خواص و فواید قارچ گانودرما ، قارچ گانودرما چه خواصی دارد

خواص و فواید قارچ گانودرما چیست؟ در این مقاله  به خواص قارچ گانودرما می پردازیم:

مقدمه

طب شرقی از گیاهان و قارچهای مختلف استفاده می کند. جالب اینجاست که قارچ گانودرما از محبوبیت خاصی برخوردار است. این قارچ دارای انواع مختلفی از مزایای بالقوه سلامتی ، از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با سرطان است.

گانودرما

قارچ گانودرما یک قارچ محبوب است که در طب شرقی استفاده می شود.

این ممکن است سیستم ایمنی بدن را از طریق تأثیرات خود بر روی گلبول های سفید خون ، به ویژه در افراد بیمار مانند افراد مبتلا به سرطان ، تقویت کند.

این قارچ همچنین ممکن است بتواند اندازه و تعداد تومورها را در انواع خاصی از سرطان کاهش دهد و همچنین کیفیت زندگی برخی از بیماران سرطانی را بهبود بخشد.

بیشتر تحقیقات انسانی نشان داده است که کلسترول ، قند خون یا آنتی اکسیدان ها را بهبود نمی بخشد ، اما ممکن است در برخی موارد در کاهش خستگی یا افسردگی موثر باشد.

قارچ گانودرما چیست؟

قارچ گانودرما که به آن Ganoderma lucidum و lingzhi نیز گفته می شود ، قارچی است که در مکان های مختلف گرم و مرطوب در آسیا رشد می کند (1 منبع معتبر). سالهاست که این قارچ یکی از مواد اصلی پزشکی شرقی است (1 منبع معتبر ، 2 منبع معتبر). در داخل قارچ ، مولکول های مختلفی وجود دارد .

از جمله تری ترپنوئیدها ، پلی ساکاریدها و پپتیدو گلیکان ها ، که از دلالیل اثرات آن بر سلامتی  بدن باشند (منبع 3). در حالی که خود قارچ ها را می توان به صورت تازه مصرف کرد ، استفاده از فرم های پودر شده قارچ یا عصاره هایی که حاوی این مولکول های خاص هستند نیز معمول است. این اشکال مختلف در مطالعات سلولی ، حیوانی و انسانی آزمایش شده است.

. سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

یکی از مهمترین تأثیرات قارچ گانودرما این است که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند (4 منبع معتبر).
مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که گانودرما می تواند ژن های گلبول های سفید خون را تحت تأثیر قرار دهد. که بخش های اساسی سیستم ایمنی بدن شما هستند.

علاوه بر این ، این مطالعات نشان داده است که گانودرما می تواند مسیرهای التهابی را در گلبول های سفید خون تغییر دهد (5 منبع معتبر). تحقیقات در بیماران سرطانی نشان داده است. که برخی از مولکول های موجود در قارچ می توانند فعالیت نوعی گلبول سفید به نام سلول های کشنده طبیعی را افزایش دهند (6 منبع معتبر). سلول های کشنده طبیعی با عفونت ها و سرطان در بدن مبارزه می کنند (7 منبع معتبر).
مطالعه دیگری نشان داد که گانودرما می تواند تعداد سلول های سفید خون دیگر (لنفوسیت ها) را در مبتلایان به سرطان روده بزرگ افزایش دهد (منبع 2). اگرچه بیشتر مزایای سیستم ایمنی بدن قارچ گانودرما در بیمارانی دیده شده است. اما برخی شواهد نشان داده است که این ماده می تواند به افراد سالم نیز کمک کند. در یک مطالعه ، قارچ عملکرد لنفوسیت ها را که به مبارزه با عفونت ها و سرطان کمک می کند ، در ورزشکاران در معرض شرایط استرس زا بهبود بخشید (8 منبع معتبر ، منبع 9 معتبر).

به طور کلی ، واضح است که گانودرما بر گلبول های سفید خون و عملکرد ایمنی بدن تأثیر می گذارد.

 خواص ضد سرطان

بسیاری از افراد این قارچ را به دلیل خاصیت بالقوه مقابله با سرطان مصرف می کنند (11 ، 12 منبع معتبر).

