، مشخص است که خوردن یک رژیم غذایی پر چرب دلیل افزایش وزن و چربی بدن در این موش ها بوده است. حتی اگر عصاره قارچ به شما کمک کند از افزایش وزن در انسان جلوگیری کند. خوردن یک رژیم متعادل از جمله میوه و سبزیجات فراوان و انجام ورزش منظم بر اساس توانایی شما بهترین روش برای مبارزه با چاقی است.

برای خرید گانودرما کلیک نمایید

 

فروش شیتاکه ، خرید قارچ شیتاکه، فروش قارچ شیتاکه،‌ خرید قارچ شیتاکه،‌ ارسال رایگان قارچ شیتاکه، شیتاکه از کجا بخرم، فروش قارچ شیتاکه تهران، محل فروش قارچ شیتاکه، محل فروش قارچ گانودرما، تاثیر شیتاکه روی زگیل، درمان قطعی زگیل تناسلی با شیتاکه،‌ قارچ شيتاكه و زگيل تناسلي،‌ خرید شیتاکه، فروش شیتاکه ، خرید قارچ شیتاکه، فروش قارچ شیتاکه،‌ شیتاکه،

شیتاکه دکتر مهدیزاده، خواص شیتاکه، خرید شیتاکه، خرید قارچ شیتاکه، فروش شیتاکه، خرید قارچ شیتاکه، فروش قارچ شیتاکه،‌ شیتاکه،درمان زگیل تناسلی با قارچ شیتاکه، خرید قارچ شیتاکه در تهران، قارچ شيتاكه و زگيل تناسلي، خرید قارچ ریشی، خرید ریشی،‌ فروش ریشی، خرید گنودرما، فروش گنودرما، پودر شیتاکه، پودر گنودرما فروش ویژه انواع قارچ های دارویی، شیتاکه، شیتاکه. فروش عصاره شیتاکه، پودر شیتاکه، اسلایس شیتاکه،شیتاکه تازه، خرید شیتاکه، خرید شیتاکه، فروش قارچ شیتاکه تهران، نمایندگی فروش قارچ شیتاکه تهران، قارچ شیتاکه را از کجا تهیه کنیم، قارچ شیتاکه ایران زمین، قیمت قارچ شیتاکه، قارچ شيتاكه و زگيل تناسلي، طریقه مصرف گانودرما برای زگیل تناسلی،‌شیتاکه دکتر مهدیزاده، عصاره شیتاکه، شیتاکه دکتر مهدیزاده، شیتاکی، شیتاکه، شیتاکی اصل، گیاه جاودانگی، انواع شیتاکه، فروش کپسول شیتاکه، خرید کپسول شیتاکه، خرید کپسول شیتاکه در تهران، پخش کپسول شیتاکه، خرید و فروش کپسول گنودرما، کپسول اصل شیتاکه، قرص شیتاکه، قرص گنودرما، قرص اصلی شیتاکه، خرید کپسول شیتاکه در ایران، داروخانه کپسول شیتاکه، قرص Shiitake، قارچ شيتاكه و زگيل تناسلي،‌کپسول شیتاکه پلانتا، قرص شیتاکه داروکده، قرص شیتاکه پاورفیت، قرص Shiitake،  قرص گانودرما داروکده،‌  کپسول shiitake،‌قارچ شیتاکه از کجا تهیه کنیم، خرید قارچ شیتاکه در شیراز، خرید قارچ شیتاکه در اصفهان، خرید قارچ شیتاکه در تبریز، خرید قارچ شیتاکه در مشهد، خرید قارچ شیتاکه در کرمان، خرید قارچ شیتاکه در یزد،‌ خرید قارچ شیتاکه در همدان،‌ خرید قارچ شیتاکه در کرج،‌ خرید قارچ شیتاکه در تهران،‌ خرید قارچ شیتاکه در رشت،‌ خرید قارچ شیتاکه در ساری،‌ خرید قارچ شیتاکه در گرگان،‌ خرید قارچ شیتاکه در شیراز،‌ خرید قارچ شیتاکه در یزد،‌ خرید قارچ شیتاکه در اهواز،‌فروش قارچ شیتاکه در شیراز، فروش قارچ شیتاکه در اصفهان، فروش قارچ شیتاکه در تبریز، فروش قارچ شیتاکه در مشهد، فروش قارچ شیتاکه در کرمان، فروش قارچ شیتاکه در یزد،‌ فروش قارچ شیتاکه در همدان،‌ فروش قارچ شیتاکه در کرج،‌ فروش قارچ شیتاکه در تهران،‌ فروش قارچ شیتاکه در رشت،‌ فروش قارچ شیتاکه در ساری،‌ فروش قارچ شیتاکه در گرگان،‌ فروش قارچ شیتاکه در شیراز،‌ فروش قارچ شیتاکه در یزد،‌ فروش قارچ شیتاکه در اهواز،‌

