تاثیر گانودرما روی بی خوابی

تاثیر گانودرما روی بی خوابی :

قرص خواب یا گیاهان دارویی را برای بی خوابی ترجیح می دهید؟

تیک تیک ، تیک تیک … صدای خیره کننده ساعت در حالی که شما روی تخت دراز کشیدید ، ساکت در تاریکی است. شمارش تمام گوسفند ، گاو ، سگ ، گربه ، مرغ و اردک را به پایان رسانده اید. اما هنوز هم ، شما نمی توانید بخوابید. و به زودی ، خورشید صبح برای روز جدید فرا می رسد.

بی خوابی یک مشکل وحشتناک است. برخی حتی هنگام نزدیک شدن به شب احساس ترس و وحشت می کنند.

 

بی خوابی

 

بدون خواب خوب ، هیچ انرژی ای برای کار در روز نیست. و محرومیت طولانی مدت از خواب خوب باعث بروز انواع بیماری ها از جمله بیماری آلزایمر می شود.

بنابراین چگونه بسیاری از افراد مشکل بی خوابی خود را حل می کنند؟ آنها فقط شب ها قرص خواب می خورند. اما به زودی ، آنها ممکن است متوجه شوند که به مرور زمان به دوز بالاتری نیاز دارند.

قرص خواب به شما امکان خوابیدن را می دهد؟ عارضه جانبی چیست؟ و چرا انتخاب گیاهان برای بی خوابی به جای قرص بسیار عاقلانه تر است؟

هنگام خواب ، امواج مغزی شما بین امواج سریع (فرکانس بالا) و کند (فرکانس پایین) متناوب است. در طی مرحله موج آهسته ، بدن شما سرزندگی و انرژی را احیا می کند. و در طول مرحله موج سریع ، ذهن شما استراحت می کند و انرژی ذهنی را دوباره احیا می کند. در این مرحله خواب می بینید.

اما وقتی بیش از حد نگران فکر کردن هستید ، مغز تمام شب در مرحله موج سریع می ماند. مغز نمی تواند وارد مرحله موج کند شود و شما نمی توانید بخوابید.

تاثیر گانودرما روی بی خوابی

 

قرص خواب چگونه کار می کند

بعد از مصرف قرص خواب ، موج سریع مغز شما مسدود می شود. این شما را از فکر کردن در مورد هر چیز و استرس باز می دارد. قرص خواب باعث می شود مغز شما در تمام طول شب در مرحله موج آرام بماند. به نظر می رسد خواب شما را می خواباند اما بی خوابی شما را درمان نمی کند.

هنگامی که از خواب بیدار می شوید ، بدن شما انرژی بدنی خود را بازیابی می کند. اما مغز شما اصلاً استراحت نکرد. بنابراین ، احساس خواهید کرد که نمی توانید روی کار متمرکز شوید و مانند گذشته هوشیار نیستید. پس از طولانی شدن مصرف قرص خواب ، ممکن است ضعف حافظه را تجربه کنید.

برای موارد شدید ، برخی از بیماران بی خوابی دیوانه می شوند و حتی خودکشی می کنن

درمان های طبیعی برای بی خوابی

برای درمان مشکل خواب ، باید قبل از تجویز گیاهان مناسب برای بی خوابی ، علت واقعی آن را تعیین کنیم. این روش بهتری برای بهبود بی خوابی به طور طبیعی برای بلند مدت است.

نظریه پزشکی متعارف و طب سنتی چینی یا TCM دلایل و گیاهان مربوط به بی خوابی را به شرح زیر بیان می کند:

1) گرمای بیش از حد بدن

در TCM ، گرمای بیش از حد به خصوص در قلب ، کبد و کلیه باعث بی خوابی می شود. برای کاهش گرمای بدن ، می توانید از Dainty spurs (Rhinacanthus nasutus) و Jiaogulan (Gynostemma pentaphyllum) استفاده کنید.

2) کلیه ضعیف است

نوع دیگری از بی خوابی به دلیل تضعیف انرژی کلیه ایجاد می شود. برای تقویت موثر انرژی در کلیه ، می توانید از Cordyceps Sinensis به عنوان درمان طبیعی برای بی خوابی استفاده کنید.

3) یائسگی

برخی از خانمها در دوران یائسگی بی خوابی را تجربه می کنند. در این مرحله ، کاهش هورمون های زنانه استروژن و پروژسترون باعث عدم تعادل هورمون ها می شود که منجر به مشکلات خواب می شود.

برای بهبود بی خوابی ناشی از یائسگی ، ژل رویال یکی از بهترین مکمل هایی است که می توانید مصرف کنید. این ماده حاوی مقدار زیادی هورمون طبیعی است که هورمونهای بدن را متعادل می کند.

سویا ایزوفلاونها جایگزین خوب دیگری است. به عنوان یک نوع فیتواستروژن ، ایزوفلاونهای سویا عملکردی مشابه هورمونهای زنانه دارند. بنابراین ، می تواند بی خوابی ناشی از یائسگی را بهبود بخشد.

4)  سیستم عصبی نامتعادل یا ضعیف

قارچ گانودرما Ganoderma Lucidum به عنوان داروی طبیعی برای بی خوابی می تواند سیستم عصبی  را تنظیم کند. بنابراین ، به بهبود بی خوابی ناشی از سیستم عصبی ضعیف کمک می کند.

5) عدم تعادل سیستم هورمونی

کنترل اصلی ریتم خواب در انسان غده پینه آل مغز است. این هورمون ملاتونین را ترشح می کند که ما را به خواب می برد.

با توجه به عوامل مختلفی مانند استرس و رژیم غذایی ناسالم ، سطح ملاتونین پایین می آید. و این باعث بی خوابی و سیستم ایمنی ضعیف می شود.

با این حال ، تحقیقات نشان داده است که پلی ساکاریدهای دارویی گانودرما می توانند عملکرد غده پینه آل را به طور طبیعی تقویت کنند. وقتی عملکرد آن طبیعی باشد ، هورمون ملاتونین معمولاً دفع می شود. در نتیجه ، بی خوابی می تواند بهبود یابد.

کدام داروی گیاهی طبیعی حاوی مقدار زیادی پلی ساکارید است؟ بله ، این قارچ Ganoderma Lucidum است. این قارچ عملکرد این غده را تقویت می کند ، سطح ملاتونین را متعادل می کند و بی خوابی را به طور طبیعی و بدون عوارض جانبی قرص خواب بهبود می بخشد.

با این وجود ، شما باید استرس خود را نیز کنترل کنید زیرا این امر به طور مستقیم بر وضعیت خواب شما تأثیر می گذارد.

 

تاثیر گانودرما روی بی خوابی

[/fusion_text]

منبع: ترجمه شده توسط دکتر مهدیزاده: www.drmahdizadeh.com


مقالات مرتبط رو حتما ببینید