در حقیقت ، یک مطالعه بر روی بیش از 4000 بازمانده از سرطان پستان نشان داد که حدود 59٪ قارچ گانودرما (13 منبع معتبر) مصرف کردند.

علاوه بر این ، چندین مطالعه آزمایش لوله ای نشان داده است که می تواند منجر به مرگ سلول های سرطانی شود (14 منبع معتبر ، منبع 15 معتبر ، منبع معتبر 16).

برخی تحقیقات بررسی کرده اند که آیا گانودرما می تواند به دلیل تأثیر آن بر هورمون تستوسترون برای سرطان پروستات مفید باشد (17 ، 18 منبع معتبر).

در حالی که یک مطالعه موردی نشان داد که مولکولهای موجود در این قارچ ممکن است سرطان پروستات را در انسان معکوس کند ، اما یک مطالعه پیگیری بزرگتر از این یافته ها پشتیبانی نکرد (19 منبع معتبر ، منبع 20 معتبر)

قارچ گانودرما همچنین به دلیل نقش آن در پیشگیری یا مبارزه با سرطان روده بزرگ مورد مطالعه قرار گرفته است (منبع 2 ، منبع 21).

برخی تحقیقات نشان داد که یک سال درمان با گانودرما تعداد و اندازه تومورها را در روده بزرگ کاهش داد (21 منبع معتبر).

علاوه بر این ، یک گزارش دقیق از چندین مطالعه نشان داد که این قارچ می تواند به طور مفیدی بر بیماران مبتلا به سرطان تأثیر بگذارد (منبع معتبر 22).

این مزایا شامل افزایش فعالیت گلبول های سفید خون بدن است که به مبارزه با سرطان کمک می کند و کیفیت زندگی بیماران سرطانی را بهبود می بخشد.

با این حال ، محققان اظهار داشتند که گانودرما باید به جای جایگزینی آن ، همراه با درمان های سنتی تجویز شود (22 منبع معتبر).

گانودرما

می تواند با خستگی و افسردگی مبارزه کند

اثرات گانودرما بر روی سیستم ایمنی بدن اغلب بیشتر مورد تأکید قرار می گیرد ، اما مزایای بالقوه دیگری نیز دارد.

این موارد شامل کاهش خستگی و افسردگی و همچنین بهبود کیفیت زندگی است.

یک مطالعه اثرات آن را در 132 فرد مبتلا به نورآستنی بررسی کرد ، یک وضعیت کاملاً مشخص همراه با درد ، سرگیجه ، سردرد و تحریک پذیری (منبع 24)

محققان دریافتند که پس از 8 هفته مصرف مکمل ها ، خستگی کاهش یافته و فرد بهبود می یابد.

مطالعه دیگری نشان داد که خستگی پس از 4 هفته مصرف پودر گانودرما در گروه 48 نفر از بازماندگان سرطان پستان ، کاهش یافته و کیفیت زندگی بهبود یافته است (منبع 25 معتبر).

علاوه بر این ، افراد حاضر در مطالعه نیز اضطراب و افسردگی کمتری را تجربه کرده اند.

سایر مزایای بالقوه

علاوه بر تأثیرات آن بر سیستم ایمنی بدن و کیفیت زندگی ، قارچ گانودرما به دلیل توانایی بالقوه دیگر جنبه های سلامتی مورد بررسی قرار گرفته است.

سلامت قلب

یک مطالعه 12 هفته ای روی 26 نفر نشان داد که قارچ گانودرما ممکن است کلسترول HDL “خوب” را افزایش داده و تری گلیسیرید را کاهش دهد (منبع 26).

با این حال ، تحقیقات دیگر در بزرگسالان سالم هیچ بهبودی را در این عوامل خطر بیماری قلبی نشان نداد (10 منبع معتمد).

علاوه بر این ، پس از بررسی پنج مطالعه مختلف حاوی 400 نفر ، یک تجزیه و تحلیل بزرگ هیچ اثری مفید برای سلامت قلب نشان نداد. محققان دریافتند که مصرف قارچ گانودرما تا 16 هفته باعث بهبود کلسترول نمی شود (منبع معتبر 27).