فروش قارچ شی تاکه در شیراز، فروش قارچ شی تاکه در اصفهان، فروش قارچ شی تاکه در تبریز، فروش قارچ شی تاکه در مشهد، فروش قارچ شی تاکه در کرمان، فروش قارچ شی تاکه در یزد،‌ فروش قارچ شی تاکه در همدان،‌ فروش قارچ شی تاکه در کرج،‌ فروش قارچ شی تاکه در تهران،‌ فروش قارچ شی تاکه در رشت،‌ فروش قارچ شی تاکه در ساری،‌ فروش قارچ شی تاکه در گرگان،‌ فروش قارچ شی تاکه در شیراز،‌ فروش قارچ شی تاکه در یزد،‌ فروش قارچ شی تاکه در اهواز،‌

خرید قارچ شی تاکه در شیراز، خرید قارچ شی تاکه در اصفهان، خرید قارچ شی تاکه در تبریز، خرید قارچ شی تاکه در مشهد، خرید قارچ شی تاکه در کرمان، خرید قارچ شی تاکه در یزد،‌ خرید قارچ شی تاکه در همدان،‌ خرید قارچ شی تاکه در کرج،‌ خرید قارچ شی تاکه در تهران،‌ خرید قارچ شی تاکه در رشت،‌ خرید قارچ شی تاکه در ساری،‌ خرید قارچ شی تاکه در گرگان،‌ خرید قارچ شی تاکه در شیراز،‌ خرید قارچ شی تاکه در یزد،‌ خرید قارچ شی تاکه در اهواز،‌

چگونه قارچ شیتاکه را مصرف کنیم؟، چگونه قارچ گانودرما را مصرف کنیم؟، چگونه قارچ شی تاکه را مصرف کنیم؟، چگونه قارچ شیتاکه را مصرف کنیم؟

عوارض مصرف قارچ شیتاکه، عوارض مصرف قارچ شی تاکه، عوارض مصرف قارچ شیتاک، عوارض مصرف قارچ گنودرما، مضرات مصرف قارچ شیتاکه، مضرات مصرف قارچ شی تاکه، مضرات مصرف قارچ شیتاک،مزایای مصرف قارچ شیتاکه، مزایای مصرف قارچ شی تاکه، مزایای مصرف قارچ شیتاک، خواص قارچ شیتاکه، خواص قارچ شی تاکه، خواص قارچ شیتاک،قیمت قارچ شیتاکه در شیراز، قیمت قارچ شیتاکه در اصفهان، قیمت قارچ شیتاکه در تبریز، قیمت قارچ شیتاکه در مشهد، قیمت قارچ شیتاکه در کرمان، قیمت قارچ شیتاکه در یزد،‌ قیمت قارچ شیتاکه در همدان،‌ قیمت قارچ شیتاکه در کرج،‌ قیمت قارچ شیتاکه در تهران،‌ قیمت قارچ شیتاکه در رشت،‌ قیمت قارچ شیتاکه در ساری،‌ قیمت قارچ شیتاکه در گرگان،‌ قیمت قارچ شیتاکه در شیراز،‌ قیمت قارچ شیتاکه در یزد،‌ قیمت قارچ شیتاکه در اهواز،‌نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در شیراز، نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در اصفهان، نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در تبریز، نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در مشهد، نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در کرمان، نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در یزد،‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در همدان،‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در کرج،‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در تهران،‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در رشت،‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در ساری،‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در گرگان،‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در شیراز،‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در یزد،‌ نمایندگی فروش قارچ شیتاکه در اهواز،‌ فروش قارچ شیتاکه در ایران، فروش قارچ شی تاکه در ایران،‌ قارچ شیتاکه تازه از کجا تهیه کنیم، قارچ شیتاکه اصل از کجا تهیه کنیم،‌ قارچ شی تاکه از کجا تهیه کنیم،‌ قارچ شی تاکی از کجا تهیه کنیم،‌ قارچ Shitake از کجا تهیه کنیم،‌ قارچ Shiitake از کجا تهیه کنیم، درمان زگیل تناسلی با شیتاکه،درمان یبوست با شیتاکه،

