درمان آندومتریوز با کمک قارچ شیتاکه

درمان آندومتریوز با کمک قارچ شیتاکه

.دراین بخش به ترجمه چکیده پتنت با عنوان درمان آندومتریوز با کمک قارچ شیتاکه می پردازیم:

استفاده از عصاره های لنتینان یا شیتاکه حاوی ماده موثره  در پیشگیری و درمان آندومتریوز  بررسی شد.
فرمولاسیون هایی نیز برای تجویز سیستمیک (خوراکی ، وریدی ، عضلانی) و فرمولاسیون های مناسب برای تجویز موضعی (واژینال ، مقعد) حاوی ماده فعال گفته شده یا عصاره شیتاکه ، یا با گانودرما و یا عصاره agnus castus ، و حداقل یک ماده فعال شامل آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و هورمون ها انتخاب شده است.

 

درمان آندومتریوز

 

Lentinan for use in the treatment of endometriosis

Abstract
The use of lentinan or shiitake extracts containing said active ingredient in preventing and treating endometriosis is described.
Formulations are also described that are suitable for systemic administration (oral, intravenous, intramuscular) and formulations suitable for topical administration (vaginal, anal) comprising said active ingredient or the shiitake extract, optionally in combination with reishi and/or agnus castus extract, and optionally at least one active ingredient selected from at least one of the following classes consisting of antioxidants, vitamins and hormones.


آندومتریوز

آندومتریوز یک بیماری است که به میزان کمی شناخته شده است. و  زنان در سنین باروری را مبتلا می کند: تخمین زده می شود که فقط در ایتالیا 3 میلیون زن مبتلا هستند. حتی 1 از 2 در گروه سنی 29 تا 39 سال.

این بیماری توسط سلولهای خاصی از غشای مخاطی رحم ایجاد می شود. که در مناطقی غیر از رحم زن کاشته می شود :

  • دیواره خارجی رحم
  • تخمدان ها
  • لوله های رحمی
  • صفاق
  • واژن
  • روده
  • مثانه

و به ندرت در اندام های دیگر مانند ریه ها و پوست یکی از مشکلات اصلی آندومتریوز ، دشواری تشخیص است : اغلب یا حتی خیلی اوقات ، تشخیص صحیح فقط پس از چرخه های بی شماری از درمان جهت درمان انواع دیگر بیماری ها حاصل می شود.

 

چرخه قاعدگی

در حقیقت ، دردهای در حال رشد مرتبط با چرخه قاعدگی در نظر گرفته می شود و بینش های فیزیولوژیکی به تعویق می افتد.
آندومتریوز به طور دائمی قابل درمان نیست. اما می توان کنترل موفقیت آمیز علائم را به دست آورد :

اولین درمان اغلب مراجعه به استفاده از قرص های ضد بارداری است که از تخمک گذاری جلوگیری می کند . در نتیجه رشد آندومتر و به طور همزمان درد مرتبط با چرخه کاهش می یابد. در برخی موارد ، قرص به طور مداوم تجویز می شود .

یعنی از بین بردن تعلیق 7 روزه. متناوباً ، سایر داروهای هورمونی نیز ممکن است با همان هدف تجویز شوند. مراجعه به جراحی از طریق لاپاراسکوپی یا از طریق جراحی سنتی معمولاً زمانی دنبال می شود. که داروهای خوراکی کافی نباشد ، اما در این حالت ممکن است راه حل قطعی نباشد.

بررسی گزارشات

آخرین گزارش در مورد اثربخشی درمانی گزارش شده توسط Cochrane (“اندومتریوز مروری بر بررسی Cochrane جولی براون و همکاران ، 10 مارس 2014”) ، موثرترین درمان برای زنان در سنین باروری را مشخص می کند. هورمون درمانی مبتنی بر آنالوگهای هورمون آزاد کننده گنادوتروپین (GnRH) ، سیستم آزاد سازی داخل رحمی لوونورژسترل (LNG-IUD) .

دانازول و سرانجام تجویز پروژستین و ضد پروژسترون. از آنجا که کانون های اندومتریوتیک توسط هورمون های جنسی زنانه (استروژن ها و پروژستین ها) تحریک می شوند . درمان های دارویی به منظور تنظیم یا سرکوب اثر این هورمون ها انجام می شود. این امر به عنوان مثال ، با مصرف هورمون های بدن زرد (پروژستین) انجام می شود.
اگر سرکوب کامل عملکرد تخمدان لازم باشد. با درمان با آگونیست های به اصطلاح GnRH از تشکیل استروژن جلوگیری می شود. تجویز GnRH کانونهای آندومتریوتیک را تخلیه می کند ، در نتیجه تسکین درد حاصل می شود. و از ایجاد کانون های جدید آندومتریوتیک جلوگیری می کند.