به طور کلی ، تحقیقات بیشتری در مورد قارچ گانودرما و سلامت قلب لازم است.

کنترل قند خون

چندین مطالعه نشان داده است که مولکولهای موجود در قارچ گانودرما می توانند قند خون را در حیوانات کاهش دهند (28 منبع معتبر ، 29 منبع معتبر).

برخی تحقیقات مقدماتی بر روی انسان یافته های مشابهی را گزارش کرده است (30)

با این حال ، اکثر تحقیقات از این مزیت حمایت نکرده اند. پس از ارزیابی صدها شرکت کننده ، محققان هیچ مزیتی برای قند خون ناشتا (27 منبع معتبر) پیدا نکردند.

نتایج مختلفی برای قند خون بعد از غذا مشاهده شد. در برخی موارد ، قارچ گانودرما قند خون را کاهش می دهد ، اما در برخی موارد ، این وضعیت از پلاسبو بدتر بود.

باز هم ، در اینجا نیز به تحقیقات بیشتری نیاز است.

آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که می توانند به جلوگیری از آسیب سلول های شما کمک کنند (31).

به دلیل این عملکرد مهم ، علاقه زیادی به غذاها و مکمل هایی وجود دارد که می توانند وضعیت آنتی اکسیدانی را در بدن افزایش دهند.

بسیاری ادعا می کنند که قارچ گانودرما برای این منظور موثر است.

با این حال ، چندین مطالعه نشان داده است که هیچ تغییری در سطح دو آنزیم مهم آنتی اکسیدانی خون پس از مصرف قارچ به مدت 4 تا 12 هفته وجود ندارد (10 منبع معتبر ، منبع 26 معتبر).

توصیه های دوز بر اساس فرم استفاده شده متفاوت است

بر خلاف برخی از غذاها یا مکمل ها ، دوز قارچ گانودرما می تواند بر اساس نوع مورد استفاده قابل توجهی متفاوت باشد (منبع 12).

بالاترین دوزها زمانی دیده می شود که شخصی قارچ را مصرف کند. در این موارد ، بسته به اندازه قارچ ، دوزها ممکن است از 25 تا 100 گرم باشد (32 ، 33).

معمولاً به جای آن از عصاره خشک شده قارچ استفاده می شود. در این موارد ، دوز مصرفی تقریباً 10 برابر کمتر از زمان مصرف خود قارچ است (10 منبع معتبر).

به عنوان مثال ، 50 گرم قارچ گانودرما ممکن است با تقریباً 5 گرم عصاره قارچ قابل مقایسه باشد. دوزهای عصاره قارچ متفاوت است اما به طور معمول از 1.5 تا 9 گرم در روز متغیر است (منبع معتبر 27).

علاوه بر این ، برخی از مکمل ها فقط بخش خاصی از عصاره را استفاده می کنند. در این موارد ، دوزهای توصیه شده ممکن است بسیار کمتر از مقادیر گزارش شده در بالا باشد.

از آنجا که دوز پیشنهادی بر اساس نوع قارچ می تواند بسیار متفاوت باشد ، بنابراین بسیار مهم است که بدانید از کدام نوع قارچ استفاده می کنید.

عوارض جانبی و خطرات احتمالی

علی رغم محبوبیت آن ، افرادی هستند که ایمنی قارچ گانودرما را زیر سوال برده اند.

برخی تحقیقات نشان داد که کسانی که به مدت 4 ماه قارچ گانودرما مصرف کردند تقریباً دو برابر بیشتر از کسانی که دارونما مصرف می کردند ، عارضه جانبی را تجربه می کردند (22 منبع معتبر).

با این حال ، این اثرات جزئی بود و شامل کمی افزایش خطر ناراحتی معده یا ناراحتی گوارشی بود. هیچ اثر سو ad بر سلامت کبد گزارش نشده است.