  1. بهار بهمن 22, 1400 در 9:27 ب.ظ - پاسخ

    سلام من تازگی این قرص برای چاقی گرفتم گفتن تضمینی واسه افزایش وزن ایا درسته جواب میده؟

    • دکتر مهدیزاده بهمن 26, 1400 در 11:02 ق.ظ - پاسخ

      گانودرما عمدتا باعث لاغری میشه. ولی ممکنه با سم زدایی و بالانس هورمونی بدن افراد لاغر رو هم چاغ کنه. کنارش ایمونس هم مصرف کنید.

  2. سمیه آبان 15, 1400 در 7:12 ب.ظ - پاسخ

    سلام من برا چاق شدن گرفتم .ایا تاثیر داره

    • دکتر مهدیزاده آبان 20, 1400 در 11:40 ق.ظ - پاسخ

      قارچ ها بیشتر لاغر کننده هستند. اما همه چیز بستگی داره به علت لاغری تون. اگه بدلیل اختلالات هورمونی باشه احتمالا برطرف میشه. در کنارش شربت ایمونس هم توصیه میکنم.

  3. هنار تیر 13, 1400 در 6:43 ب.ظ - پاسخ

    یه سوال دیگه من هورمون مردونه ام بالاست و تخمدان پلی کیستیک دارم که ریشی یا همون گانودرما رو معرفی کردن بهم
    مشکلم فقط این نیست ریزش موی هورمونی هم دارم
    آیا این قارچ بهم کمک مینکه؟
    واینکه تا چند وقت باید استفاده کنم که مشکلم برطرف شه؟؟
    توروخدا بزرگوار جواب بدین به کمکتون نیاز دارم
    نمیخوام لاغر بشم مطمعنید باعث لاغری میشه؟؟؟

    • دکتر مهدیزاده تیر 18, 1400 در 1:45 ق.ظ - پاسخ

      بله گمک میکنه. بعد از دو یا سه ماه از مصرف اثر شروع میشه.
      باعث لاغری هم میشه حتما تغذیه مناسب داشته باشید.
      باتوجه یه لاغری و همچین ریزش مو. شربت ایمونس و ویتامین دی هم مصرف کنید. که خاطر جمع اثر کنه

      • هستی اردیبهشت 1, 1401 در 6:54 ب.ظ - پاسخ

        من بیست روزه ک دارم گانودرما برا چاقی استفاده میکنم گوشه های دهنم خشک شده و زخم اصلا نمیتونم درست غذا بخورم یا دهنمو باز کنم باید چیکار کنم …….. از طرفی به این دارو برا افزایش وزن به شدت نیاز دارم

        • دکتر مهدیزاده اردیبهشت 12, 1401 در 2:45 ب.ظ - پاسخ

          احتمالا خیلی غلیظ میخوردید. بهتره با آب بیشتر درست کنید. برای مثال یک قاشق غذاخوری در مقدار آبی بجوشانید که بعد از آماده شدن حداقل دو یا سه لیوان بمونه. خشکی دهان رفع می شود. اگه همین مقدار قارچ رو با یک فنجان آب نهایی بخورید قطعا غلیظه و دهان و گلو رو خشک می کنه

          برای شما که برای چاغ شدن استفاده میکنید رفع کمبود هم خیلی مهمه. لذا یک قاشق شربت ایمونس و یک قرص ویتامین دی هزار در روز هم توصیه می شه.

  4. هنار تیر 13, 1400 در 6:39 ب.ظ - پاسخ

    سلام چطوری گانودرما رو مصرف کنم که لاغر نشم؟
    چون از وزنم راضیم نمیخوام لاغر شم و به خاطر کیستهام باید این قارچ رو مصرف کنم

مقالات مرتبط رو حتما ببینید