ناباروری

با این وجود ، ناباروری حاصل از روش های هورمونی درمانی بر اساس پروژسترون. و نتایج دلگرم کننده همیشه حاصل از لاپاراسکوپی منجر به آزمایش اثر داروهای جایگزین ، به عنوان مثال با گیاهان چینی نشده است. گرچه این درمان ها طبیعی و غیرتهاجمی هستند . اما به نظر نمی رسد که در مورد سایر روش های درمانی که با این وجود . اثرات آندومتریوز پس از بارداری را حل نمی کنند. نقشی تعیین کننده یا جایگزین پیدا کنند.


خواص دارویی

خواص دارویی قارچ ها از هزاران سال پیش شناخته شده است. و مصرف آنها به ویژه در چین و ژاپن یک سنت قدیمی است. همچنین به دلیل وجود ترکیبات فعال زیستی که اغلب فوایدی برای سلامتی انسان دارند.

درمان آندومتریوز

خواص دارویی

قارچ ها به عنوان مکمل های کاربردی شناخته می شوند.
یکی از این ترکیبات فعال فعال زیستی β- گلوکان است که شامل ستون فقرات واحدهای تکرار کننده گلوکوزید است. که توسط پیوندهای (1 → 3) -گلیکوزیدی با نقاط منشعب β- (6 1 1) متصل شده است که خواص ضد توموری را نشان می دهد.

مواد زیست فعال این نوع موجود در بازار مانند اسکیزوفیلان ، لنتینان ، گریفولانو ، PSP (مجموعه پلی ساکارید-پپتید) و PSK (مجموعه پلی ساکارید-پروتئین) نتایج بالینی مشهودی را نشان دادند. تنظیم سیستم ایمنی پلی ساکاریدهای قارچی تحریک سلولهای کشنده طبیعی است.

سیستم ایمنی بدن

به عبارت دیگر پاسخ سیستم ایمنی بدن با واسطه سلول های T ، سلول های B ، نوتروفیل ها و ماکروفاژها با واسطه انواع خاصی از گیرنده ها مانند عوارض مانند ، لاکتوزیل سرامیدها و غیره β-گلوکان ها بسته به ساختار خاص میل به این گیرنده های خاص دارند. و بنابراین قادر به ایجاد پاسخ های خاص توسط میزبان در برابر تومورهای خاص هستند.

(فعالیت ضد توموری پلی قارچ: یک . L. Rent et al. Food funct. 2012 Nov 3 ؛ (11): 1118-30. doi: 10.1039 / c2fo10279j.). به ویژه لنتینان ، با فرمول زیر مشخص می شود:
imgb0001
یکی از مواد موثره است که به مقدار بیشتر در شیاتاکه وجود دارد (لنتینولا). در شکل خالص آن که با جداسازی از قارچ گفته شده بدست آمده است. توسط وزارت بهداشت در ژاپن به عنوان کمکی همراه با یک ماده شیمی درمانی از نوع مرسوم تأیید شد.

درمان سرطان معده

زیرا پاسخ ایمنی را به ویژه در درمان سرطان معده کمک می کند. (Oba et همکاران ، “متاآنالیز مبتنی بر بیمار از لنتینان برای سرطان معده غیر قابل برداشت / مکرر” 2009 Anticancer Res 29 (7): 2739-45. ؛ اینا و همکاران.

“استفاده از لنتینان برای درمان سرطان معده.” Anticancer Agents 2013 ژوئن 13 (5): 681-8) “. همچنین به نظر می رسد لنتینان دارای فعالیت ضد رگ زایی است . اگرچه شیاتاك دارای یك تركیب ارگانو سولفور دیگر است ، لنتیونین ، كه به نظر می رسد فعالیت ضد سموم را با لنتینان تقسیم می كند. ، Angel T. Oabel ، Elisa L. Co و Elmer-Rico E. Mojica ، 2005. غربالگری فعالیت ضد رگ زایی در عصاره های قارچ Shiitake (Lentinus edodes Berk). مجله علوم پزشکی ، 5: 43-46.

 

خلاصه اختراع

متقاضی اکنون دریافته است که می توان از لنتینان به طور م preventionثر برای درمان و پیشگیری از آندومتریوز استفاده کرد.
متقاضی در واقع یافته است که لنتینان بر روی سلولهای آندومتر بیماران مبتلا به آندومتریوز اثر سیتوتوکسیک و پرواپاتوتیک اعمال می کند.
علاوه بر این ، به دلیل فعالیت ضد رگ زایی ، لنتینان از پیوند سلول های آندومتر در خارج از رحم جلوگیری می کند.

یک هدف دیگر از اختراع حاضر فرمولاسیون شامل لنتینان به عنوان یک ماده فعال در ترکیب با مواد افزودنی مناسب و / یا رقیق کننده است.
شرح دقیق اختراع.

ترجیحاً ، لنتینان مطابق با اختراع حاضر به منظور استفاده از عصاره شیاتاك از طریق روش سیستمیك یا موضعی. ترجیحاً در دوزهای روزانه بین 10 تا 1000 میلی گرم برای استفاده استفاده می شود. عصاره شیاتکه برای اهداف این اختراع حاضر ترجیحاً بین 1.5 تا 25٪ وزن و ترجیحاً بین 10 تا 20٪ وزن لنتینان دارد.