تحقیقات دیگر همچنین نشان داد که چهار هفته مصرف عصاره قارچ گانودرما هیچ اثر مخربی بر روی کبد یا کلیه ها در بزرگسالان سالم ایجاد نکرد (10 منبع معتبر).

در مقابل این گزارش ها ، مشکلات قابل توجهی در کبد در دو مطالعه موردی گزارش شده است (34 منبع معتبر ، منبع 35 معتبر).

هر دو نفر از افراد مورد مطالعه قبلاً از قارچ گانودرما بدون مشکل استفاده کرده بودند اما پس از تغییر شکل به صورت پودر شده ، عوارض جانبی آن را تجربه کردند.

این مسئله باعث می شود که به طور قطعی بدانید که آیا قارچ خود مسئول آسیب کبدی مشاهده شده است یا اینکه از نظر عصاره پودر شده مشکلی وجود دارد.

همچنین توجه به این نکته مهم است که بسیاری از مطالعات در مورد قارچ گانودرما اطلاعات ایمنی را گزارش نکرده اند ، بنابراین اطلاعات محدود به طور کلی در دسترس است (22 منبع معتبر).

با این وجود ، گروه های مختلفی از افراد وجود دارد که احتمالاً باید از گانودرما اجتناب کنند.

این موارد شامل کسانی که باردار یا شیرده هستند ، دارای اختلال خون هستند ، تحت عمل جراحی قرار می گیرند یا فشار خون پایین دارند (36).

 


برچسب ها

خرید قارچ گانودرما، فروش قارچ گانودرما، فروش عمده قارچ گانودرما، قرص قارچ گانودرما، طرز تهیه دمنوش قارچ گانودرما، عصاره قارچ گانودرما،‌ سایت اصلی گانودرما، تولید کننده گانودرما، تولید کننده گانودرما در ایران، فروشنده گانودرما، فروشنده گانودرما، تلفن فروشنده گانودرما، آیا گانودرمای تولید شده در ایران اصل است؟، صادرات قارچ گانودرما،‌ کشت قارچ گانودرما، عمل آوری قارچ گانودرما، فرِآوری قارچ گانودرما، کشت مصنوعی گانودرما، گانودرمای طبیعی، محل فروش قارچ گانودرما، گانودرما از کجا بخریم، قهوه گانودرما را از کجا بخریم،شرکت تولید قارچ گانودرما در ایران، روش تهیه کرم گانودرما، نمایندگی قارچ گانودرما، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در کرج، کلاهبرداری گانودرما، مرکز خرید گانودرما اصل، شرکت تولید قارچ گانودرما در کرج، شرکت تولید قارچ گانودرما در تهران، فروش گانودرما، خرید قارچ گانودرما، خرید گانودرما، فروش قارچ گانودرما،‌ خرید قارچ گانودرما تازه،‌ کپسول گانودرما، گانودرمای اصل، محل فروش قارچ گانودرما،‌ خرید قارچ گانودرما در ایران،محل فروش قارچ گانودرما،‌ خرید قارچ گانودرما، خرید کپسول گانودرما،‌ قیمت قارچ گانودرما در ایران،‌ قیمت قهوه گانودرما،‌ قیمت قارچ گانودرما،‌ قیمت قارچ گانودرما در ایران،‌ پرورش و فروش مستقیم قارچ گانودرما لوسیدوم و انواع قارچ‌های دارویی زیر نظر جهاد کشاورزی و با مجوز رسمی، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در ایران، بزرگترین عرضه کننده قارچ گانودرما لوسیدوم در ایران، تاثیر گانودرما روی میل جنسی،‌ تاثیر گانودرما روی روح و روان،‌ راهنمای جامع خرید گانودرما و قهوه گانودرما، گانودرمای اصل و دارای مجوز را از کجا تهیه کنیم؟، روش مصرف گانودرما و عوارض آن چیست؟ ، شامپو و صابون گانودرماچیست؟، خرید اینترنتی گانودرما لوسیدوم، تولید و عرضه قارچ گانودرما لوسیدوم زیر نظر متخصصان مجرب،‌ قارچ خالص گانودرما لوسیدوم پرورشی مطمئن‌ترین و به صرفه‌ترین نوع گانودرما،‌ مرغوب ترین کیفیت قارچ گانودرما ، فروش پستی و اینترنتی قارچ گانودرما لوسیدوم با قیمت مناسب در تهران و کرج، گانودرما برای فشار خون، گانودرما برای درمان زگیل تناسلی، مرکز فروش و مشاوره رایگان تمامی محصولات اصلی قهوه و قارچ گانودرما در تهران، خرید قارچ گانودرمادیجی کالا، مرغوب ترین کیفیت قارچ گانودرما ،‌ خرید قهوه فوری سوپریم دکتر بیز،  خرید  اینترنتی قارچ گانودرما لوسیدوم، قارچ گانودرما برای مصارف درمانی، فروش قارچ گانودرما لوسیدوم ارسال به سراسر کشور، فروش و پخش قارچ گانودرما (صد درصد خالص) پخش در تمامی استان های کشور،‌ قارچ دارویی گانودرمابا کافه موکا، خرید قارچ گانودرما لوسیدوم خالص ، خرید پودر قارچ گانودرما لوسیدوم خالص،‌ نماینده رسمی فروش قارچ گانودرما (اصل و با تائیدیه سازمان غذا و دارو کشور )، فروش کپسول گانودرما، فروش کپسول قارچ گانودرما، خرید قارچ ریشی، خرید ریشی،‌ فروش ریشی، پودر گانودرما، پودر گنودرما فروش ویژه انواع قارچ های دارویی، گانودرما، شیتاکه، قیمت قارچ گانودرما در ایران، قیمت کپسول قارچ گانودرما،‌ فروش عصاره گانودرما. پودر گانودرما، اسلایس گانودرما، گانودرما تازه، درمان زگیل تناسلی، خرید قرص گانودرما، خرید گانودرما در اصفهان، خرید گانودرما در شیراز، خرید گانودرما در یزد، خرید گانودرما در کرج، قیمت کپسول گانودرما،‌مضرات قارچ گانودرما،‌ قیمت قارچ گانودرما در ایران، خرید قهوه گانودرما، طبع گانودرما، گانودرمای ژاپنی، گانودرمای اصل، گانودرمای اصل، محل فروش قارچ گانودرما،‌ خرید قارچ گانودرما در ایران با بهترین قیمت،‌ پادشاه گیاهان، گیاه پادشاهان،‌ نحوه مصرف قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی، بزرگترین پرورش دهنده و عرضه کننده قارچ گانودرما در کشور،‌ قارچ گانودرما لوسیدوم، فروش و پخش قارچ گانودرما (صد درصد خالص)،‌ عرضه مستقیم شربت قارچ کامبوجا درجه یک و با کیفیت عالی،‌ نحوه مصرف قهوه گانودرما،‌ قهوه گانودرما دکتر بیز، روش های مصرف گانودرما، کاهش فشار خون با قارچ،‌ کاهش فشار خون با گانودرما، شیتاکه دکتر مهدیزاده، عصاره گانودرما،  گانودرما دکتر مهدیزاده،  گانودرمای جنگلی، قهوه گانودرما، گانودرمای اصل،  گیاه جاودانگی،  انواع گانودرما، خرید گانودرما، خرید گانودرما در تهران، خرید گانودرما در مشهد، داروی جاودانگی، درمان سرطان، عصاره گانودرما، فیلم روش مصرف گانودرما،‌ فروش قرص گانودرما، فروش کپسول گانودرما، فروش گانودرما، قرص گانودرما، کپسول گانودرما، گیاه ضد سرطان،‌ قرص ضد سرطان، داروی ضد پیری، خرید ریشی،‌ فروش ریشی، خرید گنودرما، فروش گنودرما، پودر شیتاکه، پودر گنودرما فروش ویژه انواع قارچ های دارویی، فروش کپسول گانودرما، خرید کپسول گانودرما، خرید کپسول گانودرمادر تهران، پخش کپسول گانودرما، خرید و فروش کپسول گنودرما، کپسول اصل گانودرما، قرص گانودرما، قرص گنودرما، قرص اصلی گانودرما، خرید کپسول گانودرما در ایران، داروخانه کپسول گانودرما،