شیاتاك

استفاده از شیاتاك به جای لنتینان به تنهایی ممكن است سودمند باشد. زیرا همانطور كه ​​در بالا گفته شد ، این ماده حاوی مواد م furtherثر دیگری است كه همراه با لنتینان ممكن است در اثربخشی درمان موثر باشد. مانند لنتیونین كه همانطور كه ​​در بالا مشخص شد ، دارای فعالیت ضد رگ زایی نیز می باشد. .

ترجیحاً شیاتاك همراه با عصاره قارچ دیگری به نام ریشی (Ganoderma lucidum) تجویز می شود ، ترجیحاً در دوزهای روزانه از 10 و 1000 میلی گرم در روز.

Shiitake

Shiitake برای استفاده مطابق با اختراع حاضر ، به صورت اختیاری با reishi در ارتباط است. می تواند به صورت اختیاری همراه با agnus castus (Vitex Agnocastus) تجویز شود.[0016] عصاره agnus castus ، به دلیل خاصیت آرام بخشی و ضد اسپاسم آن . به تسکین درد لگن ناشی از آندومتریوز کمک می کند.

Agnus castus به صورت اختیاری در ترکیب با شیتاکه. و به صورت اختیاری با reishi در دوزهای روزانه بین 10 تا 200 میلی گرم ، ترجیحاً 100 میلی گرم در روز تجویز می شود.

ترجیحاً ، برای استفاده مطابق با اختراع حاضر ، این شرط ارائه می شود. که شیاتاکه به صورت اختیاری همراه با reishi . و / یا agnus castus در ترکیب با حداقل یک ماده فعال انتخاب شده. از حداقل یکی از طبقات زیر متشکل از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها تجویز شود. و هورمون ها.

ترجیحاً ، این مواد فعال بیشتر از بین موارد زیر انتخاب می شوند :

ویتامین A ، یک ویتامین از گروه B مانند ویتامین B1 ، B6 ، B9 (اسید فولیک) ویتامین B12 ، ویتامین C ، ویتامین D ، ویتامین E ، α-لیپوئیک اسید ، رسوراترول ، موناکولین و به ویژه موناکولین K از برنج مخمر قرمز (Monasche Purpureus) ، N-استیل سیستئین ، اسید ایکوزاپنتانوئیک (EPA) .

اسید docosaesaenoic (DHA) ، هورمونی که به طور معمول برای درمان آندومتریوز استفاده می شود. به عنوان مثال هورمون های آزاد کننده گنادوتروپین (GnRH) ، لوونورژسترل ، دانازول ، پروژستین ها و ضد پروژستین ها.

شیتاکه

شیتاکه به صورت اختیاری در ترکیب با reishi و agnus castus . و حداقل یکی از مواد فعال فوق دارای فعالیت آنتی اکسیدانی و / یا ضد التهابی . ویتامین ها و / یا هورمون ها در بیماران مبتلا به آندومتریوز مزمن تجویز می شود. اینها بهبود بالینی قابل توجهی را نشان می دهند. که فقط منجر به کاهش درد لگن می شود . بلکه باعث کاهش اتساع کلیه ناشی از آندومتریوز با افزایش سیالیت چرخه قاعدگی می شود. که بدون درد نیز می شود.

ریشی

برای استفاده مطابق با اختراع حاضر در تجسمی خاص ترجیحی از اختراع . لنتینان یا عصاره شیاتاکه به طور اختیاری با reishi و / یا agnus castus مرتبط است. حداقل با یکی از مواد فعال زیر استفاده می شود: α-لیپوئیک اسید در دوزهای روزانه بین 100 تا 200 میلی گرم ، موناکولین در دوزهای کمتر از 10 میلی گرم .

حتی ترجیحاً برابر با 10 میلی گرم ، N-استیل-سیستئین در دوزهای کمتر از 600 میلی گرم ، حتی ترجیحا 600 میلی گرم ، اسید ایکوزاپنتانوئیک (EPA) بین 200 و 500 میلی گرم ، حتی ترجیحاً بین 228 تا 456 میلی گرم . اسید دوکوزا هگزانوئیک (DHA) بین 150 تا 300 میلی گرم ، ویتامین D بین 1 تا 20 میکروگرم ، حتی ترجیحاً 5-20 میکروگرم . اسید فولیک در مقدار کمتر از 400 میکروگرم ، ترجیحاً 400 میکروگرم.
برای استفاده مطابق با اختراع حاضر ، شیاتاك و سایر مواد م activeثر دیگر را می توان از طریق مسیر سیستمیك یا موضعی . به طور جداگانه یا در یك فرمولاسیون منفرد ، یعنی ماده فرمولاسیون اختراع حاضر كه می تواند. برای تجویز سیستمیك و یا برای تجویز موضعی مناسب باشد ، تجویز كرد. .