خرید و فروش گانودرما، اصل ماشمیکس، قرص ماشمیکس، قرص گنودرما،

زمان مصرف قارچ گانودرما،  بهترین زمان مصرف قهوه گانودرما، طریقه مصرف قارچ گانودرما برای دیابت،‌ تاثیر گانودرما روی کچلی، تاثیر گانودرما روی بی خوابی،‌ تاثیر گانودرما روی خودکشی، تاثیر گانودرما روی افسردگی،نحوه مصرف قهوه گانودرما،‌ مقدار مصرف قهوه گانودرما در روز،‌ طریقه مصرف گانودرما برای پیسی،‌ طريقه استفاده قارچ گانودرما،‌  طریقه مصرف گانودرما برای زگیل تناسلی،

بهترین زمان مصرف قارچ گانودرما،‌ بهترین روش مصرف گانودرما،‌ عوارض قهوه گانودرما،‌ اطلاعات قهوه گانودرما،‌ طریقه مصرف قهوه گانودرما برای لاغری،‌ طرز مصرف گانودرما، قهوه گانودرما را از کجا تهیه کنیم، خرید قهوه گانودرما،خرید قهوه گانودرما دیجی کالا،‌ خرید قهوه گانودرما در مشهد،‌ خرید قهوه گانودرما در اصفهان، قیمت قهوه گانودرما بیز،‌ قیمت قهوه گانودرما در بازار،‌ نمایندگی قهوه گانودرما، قیمت گانودرما در ایران،‌ قهوه گانودرما را از کجا تهیه کنیم،‌ قیمت پودر قارچ گانودرما،‌ قیمت+قارچ+دارویی+گانودرما،‌ مرکز فروش قارچ گانودرما،‌ قیمت گانودرما در ایران،‌ خرید قارچ گانودرما در تهران،‌ قیمت قارچ گانودرما،‌ قیمت قارچ گانودرما در ایران،‌ قیمت کپسول قارچ گانودرما،‌اطریقه مصرف قارچ گانودرما برای دیابت،  مقدار مصرف قهوه گانودرما در روز، طریقه مصرف گانودرما برای پیسی، بهترین زمان مصرف قهوه گانودرما،‌ طریقه مصرف گانودرما برای زگیل تناسلی،‌ طرز تهیه قهوه گانودرما،‌ طریقه مصرف قهوه گانودرما برای لاغری،‌ فیلم نحوه مصرف قارچ گانودرما،

فروش قارچ گانودرما در شیراز، فروش قارچ گانودرما در اصفهان، فروش قارچ گانودرما در تبریز، فروش قارچ گانودرما در مشهد، فروش قارچ گانودرما در کرمان، فروش قارچ گانودرما در یزد،‌ فروش قارچ گانودرما در همدان،‌ فروش قارچ گانودرما در کرج،‌ فروش قارچ گانودرما در تهران،‌ فروش قارچ گانودرما در رشت،‌ فروش قارچ گانودرما در ساری،‌ فروش قارچ گانودرما در گرگان،‌ فروش قارچ گانودرما در شیراز،‌ فروش قارچ گانودرما در یزد،‌ فروش قارچ گانودرما در اهواز،‌

خرید قارچ گانودرما در شیراز، خرید قارچ گانودرما در اصفهان، خرید قارچ گانودرما در تبریز، خرید قارچ گانودرما در مشهد، خرید قارچ گانودرما در کرمان، خرید قارچ گانودرما در یزد،‌ خرید قارچ گانودرما در همدان،‌ خرید قارچ گانودرما در کرج،‌ خرید قارچ گانودرما در تهران،‌ خرید قارچ گانودرما در رشت،‌ خرید قارچ گانودرما در ساری،‌ خرید قارچ گانودرما در گرگان،‌ خرید قارچ گانودرما در شیراز،‌ خرید قارچ گانودرما در یزد،‌ خرید قارچ گانودرما در اهواز،‌

چگونه قارچ گانودرما را مصرف کنیم؟، عوارض مصرف قارچ گانودرما، عوارض مصرف قارچ گنودرما،

مضرات مصرف قارچ گانودرما، مضرات مصرف قارچ گنودرما،مزایای مصرف قارچ گانودرما، مزایای مصرف قارچ گنودرما،

قیمت قارچ گانودرما در شیراز، قیمت قارچ گانودرما در اصفهان، قیمت قارچ گانودرما در تبریز، قیمت قارچ گانودرما در مشهد، قیمت قارچ گانودرما در کرمان، قیمت قارچ گانودرما در یزد،‌ قیمت قارچ گانودرما در همدان،‌ قیمت قارچ گانودرما در کرج،‌ قیمت قارچ گانودرما در تهران،‌ قیمت قارچ گانودرما در رشت،‌ قیمت قارچ گانودرما در ساری،‌ قیمت قارچ گانودرما در گرگان،‌ قیمت قارچ گانودرما در شیراز،‌ قیمت قارچ گانودرما در یزد،‌ قیمت قارچ گانودرما در اهواز،‌

نمایندگی فروش قارچ گانودرما در شیراز، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در اصفهان، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در تبریز، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در مشهد، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در کرمان، نمایندگی فروش قارچ گانودرما در یزد،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در همدان،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در کرج،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در تهران،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در رشت،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در ساری،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در گرگان،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در شیراز،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در یزد،‌ نمایندگی فروش قارچ گانودرما در اهواز،‌فروش قارچ گانودرما در ایران، تاثیر گانودرما روی پرستات،‌ تاثیر گانودرما روی پروستات، تاثیر گانودرما روی Prostate، تاثیر گانودرما روی سرطان پرستات،‌تاثیر گانودرما روی عفونت پرستات،

درمان زگیل تناسلی،‌درمان زگیل تناسلی با قارچ، درمان زگیل تناسلی با شیتاکه، درمان زگیل تناسلی با ماشمیکس، درمان زگیل تناسلی با گانودرما،

مرکز فروش قارچ گانودرما،‌ قیمت پودر قارچ گانودرما،‌ قیمت گانودرما در ایران،‌ قارچ گانودرما را از کجا تهیه کنیم،

تاثیر گانودرما روی بیماری های کلیه، تاثیر گانودرما روی سنگ کلیه، تاثیر گانودرما روی عفونت کلیه، تاثیر گانودرما روی دفع پروتین کلیه، تاثیر گانودرما در افزایش طول عمر، تاثیر گانودرما روی پیری، تاثیر گنودرما در افزایش طول عمر،‌تاثیر شیتاکه در افزایش طول عمر،

تاثیر گانودرما روی ویتیلیگو،‌‌ تاثیر گنومیکس روی ویتیلیگو، تاثیر ماشمیکس روی ویتیلیگو، تاثیر قارچ روی ویتیلیگو،‌ تاثیر گانودرما روی پیسی،

تاثیر گانودرما روی میل جنسی،‌تاثیر ریشی روی میل جنسی، تاثیر گانودرما روی تمایل جنسی، تاثیر گانودرما روی شهوت، تقویت میل جنسی با کمک قارچ گانودرما،  داروی طبیعی برای تقویت میل جنسی،  تقویت میل جنسی با کمک قارچ ها،  تقویت میل جنسی با کمک قارچ کامبوچا،  تقویت میل جنسی با کمک قارچ گنودرما،‌تاثیر گانودرما روی شهوت،

 تاثیر گانودرما روی کبد،‌ تاثیر گنودرما روی کبد،‌ تاثیر ریشی روی کبد،‌ تاثیر قارچ جاودانگی روی کبد، تاثیر قارچ های دارویی روی کبد،

تاثیر گانودرما روی سرطان پروستات، تاثیر گانودرما روی سرطان مثانه، گانودرما لوسیدوم، قارچ گانودرما لوسیدوم چیست،‌ طریقه مصرف قارچ گانودرما، قارچ گانودرما را کجا بفروشیم، فروش عمده قارچ گانودرما،

مقالات مرتبط رو حتما ببینید